چرا قطعات جستجو یا ریچ اسنیپت ها | rich snippet مهم هستند؟
یک قطعه جستجو یا اسنیپت ، عصاره تولید شده از محتوای یک صفحه وب است که در SERP ارائه شده است که از یک عبارت جستجو گرفته شده و از داده های متا ذخیره شده جمع آوری شده است.
انواع مختلف اسنیپت جستجو چیست و چگونه ظاهر می شوند؟
اسنیپت ها می توانند در چند قالب مختلف ظاهر شوند که هر کدام تاثیر متفاوتی دارند.
1. قطعه استاندارد | Standard Snippet
یک قطعه استاندارد معمولاً از عنوان، توضیحات متا و URL شما تشکیل شده است. این یک قطعه در ابتدایی ترین شکل آن است.
2. ریچ اسنیپت | Rich Snippet
یک قطعه غنی شامل اطلاعات اولیه یک قطعه استاندارد است، اما رتبهبندیها، تصاویر و اطلاعات اضافی مانند مکان و در دسترس بودن را نیز ادغام میکند.
ریچ اسنیپت ها معمولاً نرخ کلیک بالاتری تولید می کنند که به معنای افزایش ترافیک، نرخ تبدیل بالاتر و رتبه بالاتر است.
ریچ اسنیپت متوسط
3. قطعه ویژه | Featured Snippet
قطعه های ویژه توسط گوگل انتخاب می شوند و در بالای SERP ها ظاهر می شوند . آنها برای پاسخ به سؤالات خاص وارد شده در نوار جستجو انتخاب می شوند. باید برای این یکی کار کنی
این نوع قطعهها به چند شکل وجود دارند که عبارتند از:
- پاراگراف | Paragraph featured snippets
- قطعه های برجسته | List featured snippets
- تکههای جدول | Table featured snippets
- قطعه های ویدیو | Video featured snippets
ریچ اسنیپت آینده
چرا قطعات جستجو یا ریچ اسنیپت ها مهم هستند؟
تکههای جستجو مهم هستند زیرا میتوانند تفاوت بین جستجوگر کلیک بر روی وبسایت شما یا حرکت به سمت یک وبسایت جذابتر باشند.
اگر قطعه شما از نظر بصری جذاب باشد و حاوی اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی پررنگ و مطابق با عبارت/های جستجو باشد، احتمال اینکه جستجوگر روی آن کلیک کند بسیار بیشتر است.
نحوه بهینه سازی قطعات جستجو
تکنیک های مورد استفاده برای بهینه سازی قطعات جستجو بسته به نوع قطعه ای که می خواهید بهینه سازی کنید متفاوت است.
1. بهینه سازی قطعات جستجوی استاندارد
بهینه سازی قطعات جستجوی استاندارد بسیار ساده است. تگ عنوان خود را منحصر به فرد و حدود 55 کاراکتر کنید. اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا شما دقیقاً نشان دهنده سایت شما است، بهینه سازی شده با کلمات کلیدی، بدون پر کردن کلمات کلیدی تکراری و حداکثر 160 کاراکتر.
یک URL ایجاد کنید که هم قابل خواندن و هم خط فاصله باشد، بدون حروف بزرگ، و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن بگنجانید .
2. بهینه سازی ریچ اسنیپت ها
ریچ اسنیپت ها از نشانه گذاری ساختار یافته در HTML صفحه گرفته می شوند. چند نوع مختلف ریچ اسنیپت وجود دارد که وب سایت باید از بین آنها انتخاب کند.
برخی از انواع داده های پذیرفته شده عبارتند از:
- محصولات
- بررسی ها
- جزئیات رویداد
- دستور پخت
- قیمت
3. بهینه سازی محتوا برای نمایش به عنوان یک قطعه ویژه
نشان دادن محتوای شما به عنوان یک قطعه برجسته آسان نیست. در اصل، شما باید بهترین از بهترین ها باشید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس خود را افزایش دهید.
تحقیقات عالی کلمات کلیدی در اینجا مفید خواهد بود، همچنین تحقیقات رسانه های اجتماعی برای یافتن اینکه چه سوالاتی به طور مرتب پرسیده می شود.همچنین، به یاد داشته باشید که کلید نمایش به عنوان یک قطعه برجسته، ارائه یک پاسخ جامع اما مختصر و به راحتی قابل هضم است.به حقایق بچسبید و از تصاویر برای یک مزیت بیشتر استفاده کنید.
- ابزارهایی برای کمک به شما با قطعات جستجو
برخی از ابزارهایی که می توانند به ایجاد قطعات جستجوی شما کمک کنند عبارتند از:
- SEOMofo
- Yotpo
- ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل | Google’s Structured Data Testing Tool
- داده های ساختاری برنامه اسکیما وردپرس | WordPress’s Schema App Structured Data
- پورتنت | Portent
چطور میتوانیم کمک کنیم؟
قصد دارید بخشی از محتوای خود را در موقعیت 0 قرار دهید اما برای رسیدن به آن تلاش می کنید؟ تماس بگیرید و ما شما را با تیمی هماهنگ می کنیم که می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند.
در ضمن، چرا دورههای آموزش سئو ما را بررسی نکنید که در آن میتوانید بسیاری از بهترین تکنیکهای سئوی سایت ما را بیابید که امروز آماده یادگیری و پیادهسازی هستند.
تفاوت اسنیپت و سئوالات متداول (FAQ) چیست؟
اسنیپت توسط گوگل از متا صفحه مورد نظر استخراج می شود اما faq توسط ما برای فهم بیشتر تولید و در صورت رقابتی بودن و توضیح بهتر نسبت به رقبا بصورت جدول یا 16 مدل دیگر نمایش داده می شود.(هر دو یک کارکرد دارند)