آیا می خواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چگونه کار می کند؟ Google Analytics بینش قدرتمندی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه می دهد. اما استفاده از آن ساده نیست، زیرا بسیاری از مبتدیان آن را پیچیده و دشوار می دانند.
مزایای گوگل آنالیتیکس
1. درک بیشتر از کاربران سایت
گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که ببینید چند نفر از وب سایت شما بازدید کرده اند اما در نهایت به صفحه اول بازگشته اند و این بدان معناست که آنها چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نکرده اند. این ابزار به شما نشان می دهد که کدام صفحات دارای نرخ پرش بالایی هستند و کدام یک فراتر از انتظارات عمل می کنند.
این به شما فرصتی می دهد تا چند چیز را تغییر دهید – بهینه سازی تلفن همراه، طراحی، طول محتوا و مفید بودن – برای ایجاد تبدیل بیشتر و جذب مشتریانی که به سایت شما بازگشته اند.
2. بفهمید که که کاربران شما از کجا می آیند
موقعیت جغرافیایی در انجام تجارت بسیار مهم است و این دقیقاً اطلاعاتی است که Google Analytics در اختیار شما قرار می دهد. دانستن موقعیت مکانی کاربران به شما کمک می کند تا کمپین های بازاریابی خاصی طراحی کنید و اهدافی را برای آن منطقه تعیین کنید.
شما همچنین می توانید تعیین کنید که آیا فضایی برای رشد در مناطق خاصی وجود دارد یا خیر. Business Insider یک وبلاگ اجتماعی است که می تواند داستان های بسیار خوبی از اهمیت موقعیت جغرافیایی در کسب و کار آنها و اینکه چگونه به آنها کمک می کند تا آن را بهبود بخشند، به شما ارائه دهد.
3. ببینید در چه رتبه ای در موتورهای جستجو قرار می گیرید
ممکن است قبلاً اصول سئو و نحوه استفاده از کلمات کلیدی را برای بالاتر شدن در رتبه بندی موتورهای جستجو بدانید.
با این حال، همیشه می توانید بالاتر بروید – برای مثال از صفحه دو تا صفحه یک. اگر متوجه شده اید که کلمه کلیدی خاصی ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد کرده است از سایر عناصر سئو استفاده کنید و تمام تلاش خود را برای ورود به صفحه اول انجام دهید.
سئو برای به دست آوردن ترافیک و اساساً به دست آوردن سرنخ بسیار مهم است. چارلز دیاز، مدیر SEO از Revieweal میگوید: Google Analytics میتواند به شما کمک کند تعیین کنید کجا ایستادهاید و میتوانید از آن اطلاعات برای حرکت به جلو و کسب جایگاه خود در صفحه اول استفاده کنید .
4. اهداف خود را تعیین کنید
بسیاری از افرادی که حساب گوگل آنالیتیکس خود را دارند، اهداف خود را تنظیم نکرده اند. این بیشتر به این دلیل است که آنها احساس می کنند که به هدف آنها کمک نمی کند و این فقط یک ویژگی دیگر است. اگرچه معمولاً نادیده گرفته میشود، اما ویژگی بسیار مفیدی است که میتواند تجربه گوگل آنالیتیکس شما را بهبود بخشد و در نهایت تجارت شما را بسیار بهبود بخشد.
اگر اهداف خود را تعیین نکنید، متوجه نخواهید شد که چه زمانی به اعداد و ارقام خود می رسید و گوگل اطلاعات مورد نیاز شما را نمایش نمی دهد. این یک چیز عالی است به خصوص برای شرکت هایی که می توانند ارزش پولی را برای یک رویداد / اقدام کاربر خاص تعیین کنند.
5. از آن برای تقسیم بندی استفاده کنید
زمانی که متحد قدرتمندی مانند GA دارید، تقسیم بندی بازار بسیار آسان تر است. با استفاده از بخش های پیشرفته آن، می توانید به راحتی چیزهای زیادی در مورد کاربران خود بیاموزید و تعیین کنید که چگونه و کدام یک را به طور مناسب هدف قرار دهید.
با استفاده از داده های ترافیک خود برای ایجاد کمپین های خاص برای هر یک از بخش های خود، ارزش و شخصی سازی بیشتری را برای کمپین های خود ایجاد کنید.
6. با کلمات کلیدی آشنا شوید
برای جذب و حفظ ترافیک، باید در موتورهای جستجوی گوگل قابل مشاهده باشید، و معمولاً باید در رتبه های بالایی قرار بگیرید تا توجهی را که می خواهید و نیاز دارید به دست آورید. کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجوی تعبیه شده در URL های شما به شما کمک می کنند به جایی که می خواهید برسید.
اینجا جایی است که گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند. می تواند به شما نشان دهد که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید کننده را جذب می کنند. این به شما یک تفکیک مستقیم می دهد که کدام پرس و جوها کاربران را به وب سایت شما می آورند و دقیقاً به کدام صفحات. از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.