اگر شما هم مدير سايت و يا انكه شبكه های اجتماعی هستيد يكی از دغدغه های بزرگ افراد در افزايش فروش كالا خود است ، البته كه بايد آموزش های مرتبط با آن را فرا بگيريد ، ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه ترفند های فروش را برای شما عنوان كنيم .
اولين موضوع كه بسيار مهم خواهد بود اين است كه بايد از شبكه ایی كه درآن كار ميكنيد آگاه و به قوانين آن آشنا باشيد و البته با آخرين خبر و رويداد ها خود را تطبيق دهيد ( تمام موارد ذكر شده پايه است و بهتر است كه برای كمی تكرار شود ) ، توجه داشته باشيد كه هر حوزه برای خود قيمت و هزينه هایی را دارد و بايد شما توجه كنيد كه بازار الان چقدر گنجايش دارد و اينكه ظرفيت آن چقدر است . پيشنهاد ما به شما آن است كه بدانيد تمام كاربران در فضای مجازی و … دنبال بهترين كيفيت هستند و علاوه بر آن قيمت مناسب ( توجه داشته باشيد كه كيفيت در رتبه اول قرار دارد و اينكه مخاطبان حاضر هستند برای آن حتی هزينه های بيشتریهم انجام دهند ) ، برای آموزش تخصصی بهتر است ، آموزش مديران را نيز فرا بگيريد .
آگاهی از محيط كاری :
اولين مبحثی كه با آن رو به رو خواهيم بود آشنایی و ميزان آگاهی شما نسبت محيط كاری است ، منظور آن خواهد بود كه شما آيا در سايت ها قعاليت ميكنيد و يا اينكه در شبكه های اجتماعی همانند ( تلگرام و اينستاگرام و فيسبوك و … ) ، اما نكته بسيار مهم آن خواهد بود كه با محيط كاری خود تحقيقاتی را انجام دهيد و از قوانين آن آشنا باشيد ( در بخش مقدمه گريز كوتاهی به آن زده ايم ) برای مثال برای فروش در سايت ها بهتر است كه از اول و بيس ابتدایی و تمام الگوريتم ها را فرا بگيريد و قطعا شك نكنيد كه در فروش شما نيز تاثيراتی بسيار مثبتی دارد ، اما برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه نرم افزار اينستاگرام هم مثال بزنيم ، برای فروش بيشتر در اين نرم افزار بهتر است كه به تمامی الگوريتم های آن مسلط شويد ( برایمثال آنكه چه زمانی می توانيد به اكسپلور وارد شويد و اينكه اين نرم افزار چگونه به محتوا ها رتبه و اجازه ورود به اكسپلور را می دهد ) تمامی توضيحات داده شده در ادامه اين مقاله به صورت تخصصی شرح داده خواهند شد و اينكه اگر از اين موضوع كمی مبهم هستيد در ادامه اين مشكل رفع خواهد شد .
چگونه اعتماد مشتريان را به خود جلب كنيم ؟ آيا پيش نياز هایی وجود خواهد داشت ؟
قطعا پيش نياز هایی وجود دارد ؛ اولين پيش نيازی كه می توانيم به آن اشاره كنيم سيستم و استراتژی است كه برای جلب رضايت مشتری ساخته می شود و البته اگر شما مغازه و يا اينكه انبار و … داريد اين كار خيلی آسان تر به نتيجه خواهد رسيد ولی برای افرادی كه میخواهند در شبكه های مجازی فعاليت كنند خيلی سخت خواهد بود .
مثال ( اينستاگرام ) : شما حسابی در رابطه با فروش ظروف چينی داريد و اينكه تعداد دنبال كننده های بالایی هم خواهيد داشت ، اما موضوع اصلی اين خواهد بود كه دنبال كننده های شما چگونه به شما اعتماد كند ؟ ( اينكه بدانيد تعداد زياد فالوور هم برای جلب اعتبار ، ارتباطی مستقيم دارد ) ، شما می توانيد در بخش هایی كه فروش داشته و اينكه افرادی كه به شما اعتماد كرده اند را استوری كرده و در بخش هايلات ها آنها را نيز ذخيره كنيد ( ابن عمل برای فروش بسيار مناسب خواهد بود و اينكه افراد وقتی مشاهده كنند بسياری ديگر از اين نوع حساب خريداری كرده اند قطعا اين حساب معتبر خواهد بود ) ، البته به غير از اين كار شما می توانيد پرداخت در درب منزل را برای كاربران فراهم سازيد .
مثال ( سايت ) : شما برای فروش در سايت كمی كار سختی داريد ولی آنكه ميتوايند سريع آن را حل كنيد ، ابتدا با پرداخت در درب منزل می توانيد بخشی از اين مشكل را حل كنيد و البته به غير از اين ترفند می توانيد با گرفتن نشان اعتبار ، افزايش اعتماد را برای خود ايفا كنيد . ( در ادامه ترفند های بسياری از افزايش فروش را برای شما عنوان خواهيم كرد )
ترفند های فروش بيشتر در تمامی ارگان ها :
تا به اينجای مقاله آشنایی كامل به موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ ترفند های فروش برويم ، البته قبل از آن توجه داشته باشيد كه نكاتی و پيشنهادات بسيار مهم برای شما عنوان خواهد شد كه بهتر است آنها را عملی و يا اينكه در دستور كار خود قرار دهيد :
- فراهم سازی تيم بسيار منظم : اولين بخش از ترفند های فروش آن است كه بتوانيد يك تيم بسيار يك پارچه را بسازيد . اين تيم بايد متشكل از افرادی باشند كه رزومه بسيار عالی دارند ( يا اينكه علاقه به اين كار دارند و رزومه كوچكی دارند ) ، افرادی در تيم شما حضور داشته باشند كه به آخرين خبر ها و رويداد ها در بازار كاری اطلاع داشته باشند و اينكه افراد بتوانند سريعا با اتفاقات همسو شوند . ( پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر مدير هستيد بهتر است برای خود يك منشی نيز فراهم كنيد )
- ترفند های فروش در سايت : يكی از مهمترين بخش از ترفند های فروش ، فروش در سايت خواهد بود . توجه داشته باشيد برای ساخت سايت اينترنتی بايد تيمی بسيار قدرتمند و توانا نيز داشته باشيد ، اما بهتر است برای اينكه سايت خود را به يك سايت فروشگاهی و افزايش فروش داشته باشيد بايد چند نكته بسيار مهم را اجرا كنيد كه عبارت اند از :
1 – داشتن ظاهر بسيار جذاب و منظم برای كاربر ( سايت شما اول از هر موردی بايد شكل و ظاهر بسيار زيبایی داشته باشد و اينكه كاربران بخواهند وقت زيادی را در سايت شما صرف و از بسياری از محصولات نيز ديدن فرمايند ، علاوه بر آن داشتن ليستی بسيار منظم و البته مرتبط هم كار ساز خواهد بود )
2 – داشتن نماد اعتبار ( همانطور كه در بخش های بالایی گفته شده است ، شما صد در صد بايد نماد اعتبار مخصوصا برای سايت فروشگاهی داشته باشيد ، برای دريافت آن بايد به سايت نماد رفته و سايت خود را در آنجا نيز ثبت بفرمایید و بعد از چند مدت كه سايت شما بررسی لازمه شد اين نماد به شما داده ميشود ، از اهميت اين موضوع غافل نشويد )
3 – تخفيفات منحصر به فرد برای محصولات ( يكی از روش های كه بسيار رايج خواهد بود آن است كه شما تخفيفاتی را در سايت خود نيز اعمال كنيد كه به نفع شما خواهد بود و كاربران بسيار زيادی هم از اين بخش استقبال خواهند كرد ، توجه داشته باشيد كه بخش تبليغات را در بالای سايت بارگزاری كنيد )
4 – داشتن پشتيبان برای سايت ( توجه بفرمایید كه اگر فردی در رابطه با محصولی سوال داشته باشد بهتر است كه همان موقع سوال خود را نيز مطرح كند ، به اين امر شما بايد پشتيبان آنلاين نيز برای سايت خود نيز فراهم كنيد ، البته تماس تلفنی و راه های ارتباطی نيز فراموش نشود )
- فروش در اينستاگرام : امروزه يكی از محبوب ترين نرم افزار حال حاضر دنيا اينستاگرام است . فروش در اينستاگرام بسيار ساده است ولی برای آنكه به درجه فروش برسيد بايد تلاش های بسيار زيادی انجام دهيد ، برای مثال بايد فالوور بسيار بالایی داشته باشيد و علاوه بر آن بايد به الگوريتم های اينستاگرام نيز بايد توجه بسيار بالایی داشته باشيد تا بتوايند حساب خود را وارد به اكسپلور كنيد ، اما نكات بسيار مهم ديگر هم وجود دارد كه عبارت اند از :
1 – لوگو مناسب ( داشتن يك لوگو در اين نرم افزار يكی از لازمه های بسيار ضروری خواهد بود ، اما توجه داشته باشيد كه در ساختن يك لوگو در ابتدا بدانيد كه لوگوی مد نظر شما شبيه به ديگر برند ها نباشد و علاوه بر آن كار شما را به روايت تصوير شرح دهد )
2 – داشتن زمان برای تخفيفات ( يكی از استراتژی های بسيار حرفه ای برای فروش ، زمانبندی تخفيفات خواهد بود برای مثال شما ميتوانيد محصولات خود را در 30 ام هر ماه به صورت تخفيف های 50 درصدی به فروش برسانيد ، البته اين روش تضمينی خواهد بود )
3 – تعداد دنبال كننده ( فالوور) بالا ( همانطور كه در بخش های بالایی گفته شده است برای كسب اعتماد كاربران بايد دنبال كننده بسيار بالایی نيز داشته باشيد ، برای اين عمل می توانيد در كمپين ها نيز شركت كنيد و يا اينكه به حساب های قدرتمند هزينه بدهيد كه حساب شما را نيز تبليغ كنند )
- بررسی نقاط ضعف : يكی ديگر از ترفند های فروش بررسی كردن معايب در ماه های گذشته و نقاط ضعف خواهد بود . مديران بسيار زيادی وجود دارند كه اگر فروش كمتری برايشان رغم زده شود بخش ها مسئول مرتبط به آن حوزه را اخراج ميكنند ، البته اين عمل بسيار اشتباه خواهد بود ، برای فروش بسيار زياد در ابتدا بايد متوجه نقض كار خود شويد برای مثال در ماه گذشته چرا كاربران ديد كمتری به اين محصول داشته اند ؟ نظرات كاربران در رابطه به اين محصول چگونه و چه بازه ایی داشته است ؟ پاسخ دادن به اين گونه سوالات می تواند به شما نيز كمك كند و البته شما می توانيد افرادی متخصص به اين حوزه را استخدام كنيد .
- بررسی محصولات ( ويديویی ) : به طور طبيعی برای هز كاربر كه در فضای مجازی می خواهد خريد را انجام دهد آن است كه آيا اين محصول ابعاد واقعی چه اندازه ای دارد ؟ شما با گرفتن ويديو های مربوط به هر محصول می توانيد اين گونه ابهامات را برطرف كنيد ؛ البته شما در حين ظبط ويديو می توانيد قيمت و تخفيف های مد نظر خود را اعلام كرده و كار را برای خريداران آسان كنيد ( بازده از اين موضوع برای كاربران بسيار مفيد خواهد بود و 100 درصد بازده مثبتی برای شما رغم خواهد زد ) ، البته در نرم افزار هایی همچون اينستاگرام اين بخش رعايت شده است و نتيجه بسيار خوبی گرفته شده ولی در بسياری از سايت های ايرانی كمتر سايت هایی به اين بخش اشاره كرد اند ولی بسيار اندك از افراد هم به اين بخش عمل كرده اند .
- مرجوع كردن كالا را برای افراد فراهم كنيد : بهتر است كه شما برای جلب اعتماد خريداران مرجوع كردن كالا را فراهم سازی كنيد ، ولی چرا ؟ برای اينكه ممكن است كه افراد از كالایی پشيمان شده باشند و يا اينكه آن را نپسندند و مايل به خريد كالا ديگر و تعويض باشند ( البته توجه كرده باشيد كه مرجوع كردن را پس از گذشت 4 ساعت از دريافت محصول فراهم كنيد و از گذر زمان به بعد دريافت نكنيد ) ، البته بايد به نكات مثبت اين بخش ها نگاه كنيد به اين صورت كه افراد اين تفكر در بين آنها پديد خواهد آمد كه شما به خريداران احترام گذاشته و اجازه انتخاب ديگری را به آنها خواهيد داد .
سخن پايانی :
اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بين دوستانتان آن را به اشتراك بگذاريد ، در انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته مهم را بازگو كنيم . اول آنكه بخش آگاه محيطی با ابزار های پيش رو در كسب و كار خود را به صورت تمام و كامل فرا بگيريد ، برای پيشرفت روز افزون حتما دوره های آموزشی را تهيه كنيد و از آنها به صورت تخصصی استفاده كنيد ؛ هميشه حواستان به كسب اعتماد خريداران باشد و اينكه شما فقط از طريق اين بخش می توايند فروش داشته باشيد درغير عملی كردن اين صورت هيچ نفعی نخواهيد داشت .