شما با مطالعه این مقاله میتوانید به صورت کاربردی به افزایش بازخورد
اپلیکیشن خود دست پیدا کنید و به یک افزایش نصب اپلیکیشن عالی دست پیدا کنید.
زمانی که شما به بررسی کسب و کارهای آنلاین میپردازید. متوجه میشود که امروزه کسب و کارهای آنلاین محدود به داشتن یک سایت بسیار قوی نمیشوند. معمولا این کسب و کارها به دنبال این میباشند تا اپلیکیشن شخصی خود را به دست کاربران خود برسانند. در نتیجه چالش اصلی صاحبین کسب و کار در این زمان میشود، افزایش نصب اپلیکیشن آنها. شما برای اینکه به افزایش نصب اپلیکیشن خود دست پیدا کنید. باید بتوانید تبلیغ اپلیکیشن خود را خوبی انجام دهید.
با توجه به هدف اصلی ما که افزایش نصب اپلیکیشن و بهینه سازی تبلیغات میباشد؛ دو هدف جانبی نیز برای ما تعریف میشود، اولین هدف جانبی ما این است که کجا اپلیکیشن خود را منتشر و تبلیغ کنیم. دومین هدف جانبی ما این است که چطور اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم. در وهله اول به یاد داشته باشید، که اولویت اصلی شما برای تبلیغ اپلیکیشن شما در سایت فروشگاهی شما میباشد. چرا که کسانی که به سایت شما مراجعه کردهاند با برند شما آشنایی دارند و از طرفی به دنبال پاسخ به نیاز خود در این رابطه نیز میباشند
اصلیترین گام شما برای داشتن یک سایت قوی، داشتن سئوی مناسب است. شما در صورتی که در مورد سئو سایت اطلاعات مناسبی ندارید. به شما توصیه میکنم که بخش آموزشهای سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از « آموزش سئو » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از اصول سئو میتواند به شما دید مناسبی برای تبلیغات و بهینه سازی اپلیکیشن شما بدهد.
انواع راههای معرفی اپلیکیشن و تبلیغ کاربردی اپلیکیشن موبایل چیست؟
زمانی که صحبت از معرفی و تبلیغ اپلیکیشن موبایل میشود، معمولا راههای زیادی به ذهن افراد میرسد. اما سوال اساسی این است که چه روشی برای چه اپلیکیشنی مناسب است؟ ما در این بخش قصد داریم به شما انواع روشهای تبلیغ اپلیکیشن آموزش دهیم. در وهله بعدی سعی داریم که به شما توصیههایی داشته باشیم که هریک از روشها برای چه دسته بندی موثرتر واقع میشود. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که نوع تبلیغات و جنس محتوای شما نیز در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد.
از این رو قبل از اینکه فکر کنید که چه روشی برای تبلیغ اپلیکیشن مناسبتر است؛ به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید تبلیغات خود را موثرتر برنامه ریزی کنید و چگونه میتوانید یک محتوای تبلیغی مناسب طراحی و تدوین کنید. از این رو به شما پیشنهاد میدهم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « تبلیغات دیجیتال چیست؟ » استفاده کنید. شما در بخش مقالات برترآموز میتوانید از مقالات مشابه بسیار زیادی استفاده کنید.
تبلیغات درون برنامهای ( تبلیغات اپلیکیشنی )
قطعا برای شما هم پیش آمده است که زمانی که در حال استفاده از یک برنامه موبایل میباشید برای شما تبلیغاتی را نمایش داده باشد. این موضوع شاید برای شما در وهله اول آزار دهنده باشد. اما زمانی که به درستی طرح ریزی و برنامه ریزی شود، میتواند منجر به نصب و اقدام شود. شما نیز میتوانید برای تبلیغ اپلیکیشن از این تکنیک استفاده کنید. اما مهمترین نکتهای که باید به آن توجه کنید، شخصی سازی تبلیغات است.
شما باید با توجه به نوع اپلیکیشن خود و همچنین نوع مخاطبین خود برای دستیابی به کاربران احتمالی یک برنامه ریزی جامع و کامل داشته باشید. شما باید تبلیغات خود را به درستی فیلتر کنید تا تبلیغات شما به یک دسته خاص از افراد نمایش داده شود. در این صورت شما میتوانید نتیجه مناسبی از تبلیغ اپلیکیشن خود بدست آورید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تبلیغات درون برنامهای چندین نوع مختلف دارد که در ادامه به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت.
تبلیغات بنری
معمولا یکی از ارزانترین و معقولترین روش تبلیغ اپلیکیشن در برنامههای هدف استفاده از تبلیغات بنری میباشد. در این روش در برنامههای هدف شما از بنر شما استفاده میشود. بنر شما با توجه به پلن تبلیغاتی شما ممکن است که به صورت تمام صفحه و یا به صورت یک بنر کوچک در کنار صفحه شما نمایش داده شود. در این زمان محتوای بنر تبلیغاتی شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید نظر کاربران را به سمت خود جلب کنید.
شما برای درک بهتر این بخش میتوانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید. در بخش مقالات از مقاله « چگونه بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟ » استفاده کنید. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما باید خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید مخاطبین را وادار به نصب اپلیکیشن خود کنید. تبلیغات بنری معمولا از رایجترین نوع تبلیغات اپلیکیشن میباشد.
تبلیغات ویدیویی
استفاده از این روش برای تبلیغ اپلیکیشن میتواند همانطور که باعث رشد شما میشود. باعث کاهش بازدهی نصب اپلیکیشن شما نیز شود. تبلیغات ویدیویی اپلیکیشنها انواع متفاوتی دارد. شما میتوانید از پلنهای متفاوت این تبلیغات استفاده کنید. در این روش تبلیغاتی نوع تیزر تبلیغاتی شما بسیار مهم است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که در کوتاهترین زمان ممکن بهترین محتوای خود را به مخاطبین خود منتقل کنید. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید بهترین واکنش مخاطب را به دست آورید.
سعی کنید که در محتوای ویدیویی خود از روانشناسی تبلیغات بیشترین استفاده را داشته باشد. در این صورت میتوانید نوع تبلیغات خود را بهتر مشخص کنید از طرفی برای برنامه ریزی تبلیغات ویدیویی خود سعی کنید که برای مخاطبین خود یک پاداش نیز در نظر بگیرید. با عمل به این نکته، میتوانید بازدهی مناسبتری کسب کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که معمولا تبلیغات ویدیویی شما در آپارات، یویتوب و دیگر برنامهها نمایش داده میشود. ما برای تبلیغات ویدیویی اپلیکیشن خود سه روش اصلی خواهیم داشت:
1. تبلیغات ویدیویی همسان
در این روش تبلیغات شما در برنامهها و یا صفحاتی نمایش داده میشود که موضوعات محتوایی متناسب با شما داشته باشد. معمولا در این روش هوش مصنوعی به دنبال محتوایی میگردد که بیشترین تناسب محتوایی به لحاظ کلمات کلید و هشتکها با محتوای تبلیغی شما را دارد.
2. تبلیغات ویدیویی با جایزه
در این روش تبلیغاتی معمولا کاربران برای بدست آوردن سکه و یا جان اضافه در بازی خود باید تبلیغات شما را تماشا کنند. البته یوتیوب نیز برای این که به اکانتهای رایگان خود اجازه از محتوای طولانی خود را بدهید، از این روش استفاده میکند.
3. تبلیغات ویدیویی بدون جایزه
در این روش برای شما جایزهای در نظر گرفته نشده است و مخاطب با توجه به انگیزه خود میتواند از محتوای تبلیغ اپلیکیشن شما استفاده کند و یا خیر. دقت داشته باشید که در این روش معمولا اجباری برای مخاطبین وجود ندارد و آنها با توجه به نیاز خود اقدام به تماشای تبلیغ اپلیکیشن میکنند.
تبلیغات پیش نمایشی
این روش تبلیغ اپلیکیشن معمولا برای بیشتر در سرویسهای اشتراک ویدیو مانند آپارات و یوتیوب استفاده میشود. البته لازم به ذکر است که برخی از برنامههای کاربردی نیز از این روش استفاده میکنند. مانند برخی از اپلیکیشنهای دانلود کننده محتوا ویدیویی از شبکههای اجتماعی. این روش معمولا بازدهی بسیار بالایی برای شما نخواهد داشت. چرا که بدون توجه به نیاز مخاطب و یا نظر مخاطب محتوای تبلیغ اپلیکیشن شما نمایش داده میشود. از این رو سعی کنید که در استفاده از این روش دقت بسیار بالایی داشته باشید.
تبلیغات نوتیفیکیشن
در این روش معمولا، تبلیغات شما توسط سایر برنامههای برای دیگران ارسال میشود. زمانی که شما یک برنامه را نصب میکنید، مشاهده میکنید که در مدت زمان استفاده ماش به صورت گسسته برای شما نوتیفهای تبلیغاتی ارسال میکند. بیشتر این نوتیفهای معمولا مربوط به تبلیغ اپلیکیشن میباشد. شما نیز میتوانید از این روش بهره ببرید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که آمار تعامل این روش اندکی پایین است. ممکن است که آمار بازدید بالایی داشته باشد. اما برای شما تعامل مهم است نه بازدید.
درست مانند تبلیغات بیلبورد در سطح شهر، که آمار بازدید بسیار بالایی دارد اما چه تعداد از این افراد به آن واکنش نشان میدهند. بسیار مهم است. سعی کنید بواسطه این روش آگاهی از برند خود را بالا ببرید. در این صورت با کمک روشهای تبلیغاتی مکمل میتوانید از بازخورد بهتری برخوردار شوید.
تبلیغات در جستجو یا سرچ اد روشی مناسب برای تبلیغ اپلیکیشن
ما تا این قسمت از مقاله، در مورد روشهای تبلیغاتی زیادی با شما صحبت کردیم. اما یکی از روشهایی که میتواند برای شما نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد. روش تبلیغات در جستجو و یا سرچ اد میباشد. در این روش زمانی که شخص که از کلمات کلیدی اپلیکیشن شما برای جستجو استفاده میکند. شما را به او معرفی میکنند، در این روش شما حتی بالاتر از برنامه هدف مخاطب قرار میگیرید. این روش تبلیغ اپلیکیشن معمولا بازخورد مناسبی را به ثبت میرساند. اما در صورتی که شما آگاهی از برند مناسبی داشته باشید.
چرا که زمانی که آگاهی از برند مناسبی داشته باشید، اعتماد سازی مخاطب به برنامه شما افزایش پیدا میکند. در این صورت مخاطب شما از برنامه شما راحتر استفاده خواهد کرد. در صورتی که در مورد آگاهی از برند دانش کافی ندارید. به شما توصیه میکنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « آگاهی از برند چیست » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید.
شما با استفاده از این روش میتوانید بهتر به مخاطبین بالقوه خود دست پیدا کنید، به طبع نتایج شما در این روش نیز بهتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که از تبلیغات سرچ اد، فقط در گوگل و یا مارکتهای اپلیکیشن استفاده نمیشود. در سرویسهای اشتراک گذاری ویدیو نیز از این روش استفاده میشود. این موضوع به این دلیل ذکر شد که شما میتوانید بواسطه این روش از تبلیغات ویدیویی خود در سرویسهای اشتراک گذاری ویدیو بهتر بهره ببرید.
تبلیغ اپلیکیشن بواسطه گوگل
شما برای اینکه بدانید چطور، کجا و چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید، میتوانید به صورت کاربردی و جامع از گوگل استفاده کنید. اما شما برای اینکه از تمامی این خدمات و امکانات استفاده کنید، میتوانید از خود گوگل استفاده کنید. گوگل یک شرکت بسیار بزرگ است که میتواند برای هر نیاز شما یک پاسخ داشته باشد. الخصوص اگر نیاز شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد. شما میتوانید از خدمات سرچ گوگل، گوگل پلی، گوگل ادز، گوگل ادموب، جیمیل و… استفاده کنید.
اگر بخواهیم در مورد تبلیغ اپلیکیشن در گوگل برای شما صحبت کنیم، باید چندین مقاله برای شما در این زمینه به رشته تحریر درآوریم. از این رو سعی میکنیم که به صورت خلاصه برای شما به موارد اشاره کنیم که میتواند برای شما راهگشا باشد. در صورتی که شما نیازمند اطلاعات بیشتر در این زمینه میباشید. میتوانید هریک از این موارد را در بخش مقالات سایت برترآموز جستجو کنید و به موارد بسیار زیادی در این زمینه دست پیدا کنید.
استفاده از شبکه جستجوی گوگل برای تبلیغ اپلیکیشن
زمانی که شما قصد استفاده از یک برنامه را دارید معمولا به تحقیق در مورد آن بواسطه گوگل میپردازید. در نتیجه در این زمان نتایج گوگل میتواند به صورت مستقیم روی تصمیم نهایی شما تاثیر بگذارد. شما با توجه به این فرآیند میتوانید از خدمات تبلیغاتی گوگل در بخش جستجو استفاده کنید. از مهمترین موارد در این دسته بندی میتوان به خدمات گوگل ادز اشاره کرد. در این صورت شما میتوانید زمانی که مخاطب از کلمات کلید مورد نظر شما استفاده میکند خود را به او معرفی کنید.
در وهله بعدی این موضوع بسیار مهم است که تا چه میزان محتوای شما مورد نظر مخاطب قرار میگیرید. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید برنامه شما در چه حوزهای فعالیت میکند. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که برنامه ریزی برای کلمات کلید گوگل ادز نیز اهمیت فوق العاده زیادی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع به شما توصیه میکنم که از مقاله « انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز چیست؟ » به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید. در این صورت شما میتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید.
شما برای تبلیغ اپلیکیشن در بخش جستجوی گوگل باید، یک برنامه ریزی مشخص و کاربردی داشته باشید. چرا که در غیر این صورت ممکن است که شما نتوانید نتایج مورد نظر خود را بدست آورید. برای بازخورد بهتر سعی کنید که تبلیغات خود را به صورت کمپینی و با آنالیز کوتاه مدت طرح ریزی و برنامه ریزی کنید. در این صورت اگر بازدهی مناسبی نیز نداشته باشید. برندینگ شما تقویت میشود.
تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی
اگر شما از تلفن همراه با سیستم عامل اندروید استفاده کرده باشید. میدانید که تا چه میزان شما برای نصب و بروز رسانی برنامههای خود به گوگل پلی نیاز دارید. اگر شما بتوانید از گوگل پلی برای تبلیغات خود استفاده کنید. قطعا میتوانید یک بازدهی فوق العاده را به ثبت برسانید. البته شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این حوزه بسیار رقابتی میباشد. اما اگر شما به صورت هوشمندانه اقدام به تبلیغ اپلیکیشن خود کنید، میزان نصب اپلیکیشن شما افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.
گوگل پلی میتواند با خدمات سرچ اد، پیشنهاد شما به کاربران، قرار دادن شما در درسته بندی برنامههای مرتبط، قرار دادن شما در لیست خدمات تبلیغاتی دیگر برنامهها و… به شما در تبلیغ اپلیکیشن بسیار کمک کند. البته شما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برنامه شما باید از حداقل استانداردهای یک برنامه مطلوب برخوردار باشد تا بتواند در لیست برنامههای گوگل پلی یک جایگاه داشته باشد.
استفاده از گوگل دیسکاور برای تبلیغ اپلیکیشن
یکی از خدمات جذاب گوگل برای تبلیغ اپلیکیشن میتواند خدمات گوگل دیسکاور باشد. شما بواسطه این روش میتوانید به بهترین شکل ممکن به مخاطبین هدفمند دست پیدا کنید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما باید بتوانید پرسونای مخاطب خود را به بهترین شکل ممکن برای گوگل شرح دهید. در این صورت میتوانید یک بازدهی مناسب از تبلیغ اپلیکیشن داشته باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که استراتژی گوگل دیسکاور میتوانید برای تبلیغات خود در بخشهای دیگر نیز استفاده کنید.
ما در این بخش به صورت کلی مهمترین خدمات گوگل برای تبلیغ اپلیکیشن را به شما معرفی کردیم. شما برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر میتوانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در تبلیغ اپلیکیشن استراتژی تبلیغاتی شما بسیار مهم است. شما باید برای تبلیغ اپلیکیشن یک هدف و برنامه مشخص داشته باشید.
مهمترین نکات در تبلیغ اپلیکیشن بواسطه گوگل
زمانی که صحبت از تبلیغات اپلیکیشن بواسطه گوگل میشود، معمولا سوالات بسیار زیادی مطرح میشود. مانند این که نحوه پرداخت هزینه تبلیغات به چه صورت است؟ آیا تبلیغات دلاری برای ما به صرفه است و یا خیر؟ چگونه میتوانیم تبلیغات خود را بهینه کنیم؟ و… ما در این بخش به بررسی مهمترین سوالات در این زمینه میپردازیم. به یاد داشته باشید که شما برای تبلیغ اپلیکیشن خود در هر صورت به گوگل نیاز خواهید داشت. در نتیجه سعی کنید که مطالبی که در این بخش بیان میشود را به دقت بررسی کنید.
ملاک پرداخت هزینه تبلیغات ما در گوگل چیست؟
به صورت کلی گوگل برای تبلیغات خود 3 استراتژی کلی دارد به بررسی آنها میپردازیم. اما قبل از هرکاری شما باید یک کمپین تبلیغاتی برای گوگل تعریف کنید. هزینه آن را واریز کنید و سپس پلن تبلیغاتی خود را مشخص کنید و در نهایت استراتژی قیمت گذاری و کسر هزینه خدمات را نیز برای گوگل مشخص کنید.
- پرداخت به ازای نصب اپلیکیشن
به صورت کلی بهترین استراتژی برای پرداخت هزینه تبلیغات گوگل استفاده از متد CPI میباشد. شما در این روش میتوانید به ازای نصب اپلیکیشن خود از طریق روشهای مختلف به گوگل هزینه پرداخت کنید. بر اساس بررسیهای صورت گرفته برای تبلیغ اپلیکیشن در گوگل بهترین استراتژی پرداخت این گزینه میباشد.
- پرداخت به ازای واکنش کلیک
اگر شما به یک آژانس تبلیغاتی مراجعه کرده باشید، معمولا برای تبلیغات گوگل این گزینه را به شما پیشنهاد میدهند. در وصف این گزینه برای شما ساعات طولانی سخنرانی میکنند و این گزینه را بهترین گزینه به شما معرفی میکنند. اما پیشنهاد ما به شما همان روش اول است. چرا که در این روش رقبا شما میتوانند از فرصت استفاده کنند و تبلیغات شما را با چالش مواجه کنند.
اگر خیلی ساده بخواهیم بررسی کنیم، رقبا شما میتوانند با استفاده از یک رباط و ایجاد کلیک مصنوعی برای شما هزینه بسیار زیادی را به وجود بیاورند. البته الگوریتم هوش مصنوعی گوگل به دنبال رفع این موضوع میباشد. اما تا به لحظه نگارش این مقاله، گوگل موفق حل این مشکل نشده است.
- پرداخت در ازای واکنش مخاطب
شما در این روش با توجه به واکنش مخاطبین خود اقدام به پرداخت هزینه خواهید کرد. شما در این روش میتوانید یک اکشن خاص برای گوگل تعریف کنید و بگویید در صورتی که این اکشن به صورت کامل رخ داد میتواند هزینه تبلیغ اپلیکیشن را برای شما محاسبه کند.
نکته مهم در پرداخت هزینه تبلیغ اپلیکیشن در گوگل
به این نکته توجه داشته باشید که شما هریک از روشهای موجود را که انتخاب کنید، ملاک اولیه قیمت گذری گوگل رقبا شما میباشند. به صورت کلی سیستم تبلیغاتی گوگل بر اساس مزایده است. ممکن است که قیمت هریک از خدمات ذکر شده برای نوع تبلیغی کاملا متفاوت باشد.
سخن پایانی
شما با مطالعه این مقاله با نکاتی آشنا شدید که میتواند شما را در تبلیغ اپلیکیشن شما کمک کند.از طرفی باید توجه داشته باشید که نوع تبلیغات شما تعیین کننده، میزان بازدهی شما میباشد. برای اینکه بازخورد خوبی از تبلیغ اپلیکیشن خود دریافت کنید، باید روی محتوای متناسب با بستر تبلیغاتی خود نیز کار کنید. و از یک محتوای یونیک و مخاطب پسند استفاده کنید. سعی کنید به ارزش افزوده اپلیکیشن خود نیز فکر کنید. به این موضوع فکر کنید که اگر شخص اپلیکیشن شما را نصب کرد به چه مزایای دست پیدا میکند.
در نهایت برای اینکه بتوانید از یک اپ کاربردی و جذاب رو نمایی کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا رقبای خود را به خوبی بررسی کنید. زمانی که شما رقبای خود را بررسی میکنید، میتوانید از نقاط ضعف آنها برای خود نقاط قوت بسازید. در این صورت شما میتوانید فضای رقابتی مناسب را برای رقبای خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که شما قرار است بر اساس نیاز بازار کالا و خدمات خود را به بازار عرضه کنید. در نتیجه سعی کنید که بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید. امروز رقابت در فضای اپلیکیشن بسیار ساده است. البته در صورتی که هوشمندانه رقابت کنید و سعی کنید که دانش خود را به روز نگه داید.
نویسنده : امیر شادان پور
امیر شادان پور متخصص تولید محتوا و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز سابقه همکاری با الو کانتنت سابقه همکاری با طراحان برتر سابقه همکاری با نت بازده سابقه همکاری با آموزشگاه فنان همکاری با کاورنت وی پی ان