طراح نوین
  • خانه
  • رپورتاژ
  • دکتر تزریق چربی در تهران
31 مرداد 1401 by

تکنیک های جذب مشتری هدفمند برای کسب و کار ها

تکنیک های جذب مشتری هدفمند برای کسب و کار ها
31 مرداد 1401 by

مشتری‌ها جزو رکن اساسی هر کسب و کاری هستند و هر بیزینسی با هر هدف و موضوع کاری همیشه به دنبال این است که تعداد زیادی جذب مشتری داشته باشد. در واقع این مشتریان هستند که با خرید از شما رونق اقتصادی را در کسب و کارتان ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که شما بتوانید پیشرفت داشته باشید. برای جذب مشتری از قدیم تا به الان روش‌های متعدد زیادی وجود دارد که شما باید بر اساس ویژگی‌های جامعه هدفتان بهترین این راه‌های جذب را انتخاب نمایید. در این قسمت از سری مقالات برتر آموز قصد داریم تا راجب به انواع روش‌ها و تکنیک های جذب مشتری هدفمند برای کسب و کار ها صحبت نماییم. پس همراه ما باشید. اگر به موضوعات مارکتینگ و بازاریابی علاقه مند هستید ، پیشنهاد می‌شود آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

کسب و کارها از دو طریق می‌توانند برای خود مشتری جذب نمایند. روش اول و معمول اینکه با انجام روش‌‌های بازاریابی مانند اسمس مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ و… شروع به جذب مشتری کنند و سعی کنند به دنبال مشتریان بروند و با انوع روش‌ها زمینه‌ای را فراهم کنند که مشتریان از آنها خرید کنند. اما برخی دیگر از کسب و کارها اینگونه عمل می‌کنند که هرگز به دنبال مشتری نمی‌روند بلکه شرایطی را مهیا می‌کنند تا مشتریان خود به این کسب و کارها از روی نیاز و میل باطنی سر بزنند. یعنی در حالت اول شما مشتری را انتخاب می‌کنید ولی در حالت دوم این مشتری است که شما را انتخاب کرده است. اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم قطعا کیفیت مشتری و میزان وفاداری او در حالت دوم بسیار بیشتر از حالت اول خواهد بود. با تکنیک‌هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم شما می‌توانید هر دوی این حالت‌ها را پیاده سازی و استفاده نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • تکنیک های جذب مشتری هدفمند

تکنیک های جذب مشتری هدفمند

خوب در این مرحله نوبت به آن رسید تا درباره‌ی تکنیک های جذب مشتری هدفمند صحبت کنیم. با توجه به موضوع کسب و کارتان می‌توانید از این تکنیک‌ها استفاده نمایید. ما تکنیک‌هایی را بیان می‌کنیم که استفاده از آنها به صورت تضمینی برای جذب مشتری پیشنهاد می‌شود. قبل از انجام این تکنیک‌ها باید روی شناخت مشتری تمرکز داشته باشید.

شناخت مشتری واجب‌تر از نان شب!

اگر در زمینه استراتژی مارکتینگ و فروش تا به الان فعالیت کرده باشید قطعا می‌دانید که شناخت از مشتری تا به چه میزان اهمیت دارد و اگر نتوانید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید مطمئن باشید در ادامه مسیر خلاء‌های زیادی برای شما وجود دارد. با ذکر یک مثال ساده اهمیت شتاخت را توضیح می‌دهیم. فرض کنید که شما قصد دارید برای دوستتان هدیه تولید خریداری نمایید. قبل از خرید راجب به ویژگی‌های که دوست شما علاقه دارد تحقیق می‌کنید مانند رنگ مورد علاقه و….. سپس طبق این موارد خرید هدیه خود را انجام می‌دهید چون هدف شما این است که دوستتان را خوشحال کنید. اگر طبق سلیقه این شخص خرید نکنید قطعا نمی‌توانید این خوشحالی را به وجود آورید. در مورد مخاطبین شما هم این موضوع صادق است. اگر شناخت کافی از آنها نداشته باشید نمی‌توانید مشتری را خوشحال نمایید. حالا این شناخت را چگونه بدست آوریم:

شما باید در درجه اول نیاز مشتری را تشخیص بدهید و بررسی نمایید آیا محصول شما مطابق نیاز مشتری می‌باشد یا خیر! در درجه بعدی باید راجب به علایق مشتری ، سطح خواسته‌ها و… بررسی نمایید. حتی در برخی از کسب و کارها میزان تحصیلات ، سن ، استان محل سکونت و…. جزو موارد مهم در شناخت مشتری بشمار می‌رود. پس برای اینکار بهتر است حتما یک پرسونا داشته باشید. در اصل شما با پرسونای مشتری متوجه خواهید شد که تمامی راهکارها و فعالیت‌هایی را که در خصوص جذب مشتری انجام می‌دهید آیا با نیازها و خواسته‌های آنها تطابق دارد یا خیر! برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت مشتری پیشنهاد می‌شود مقاله پرسونای مشتری چیست؟ را مطالعه نمایید.

تکنیک های جذب مشتری هدفمند برتر آموز

تکنیک های جذب مشتری هدفمند برتر آموز

جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به یک ابزار پر قدرت و مهم برای جذب مشتری تبدیل شده است. رایگان بودن این شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با کمترین هزینه مشتری‌های خوبی را جذب نمایید. شاید الان پیش خود فکر کنید که مگر می‌شود در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرد؟ واقعیت امر اینگونه است که واقعا نمی‌توانید در تمامی شبکه‌ها فعالیت داشته باشید و باید از میان آنها یک تا دو شبکه اجتماعی را انتخاب نمایید.. انتخاب این شبکه‌ها به هیچ وجه نباید شانسی یا بر حسب سلیقه باشد بلکه باید با استراتژی‌های مناسب متوجه شوید که کدام یک از شبکه‌ها برای شما کاربردی است و جامعه هدف شما بیشتر در کدام شبکه‌ها فعالیت دارند. بر اساس تجربه شخصی بیشتر کسب و کارها از پلتفرم اینستاگرام ، توییتر و لینکدین استفاده می‌کنند که اینستاگرام با بیشترین حضور جامعه هدف در رتبه برتر استفاده می‌باشد. سپس با دقیق شدن روی ابزارها سعی در جذب مشتری داشته باشید. آموزش اینستاگرام مطلبی مفید برای شما در زمینه یادگیری این شبکه اجتماعی می‌باشد.

ما در یک مقاله کلی راجب به راهنمای تبلیغات در اینستاگرام به طور کامل صحبت کردیم که شما با مطالعه این مورد می‌توانید به خوبی ترفندهای جذب مشتری با تبلیغات را آموزش ببینید. پیشنهاد می‌شود حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

جذب مشتری از طریق بهینه سازی موتورهای جست و جو SEO

در ابتدای مقاله راجب به این موضوع صحبت کردیم که کسب و کارها برای جذب مشتری می‌توانند از دو طریق اقدام کنند. یا خودشان به دنبال مشتری بروند و برندشان را معرفی کنند و یا با انجام یکسری از روش‌ها زمینه‌ای را فراهم کنند تا مشتری به سراغ آنها بیاید. جذب مشتری از طریق بهینه سازی موتورهای جست و جو دقیقا کاری است که شما انجام می‌دهید تا مشتری بر حسب نیاز به سراغ شما بیاید که موثرترین و بهترین راه برای جذب می‌باشد. شما باید تلاش کنید تا با انجام تکنیک‌های سئو کلاه سفید کلمات کلیدی سایت خود را بهینه کنید تا بتوانید رتبه خوب از گوگل دریافت کرده و در SERP قرار بگیرید. به این ترتیب زمانی که کاربر به کالایی که شما می‌فروشید شما نیز پیدا کند تنها کافیست با سرچ در گوگل سایت شما را بیاید و جزو مشتری‌های شما به شمار رود. لازمه این کار داشتن دانش قوی در زمینه سئو می‌باشد که پیشنهاد می‌شود آموزش سئو فوق حرفه‌ای گوگل را مطالعه نمایید.

جذب مشتری از طریق تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از روش‌های خود جذب مشتری می‌باشد و به اینگونه صورت می‌گیرد که شما به ازای هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود یک هزینه پرداخت می‌کنید. برای استفاده از این روش باید بودجه خوبی را در نظر بگیرید چون استارت آن نیازمند پول است. شما از طریق دو روش می‌توانید برای سایت خود مشتری جذب نمایید. روش اول تبلیغات کلیکی در گوگل می‌باشد. بدین صورت که شما با پرداخت هزینه به گوگل می‌خواهید که او شما را برای یکسری از کلمات کلیدی در رتبه برتر قرار دید سپس به ازای هر کلیک کاربر به سایت شما یک هزینه به گوگل پرداخت می‌کنید. البته در نظر داشته باشید که در این روش گوگل کنار آدرس سایت شما عبارت Ad را قرار می‌دهد و کاربران متوجه می‌شوند که با تبلیغات در این رتبه قرار گرفته‌اید. در نظر داشته باشید که ممکن است اصلا این کاربرهای وارد شده به سایت شما به مشتری تبدیل نشوند در این صورت باید موارد دیگری را در سایت خود بررسی نمایید تا باگ کار مشخص شود.

در سوی دیگر شما با همکاری با شرکت‌های واسط و پرداخت هزینه می‌خواهید بنر سایت شما با انواع و اقسام روش‌های مختلف در سایت‌های مختلف دیگر در دسترس کاربر قرار بگیرد و به محض کلیک هر کاربر روی بنر و ورود آن به سایت شما یک هزینه پرداخت کنید. اگر استراتژی خوبی برای تبلیغات کلیکی داشته باشید و تمامی شرایط برای خرید مشتری فراهم باشد (برای مثال سرعت سایت بالا باشد ، درگاه پرداخت خراب نباشد ، قسمت گذاری‌ها به طور دقیق باشد ، سایت از نظر تجربه کاربری و رابط کاربری به صورت درستی طراحی شده باشد و……) می‌توانید بازخورد مناسبی را دریافت کنید. برخی از کاربران در همین حین بین استفاده از سئو و تبلیغات کلیکی شک می‌کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود مقاله سئو یا گوگل ادز؟ را مطالعه نمایید تا سوالات ذهنی شما برطرف شود.

آموزش جذب مشتری از بهترین راه ها برتر آموز

جذب مشتری از طریق تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای داخل شهری

قطعا کسب و کارهای بزرگی مانند دیجی کالا ، ایزانسل ، همراه اول ، علی بابا و… را مشاهده کرده‌اید که بارها تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای داخل شهری داشته‌اند. شاید با خود فکر کنید که امروزه با گسترش فضای مجازی و اینترنت‌ها دیگر تبلیغات بیلبورد و تلویزیونی جذب مشتری ندارد اما در واقعیت اینطور نیست و اگر این روش‌های جذب به صورت اصولی انجام شود قطعا بازخورد زیادی برای شما خواهد داشت و همچنین روی اعتماد سازی کاربران بسیار تاثیر گذار است. لازم به ذکر است که تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری هزینه‌‌ی بالایی دارد و به علت بالا محدود بودن بودجه‌های این بیزینس‌ها اگر کسب و کار نوپا هستید استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

جذب مشتری از طریق شرکت در نمایشگاه‌های سالانه

سالانه در شکور نمایشگاه‌های مختلف برای هر موضوع شغلی برگذار می‌‎شود که رد این نمایشگاه‌ها کسب و کارها گرد هم می‌آیند و با معرفی شغل خود به جذب مشتری می‌پردازند. مشتریان و افراد علاقه مند به این موضوعات هرساله برای بازدید از کسب و کارها و همکاری با آنها در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند لذا شما می‌توانید جذب مشتری مناسبی را داشته باشید. البته هزینه‌های برگذاری نمایشگاه‌ها هرساله بسیار افزایشی است و باید بودجه خوبی را برای این کار اختصاص بدهید. اگر کسب و کار نوپا هستید به علت ازیاد هزینه‌ها این روش توصیه نمی‌شود ولی اگر بیزینس قدیمی هستید با شرکت در این نمایشگاه‌های سالانه می‌توانید اعتبار خود را افزایش بدهید.

جذب مشتری از طریق تراکت و بروشور

جذب مشتری از این روش جزو قدیمی ترین روش‌ها برای جذب مشتری می‌باشد و هر کسب و کار نوپایی معمولا از این روش استفاده می‌کند. نمی‌توان گفت که این روش کاملا منسوخ شده است اما برای همه کسب و کارها با هر موضوعی موثر نیست. بنابراین باید موضوع کسب و کار خود را بررسی نمایید و سپس به فکر استفاده از این روش باشید. باید فکر کنید که آیا جامعه هدف شما افرادی هستند که از طریق بروشورها بخواهند به کسب و کار شما جذب بشوند. برای مثال امروزه رستوران‌ها ، کلینیک‌های زیبایی ، آرایشگاه‌ها و…. هنوز هم از تراکت برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.

جذب مشتری از طریق ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ هنوز هم به عنوان یک روش عالی و موثر برای جذب مشتری به شمار می‌رود. شرط موثر بودن این روش این است که ایمیل مارکتینگ را به صورت اصولی انجام دهید. خیلی از دیجیتال مارکترها هستند که استفاده از ایمیل مارکتینگ را توصیه نمی‌کنند اما اگر اصولی انجام شود نتیحه عالی برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های خوب ایمیل مارکتینگ این است که از لحاظ هزینه کاملا مقرون بصرفه است. زیرا شما می‌توانید از ابزارهای رایگان موجود برای ارسال ایمیل‌های خود استفاده نمایید. حتما از قبل استراتژی خوبی برای ارسال ایمیل‌های خود داشته باشید. از خرید بانک ایمیل خودداری نمایید و سع یکنید به مرور زمان یک بانک مشتری برای خود تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و توضیح درباره‌ی نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ پیشنهاد می‌شود مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم به طور کامل راجب به موضوع تکنیک های جذب مشتری هدفمند صحبت کرده و نکات کاربردی‌ای را برای شما بیان نماییم. پیشنهاد می‌شود حتما با توجه موضوع و بودجه کسب و کارتان بهترین روش را انتخاب نمایید و سعی کنید هر روش انتخاب شده را به صورت اصولی انجام بدهید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.جذب مشتری در کسب و کارها اهمیت بالایی دارد برای همین سعی کنید حتما با برنامه این کار را انجام بدهید. ممکن است در اوایل مسیر نتیجه خوبی از روش‌های جذب مشتری نگیرید ولی با آزمون و خطا می‌توانید بهترین روش‌ها را انتخاب نمایید. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

Previous articleکمپین app universal چیست و چگونه راه اندازی می شود؟Next article انتخاب رشته بدون كنكور چگونه است؟ صفر تا صد انتخاب رشته بدون كنكور 📙

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

درباره طراح نوین

طراح نوین به هدف طراحی به سبک نوین و متفاوت پا به عرصه فعالیت حرفه ای خود گذاشته است امید است بتوانیم خدمات مطلوبی را به شما عزیزان ارائه بدهیم خیلی خوشحال میشویم نظرات خود را برای ما ارسال نمایید

پست های اخیر

ایلان ماسک جا ماند؛ چین گره مرگ‌ هایپرلوپ را برای همیشه باز کرد16 خرداد 1404
سامسونگ به سرقت تکنولوژی متهم شد15 خرداد 1404
در روسیه کار با پهپاد را در مدرسه یاد می‌گیرند!14 خرداد 1404

دسته‌ها

  • اخبار
  • پست
  • دسته‌بندی نشده
  • رپورتاژ
  • سئو
  • وردپرس

اطلاعات

  • ورود
  • خوراک ورودی‌ها
  • خوراک دیدگاه‌ها
  • وردپرس

برچسب‌ها

آموزش شیرپوینت باشگاه تاب آوری خرید بک لینک خرید رپورتاژ خرید رپورتاژ آگهی خرید رپورتاژ قوی خرید فلزیاب خرید فلزیاب ارزان رپورتاژ شیرپوینت شیرپوینت فارسی طراح سایت اصفهان طراحی سایت اصفهان طراحی سایت حرفه ای اصفهان طراحی سایت در اصفهان فارسی ساز شیرپوینت مایکروسافت شیرپوینت مددکاری اجتماعی کفسابی

بایگانی‌ها

  • خرداد و تیر 1404
  • اردیبهشت و خرداد 1404
  • فروردین و اردیبهشت 1404
  • اسفند و فروردین 1403
  • بهمن و اسفند 1403
  • دی و بهمن 1403
  • آذر و دی 1403
  • آبان و آذر 1403
  • مهر و آبان 1403
  • شهریور و مهر 1403
  • مرداد و شهریور 1403
  • تیر و مرداد 1403
  • خرداد و تیر 1403
  • اردیبهشت و خرداد 1403
  • فروردین و اردیبهشت 1403
  • اسفند و فروردین 1402
  • بهمن و اسفند 1402
  • دی و بهمن 1402
  • آذر و دی 1402
  • آبان و آذر 1402
  • مهر و آبان 1402
  • شهریور و مهر 1402
  • مرداد و شهریور 1402
  • تیر و مرداد 1402
  • خرداد و تیر 1402
  • اردیبهشت و خرداد 1402
  • فروردین و اردیبهشت 1402
  • اسفند و فروردین 1401
  • بهمن و اسفند 1401
  • دی و بهمن 1401
  • آذر و دی 1401
  • آبان و آذر 1401
  • مهر و آبان 1401
  • شهریور و مهر 1401
  • مرداد و شهریور 1401
  • تیر و مرداد 1401
  • خرداد و تیر 1401
  • اردیبهشت و خرداد 1401
  • فروردین و اردیبهشت 1401
  • اسفند و فروردین 1400
  • بهمن و اسفند 1400
  • دی و بهمن 1400
  • آذر و دی 1400
  • آبان و آذر 1400
  • مهر و آبان 1400
  • شهریور و مهر 1400

پست های اخیر

ایلان ماسک جا ماند؛ چین گره مرگ‌ هایپرلوپ را برای همیشه باز کرد16 خرداد 1404
سامسونگ به سرقت تکنولوژی متهم شد15 خرداد 1404
در روسیه کار با پهپاد را در مدرسه یاد می‌گیرند!14 خرداد 1404

تماس با ما

تهران - صادقیه - نبش بلوار فجر - خ دهم شمالی - پلاک 8
info@tarahnovin.ir
09193375082
02123456789
من - جمعه 8 صبح - 6 عصر

تبلیغات متنی

بهترین دبیرستان دخترانه منطقه 6 | دکتر لمینت و کامپوزیت در شرق تهران | سلفون opp | کلیپ انگیزشی | هایفو تراپی در تهران | ساب ووفر | پاسپورت دومینیکا | طلایاب| خرید بک لینک | خرید رپورتاژ  | خرید بلیط هواپیما | خرید رپورتاژ قوی  | بلیط هواپیما تهران ارومیه | بلیط هواپیما تهران بندرعباس | بلیط هواپیما تهران تبریز | بلیط هواپیما تهران چابهار | بلیط هواپیما تهران قشم | تور تفلیس باتومی | فلزیاب

تمامی حقوق محفوظ است.

درباره این نوار کناری

با حذف ابزارک ها از تنظیمات نوار کناری پنهان می توانید به سرعت این نوار کناری را مخفی کنید.

پست های اخیر

ایلان ماسک جا ماند؛ چین گره مرگ‌ هایپرلوپ را برای همیشه باز کرد16 خرداد 1404
سامسونگ به سرقت تکنولوژی متهم شد15 خرداد 1404
در روسیه کار با پهپاد را در مدرسه یاد می‌گیرند!14 خرداد 1404

دسته‌ها

  • اخبار
  • پست
  • دسته‌بندی نشده
  • رپورتاژ
  • سئو
  • وردپرس

اطلاعات

  • ورود
  • خوراک ورودی‌ها
  • خوراک دیدگاه‌ها
  • وردپرس
Download Free KMS pico in 2024!
Free KMSpico