چگونه مانند سئوکار حرفه ای بک لینک دریافت کنید (راهنمای جدید برای سال 2022)
خوب، این وب سایتی که در حال حاضر در آن هستید دارای 150.000 بک لینک از 3960 دامنه منحصر به فرد است.و در این راهنما، من به شما 7 راه برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر مانند لینک بیلدینگ حرفه ای را نشان خواهم داد.
در واقع، شما قرار است یاد بگیرید:
- بک لینک چیست؟
- 7 ویژگی بک لینک های با کیفیت چیست؟
- 3 نوع بک لینک که نباید گرفت
- تعداد خوب بک لینک چقدر است؟
- نحوه دریافت بک لینک مانند یک سئوکار
- سوالات متداول درباره بک لینک ها
بک لینک چیست؟
بک لینک ها زمانی ایجاد می شوند که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) بک لینک ها را به عنوان “رای” برای یک صفحه در نظر می گیرند. در واقع الگوریتم پیج رنک گوگل از بک لینک ها به عنوان سیگنال کیفیت محتوا استفاده می کرد. بسیاری از مطالعات ارتباط بین بک لینک ها و رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک و بهبود رتبه سئو سایت را پیدا کرده اند.
ویژگی بک لینک های با کیفیت چیست؟
بک لینک های با کیفیت دارای 7 ویژگی هستند: ارتباط (relevance)، ترافیک(traffic)، اعتبار(authority)، کیفیت پروفایل لینک(link profile quality)، استانداردهای ویرایشی(editorial standards)، کیفیت لینک های خروجی(outbound link quality) و نمایه سازی(indexation).
1. ارتباط یا رلونسی | relevance
جان مولر اخیراً گفته است که ارتباط مهمتر از تعداد بک لینک های یک وب سایت است.
به طور خلاصه، بیشتر تلاشهای ایجاد لینک شما باید بر فرصتهای مرتبط متمرکز باشد. به همین دلیل سئو ورد هرم ارتباط The Relevancy Pyramid را ایجاد کرده است. این تنها بهترین راه برای اولویت بندی فرصت های پیوند شماست.
در ابتدای هرم فرصت های ایجاد لینک بیشتری وجود دارد که 100٪ به وب سایت شما مرتبط است. ابتدا باید روی این موارد تمرکز کنید.سپس، هنگامی که آنها را پیدا کردید، به سمت پایین هرم حرکت کنید که در آن چشم انداز بیشتری با ارتباط کمتر وجود خواهد داشت.
اکنون دو استثنا برای این استراتژی اولویتبندی پیوند وجود دارد:
ü دریافت پیوند از سایتهای معتبر مانند سایت های خبری مجاز در کشور، یا سایتهای .edu/.gov همیشه اشکالی ندارد.
ü اگر در SERP های محلی کار می کنید، هرم ارتباط تغییر می کند.
من توصیه می کنم ابتدا بر روی فرصت های جغرافیایی هدفمند تمرکز کنید. سپس به سمت چشم اندازهای مرتبط با موضوع در سطح ملی بروید.
این طبیعی ترین و مرتبط ترین پروفایل پیوند را ایجاد می کند.
- هرم ارتباط محلی
اکنون، البته، همه چیز مربوط به ارتباط نیست. اگر اینطور بود، میتوانید صدها وبسایت مرتبط را خودتان ایجاد کنید و به سایت خود پیوند دهید.این کار نمی کند زیرا تمام عوامل دیگری که یک بک لینک را قدرتمند می کنند را از دست می دهد.
2. ترافیک | traffic
شما باید از وب سایت های مرتبط و دارای ترافیک ارگانیک به سایت خود لینک دریافت کنید.
این بدان معنی است که احتمالاً یک وب سایت قابل اعتماد است. به طور کلی، سایت هایی که در جستجوی ارگانیک محبوب هستند، فرصت های ارزشمند لینک سازی هستند.
میتوانید از SEMRush برای مشاهده اینکه آیا یک وبسایت ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت میکند استفاده کنید:
3. اعتبار | authority
اگر یک وب سایت ترافیک ارگانیک دریافت می کند، احتمالاً دارای اعتبار است. میتوانید از Ahrefs ‘DR برای اولویتبندی چشماندازهای لینکسازی بر اساس اعتبار | رتبه بندی دامنه (DR)
سایتشان استفاده کنید.
هر چه یک وب سایت قوی تر باشد، دریافت لینک سخت تر خواهد بود.
این باعث می شود آن پیوندها حتی ارزشمندتر شوند، بنابراین ارزش تلاش را دارد.
4. کیفیت پیوند | link profile quality
دستکاری معیارهای شخص ثالث مانند DR Ahrefs یا DA Moz امکان پذیر است.
بنابراین به همین دلیل است که باید پروفایل بک لینک تمام فرصت های خود را به صورت دستی تجزیه و تحلیل کنید.
من دوست دارم وب سایت را از طریق Ahrefs اجرا کنم و پیوندهای آنها را با “DoFollow” فیلتر کنم.
سپس آنها را مرتب میکنم تا قویترین پیوندها با بالاترین DR در بالا باشند.
به طور خلاصه، شما می خواهید ببینید که سایت از منابع با کیفیت بالا لینک دریافت می کند.
از همان معیارهای بالا استفاده کنید.
5. استانداردهای تحریریه | editorial standards
چرا الماس ارزشمند است؟ چون بدست آوردنشون سخته!
به همین دلیل است که باید روی دریافت لینک در وب سایت هایی که استانداردهای ویرایشی بالایی دارند تمرکز کنید.
دستورالعمل های ویرایشی
هرچه دریافت بک لینک سخت تر باشد، ارزش آن بیشتر است.
برعکس این نیز صادق است:
هرچه بک لینک راحت تر به دست بیاید، ارزش آن کمتر است.
6. کیفیت لینک خروجی | outbound link quality
وبسایتهایی با دستورالعملهای ویرایشی قوی احتمالاً فقط به منابع با کیفیت پیوند میدهند. شما می خواهید پیوند شما در اطراف سایر پیوندهای خروجی قابل اعتماد “زنده” شود.
دامنه خود را در اکسپلورر سایت Ahrefs وارد کنید و در قسمت «پیوندهای خروجی» به «دامنههای پیوندی» بروید:
بررسی کنید:
چگونه آنها لینک می دهند؟
آیا پیوندهای خروجی مرتبط هستند؟
آیا لینک های خروجی به سایت های معتبر و قابل اعتماد می روند؟
آیا لینک های خروجی طبیعی به نظر می رسند یا شبیه لینک های پولی هستند؟
7. نمایه سازی | indexation
هیچ چیز مهم تر از اطمینان از دریافت لینک در وب سایت های فهرست شده نیست. اگر سایت در گوگل ایندکس نشده باشد، لینک های شما بی ارزش خواهند بود.
به گوگل بروید و “site:example.com” را جستجو کنید.
اگر آنها ظاهر نشدند، از بک لینک آن وب سایت خودداری کنید.
اکنون که می دانید یک بک لینک با کیفیت چگونه به نظر می رسد، بیایید در مورد لینک هایی که باید از آنها اجتناب کنید صحبت کنیم.
3 نوع بک لینک که در سال 2022 باید از آنها اجتناب کنید
اگر 7 ویژگی بک لینک های با کیفیت بالا را بررسی کنید، خواهید دید که انواع بک لینک های زیر واجد شرایط نیستند.
اکثر وبسایتها مرتبط نیستند، ترافیک ندارند، دستورالعملهای ویرایشی ندارند و پیوندهای خروجی وحشتناکی دارند.
این اولین مثال است:
1. شبکه های وبلاگ عمومی
احتمالاً نام شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) را شنیده اید، اما شبکه های وبلاگ عمومی متفاوت هستند.
هر دو خطرناک هستند زیرا ساخت لینک مصنوعی است. با این حال، شبکه های وبلاگ خصوصی کمی خطر کمتری دارند زیرا می توان آنها را بهتر پنهان کرد.
از سوی دیگر، شبکه های وبلاگ عمومی چیزی نیست جز مزارع پیوندی که به راحتی قابل شناسایی هستند.
اکثر شبکه های عمومی حتی به خود زحمت نمی دهند خزنده های شخص ثالث مانند Ahrefs را مسدود کنند.
حقیقت این است که اگر دو ثانیه طول بکشد تا ببینم شما از لینک های شبکه عمومی استفاده می کنید، پس به نظر شما گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟
اگر میخواهید جریمه نشوید، از این پیوندها دوری کنید.
2. نظرات وبلاگ
این پیوندها معیارهای کیفیت «مرجع» یا فالو لینک را برای پیوندها قرار می دهند.
با این حال، آنها تا حد زیادی علامت را با هر چیز دیگری از دست می دهند. به علاوه
3. Web 2.0s
فرآیند فکری برای استفاده از وب 2.0 مشابه نظرات وبلاگ DoFollow است. شما سعی می کنید از اعتبار سایت موجود مانند Wix استفاده کنید:
با این حال، وب 2.0 سطح دیگری را اضافه می کند زیرا سعی در اضافه کردن ارتباط مصنوعی دارند.
پس مشکل چیست؟ خوب، آنها لینک های تحریریه نیستند، محتوا بی کیفیت است و شما به دلیل اینکه در یک زیر دامنه قرار دارد، از اعتبار زیادی بهره نمی برید.
به علاوه، تنها راهی که بک لینک های وب 2.0 می توانند مزایایی داشته باشند این است که ایندکس شوند. و حدس بزنید چه؟
ایندکس شدن آنها در گوگل بسیار دشوار است مگر اینکه پیوندهای ردیف دو بسازید.
اکنون می دانید از چه بک لینک هایی مانند طاعون اجتناب کنید.
اما اکنون یک سوال مهم مطرح می شود:
تعداد خوب بک لینک چقدر است؟
نکته کلیدی برای دانستن تعداد بک لینک مورد نیاز، بررسی رقبای خود است.
و این فرآیند تحلیل شکاف بک لینک نامیده می شود.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
1. یک هدف کلمه کلیدی واجد شرایط را شناسایی کنید
2. محتوای SEO بهتر از رقبا ایجاد کنید
” محتوای سئو ” برای صفحات اطلاعاتی و معاملاتی اعمال می شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه محتوای سئو ایجاد کنید، آموزش سئو ما را مشاهده کنید:
3. از طریق تجزیه و تحلیل شکاف پیوند، تعداد بک لینک مورد نیاز خود را مشخص کنید
تجزیه و تحلیل شکاف پیوند به دو بخش تقسیم می شود.
ابتدا، باید تجزیه و تحلیل کنید که رقبای شما چه تعداد بک لینک به کل دامنه خود دارند.
کلمه کلیدی مورد نظر خود را از طریق Ahrefs Keyword Explorer اجرا کنید و سپس به پایین بروید تا رقبا را ببینید
4 رقیب برتر را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود وارد کنید و دامنه خود را نیز وارد کنید.
اکنون شکاف بین خود و رقبا را خواهید دید. اگر فاصله زیادی وجود ندارد (یا شما جلوتر هستید)، عالی است! احتمالاً برای رتبه بندی به بک لینک های زیادی به صفحه نیاز نخواهید داشت.
این منجر به بخش بعدی تجزیه و تحلیل شکاف پیوند می شود.
اکنون باید تجزیه و تحلیل کنید که چگونه برای رتبه بندی به صفحه کلید واژه محور خود به بک لینک نیاز دارید.
می توانید از متریک Ahrefs KD برای بدست آوردن یک تخمین تقریبی استفاده کنید.
در اینجا 7 تکنیک ساخت لینک آورده شده است که می توانید از آنها برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بیشتر استفاده کنید.
1. تکنیک انتقال قدرت
تکنیک انتقال اعتبار از لحاظ فنی یک تاکتیک «لینکسازی» نیست، اما راهی قدرتمند برای توزیع اعتبار پیوند (PageRank) در مهمترین صفحات مبتنی بر سئو شما است.
مرحله 1 – مشخص کنید چه صفحاتی در سایت شما دارای بک لینک های موجود هستند
ساده ترین راه برای یافتن این صفحات استفاده از Ahrefs است.
فقط Ahrefs را باز کنید → دامنه خود را وارد کنید → شروع به تجزیه و تحلیل کنید
سپس روی «بهترین براساس پیوندها» در زیر «صفحات» → مرتبسازی بر اساس «دامنههای ارجاع» کلیک کنید:
مرحله شماره 2 – پیوندهای داخلی را در آن صفحات به صفحات مرتبط با SEO-محور اضافه کنید
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیوندهای داخلی را اضافه کنید. داخلی شما باید صفحاتی را هدف قرار دهد که الف) مرتبط با موضوع هستند و ب) شما می خواهید رتبه بندی کنید.
من توصیه میکنم از متن لنگر تطبیق دقیق با پیوندهای داخلی خود استفاده کنید (تا زمانی که در کل سایت نباشند، انجام این کار بیخطر است).
توصیه می کنم هر بار که یک صفحه جدید مبتنی بر سئو منتشر می کنید از این تکنیک استفاده کنید. این یکی از بهترین راهها برای رونق بخشیدن به صفحه شما (با استفاده از قدرت موجود) است.
هدف شما باید این باشد که قبل از به دست آوردن لینک، صفحات خود را تا حد امکان به سمت SERP ها ببرید.
تکنیک انتقال اقتدار یکی از بهترین راهها برای دستیابی به آن هدف (سریع) است.
2. تکنیک LIS
چه ویژگی هایی باعث می شود افراد تمایل به لینک دادن به وب سایت شما داشته باشند؟
ویژگیهای زیادی وجود دارد، اما یکی وجود دارد که بسیار کمک میکند و « طول دلالت بر قدرت دارد» یا LIS نام دارد.
آیا تا به حال یکی از آن نامه های فروش فوق العاده طولانی را دیده اید که به نظر می رسد چندین دهه در حال حرکت هستند؟
خلاصه اینکه ما (انسانها) تنبل هستیم و از تفکر متنفریم. بنابراین ما از میانبرهای ذهنی برای تصمیم گیری، حل مشکلات، قضاوت و غیره استفاده می کنیم.
پس این چه ربطی به لینک بیلدینگ دارد؟
محتوای طولانی به طور متوسط 77.2 درصد بیشتر از مقالات کوتاه لینک دریافت می کند.
این بدان معناست که اگر بک لینک بیشتری می خواهید، محتوای طولانی ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر بررسی کنید چه صفحاتی بیشترین بک لینک را در seoword.org جذب کرده اند، خواهید دید که همه آنها طولانی ترین محتوای من هستند:اگر پیوندهای بیشتری می خواهید، محتوای عمیق تر بنویسید.
3. تکنیک پیوندهای پیش بینی کننده
اگر بتوانید صفحاتی را در سایت خود ایجاد کنید که بک لینک هایی مانند ساعت را جذب کنند، چه؟ این زمانی امکان پذیر است که از تکنیک پیوندهای پیش بینی کننده استفاده کنید. بهترین بخش این است که فوق العاده ساده است.
این چیزی است که شما انجام می دهید:
مرحله شماره 1 – رقبای خود را در صفحاتی که بیشترین لینک را دارند بررسی کنید
فقط Ahrefs را باز کنید ← دامنه رقیب را وارد کنید ← روی “بهترین توسط لینک ها” کلیک کنید.
فوراً خواهید دید که چه موضوعاتی بیشترین بک لینک ها را در جایگاه شما جذب کرده اند.
همچنین میتوانید از همین تکنیک برای ایجاد محتوای ویروسی «پیشبینیکننده» در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
فقط به Buzzsumo بروید → موضوعی را وارد کنید
سپس به ایدههایی دسترسی خواهید داشت که ثابت شدهاند اشتراکهای اجتماعی (و پیوندها) را جذب میکنند.
شما همچنین می توانید همین کار را با YouTube انجام دهید.
به یک کانال محبوب در جایگاه خود بروید ← ویدیوهای آنها را بر اساس محبوب ترین ها مرتب کنید
مرحله بعد یک صفحه در مورد یک موضوع ایجاد کنید، اما آن را 10 برابر متفاوت و بهتر کنید
فرقی نمیکند از این روش برای جذب لینک، جذب اجتماعی بیشتر یا تسلط بر YouTube استفاده کنید، اصل یکسان است. شما قصد دارید یک دارایی محتوایی ایجاد کنید که 10 برابر متفاوت و بهتر از رقبای شما باشد.
مرحله 3 – با افرادی که به محتوای رقبای شما پیوند داده اند ارتباط برقرار کنید
مثلا یک سایت در مورد یک موضوع به کلمه کلیدی رقیب شما لینک داده با ایمیل به اون سایت بهشون بگید شما هم محتوای عالی دارید و آنها می توانند به شما لینک دهند.البته معمولا اینکار را با پول انجام می دهند که ما بهش میگیم رپورتاژ
4. تکنیک اپرا
من یک نام جالب برای این تکنیک ایجاد کردم، اما بسیار ساده است. قرار است مصاحبه کنید و لینک ها را دریافت کنید.
به Google بروید → «مصاحبه + جایگاه» یا «مصاحبه با + [رقیب شما]» را وارد کنید.
همه این پرسپکتیوها را به پایگاه داده لینک بیلدینگ خود اضافه کنید. سپس، فقط خودتان را برای مصاحبه آماده کنید.
5. از تکنیک ادغام استفاده کنید
وب سایت هایی با نمایه های لینک با کیفیت بالا را پیدا کنید، آنها را به دست آورید و 301 آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.
به عنوان مثال، نیل پاتل UberSuggest را خریداری کرد و NeilPatel.com را ادغام کرد. در نتیجه، او 17500 بک لینک اضافی از 5610 دامنه ارجاع به دست آورد:
همچنین می توانید از دامنه های منقضی شده استفاده کنید. من توصیه می کنم از Spamzilla برای پیدا کردن آنها استفاده کنید:
6. از تکنیک فانتوم استفاده کنید
در یک نقطه خاص، ممکن است به حجم بک لینک مورد نظر خود برای یک صفحه خاص برسید. اما اگر هنوز در جایی که می خواهید باشید رتبه ای ندارید، چه باید بکنید؟
آن وقت است که تکنیک فانتوم وارد می شود.
به جای ایجاد بک لینک های بیشتر در سطح یک (لینک هایی که مستقیماً به وب سایت شما برخورد می کنند)، می توانید بک لینک های موجود خود را تقویت کنید.
این فرآیند به عنوان پیوند ساختمان ردیف دو شناخته می شود. این بسیار قدرتمند است و رقبای شما احتمالاً سرنخی از انجام آن ندارند.
7. تکنیک تعویض
تکنیک Switch Up روش مورد علاقه من برای ایجاد سریع روابط است. همانطور که ممکن است یا نه، ایجاد روابط یک قطعه حیاتی برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر است.
اکثر مردم در دسترسی به لینک شکست می خورند، زیرا به طور استعاری در تلاش هستند تا در اولین قرار ملاقات، به موفقیت دست یابند. درست مانند فروش، شما باید در طول سفر گام های بعدی را بردارید.
قبل از اینکه چیزی بخواهید باید با وب سایت ها (و افرادی که قادر به پیوند دادن به شما هستند) روابط ایجاد کنید.
پول خوب کار می کند، اما شما می توانید لینک ها را بدون نیاز به پرداخت پول به مردم بدست آورید. اما این تنها از طریق ایجاد روابط واقعی امکان پذیر خواهد بود.
اولین قدم برای رسیدن به این هدف، استفاده از تکنیک Switch Up است.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
محتوای وبلاگ خود را مرور کنید و تمام پیوندهای خارجی خود را بررسی کنید.
ببینید آیا به وبسایتهای معتبری با نویسندگان متعدد پیوند میدهید یا خیر.
به گوگل بروید و به دنبال جایگزینی از یک وبلاگ معتبر باشید.
لینک رو عوض کن
سوالات متداول درباره بک لینک ها
ü بک لینک های من در حال کاهش است. حالا چی؟
از دست دادن برخی از لینک ها در طول زمان طبیعی است. به همین دلیل بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که کسب لینک یک رویداد یکبار مصرف نیست. این باید یک فعالیت مداوم باشد. شما همیشه باید برای به دست آوردن بک لینک های جدید برای جبران بک لینک هایی که از دست داده اید اقدام کنید.
ü بک لینک های من در کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs و غیره نمایش داده نمی شوند. چرا؟
کنسول جستجوی گوگل فقط نمونه ای از نمایه پیوند کل شما را نشان می دهد. در حالی که ابزارهای شخص ثالث مانند Ahrefs در یافتن بک لینک ها شگفت انگیز هستند، آنها کامل یا جامع نیستند. فرض کنید این ابزارها فقط درصدی از کل پروفایل پیوند شما را نشان می دهند.
ü آیا بک لینک های NoFollow خوب هستند؟
بک لینک های NoFollow خوب یا موثر نیستند زیرا از PageRank سایت را افزایش نمی دهد. تنها زمانی مفید هستند که ترافیک ارجاعی یا فروش دریافت کنید. اما از منظر سئو، آنها هیچ ارزشی ندارند.
ü چند بک لینک در روز ایمن هستند؟
زمانی که در حال ساخت بک لینک مصنوعی هستید، فقط باید نگران سرعت لینک باشید. اگر از طریق توسعه و ارتقای محتوا بک لینک به دست می آورید، پس لازم نیست نگران این موضوع باشید.