شما در این مقاله به صورت مفصل با اهمیت یک
سایت چند زبانه و همچنین با چگونگی سئو سایت چند زبانه آشنا خواهید شد.
زمانی که شما به دنبال رشد یک سایت در محیط وب میباشید، باید حوزه کاری از لحاظ تکنولوژی، دانش فنی و جغرافیایی گسترش دهید. از این رو شما بهتر است که یک سایت چند زبانه داشته باشید. اما برای اینکه بتوانید در این حوزه رشد پیدا کنید. لازم است که سک سئو چند زبانه قوی داشته باشید. زمانی که شما به دنبال منابع سئو چند زبانه میباشید. معمولا بیشتر این منابع در مورد سئو سایت دو زبانه انگلیسی محتوا پیدا میکنید.
اما ما در این مقاله قصد داریم که به صورت مفصل استراتژی سئوی سایت چند زبانه را به شما آموزش دهیم. ممکن است که خدمات سایت شما به صورت دورکاری ارائه شود. شما برای اینکه به بازار کشورهای مختلف ورود کنید، نیاز به اندکی سرمایه گذاری روی محتوای زبانی آن کشور خواهید داشت. از طرفی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به استراتژیهای سئو سایت چند زبانه نیز پایبند باشید. با توجه به اهمیت مباحثی که قرار است در این مقاله مطرح شود. شما باید دید مناسبی از سئو داشته باشید.
با توجه به اهمیت این موضوع به شما پیشنهاد میدهم که به بخش محصولات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از محصول ویژه سایت ما که « آموزش سئو » میباشد، به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید. شما برای اینکه بتوانید یک سئو چند زبانه قوی داشته باشید، در وهله اول باید تلاش کنید که مفاهیم پایه و اصول این حرفه را به خوبی بشناسید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.
مزیت سئو سایت چند زبانه و یا سئو سایت بین المللی چیست؟
شما به عنوان یک متخصص سئو قطعا از این موضوع آگاه میباشید که میزان توانایی سایت شما و همچنین وسعت حوزه کاری شما برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی زمانی که شما به بررسی این مسائل میپردازید به این موضوع واقف میباشید که سئو قویتر به معنی ورودی بیشتر است و این موضوع به منزله افزایش فروش کالا و خدمات شما میباشد.
با توجه به نکات بیان شده سئو سایت چند زبانه برای شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اما از طرفی این موضوع برای شما هزینه نیز به همراه دارد. شاید بهتر باشد که بیشتر برای شما در مورد مزایای داشتن یک سایت بین المللی صحبت کنیم. قبل از بیان نکات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد میدهم به نمونه سایت چند زبانه به بررسی سایت علی بابا بپردازید. قطعا در بررسیهای اولیه خود دیدگاه جدیدی را بدست خواهید آورد.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که از مهمترین مزایای سئو سایت چند زبانه در این است که شما بواسطه آن میتوانید یک مزیت رقابتی بسیار عالی برای تبلیغات داشته باشید. این موضوع قطعا برای مخاطبین شما جذاب است و میتواند در کوتاه مدت و بلند مدت اعتبار و عمق فعالیتهای شما را افزایش دهد. از طرفی این تبلیغات برای شما یک طرفه نیست و میتواند برای شما درآمد جانبی نیز به همراه داشته باشد.
مزایای فنی سئو سایت چند زبانه برای شما
- افزایش آگاهی از برند « قطعا شما به عنوان یک مدیر سایت باید به آگاهی از برند خود توجه ویژهای داشته باشید. چرا که این موضوع میتواند هزینه تبلیغات شما را در کوتاه مدت و بلند مدت کاهش دهد. »
- افزایش ترافیک سایت « برای یک سئو کار معمولا از مهمترین فاکتورهای سئو سایت، افزایش ترافیک میباشد. شما بواسطه سئو سایت چند زبانه و یا حداقل سئو سایت دو زبانه انگلیسی میتوانید به این هدف دست پیدا کنید. »
- افزایش نرخ بازگشت سرمایه « به صورت کلی اساس کار هر انسانی و اساس تجارت بشر همیشه و همیشه نرخ بازگشت سرمایه است. شما بواسطه سئو سایت چند زبانه میتوانید این نرخ را به صورت قابل توجه رشد دهید. »
- کاهش نرخ پرش « زمانی که صحبت از کاهش نرخ پرش یک سایت میشود، برخی از سئو کاران به آن بسیار وزن میدهند. برخی دیگر آن را به عنوان یک عامل جانبی در نظر میگیرند. به صورت کلی به یاد داشته باشید که شما باید برای طراحی استراتژی نهایی خود روی این پارامتر به صورت ویژه تمرکز کنید. »
- افزایش سرنخها « زمانی که شما روی سئو سایت چند زبانه خود کار میکنید، برای خریداران احتمالی خود اعتماد سازی بهتری انجام میدهید. این موضوع منجر به این میشود که قدرت شما و جدید شما برای کاربران شما نیز افزایش پیدا کند. که در نهایت برای شما تعامل بیشتری را به همراه خواهد داشت. »
- پیشی گرفتن از رقبا « قطعا در هر کسب و کاری چه آنلاین و چه آفلاین این موضوع مدنظر شما است که به سهم بزرگتری از بازار هدف خود دست پیدا کنید. یکی از راههایی که میتوانید به این مقصود دست پیدا کنید، قطعا سئو سایت چند زبانه و یا حداقل سئو سایت دو زبانه انگلیسی است. »
مراحل و پیش نیازهای تبدیل یک سایت تک زبانه به یک سایت چند زبانه
زمانی که شما قصد انجام فعالیت سئو چند زبانه را دارید، باید به زیر ساختهای سایت خود نیز به صورت ویژه اهمیت بدهید. از این رو ما در این بخش به بررسی مسائل فنی و همچنین مسائل غیر فنی در این حوزه سایت میپردازیم. به یاد داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید در حوزه بین الملل فعالیت مناسبی داشته باشید، باید به زبان انگلیسی خود اهمیت بسیار زیادی بدهید.از این رو به شما پیشنهاد میکنم که به بخش محصولات سایت برترآموز مراجعه کنید. و در آن بخش از« آموزش زبان انگلیسی » استفاده کنید.
یکی از مهمترین نکات در این بخش این است که بدانید قرار است در سایت خود را برای چه فرهنگهایی شخصی سازی کنید. ممکن است که شما قصد داشته باشید که از یک سایت دو زبانه انگلیسی استفاده کنید. اما سوال اصلی در این بخش این است که قرار است این زبان انگلیسی به عنوان یک زبان واسطه استفاده شود. و یا قرار است که به عنوان زبان محلی شما مورد استفاده قرار بگیرد. در این صورت اصول کاری شما بسیار متفاوت است و شما باید از قبل برای آن برنامه ریزی داشته باشید.
اولین گام برای سئو سایت چند زبانه، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است
زمانی که شما به بررسی اصول سئو در یک سایت میپردازید، معمولا اولین نکتهای که در مورد آن بررسی میکنید، کلمات کلیدی است. شما باید برای محتوای خود به هر زبانی از یک کلمه کلیدی مناسب آن زبان استفاده کنید. زمانی که شما قصد تولید محتوای کاربردی را دارید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید. تا کلمات کلیدی خود را به صورت اصولی و با توجه به نیاز مخاطبین خود و براساس جستجو آنها استفاده کنید. شما باید کلمات کلیدی خود را مورد آنالیز و بررسیهای مختلف قرار دهید تا از هر نظر بهترین انتخاب برای شما باشد.
دومین گام برای سئو سایت چند زبانه، تولید محتوای چند زبانه است
زمانی که شما کلمات کلیدی مناسب خود را پیدا کردید، مرحله بعدی کار شما تولید محتوای چند زبانه است. به این نکته توجه داشته باشید که بخش قابل توجهی از ترافیک سایت از طریق محتوای وبلاگ شما جذب میشود. در نتیجه شما باید برای استفاده مناسب از تولید محتوای چند زبانه خود برنامه ریزی مناسب داشته باشید. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که با تولید محتوای مناسب علاوه بر اینکه رشد سایت شما سریعتر میشود. اعتبار شما برای گوگل و همچنین برای کاربران شما نیز افزایش پیدا میکند.
به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوای سایت چند زبانه امری تخصصی و نیازمند شناخت مناسب راجب آن زبان است. در نتیجه شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید. چرا که از مهمترین ارکان سئو سایت چند زبانه تولید محتوای کاربردی و مخاطب پسند میباشد. مجددا تاکید میکنیم، سعی کنید که در انتخاب کلمات کلیدی حداکثر دقت را داشته باشید.
سعی کنید، زمانی که تولید محتوا چند زبانه خود را بارگذاری کردید. پس از مدتی به بررسی و تحلیل آن نیز بپردازید، در این صورت میتوانید متوجه شوید که محتوای شما تا چه میزان کاربردی و مخاطب پسند میباشد. از این رو به شما پیشنهاد میدهم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « تحلیل محتوا چیست؟ » به صورت کاربردی استفاده کنید.
سومین گام استفاده از تگ Hreflang برای صفحات شما میباشد
زمانی که شما قصد سئو سایت چند زبانه را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که چگونه میتوانید محتوای خود را به صورت درست به مخاطبین خود نمایش دهید. از این رو شما باید از تگ Hreflgang استفاده کنید. شما بواسطه استفاده از این تگ میتوانید به گوگل بفهمانید که محتوای شما را با توجه نوع مخاطب به چه زبانی نمایش دهد. گوگل بواسطه این تگ با توجه به زبان جستجوی مخاطب و همچنین موقعیت جغرافیایی او انتخاب میکند که از چه زبانی استفاده کند.
البته این تگ برای شما مزایای دیگری نیز دارد، از جمله مزایای این روش جلوگیری از تولید محتوای تکراری در سایت شما میباشد. این موضوع برای اعتبار سایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این موضوع دقت داشته باشید که ممنون از محتوای تکراری گاها شناسایی و تمایز قائل شدن بین دو محتوای زبان انگلیسی و زبان آمریکایی است. شما که قصد استفاده از سئو سایت چند زبانه را دارید، باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.
با توجه به اهمیت این تگ در آینده مقالات تخصصی در این حوزه به رشته تحریر در خواهیم آورد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تگهای Hreflgang دوطرفه میباشند و شما باید اطلاعات مورد نیاز آن را به درستی وارد کنید. معمولا این تگهای به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده میشود که با توجه به نوع فعالیت شما استفاده از آن نیز متفاوت است.
چهارمین گام برای سئو سایت چند زبانه مدیریت ساختار وب سایت است
زمانی که شما قصد سئو سایت چند زبانه را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که مدیریت ساختار وب شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو شما باید صفحات خود را به نحوی سازماندهی کنید که تفکیک آن کار سادهای باشد. گوگل باید بتواند به درستی صفحات شما را تحلیل کنید و محتوای مناسب مخاطب شما را به مخاطبین شما نشان دهد. ما در این بخش به صورت مختصر به این موارد اشاره خواهیم داشت. در بخشهای بعدی به صورت دقیق و مفصل این نکات را برای شما شرح خواهیم داد.
URLهای سایت خود را باید مدیریت کنید
شما از 5 روش میتوانید مدیریت یوآرالهای سایت خود را انجام دهید. تصمیم نهایی شما متکی به نظر تیم سئوی شما است. چرا که دیدگاه تیم سئو شما و شناخت و اهداف تیم شما به اهداف نهایی شما بسیار بستگی دارد. انتخاب هریک از این روشهای برای شما میتواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.
- انتخاب دامنههای سطح بالا و با توجه با پارامترهای کد کشورها
- استفاده از یک دامنه فرعی در یک دامنه سطح بالای جهانی
- فولدرهای فرعی در یک دامنه سطح بالای جهانی
- استفاده از پارامترهای یوآرال
- استفاده ار کوکیها برای کنترل زبان
پنجمین گام برای سئو سایت چند زبانه، استفاده مناسب از متا تگها میباشد
یکی از مهمترین موارد برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند به درستی محتوا شما را پیدا کنند، متا تگها میباشد. به صورت کلی متا تگها حاوی اطلاعات بسیار زیادی میباشند و موتورهای جستجو نیز از آنها استفاده شایانی دارند. اما از مهمترین وظایف متا تگها تحلیل درست محتوا سایتهای چند زبانه برای موتورهای جستجو میباشد. شما برای اینکه بتوانید سئو سایت چند زبانه خود را به درستی انجام دهید لازم است که متا تگهای خود را بر اساس استانداردهای لازم بهینه سازی کنید. در این صورت عملکرد آنها به صورت بهینهتر خواهد بود.
ششمین گام برای سئو سایتهای دوزبانه انگلیسی و سئو سایتهای چند زبانه تمرکز بر روی سئو تکنیکال قوی میباشد
زمانی که شما قصد دارید یک سایت چند زبانه داشته باشید، در این صورت باید تمرکز خود را روی سئوی تکنیکال خود چند برابر کنید. زمانی که شما یک سایت چند زبانه دارید، مسائل فنی سایت شما و همچنین مدیریت آن پیچیدهتر خواهد شد. از این رو شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا دقت فنی و سرعت سایت شما بالا باشد. شما به هر میزان که روی سایت چند زبانه خود سرمایه گذاری کنید، اما به لحاظ فنی مشکل داشته باشید. به این معنی است که گوگل به سایت شما اهمیت نخواهد داد.
در صورتی که شما دانش مناسبی در مورد سئو تکنیکال ندارید به شما توصیه میکنم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش نیز از مقاله « سئو تکنیکال چیست؟ » به صورت جامع و کاربردی استفاده کنید. چرا که در صورتی که شما شناخت درستی رو مباحث سئو تکنیکال نداشته باشید. برنامه ریزی درستی نیز برای آن نخواهید داشت. از مهمترین نکات که برای سئو سایت چند زبانه داشتن سرعت بالای سایت میباشد. برخی از مواردی که شما ممکن است برای سئو تکنیکال به آن نیاز داشته باشید، مربوط به برنامه نویسی سایت میباشد.
از این رو شما باید سعی کنید که شناخت مناسبی از باگهای برنامه نویسی یک سایت نیز داشته باشید. چرا که ممکن است که برخی تغییرات شما در کدهای سایت چند زبانه شما عواقب جانبی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است که مطالب شما به موقع و به درستی در گوگل ایندکس نشود. شما برای اینکه بتوانید سئو سایت چند زبانه را به خوبی انجام دهید. باید تمام تمرکز خود را به کار گیرید تا به درستی روی مباحث این بخش از سئو مسلط شوید. شما میتوانید از بخش مقالات سایت برترآموز به تحقیق در این باره بپردازید.
هفتمین گام برای سئوی سایت چند زبانه، سئو خارجی است
یکی از چالش برانگیزترین کارها در سئوی سایتهای چند زبانه سئو خارجی است. شما برای اینکه یک سئو خارجی مناسب داشته باشید نیاز خواهید داشت که بک لینک مناسب داشته باشید. از این رو این کار برای شما اندکی چالش برانگیز و سخت است. با توجه به اینکه شما برای سئو خارجی سایت خود باید روی رپورتاژ نویسی تسلط داشته باشید. به شما توصیه میکنم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از « آموزش رپورتاژ آگهی » به صورت جامع و کامل استفاده کنید.
شما برای اینکه بتوانید لینک سازی خارجی مناسبی داشته باشید، باید به زبانهای مورد نیاز خود رپورتاژ نویسی را انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما قصد سئو سایت دو زبانه انگلیسی را دارید باید از یک رپورتاژ انگلیسی زبان با کیفیت استفاده کنید. در این صورت میتوانید اعتبار سایت خود را افزایش دهید. سعی کنید مقالات رپورتاژی خود را با یک برنامه ریزی در سایتهای معتبر منتشر کنید.
از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر سایتی برای انتشار مقالات شما مناسب نخواهد بود. شما باید به دنبال سایتهایی باشید که اعتبار مناسبی از نظر گوگل دارند. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از سایتهایی استفاده کنید که کاربران آن به محتوای شما و نوع خدمات شما علاقه داشته باشند. در این صورت سئو خارجی موفقتری را تجربه خواهید کرد. سئوی خارجی سایتهای چند زبانه معمولا نیاز به دقت بیشتر و برنامه ریزی دقیقتری خواهد داشت.
چگونه سایت چند زبانه خود را ترجمه کنیم؟
معمولا یکی از سوالاتی که همیشه برای سایتهای چند زبانه همیشه مطرح است، این است که چه زمانی سایت خود را ترجمه کنیم؟ چه راهکاری برای اینکار وجود دارد. شما برای اینکه بتوانید به کمترین هزینه و در کوتاهترین مدت زمان ممکن سایت خود را ترجمه کنید. میتوانید از سیستم تولید محتوای CMS استفاده کنید. بهتر است که شما زمانی اقدام به این کار کنید که وبلاگ شما یک حداقل سازماندهی اولیه را داشته باشد. از این رو شما میتوانید برنامه ریزی بهتری نیز داشته باشید.
اگر شما از ابتدا قصد داشتید که سایت خود را به صورت چند زبانه راه اندازی کنید، استراتژی شما برای طراحی صفحات کاملا مشخص است. اما اگر شما سایت خود را تک زبانه راه اندازی کردید و میانه راه تصمیم گرفتید که سایت خود را به صورت چند زبانه راه اندازی کنید. برای اینکه بتوانید از سیستم تولید محتوای CMS نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است که صفحات خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. CMS جدید این امکان را به شما میدهد که یک پایگاه داده مشترک داشته باشید. این کار برای شما چند مزیت دارد از جمله:
- شما هر باری که بخواهید سایت خود را به روز کنید، مدت زمان انجام فعالیتهای شما کوتاهتر است. هزینه این کار برای شما کمتر است و بازدهی آن نیز برای شما مناسبتر است.
- فضای هاست شما معمولا بواسطه این کار کمتر اشغال میشود و هزینههای هاست شما نیز کاهش پیدا میکند. البته این موضوع برای سئو سایت چند زبانه شاید اهمیت چندانی داشته باشد، اما برای مدیریت سایت مهم خواهد بود.
- شما برای انتخاب سیستمهای CMS انتخابهای متفاوتی خواهید داشت و با توجه به نیاز نهایی خود انتخاب خود را انجام خواهید داد.
- توانایی شما برای حفاظت از محتوای سایت شما افزایش خواهد یافت.
سخن پایانی
ما در این مقاله به صورت جامع در مورد سئوی سایت چند زبانه و راه اندازی سایتهای چند زبانه با شما صحبت کردیم. اما ممکن است که این سوال برای شما ایجاد شود که با توجه به اینکه ما در ایران زندگی میکنیم. و ایران یک کشور همیشه تحریم است، آیا مهم است که سرورهای ما در چه مکانی قرار دارد؟ امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و همچنین وجود راههای مختلف دور زدن تحریمها انجام این کار برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. و شما میتوانید به سادگی از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.
سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که پرسونای مخاطب شما به چه صورت است. در نتیجه شما میتوانید برای او یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و یک محتوای مناسب در اختیار او قرار دهید. برخی از افرادی که روی سئو سایتهای چند زبانه تسلط دارند، صرفا بر اساس شناخت مناسب مخاطب میتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
به عنوان آخرین نکته سعی کنید که به گونهای برنامه ریزی کنید که کالا و خدمات شما به سادهترین شکل ممکن به دست مخاطبین شما برسد. در این صورت کسب درآمد شما نیز به صورت قابل توجهای رشد خواهد کرد. سعی کنید همزمان از مشاوره متخصصین سئو سایتهای چند زبانه و همچنین مشاورین بازاریابی بین المللی به صورت مکمل استفاده کنید. شما با انجام اینکار میتوانید نتیجهی بهتر از سئو سایت چند زبانه خود دریافت کنید.
نویسنده : امیر شادان پور
امیر شادان پور متخصص تولید محتوا و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز سابقه همکاری با الو کانتنت سابقه همکاری با طراحان برتر سابقه همکاری با نت بازده سابقه همکاری با آموزشگاه فنان همکاری با کاورنت وی پی ان