100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
کسب درآمد از یوتیوب با اینکه برای شهروندان ایران کمی دشوار می باشد اما بسیار عالی است. یکی از مزایای Youtube برای ایرانیان کسب درآمد دلاری است که با وضعیت فعلی در صورتی که بتوانید درآمد دلار داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. اما حقیقتی که وجود دارد این است که به دلیل تحریم ها، کسب درآمد از یوتیوب کمی برای ایرانی ها سخت شده است. درست مثل آموزش سئو و روش های کسب درآمد از آن، روش های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب نیز وجود دارد؛ اما ما در این مقاله به کسب درآمد از یوتیوب از طریق بازدید ویدئوها میپردازیم و سعی می کنیم تمامی نکات از جمله مشکلات کسب درآمد از یوتیوب در ایران را نیز بگوییم، در صورتی که سوالی داشتید می توانید از بخش نظرات مطرح کنید.
در این محتوا به موضوعات و سرفصل های زیر، پرداخته ایم:
1- 5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب
2- تعرفه درآمد از یوتیوب
3- شرایط اصلی کسب درآمد از یوتیوب
4- کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است؟
5- آنچه درباره بازدید و سابسکرایب فیک باید بدانید!
6- نکات مهم کپی رایت در یوتیوب
7- 4 استراتژی کلی برای کسب درآمد از یوتیوب
8- کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو
9- سئو یوتیوب چیست؟
10- مراحل سئو یوتیوب
11- یوتیوب آنالیتیکس چیست؟
12- 4 پیشنهاد تجربی از یوتیوب
در ادامه هر کدام از این مباحث به طور کامل بررسی می شود.
5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب
قبل از اینکه کار یوتیوب را شروع کنید بهتر است که بدانید، چه فاکتورهایی روی درآمد از این شبکه اجتماعی اثرگذار است:
- تعداد بازدید دریافتی از ویدیو شما
- تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات ویدیو شما
- کیفیت تبلیغات
- adblockers
- طول ویدیو
هر کدام از این فاکتورها به نحویی در درآمدزایی شما از این شبکه اجتماعی اثرگذار است.
تعرفه درآمد از یوتیوب به ازای فاکتورهای مشخص
یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می دهد؟ یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید همین است. ممکن است افرادی را در یوتیوب دیده باشید که از امکانات حرفه ای و زندگی مرفه خود فیلم می گذارند و این سوال برایتان پیش بیاید که این افراد چه مقدار درآمد دارند.
1- درآمد از یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید
به طور دقیق نمیتوان گفت دقیقا چند دلار یوتیوب پول می دهد؛ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین 1 تا 3 دلار به شما پول می دهد. اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. برخی از یوتیوبرها تخمین زده اند که به ازای هر 1000 بازدید ویدیو شما، به ازای تبلیغات بیشتر، حتی ممکن است تا 18 دلار نیز از یک ویدیو درآمد کسب کنید.
نکته مهم: گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.
2- درآمد از یوتیوب به ازای هر دنبال کننده (Subscriber)
در موضوع کسب درآمد از یوتیوب بهتر است بدانید که این شبکه اجتماعی به ازای هر Subscriber هیچ مبلغی را برای شما در نظر نمیگیرد. در نتیجه به فکر افزایش تعداد دنبال کننده برای کسب درآمد بیشتر نباشید. البته درست است که یوتیوب برای این موضوع درآمدی در نظر ندارد، اما این موضوع به صورت غیرمستقیم بر روی درآمد شما اثرگذار است.
هر چه تعداد دنبال کننده شما بیشتر باشد، بازدید شما بیشتر شده، کامنت ها بیشتر می شوند، تعداد لایک افزایش پیدا کرده و به دنبال آن تبلیغات شما بازدید بیشتری می گیرد. در نتیجه درآمد شما از یوتیوب نیز افزایش پیدا می کند.
3- درآمد از یوتیوب به ازای تعداد ویدیوها
تعداد ویدیو بیشتر همانند تعداد Subscriber بیشتر تاثیر غیرمستقیم روی درآمد شما از یوتیوب دارد. تصور کنید شما به از هر 1000 بازدید از یک ویدیو حدود 3 دلار دریافت می کنید. اگر تعداد بازدیدهای شما از ویدیوها 1.000.000 شود، درآمد شما هم 1000 برابر یعنی 3000 دلار می شود. این یعنی یک اینفلوئنسر یوتیوب در لحظه درآمدی بیشتر از یک دکتر یا مهندس خبره و باتجربه کسب می کنند. (چیزی فراتر از درآمد یک اینفلوئنسر در اینستاگرام)
حالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت کانال در youtubeپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
شرایط اصلی کسب درآمد از یوتیوب
نکات آموزش کسب درآمد از یوتیوب خیلی ساده است و یوتیوب یکسری شرایط دارد برای اینکه یک کانال بتواند کسب درآمد کند. اگر شما قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید باید این شرایط را داشته باشید:
شما باید ۱۰۰۰ مشترک (Subscribe) و ۴۰۰۰ ساعت نمایش فیلم داشته باشید
شما باید در ۱ سال اخیر این آمار را داشته باشید و ۱۲ ماه گذشته برای یوتیوب ملاک است، یعنی برای فعال شدن قابلیت کسب درآمد از یوتیوب باید در ۱۲ ماه اخیر، هزار سابسکرایب و ۴ هزار ساعت نمایش داشته باشید. به دست آوردن ۴ هزار ساعت نمایش راحت تر از ۱۰۰۰ مشترک است، شما باید تمرکز اصلی تان را بر روی رسیدن به هزار مشترک بگذارید.
بعد از اینکه شرایط بالا را داشتید، می توانید به یوتیوب استودیو خود مراجعه کنید و درخواست بررسی دهید، بعد از بررسی و تایید کانال شما توسط یوتیوب، شما می توانید کسب درآمد خود را آغاز کنید و برای فیلم های خود تبلیغ بگیرید.
کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است؟ | دور زدن یوتیوب
همانطور که گفته شد به دلیل تحریم هایی که وجود دارد کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است. شما برای اینکه بتوانید از یوتیوب پول برداشت کنید و کارهای مالی خود را با یوتیوب انجام دهید، نیاز به حساب Google AdSense دارید.
در حال حاضر امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد. شما می توانید اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید از او بخواهید تا حساب را به نام خود ایجاد کند تا شما بتوانید از آن استفاده کنید. در این حین مراقب افراد سودجو نیز باشید چرا که می توانند پول شما را ندهند، بنابراین سعی کنید فردی قابل اعتماد پیدا کنید.
افتتاح حساب گوگل ادسنس نیازمند حساب بانکی و آدرس است و متاسفانه آدرس از کشور ایران را تایید نخواهند کرد و همچنین حساب های بانکی ایرانی. سعی کنید از روش های درست و قانونی کار خود را پیش ببرید، چون در صورتی که یوتیوب متوجه شود که او را دور زده اید، ممکن است کانال شما را ببندد و تمام زحمات شما هدر رود.
نه تنها در قسمت تایید حساب، در کل فعالیت خود فکر دور زدن یوتیوب را از سر خود بیرون کنید. شاید همان لحظه متوجه نشود اما الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال توسعه و پیشرفته شدن هستند و بالاخره یک روزی متوجه می شود که شما قصد داشتید یوتیوب را فریب دهید!
حالا وقتشه! اینو بخون: ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
آنچه درباره بازدید و سابسکرایب فیک باید بدانید!
یکی از موضوعاتی که خیلی در رابطه با کسب درآمد از یوتیوب مطرح می شود بازدید و سابسکرایب جعلی و یا همان فیک است. این اتفاق امکان پذیر است و شما می توانید این کار را برای کانال خود انجام دهید، اما همانطور که بالاتر نیز گفته شد، یوتیوب بازدید و سابسکرایب شما را بررسی می کند. این بررسی فقط مخصوص زمان کسب درآمد (Monetization) نیست و مدام این کار را انجام می دهد. یوتیوب بازدید و Subscribe فیک را به راحتی تشخیص می دهد و آن را کم می کند.
بنابراین فکر دور زدن یوتیوب را از سر خود بیرون کنید چرا که ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.
نکات مهم قوانین کپی رایت در یوتیوب
یکی از مسائل مهمی که باید در مورد کسب درآمد با یوتیوب با آن سروکار داشته باشید، قانون کپی رایت می باشد؛ قانون کپی رایت در سراسر دنیا بسیار سخت گیرانه است. اکثر اوقات بابت دانلود غیرقانونی، جریمه نقدی زیادی در انتظار آن فرد است. یوتیوب در سال های اخیر بسیار هوشمند و پیشرفته شده و در بحث کپی رایت بسیار سخت گیرانه عمل می کند. اگر شما تنها برشی از یک آهنگ را در فیلم خود قرار دهید، یوتیوب به راحتی تشخیص می دهد و اجازه کسب درآمد را به شما نمی دهد.
اگر از محتوای فرد دیگری در فیلم خود استفاده کنید، آن فرد می تواند به یوتیوب درخواست دهد تا درآمد شما از آن فیلم را برای خودش واریز کند و یا می تواند درخواست حذف ویدئو شما را بدهد و یوتیوب هم این کار را انجام می دهد و فیلم شما را حذف می کند. یوتیوب بعد از تشخیص کپی بودن، به صاحب اثر نیز اطلاع می دهد که شما در ویدئوتان از او کپی کرده اید. نکته ای که بسیار جالب است ادیتور پیشرفته این شبکه اجتماعی است. یوتیوب این امکان را به شما می دهد که آن قسمتی که کپی است را یا حذف کنید، یا بیصدا کنید و یا جایگزین کنید.
شناسه محتوا یا Content ID در یوتیوب
شناسه محتوا در یوتیوب یا کانتنت آی دی، یک تکنولوژی است که توسط گوگل جهت ردیابی و شناسایی محتواهای دارای حق انتشار در یوتیوب استفاده می شود. برای هر محتوایی که در این سیستم شناسه محتوا ثبت شود، حق انتشار محفوظ در نظر گرفته شده و در صورت انتشار آن توسط کانال های دیگر، صاحب اثر می تواند آن را مسدود کرده یا درآمد حاصل از آن را به خود اختصاص دهد.
پروژه Content ID در سال 2007 شروع به کار کرد و تا سال 2016، توسعه یافت. این پروژه برای گوگل حدود 60 میلیون دلار هزینه داشت و توسط آن حدود 2 میلیارد دلار به صاحبان محتوا های دارای کانتنت آی دی پرداخت شده است. تا سال 2018، گوگل مبلغی حدود 100 میلیون دلار را در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.
Content ID یک شناسه برای محتواهای دارای حق انتشار ایجاد کرده و آن را در یک دیتا بیس ذخیره سازی می کند. زمانی که یک ویدیو در یوتیوب بارگذاری شود، موارد مربوط به آن در دیتا بیس ذکر شده بررسی می شود و در صورت یافتن موارد مطابق، به عنوان نقض حقوق کپی رایت شناخته شده و اصطلاحا flag می شود.
هنگامی که این رویداد رخ می دهد، صاحب اثر یعنی کسی که شناسه محتوا به نام او ثبت شده است، می تواند محتوای خود را در کانال کپی کننده مسدود کند، میزان بازدیدهای آن ویدیو را مشاهده کند، یا تبلیغاتی را در آن درج کرده و درآمد آن را به صورت خودکار به حساب خود منتقل کند.
برای یوتیوبرهایی که دارای شرایط و معیارهای خاصی می باشند ثبت شناسه محتوا و بخصوص پیگیری های بعد از آن آسان تر است. در بحث کسب درآمد از یوتیوب باید توجه ویژهای به شناسه محتوا در یوتیوب داشت و مراقب بود از محتواهای دارای کانتنت آی دی در کانال استفاده نشود. همچنین باید برای محتواهای با ارزشی که خودتان تولید کرده اید، شناسه محتوا ثبت کنید.
پیشنهاد خود یوتیوب استفاده از کتابخانه یوتیوب است. شما می توانید با مراجعه به YouTube Library از آرشیو آهنگ های بدون کپی رایت استفاده کنید و با توجه به مقدار زمانی که نیاز دارید آهنگ مورد نیاز خود را یافته و دانلود کنید.
تایید حساب گوگل ادسنس از ایران
ممکن است با افراد و یا شرکت هایی رو به رو شوید که پیشنهاد همکاری و افتتاح حساب گوگل ادسنس برای شما بدهند. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بسیار پرریسک و خطرناک است، اما در صورتی که شناخت کافی از آن شخص و یا شرکت دارید و از معتبر بودن آن اطمینان دارید، می توانید همکاری کنید. این نکته را حتما مدنظر داشته باشید که کل درآمد شما برای آن شخص واریز می شود و می تواند آن پول را به شما ندهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد شما چه در ایران و چه در خارج از ایران هیچگونه شکایتی نمی توانید انجام دهید. دلیل آن هم بسیار واضح است، شما خودتان آن حساب را به گوگل معرفی کرده اید و نباید حساب دیگران را برای امور مالی خود معرفی کنید. علاوه بر این در صورتی که از داخل ایران بتوانید شکایت کنید و آن شخص خارج از کشور باشد، کار بسیار سخت و حتی شاید نشدنی پیش رو خواهید داشت.
در صورتی که شما بتوانید حساب گوگل ادسنس بسازید و آن را وریفای کنید، برداشت درآمد و تبدیل آن به ریال کار ساده ای خواهد بود و شرکت های معتبر بسیار زیادی هستند که درآمد شما را به ریال تبدیل کرده و آن را برایتان واریز خواهند کرد؛ اما اصلی ترین مانع سر راه ایرانیان وریفای حساب گوگل ادسنس است که باید بسیار در آن دقت کنید و مراقب باشید.
اگر از دوستان و آشنایان در خارج از کشور دارید می توانید این موضوع را با آنها در میان بگذارید تا عملیات تایید را برای شما انجام دهند. این تایید صرفا شامل آدرس نمی شود؛ کلیه اطلاعات باید برای آن شخص باشد و حساب بانکی نیز باید برای آن شخص باشد. اگر در حال حاضر نمی توانید خودتان و یا دیگران حسابتان را وریفای کنید، سعی کنید فعالیت خود را آغاز کنید و دنبال کننده های خود را جذب کنید. حتی اگر کسب درامد از یوتیوب شما از طریق بازدید هم نباشد، روش های دیگری مانند تبلیغات و اسپانسری وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.
حالا وقتشه! اینو بخون: بازاریابی در یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
4 استراتژی کلی برای کسب درآمد از یوتیوب
در این بخش از مقاله می خواهیم استراتژی هایی را برای کسب درآمد در موتور جستجوی یوتیوب ارائه کنیم که حالت کلی داشته و ممکن است برای پیاده سازی آن ها در ایران، مشکلاتی سد راه شما باشد.
تبدیل شدن به یک یوتیوب پارتنر
برنامه YouTube Partner به این صورت است که به طور منظم یوتیوبرها به ویژگی های ویژه موجود در این پلتفرم دسترسی پیدا می کنند.
برای کسب درآمد در یوتیوب نیازی به یوتیوب پارتنر شدن ندارید (فقط راهاندازی یک حساب AdSense و گرفتن بازدید برای انجام این کار کافی است)؛ اما بهتر است بدانید که یوتیوب پارتنر بودن این کار را بسیار آسان تر می کند.
یوتیوب پارتنرها به چندین روش کسب درآمد دسترسی دارند: نه فقط تبلیغات، بلکه حق اشتراک Premium و ویژگی هایی خاص دیگر.
چگونگی تبدیل شدن به یک یوتیوب پارتنر:
مرحله 1: ساخت کانال در یوتیوب
مرحله 2: کانال خود را به اندازه کافی رشد دهید که مطابق با شرایط YouTube Partner Program باشد.
مرحله 3: حساب AdSense خود را راه اندازی کنید.
مرحله 4: تحقیق در مورد ویژگی های کسب درآمد جدید خود.
مرحله 5: تمرکز ویژه بر روی رعایت کردن قوانین یوتیوب.
فروش کالاهای کسب و کار خود
همیشه یادتان باشد که شما قبل از یک کارآفرین، یک تولید کننده محتوا هستید؛ همچنین همواره به یاد داشته باشید که قبل از اینکه یک تولید کننده ویدئو باشید، یک کارآفرین هستید که این یعنی شما در حال حاضر یک محصول یا خدمات برای ارائه دارید یا در حال چیدمان استراتژی بازاریابی یوتیوب خود برای به فروش رساندن محصولتان هستید.
اگر با این نگاه بخواهید محصولات و خدمات خود را در یوتیوب به فروش برسانید، مطمئن باشید یک استراتژی با دوام را برای خود و کسب و کارتان انتخاب کرده اید.
مراحل به فروش رساندن یک محصول در یوتیوب:
مرحله 1: محصول خود را تصور و طراحی کنید.
مرحله 2: محصول خود را بسازید.
مرحله 3: یک لندینگ پیج برای محصولتان در سایت خود ایجاد کنید.
مرحله 4: قفسه کالایی یوتیوب پارتنر خود را فعال کنید.
مرحله 5: محصول خود را در ویدئوهایی که منتشر می کنید، تبلیغ کنید.
مرحله 6: کاربران را کانال یوتیوب خود را به لندینگ پیج سایتتان دعوت کنید.
تولید محتواهای تبلیغاتی
یکی از مزیت هایی که یوتیوب در مقایسه با اینستاگرام دارد، این است که لزومی ندارد که شما حتما یک اینفلوئنسر باشید تا بتوانید تبلیغات بگیرید. اگر شما به هر نحوی بتوانید بازدید خوبی در یوتیوب داشته باشید، می توانید با برندهای متعدد، ارتباط گرفته و در نهایت تبلیغ آن ها را در ویدئوهای خود انجام دهید.
در این شیوه از کسب درآمد در موتور جستجوی یوتیوب، مراحل شروع تا به نتیجه رسیدن به می توان در سه قدم زیر خلاصه کرد:
- یک برند را برای شروع همکاری پیدا کنید.
- یک پیشنهاد وسوسه انگیز در مورد بازدیدی که قرار است به وجود بیاید به آن ها ارائه کنید.
- به صورت شفاف تبلیغات برند موردنظر را در محتوای خود پیاده سازی کنید.
درست است که این مراحل در ایران هنوز آنطور که باید و شاید همانند تولید محتوا با ترفندهای اینستاگرام، باب نشده است؛ اما باز هم برندهایی هستند که می توانید با آن ها مذاکراتی در مورد تبلیغات داشته باشید.
از طرفداران خود بخواهید تا مستقیم به شما پول پرداخت کنند
این استراتژی برای کسب درآمد از YouTube شامل چند بخش متفاوت است؛ اما همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند: شما باید شرایطی را فراهم کنید تا طرفدارانتان به راحتی بتوانند با کارت اعتباری خود از شما قدردانی کنند!
مرحله 1. میزبان لایوهایی شوید که در آن افراد می توانند از Super Chat استفاده کنند
در اوایل سال 2017، یوتیوب ویژگی Super Fan Funding قبلی خود را جایگزین Super Chat کرد. سوپر چت یک ویژگی خاص است که فقط برای YouTube Partners درحین لایو در دسترس می باشد.
طرفداران شما می توانند نظرات خود را در سوپر چت، به شکل بهتری ارائه کنند؛ این امکان، برای مدت زمان مشخصی بسته به میزان پرداختی آن ها، پین خواهد شد.
مرحله 2. طرفداران خود را تشویق به عضویت در کانال کنید
YouTube این امکان را دارد که به بینندگان خود اجازه دهید تا عضو کانال شما بشوند. در عوض، آن ها می توانند دسترسی های اختصاصی برای شرکت در لایوهای شما را داشته باشند.
مرحله 3. طرفداران خود را تشویق کنید که اشتراک YouTube Premium را بخرند
این مرحله به طور غیر مستقیم می تواند برای کانال شما سود داشته باشد. وقتی اعضای YouTube Premium محتوای کانال شما را تماشا می کنند، هزینه اشتراک آن ها را کاهش می یابد (این مسئله برای دیگر کانال ها هم صدق می کند).
سعی کنید محتواهای خود را وایرال کنید
یوتیوب در این مسئله مثل اینستاگرام یا تلگرام نیست که هرکس دلش خواست بتواند محتوای شما را کپی کرده و به نام خود پخش کند. اگر بتوانید محتواهایی تولید کنید که به حد کافی وایرال و دیده بشوند؛ مطمئن باشید کانال های معتبر خواستار مجوز شما خواهند شد تا بتوانند از محتوای شما نسخه ای برای کارهای خود داشته باشند. این در هر حال یک استراتژی بی نظیر برای کسب درآمد از یوتیوب است اما نیازمند تلاش، پشتکار، متفاوت بودن و البته کمی شانس است.
کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو
کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو، ویژه کسانی که به هر دلیلی نمی خواهند خودشان محتوای ویدیویی تولید کنند که به این روش repost نیز گفته می شود. بر اساس این روش شما می توانید ویدیو هایی که سایرین تولید می کنند را دانلود کنید، سپس آن ها را تا حد قابل قبولی که توسط قانون کپی رایت یوتیوب جریمه نشوند ویرایش کرده و در انتها آن ها را در کانال خود منتشر کنید.
برای انجام این روش بهتر است همیشه شبکه های اجتماعی مختلف که در آن ها ویدیو منتشر می شود (بخصوص خود یوتیوب)، به خوبی رصد کنید و به محض انتشار ویدیو های جذاب و کاربرپسند آن ها را دانلود کرده و عملیات ویرایش را شروع کنید.
همچنین برای مشاهده پربازدید ترین ویدیو های موجود در یوتیوب، می توانید در قسمت سرچ عبارت Top 10 را جستجو کرده، سپس از قسمت فیلتر گزینه Creative Commons را انتخاب کنید. ویدیو هایی که در این قسمت نمایش داده می شوند پر بازدید ترین ویدیو ها می باشند و برای ترکیب و ویرایش جهت ساختن محتوای جدید، بسیار مناسب هستند.
ترکیب خلاقانه چندین ویدیو و مرتبط سازی آن ها با یکدیگر، می تواند موجب شود هم ویدیو های جذابتری داشته باشید، هم شما را از جریمه شدن توسط قانون کپی رایت دور خواهد کرد.
هنگام استفاده از این روش باید بسیار محتاطانه عمل کنید؛ زیرا هوش مصنوعی تشخیص کپی رایت یوتیوب بسیار قوی است، بنابراین باید تا حد ممکن روی ویدیو هایی که مورد استفاده قرار می دهید تغییرات لازم را ایجاد کنید. برای این کار می توانید از شطرنجی کردن بخشی از تصویر، برش آن، تغییر در صوت، اضافه کردن موزیک و… استفاده کنید.
در قوانین کپی رایت یوتیوب ذکر شده است که اگر می خواهید از ویدیو های دارای حق انتشار استفاده کنید، باید تغییرات بسیار زیاد و خلاقانهای را در آن ها ایجاد کرده، سپس مجاز به انتشار آن ها می باشید.
سئو یوتیوب چیست؟
یکی از مواردی که می تواند در کسب درآمد از یوتیوب بسیار موثر باشد، سئو یوتیوب است؛ زیرا سبب می شود به طرز چشم گیری بازدید ویدیو ها افزایش یابند. این امر شباهت زیادی به سئو سایت دارد. در بهینه سازی سایت جهت افزایش ورودی از گوگل، باید عباراتی که کاربران با هدف رسیدن به محتوای شما، جستجو می کنند را پیدا کرده و از آن ها در قسمت های مختلف محتوای سایت استفاده کنید. در یوتیوب نیز باید همین کار انجام شود.
شما باید مطابق با موضوع ویدیو خود، به دنبال عباراتی باشید که کاربران آن ها را جستجو می کنند، سپس از آن عبارت ها در عناوین، دیسکریپشن و تگ های ویدیو های خود استفاده کرده تا بازدید آن ها را افزایش دهید.
مراحل سئو یوتیوب
جستجو عبارت کلیدی
بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، استفاده از پیشنهاداتی است که در سرچ باکس یوتیوب ارائه می شوند. برای انجام این کار کافی است عبارات کلیدی ویدیو خود را در سرچ باکس یوتیوب تایپ کرده و عباراتی را که به صورت پیشنهادی نمایش داده می شوند را یادداشت کنید. این عبارات، عباراتی هستند که توسط کاربران در موضوع مدنظر شما، بیشترین جستجو را داشتهاند.
- سئو عنوان ویدیو در یوتیوب: عنوان ویدیو ها در یوتیوب باید حداقل 5 کلمه باشد. سعی کنید عناوین را به صورت معنادار و با استفاده از لیست کلمات کلیدی که در بالا ذکر شد، بنویسید.
- سئو دیسکریپشن ویدیو در یوتیوب: محتوای موجود در بخش دیسکریپشن به یوتیوب کمک می کند تا متوجه موضوع ویدیو شما شود، در نتیجه این مسئله در سئو یوتیوب بسیار حائز اهمیت است. برای دیسکریپشن حداقل 250 کلمه قرار دهید و سعی کنید 2 الی 4 بار کلمه کلیدی اصلی را در آن تکرار کنید. دقت کنید کلید واژه های مهم باید حداقل یک بار در اوایل متن دیسکریپشن قرار گیرند.
سئو تگ ها در یوتیوب
تگ ها به اندازه عنوان و دیسکریپشن در بهینه سازی ویدیو های یوتیوب تاثیر گذار نیستند؛ اما بازهم نکاتی برای آن ها وجود دارند که باید رعایت شوند:
- از عبارت کلیدی اصلی برای اولین تگ استفاده کنید.
- سایر عبارات کلیدی مهم را در تگ ها قرار دهید.
- از عبارات فرعی نیز در تگ ها استفاده کنید.
- از تگ های ویدیو های مشابه که عملکرد خوبی داشته اند، برای تگ های ویدیو خود استفاده کنید.
یوتیوب آنالیتیکس چیست؟
یکی از مواردی که می تواند شما را در کسب درآمد از یوتیوب یاری کند، تجزیه و تحلیل داده های مربوط به موارد مختلف کانال یوتیوب شماست. یوتیوب آنالیتیکس، ابزاری است که داده های مهمی را در مورد تعاملات کاربران با کانال شما و محتوای آن، در اختیارتان قرار می دهد. اما بخاطر داشته باشید که تاریخ اطلاعات موجود در آن، دارای چند روز تاخیر می باشد.
تجزیه و تحلیل این اطلاعات به شما نشان می دهد که محتوای شما چگونه عمل کرده است. میتوانید ببینید کدام ویدیو محبوبیت بیشتری پیدا کرده، عملکرد و میزان تعامل ایجاد شده آن را با سایر ویدیوهای خود مقایسه کنید و ویدیوهای برتری را که دارای عملکرد بهتری هستند، شناسایی کنید. برای مشاهده این اطلاعات مراحل زیر را طی کنید:
- وارد بخش YouTube Studio شوید.
- از منوی سمت چپ گزینه Content را انتخاب کنید.
- ویدیوی مدنظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Analytics کلیک کنید. همچنین می توانید آخرین عملکرد مربوط به ویدیوی خود را از داشبورد کانال مشاهده کنید.
برای مشاهده گزارش تجزیه و تحلیل به صورت گسترده، دریافت داده های خاص، مقایسه عملکرد ویدیو ها و خروجی گرفتن از این اطلاعات، میتوانید روی گزینه SEE MORE یا ADVANCED MODE کلیک کنید. در یوتیوب آنالیتیکس، برگههای مختلفی را خواهید دید که به شما در درک اطلاعات مربوط به محتوا و افزایش کسب درآمد در یوتیوب کمک خواهند کرد. در ادامه این برگه ها را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد:
- Overview: این برگه خلاصه ای از عملکرد کانال و ویدیوهای شما را نمایش می دهد. معیارهای کلیدی بازدیدها، زمان تماشا، مشترکین و درآمد تخمینی شما نیز در این قسمت قابل مشاهده هستند.
- Reach: برگه Reach خلاصه ای از نحوه یافتن کانال شما توسط مخاطبان را ارائه می دهد. معیارهای کلیدی برداشت ها، میزان کلیک، بازدیدها و بینندگان منحصربهفرد شما در این برگه قابل مشاهده هستند.
- Engagement: تب Engagement خلاصه ای از مدت زمانی که مخاطبان ویدیوهای شما را تماشا می کنند ارائه می دهد. همچنین این تب معیارهای کلیدی زمان تماشا و میانگین مدت زمان مشاهده کانال شما را نمایش می دهد.
- Audience: در این برگه خلاصه ای از نوع بینندگانی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند وجود دارد. معیارهای کلیدی، بینندگان قدیمی و جدید، بینندگان منحصربهفرد، مشترکان و کل اعضا نیز در این برگه نمایش داده می شوند.
- Revenue: اگر در برنامه یوتیوب پارتنر هستید، این برگه به شما کمک می کند درآمدهای خود را در YouTube پیگیری کنید. معیارهای کلیدی درآمد تخمینی، RPM و CPM مبتنی بر پخش را نیز می توانید در این برگه مشاهده کنید.
4 پیشنهاد تجربی از یوتیوب
پیشنهاد ما به شما این است که کسب درآمد از یوتیوب را جدی بگیرید و کار خود را از همین امروز شروع کنید. گاهی اوقات حتی برخی افراد هستند که کانال شما را خریداری می کنند. درست است که کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است، اما شما فعالیت خود را شروع کنید و سعی کنید به ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت نمایش برسید. حتما به این نکته دقت داشته باشید که اگر میخواهید یک یوتیوبر موفق باشید، باید صبر کنید.
با توجه به تجربیات ما در زمینه درآمد از یوتیوب پیشنهاداتی را برای شما داریم:
- در روزهای ابتدایی و حتی چند ماه اول ممکن است استقبال زیادی از ویدئوهای شما نشود، نباید ناامید شوید. اکثر یوتیوبرهای موفق، بعد از ۱ یا ۲ سال به موفقیت رسیده اند.
- به تجهیزات استودیویی نیازی ندارید، می توانید با امکانات کم کار خود را شروع کنید مانند بسیاری از یوتیوبرهای موفق!
- در صورتی که کانال شما تایید شد و قادر به گذاشتن تبلیغ در ویدئوهای خود بودید، سعی کنید به صورت استاندارد تبلیغ قرار دهید. متاسفانه برخی کانال ها تعداد بسیار زیادی تبلیغ در ویدئوهای خود قرار می دهند که این باعث اذیت شدن بیننده خواهد شد و کاربران اصلا چنین چیزی را دوست ندارند.
- تعداد استاندارد تبلیغ ها بستگی به زمان ویدئو دارد و شما باید با توجه به مدت زمان ویدئو تبلیغ قرار دهید. شما هر کاری که بلدید را می توانید در یوتیوب درباره آن فیلم گرفته و منتشر کنید.
این مقاله ادامه دارد…
- دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف I تا L
- 4 نکته مهم استراکچر دیتا برای افزایش ترافیک سایت
- راهکارهایی برای خوش شانسی در محیط کار
- افزایش بازدید سایت بر اساس سئو – درس دوم
- معیارهای طراحی وب جهت افزایش سرعت سایت
- بهترین ابزارهای سئو سایت – دامین اتوریتی
- بهترین پیج های خبری اینستاگرام | 10 پیج خبری برتر
- آموزش سئو برای مبتدیان – ایندکس وب سایت