کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در ایران – Affiliate marketing یا بازاریابی ارجاعی یا بازاریابی وابسته یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به ناشران شخص ثالث برای ایجاد ترافیک یا منتهی به محصولات و خدمات شرکت مبلغی کمیسیون می دهد. ناشران شخص ثالث شرکت های وابسته هستند و حق کمیسیون آنها را تشویق می کند تا راه هایی برای تبلیغ شرکت بیابند.
افیلیت مارکتینگ در گذشته قبل از اینترنت نیز وجود داشته است، با این حال، بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل و کوکی ها، افیلیت مارکتینگ را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرده است.
مهم ترین راه های افیلیت مارکتینگ موارد زیر هستند:
افیلیت مارکتینگ با استفاده از راه اندازی وبلاگ. در مقاله کسب درآمد از وبلاگ نویسی به آن پرداختیم.
استفاده از اینستاگرام که در مقالات زیر در مورد آن ها صحبت کردیم:
- رشد پیج اینستاگرام
- رمز موفقیت در اینستاگرام
- ادمین اینستاگرام
- فروش در اینستاگرام
- آمار اینستاگرام
افیلیت مارکتینگ با استفاده از ویدئو مارکتینگ در بسترهایی مانند یوتیوب. در مقالات و صفحات زیر به آن پرداخته ایم.
- آموزش یوتیوبری
- آموزش یوتیوبر شدن
- روش کسب درآمد از یوتیوب
نکات کلیدی
- افیلیت مارکتینگ یک طرح بازاریابی است که در آن یک شرکت به شرکای تجارتی که از تاکتیک های افیلیت مارکتینگ ایجاد شده است، پورسانت پرداخت می کند.
- بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل و کوکی ها، افیلیت مارکتینگ را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرده است.
- شرکتها معمولاً به ازای هر فروش و کمتر با کلیک یا نمایش به شرکتهای وابسته پرداخت میکنند.
افیلیت مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا با توصیه محصولات و خدمات اصیل که واقعاً می تواند برای مخاطبان شما مفید باشد، هزاران دلار در ماه به دست آورید.
بله، این قدرت افیلیت مارکتینگ است که با محتوای عالی و یک برند قابل اعتماد ترکیب شده است.
این یک استراتژی عالی برای کسب درآمد غیرفعال قابل توجه با کمی تلاش اولیه است تا بتوانید در هنگام خواب درآمد کسب کنید. شما می توانید به معنای واقعی کلمه از محصول یا خدمات شخص دیگری درآمد کسب کنید، بدون اینکه وارد دردسرهای ساخت آن شوید.
با توجه به انعطافپذیری و راحتی کار از خانه و کسب درآمد خوب، افیلیت مارکتینگ در حال محبوب شدن است.
طبق آمار Statista ، هزینه های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده ممکن است تا سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار برسد، از 5.4 میلیارد دلار در سال 2017.
بنابراین، اگر می خواهید بدون سرمایه گذاری زیاد به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، افیلیت مارکتینگ می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
بیایید درک کنیم که افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه می توان از طریق آن درآمد کسب کرد.
افیلیت مارکتینگ چیست؟
افیلیت مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی است که با استفاده از آن، شما به عنوان یک شرکت وابسته، می توانید در بازاریابی یا توصیه محصولات یا خدمات یک شرکت یا شخص، کمیسیون دریافت کنید.
این مانند یک برنامه ارجاع است که در آن میتوانید محصولات و خدماتی را که دوست دارید در وبلاگ، وبسایت، کانالهای رسانههای اجتماعی یا کانال YouTube به مخاطبان خود معرفی یا تبلیغ کنید. و اگر مخاطبان شما محصول یا خدماتی را از طریق شما بخرند، کمیسیون کمی از آن فروش دریافت می کنید.
کمیسیون می تواند بر اساس درصد برای هر فروش باشد، یا مبلغ ثابتی باشد و فروش از طریق پیوندهای وابسته که صاحب محصول/خدمت به شما ارائه کرده است، تعیین می شود.
اگر گیج کننده به نظر می رسد، اجازه دهید با توضیح اینکه چگونه افیلیت مارکتینگ واقعاً کار می کند و اجزای اصلی آن چیست، این را برای شما ساده کنم.
درک افیلیت مارکتینگ
پیشرفت اینترنت اینترنت افیلیت مارکتینگ را افزایش داده است. شرکت آمازون (AMZN) با ایجاد یک برنامه افیلیت مارکتینگ، این روش را رایج کرد که به موجب آن وبسایتها و وبلاگنویسان لینک هایی به صفحه آمازون برای محصول بررسی شده یا مورد بحث قرار میدهند تا هنگام خرید، هزینههای تبلیغات را دریافت کنند. از این نظر، افیلیت مارکتینگ اساساً یک برنامه بازاریابی پرداخت به ازای عملکرد است که در آن عمل فروش در یک شبکه وسیع برون سپاری می شود.
افیلیت مارکتینگ قبل از اینترنت بوده است، اما دنیای دیجیتال مارکتینگ ، تجزیه و تحلیل و کوکی ها آن را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرد. شرکتی که یک برنامه افیلیت مارکتینگ را اجرا میکند میتواند لینکهایی را که سرنخها را به ارمغان میآورند ردیابی کند و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، ببیند چه تعداد به فروش تبدیل میشوند.
افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟
مالک محصول
همانطور که از نام آن پیداست، صاحب محصول مالک محصول یا خدماتی است که باید به بازار عرضه شود. آنها می توانند یک شرکت بزرگ، یک کسب و کار کوچک و متوسط یا یک کارآفرین باشند که محصول را ایجاد کرده است.
این محصول می تواند چیزی شبیه یک شیء ملموس مانند یخچال، لوازم آرایشی و غیره یا یک چیز ناملموس مانند یک دوره آنلاین باشد. به طور مشابه، این سرویس می تواند یک سرویس میزبانی وب، اجاره خودرو و غیره باشد.
برای مثال، مالک محصول میتواند میزبان وب باشد که میخواهد با دسترسی به افراد بیشتری از طریق وبلاگنویسی که خوانندگانش میتوانند مشتریان بالقوه میزبان وب باشند، پایگاه مخاطبان خود را گسترش دهد.
افیلیت مارکتر
افیلیت مارکتر به ناشری گفته می شود که می تواند یک شرکت یا یک فرد باشد، مانند یک وبلاگ نویس یا یوتیوب. افیلیت مارکتر با متقاعد کردن مخاطب، خدمات یا محصولات فروشنده را در پلتفرم یا سایت خود تبلیغ می کند. آنها می توانند این کار را با ایجاد محتوای قانع کننده در اطراف محصول یا خدمات و توضیح مزایای آن انجام دهند.
اگر خوانندگان یا بینندگان محصول یا خدمات را دوست داشتند، می توانند لینک های محصول ذکر شده را بررسی کرده و برای خرید روی آن کلیک کنند. وقتی فروش موفقیت آمیز باشد، افیلیت مارکتر درصدی از این فروش را دریافت می کند. موفقیت به عنوان یک افیلیت مارکتر به برندی نیاز دارد که مخاطبانش بتوانند به اندازه کافی به آن اعتماد کنند تا توصیه های آنها را در نظر بگیرند.
مصرف کننده
افیلیت مارکتینگ با هدف مصرف کنندگان است. مصرفکنندگان میتوانند مخاطبان عادی مانند خوانندگان وبلاگ یا مشترکین کانال YouTube باشند که به طور منظم محتوای سازنده را برای یافتن اطلاعات بررسی میکنند. هنگامی که آنها محتوا را به همراه محصول یا خدمات توصیه شده مفید می دانند، ممکن است آن را خریداری کنند.
شبکه افیلیت مارکتینگ
اگرچه میتوانید مستقیماً با یک نام تجاری ارتباط برقرار کنید تا با آن ها همکار شوید، میتوانید با انجام این کار با کمک یک شبکه افیلیت مانند شبکه افیلیت مارکتینگ دیجی کالا در ایران، این روند را تسهیل کنید. آنها به عنوان میانجی بین تاجر و شرکت افیلیت عمل میکنند و اموری مانند تحویل محصول و پرداختها را برای سادهسازی فرآیند انجام میدهند.
در واقع، برخی از تجار برنامه های افیلیت مارکتینگن خود را فقط از طریق یک شبکه افیلیت مارکتیگن اجرا می کنند. در این صورت باید از طریق شبکه برای تبلیغ خدمات یا محصول اقدام کنید. همچنین می تواند گزینه های مختلفی را برای انتخاب محصولات و خدمات در اختیار شما قرار دهد.
مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ می تواند پاداش های بزرگی را برای شرکت تبلیغاتی و افیلیت مارکتر به همراه داشته باشد. این شرکت از تبلیغات کمهزینه و تلاشهای بازاریابی خلاقانه زیرمجموعههای خود سود میبرد و با کسب درآمد و مشوقهای اضافی، از مزایای شرکتهای افیلیت بهره میبرد. بازگشت سرمایه برای افیلیت مارکتینگ زیاد است زیرا شرکت فقط بابت ترافیک تبدیل شده به فروش پرداخت می کند. هزینه تبلیغات در صورت وجود به عهده شرکت افیلیت می باشد.
شرکت تبلیغاتی شرایط یک برنامه افیلیت مارکتینگ را تعیین می کند. در اوایل، شرکت ها تا حد زیادی هزینه هر کلیک (ترافیک) یا هزینه به ازای هر مایل (نمایش) تبلیغات بنری را پرداخت می کردند. همانطور که تکنولوژی تکامل یافت، تمرکز بر کمیسیون های فروش واقعی یا سرنخ های واجد شرایط معطوف شد. برنامههای افیلیت مارکتینگ اولیه در برابر کلاهبرداری آسیبپذیر بودند، زیرا کلیکها میتوانستند توسط نرمافزار ایجاد شوند، همچنین برداشتها.
اکنون، اکثر برنامههای افیلیت شرایط و ضوابط سختگیرانهای در مورد نحوه تولید سرنخ های منجر به فرووش دارند. همچنین روشهای ممنوعه خاصی وجود دارد، مانند نصب نرمافزارهای تبلیغاتی مزاحم یا جاسوسافزار که تمام درخواستهای جستجوی یک محصول را به صفحه یک شرکت افیلیت هدایت میکنند. برخی از برنامههای افیلیت مارکتینگ تا آنجا پیش میروند که نشان میدهند چگونه یک محصول یا خدمات باید در محتوا مورد بحث قرار گیرد قبل از اینکه لینک افیلیت اعتبارسنجی شود.
بنابراین یک برنامه افیلیت مارکتینگ موثر نیاز به تفکر قبلی دارد. شرایط و ضوابط باید به وضوح بیان شود، به خصوص اگر قرارداد به جای فروش، هزینه ترافیک را پرداخت می کند. احتمال تقلب در افیلیت مارکتینگ امکان پذیر است.
شرکتهای افیلیت مارکتینگ با اخلاق غیرحرفه ای میتوانند روی نامهای دامنه با غلط املایی چمباتمه بزنند و برای تغییر مسیر کمیسیون دریافت کنند. آنها می توانند فرم های ثبت نام آنلاین را با اطلاعات جعلی یا دزدیده شده پر کنند، و می توانند AdWords را با عبارات جستجویی خریداری کنند که شرکت قبلاً در رتبه های بالایی قرار دارد و غیره. حتی اگر شرایط و ضوابط روشن باشد، یک برنامه افیلیت مارکتینگ مستلزم آن است که شخصی بر شرکتهای اجرای افیلیت مارکتینگ نظارت کند و قوانین را اجرا کند.
اما در ازای آن، یک شرکت می تواند به افراد با انگیزه و خلاق دسترسی داشته باشد تا به فروش محصولات یا خدمات خود به جهان کمک کنند.
نکات مثبت
- دسترسی به بازار گسترده تر
- حسابداری بهتر سرنخ های واجد شرایط
- تبلیغات کم هزینه
منفی
- کلاهبرداری زیاد
- کنترل خلاقانه کمتر
- در برابر سرقت آسیب پذیر است
اینترنت امکانات بی حد و حصری را برای کسب درآمد آنلاین ارائه می دهد. Upwork و Freelancers Union دریافتند که 35 درصد از نیروی کار آمریکا در سال 2019 به صورت آزاد کار می کردند. علاوه بر این، 77 درصد از آنها گفتند که فناوری یافتن کار آزاد را آسان تر کرده است.
افیلیت مارکتینگ یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت است. افیلیت مارکتینگ قرار است درآمد غیرفعال ایجاد کند، اما آیا واقعاً کار می کند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.
نکته های کلیدی
- به زبان ساده، افیلیت مارکتینگ به معنای فروش کالا و خدمات از شخص یا شرکت دیگری است.
- نه درصد از ناشران مورد بررسی در سال 2016 بیش از 50000 دلار درآمد افیلیت داشتند.
- همیشه به یاد داشته باشید که احتمالاً با محتوای افیلیت مارکتینگ که مشابه محتوای خودتان است، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
- اگر درآمد افیلیت مارکتینگ شما کاهش یابد، تبلیغات سنتی و فروش محصولات خودتان می تواند کمک کند.
چیزی که افیلیت مارکتینگ تعریف شده است
به زبان ساده، افیلیت مارکتینگ به معنای فروش کالا و خدمات از شخص یا شرکت دیگری است. شیوه کار آن مانند یک سرویس ارجاع است. شما یک وب سایت یا وبلاگ راه اندازی می کنید و به برنامه های افیلیت مرتبط با مخاطبان خود می پیوندید. شما می توانید از طریق شبکه های افیلیت مارکتینگ به این برنامه ها متصل شوید که لینکی را که در سایت خود قرار می دهید در اختیار شما قرار می دهد. وقتی شخصی روی لینک کلیک می کند و محصول را می خرد، بخشی از فروش را به عنوان کمیسیون دریافت می کنید.
چقدر می توانید درآمد داشته باشید؟
صنعت افیلیت مارکتینگ به طور پیوسته در حال رشد است. Statista گزارش داد که پیش بینی می شود هزینه های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده تا سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار برسد. این رقم نسبت به 5.4 میلیارد دلار در سال 2017 و 1.6 میلیارد دلار در سال 2010 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
مطالعه دیگری از VigLink نگاه دقیق تری به میزان درآمد بازاریابان افیلیت ارائه می دهد. بر اساس این نظرسنجی، 9 درصد از ناشران بیش از 50000 دلار درآمد وابسته در سال 2016 تولید کردند. اکثر بازرگانان – 65٪ – گفتند که بین 5٪ تا 20٪ از درآمد سالانه خود را از افیلیت مارکتینگ به دست می آورند. این نظرسنجی همچنین ارتباط بین تجربه و درآمد را نشان داد. در میان بازرگانانی که بیشترین درآمد را داشتند، 60٪ به مدت پنج سال یا بیشتر در افیلیت مارکتینگ شرکت داشتند.
این اکثر بازرگانان گفتند که بین 5 تا 20 درصد از درآمد سالانه خود را از افیلیت مارکتینگ به دست می آورند.
بزرگترین مزیت افیلیت مارکتینگ این است که پس از راهاندازی میتوانید کم و بیش درآمد خود را از طریق اتوپایلوت کسب کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جریان ثابت ترافیک به وبلاگ یا وب سایت خود است. با این حال، برخی از نقاط ضعف وجود دارد.
اگر یک شرکت شرایط برنامه افیلیت خود را تغییر دهد، درآمد شما می تواند مستقیماً تحت تأثیر قرار گیرد. تبدیل شدن به یک شرکت افیلیت برای مشاغل اشتباه نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر مخاطبان وبلاگ یا وب سایت شما مجبور به خرید محصولات یا خدمات خود نباشند، درآمدی کسب نخواهید کرد. با توجه به رشد افیلیت مارکتینگ، شما همچنین باید با رقابت شدید سایر بازاریابان که همان محصولات را تبلیغ می کنند، مبارزه کنید.
در نهایت، باید مردم را با محتوای تازه به وبسایتتان نگه دارید.
آیا افیلیت مارکتینگ ارزشش را دارد؟
گاهی اوقات، بازاریابان ممکن است تعجب کنند که چرا باید به یک افیلیت مارکتر تبدیل شوند تا درصد کمی از فروش خود را به دست آورند.
آیا واقعا ارزشش را دارد؟
چرا افیلیت مارکتینگ زمانی که راه های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد؟
خوب، افیلیت مارکتینگ یکی از ارزانترین راهها برای کسب درآمد خوب بدون وارد شدن به دردسر ایجاد یک محصول و فروش آن به تنهایی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصول را به مخاطبان خود توصیه کنید و درآمد کسب کنید.
بیایید به مزایای افیلیت مارکتینگ نگاهی بیاندازیم تا بررسی کنیم که چرا می توانید آن را در نظر بگیرید.
منبع درآمد غیرفعال 💰
برخلاف یک شغل معمولی که برای ادامه درآمد به شما نیاز دارد که به طور منظم کار کنید، افیلیت مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که هنگام خواب درآمد کسب کنید. با سرمایه گذاری اولیه در زمان و تلاش، هر زمان که شخصی از طریق لینک شما خرید می کند، می توانید به طور مداوم درآمد زیادی کسب کنید.
سرمایه گذاری کم
راه اندازی یک کسب و کار معمولا مقداری هزینه دارد. اگر میخواهید محصولی بسازید، به چیزهای زیادی نیاز دارید – یک ایده، پول برای تولید، تیمی برای بازاریابی و فروش محصول و سایر سرمایهگذاریها.
با این حال، شروع با افیلیت مارکتینگ هیچ هزینه ای برای شما ندارد. فقط باید تلاش و زمان صرف کنید تا محتوایی پیرامون محصول ایجاد کنید و مخاطبان خود را به سمت آن متقاعد کنید.
کار از هر کجا
افیلیت مارکتینگ به صورت آنلاین اجرا می شود. از این رو، می توانید از هر جایی که می خواهید برای ایجاد محتوا و جاسازی لینک ها کار کنید. خودشه. محتوای شما تا زمانی که پیوندهای افیلیت کار می کنند، درآمد شما را حفظ می کند. اگر از محیط اداری متنفر هستید و عاشق کار در خانه هستید، این یک گزینه عالی است.
عملکرد بهتر، درآمد بیشتر
معمولاً اگر 40 ساعت در هفته یا 45 ساعت کار کنید، یک شغل مقدار ثابتی حقوق می دهد. اگرچه شما می توانید بر اساس عملکرد خوب خود مقداری پاداش دریافت کنید، اما هنوز محدود است.
با این حال، افیلیت مارکتینگ کاملاً به عملکرد شما بستگی دارد. هرچه تلاش بیشتری روی محتوای خود انجام دهید و برند و مخاطب خود را بسازید، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.
درآمد یک افیلیت مارکتینگ چگونه و چقدر است؟
یک افیلیت مارکتر به روش های مختلفی دستمزد می گیرد:
- برای هدایت مشتریان از وبلاگ یا کانال بازاریابی خود به وب سایت فروشنده که محصول در آن لیست شده است، به ازای هر کلیک پرداخت کنید.
- برای دریافت درصد کمی از قیمت فروش محصول به ازای هر فروش پرداخت کنید
- با توجه به تعداد تبدیلها از سرنخها در عضویت در خبرنامه، دانلود راهنما، رفتن به نسخه آزمایشی رایگان محصول و غیره، به ازای هر سرنخ پرداخت کنید.
حال، سوال جالب این است که یک بازاریاب افیلیت مارکتر چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟
خب محدودیتی نداره شما بر اساس تلاش، مدل پرداخت و جایگاه یا صنعت انتخابی خود درآمد کسب می کنید. شما می توانید ماهانه از چند هزار تومان و چند میلیون تومان در بازار افیلیت مارکتینگ ایران و صد دلار تا ده ها و هزاران دلار از افیلیت مارکتینگ در خارج درآمد کسب کنید (البته اگر درست انجام دهید). درآمد شما همچنین به تعداد برنامههای افیلیت مارکتینگ در حوزه کاری، دنبالکنندگان، مشترکینی که دارید، کیفیت محتوای شما و دسترسی شما بستگی دارد.
توسعه یک استراتژی افیلیت مارکتینگ موفق
شروع در افیلیت مارکتینگ نسبتاً آسان است، اما ایجاد درآمد پایدار از برنامه های افیلیت یک بازی کاملاً متفاوت است. اگر به فکر امتحان کردن آن هستید، ضروری است که ابتدا مقدمات آن را فراهم کنید.
با فکر کردن به مخاطبان خود شروع کنید. چه نوع کالاها و خدماتی را می خواهند؟ در حال حاضر از چه محصولاتی استفاده می کنید که با خیال راحت به خوانندگان خود توصیه کنید؟ همیشه می توانید پیوندهایی را به هر برنامه افیلیت به سایت خود اضافه کنید. با این حال، بهترین کار این است که به محصولاتی که با وب سایت شما مرتبط هستند چسبیده باشید تا نرخ کلیک را به حداکثر برسانید و مخاطبان خود را حفظ کنید.
در مرحله بعد، برنامه های افیلیت فردی را برای مقایسه ساختار آنها تحقیق کنید. شما می خواهید عواملی مانند اندازه کمیسیون و تعداد دفعات پرداخت شرکت به شرکت های افیلیت را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که قوانینی را که آنها بر اعضای شبکه های افیلیت خود تحمیل می کنند را نیز درک می کنید. همیشه به یاد داشته باشید که احتمالاً با محتوای افیلیت مارکتینگ که مشابه محتوای خودتان است، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
در نهایت، با خوانندگان خود پیشرو باشید. افزودن افشای اطلاعات به پستهای وبلاگ یا جایی در وبسایت خود به آنها این امکان را میدهد که بدانند ممکن است با لینک های افیلیت مارکتینگ مواجه شوند. این افشا به اعتبار شما میافزاید.
نتیجه گیری و پایان
افیلیت مارکتینگ می تواند سودآور باشد، اما برای تبدیل آن به یک کسب و کار واقعی نیاز به زمان و هزینه دارد. قبل از اینکه وارد بازارهای تجاری افیلیت مارکتینگ شوید، تحقیقات کاملی انجام دهید.
همچنین به یاد داشته باشید که از قرار دادن تمام تخم مرغ ها در یک سبد خودداری کنید. اگر امیدوارید یک وب سایت پولساز بسازید، تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی خود یک حرکت هوشمندانه است. اگر درآمد افیلیت مارکتینگ شما کاهش یابد، تبلیغات سنتی و فروش محصولات خودتان می تواند کمک کند.
همچنین پیشنهاد می شود با استفاده از روش های مختلف افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنید.
به عنوان مثال هم در افیلیت مارکتینگ فروش کالا فعالیت داشته باشید و هم در افیلیت مارکتینگ فروش خدمات. به لطف بازارسازی های انجام شده، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی امکان افیلیت مارکتینگ را در سایت خود را راه اندازی کرده اند. پس نگرانی از این بابت وجود ندارد.