آیا گوگل ترندز همان داده های نظرسنجی است؟
Google Trends یک نظرسنجی علمی نیست و نباید آن را با دادههای نظرسنجی اشتباه گرفت. این صرفاً منعکسکننده علاقه جستجو در موضوعات خاص است. افزایش در یک موضوع خاص نشاندهنده این نیست که یک موضوع به نوعی “محبوب” یا “برنده” است، فقط به دلیل نامشخصی، به نظر میرسد کاربران زیادی در مورد یک موضوع جستجو میکنند. قبل از نتیجهگیری، دادههای گوگل ترندز همیشه باید بهعنوان یک نقطه داده در میان سایر نقاط در نظر گرفته شوند.
دادههای روندهای به اشتراک گذاشتهشده توسط Google News Lab چه تفاوتی با Google Trends دارد؟
برای رویدادهای مهم، Google News Lab ممکن است دادههای روندها ( مانند از طریق Twitter ) را به اشتراک بگذارد که از طریق ابزار عمومی Google Trends قابلدسترسی نیست. ما چنین دادههایی را برای شواهدی از فعالیت نامنظم نظارت میکنیم. با این حال، مانند دادههای گوگل ترندز معمولی، علمی نیست و ممکن است آینه کاملی از فعالیت جستجو نباشد.
Google Trends چه تفاوتی با تکمیل خودکار دارد؟
تکمیل خودکار یک ویژگی در جستجوی Google است که برای تکمیل جستجوهایی که شروع به تایپ میکنید سریعتر طراحی شده است. پیشبینیها از جستجوهای واقعی که در Google اتفاق میافتند به دست میآیند و موارد رایج و پرطرفدار مربوط به شخصیتهای وارد شده و همچنین مربوط به مکان و جستجوهای قبلی شما را نشان میدهند.
برخلاف Google Trends، تکمیل خودکار مشمول خطمشیهای حذف Google و همچنین فیلتر الگوریتمی است که برای شناسایی پیشبینیهای ناقض خطمشی و عدم نمایش آنها طراحی شده است. به همین دلیل، تکمیل خودکار نباید همیشه منعکسکننده محبوبترین عبارات جستجوی مرتبط با یک موضوع باشد.
گوگل ترندز چه تفاوتی با دادههای جستجوی AdWords دارد؟
گزارش عبارتهای جستجوی AdWords برای بینشهایی درباره حجم جستجوی ماهانه و متوسط، بهویژه برای تبلیغکنندگان، طراحی شده است، در حالی که Google Trends برای بررسی بیشتر دادههای دقیقتر در زمان واقعی طراحی شده است.
سؤالات متداول
آیا استفاده از Google Trends رایگان است؟
بله، این یک ابزار رایگان از گوگل است. گوگل ترندز نگاهی گذرا به آنچه در اخبار ترند است، آنچه مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند، و اینکه چگونه چیزها در طول زمان تغییر میکنند، میکند. این جستجوها میتوانند بر اساس فصل یا موقعیت جغرافیایی باشند.
آیا میتوان از گوگل ترندز برای سئو استفاده کرد؟
Google Trends یک ابزار عالی است که میتواند از طریق برنامهریزی محتوای طاقچه از سئو پشتیبانی کند. کلیدواژهای را که در مورد دنبال کردن آن کنجکاو هستید وارد کنید و بینش ارزشمندی در مورد تعداد افرادی که در مورد آن موضوع و سایر موضوعات مرتبط نزدیک صحبت میکنند به دست آورید. این به شما امکان میدهد یک استراتژی سئو بسیار شخصیسازیشده را تنظیم کنید.
فروشگاه خود را در مورد روندهای فصلی تبلیغ کنید
روندهای فصلی نقش مهمی در موفقیت کسبوکار شما دارند. در طول سال اوج و نزولی وجود خواهد داشت که بر فروش ماهانه شما تأثیر میگذارد. در فصل اوج، رقابت و فروش به طور کامل افزایش خواهد یافت. در طول شیب، ممکن است شروع به فروش محصولات فصلی کنید.
استفاده از گوگل ترندز برای آپدیت محتوا
بازاریابی محتوا به خردهفروشان آنلاین کمک میکند تا ترافیک بیشتری داشته باشند تا آگاهی از برند را افزایش دهند و مشتریان بیشتری نسبت به قبل به دست آورند. بنابراین ایجاد محتوای وبلاگ برای وبسایت شما میتواند به رشد کسبوکار شما کمک کند. یکی از راههای افزایش ناگهانی ترافیک جستجو، انجام «تازهسازی محتوا» است. آن چیست؟ زمانی است که محتوای قدیمی را حذف میکنید، جزئیات جدید جدیدی را اضافه میکنید و محتوای وبلاگ خود را مجدداً منتشر میکنید.