مهم ترین ترفندهای اینستاگرام را در این مقاله ارائه می دهیم. اگر در اینستاگرام خوابیده اید، اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری از رونق فعلی این پلتفرم است. بیش از یک میلیارد کاربر فعال و در حال افزایش است. ویژگی ها و عملکردهای جدید برای کسب و کار به طور منظم ارائه می شود. با این حال، الگوریتم همیشه در حال تغییر اینستاگرام برای برندهایی که به دنبال به حداکثر رساندن تعامل خود هستند، یک چالش است.
این یک فرصت عالی برای بررسی مجدد این است که آیا بهترین شیوه های اینستاگرام را دنبال می کنید. به همین دلیل است که ما این لیست از ترفندهای اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که حضور شما در سال 2010 باقی نمی ماند. چه در این پلتفرم کاملاً تازه کار هستید یا می خواهید دوباره بررسی کنید که اینستاگرام خود را با کتاب اجرا می کنید، همه موارد این نکات سزاوار توجه شماست.
بیوگرافی خود را بهینه کنید
کسبوکارها اغلب روی عکسها و کپشنهای خود آنقدر وسواس دارند که یکی از مهمترین قسمتهای پروفایل اینستاگرام خود را فراموش میکنند. بیوگرافی اینستاگرام شما دارای املاک و مستغلات بسیار ارزشمندی است. از قیف کردن بازدیدکنندگان گرفته تا تبلیغات شما تا خدمت به عنوان یک فراخوان برای اقدام، برندها می توانند تنها در چند کلمه انجام دهند.
در اینجا یک چک لیست سریع از آنچه می توانید در بیوگرافی خود بگنجانید، صرف نظر از اینکه کسب و کار شما ممکن است باشد، آمده است:
- یک هشتگ مارک دار برای تشویق برچسب گذاری و اشتراک گذاری
- شعار یا توضیح مختصری که با صدای برند شما صحبت می کند
- یک پیوند بیوگرافی مرتبط با اینستاگرام که به صفحه اصلی یا تبلیغ شما اشاره می کند (نکته: می توانید از یک ردیاب URL مانند Bitly برای ارزیابی بیشتر ترافیک اینستاگرام خود استفاده کنید)
روی Story ها تمرکز کنید
در میان مهمترین نکات اینستاگرام ما برای برندها، این نکته مهمی برای استراتژی محتوای شما است. استوری ها در حال حاضر یک اولویت واضح برای اینستاگرام هستند. آنها در میان محبوب ترین انواع محتوا هستند که به عنوان نوعی جانشین معنوی برای اسنپ چت عمل می کنند. کاربران نمی توانند از محتوای حساس به زمان و سبک «خود تخریبی» امروزی سیر شوند.
زیبایی استوری این است که هیچ انتظاری برای سپری شدن زمان زیاد با آنها وجود ندارد. عکسهای فوری، سلفیها و پستهای کوچکی که برند شما را در دنیای واقعی به نمایش میگذارند را میتوان در کمترین زمان جمع آوری کرد.
محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنید
هنگامی که شناسایی مشتری تمام شد، در مرحله ایجاد محتوایی هستید که می تواند مخاطب را جذب کند. داشتن یک برنامه بازاریابی استراتژیک در اینجا مهم است زیرا به شما کمک می کند تا دفترچه بازاریابی را تغییر دهید. مطمئن باشید هر چیزی که برای مخاطب خلق می کنید بیش از حد جذاب است و در یک نگاه توجه دنبال کنندگان شما را جلب می کند. برای این منظور، باید تحقیقات گسترده ای در بازار انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای مشتریان ایده آل شما بهترین کار را دارد. اگرچه استوری ممکن است از نظر محتوا پادشاه باشند، ویدیوها خیلی عقب نیستند. نیاز به تولید ویدئو در بین تمامی شبکه های اجتماعی جهانی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.
خبر خوب؟ انجام این کار به لطف انبوهی از برنامه های اینستاگرام که به عنوان استودیوی جیبی شما عمل می کنند، آسان تر از همیشه است. برنامههای بومی مانند Boomerang و Hyperlapse امکان ویرایش ساده ویدیو را فراهم میکنند. در واقع، حتی برندهای بزرگی مانند Krispy Kreme به عنوان بخشی از فید خود به ویدیوهای بومرنگ با اندازه بیت متکی هستند. اینستاگرام همه چیز در مورد محتوای بصری جذاب است. ویدیوها راه اصلی برای افزایش فوری ارزش سرگرمی فید شما هستند.
تعداد دفعات انتشار خود را مشخص کنید
اگر به دنبال نکات اینستاگرامی برای افزایش دسترسی خود هستید، با بررسی نحوه زمان بندی پست های خود شروع کنید. به عبارت دیگر، هر چند وقت یکبار پست می گذارید و محتوای شما در چه زمانی پخش می شود.
آیا به یک برنامه زمانبندی پایبند هستید؟ آیا تقریباً تصادفی پست میکنید؟ اگر پاسخ شما “نه” قاطعانه است، نگران نباشید. اما به خاطر داشته باشید که زمان های بهینه ای برای ارسال در رسانه های اجتماعی وجود دارد. اگرچه روندها تغییر می کنند و این تضمین کننده دنبال کنندگان جدید نیست، هر کاری که بتوانید برای ایجاد تعامل بیشتر انجام دهید یک امتیاز مثبت است. در اینجا یک مرور سریع از یافته های خود Sprout در رابطه با زمان بندی پست ارائه شده است.
در نظر بگیرید که اکثر برندها حداقل یک بار در روز در اینستاگرام منتشر می کنند. این به برندها زمان زیادی را میدهد تا آنچه را که میخواهند منتشر کنند، ترسیم کنند و پستهای خود را نیز تنظیم کنند. فراتر از زمانبندی اینستاگرام خود Sprout، ویژگیهایی مانند Viralpost میتواند کار شما را در تعیین بهترین زمانها برای پست کردن برندتان بر اساس رفتار مخاطب انجام دهد.
یک فراخوان برای اقدام در کپشن های خود قرار دهید
مانند بیوگرافی شما، هر کپشن اینستاگرامی بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد. بهجای پست کردن منفعلانه، کپشنها نه تنها فرصتی برای نشان دادن جنبه خلاقانهتان است، بلکه مشارکت را نیز تشویق میکند.
در اینجا چند نمونه از نحوه تشویق طرفداران و دنبالکنندگان از طریق زیرنویس آورده شده است:
- سوال پرسیدن
- به اشتراک گذاری از طریق هشتگ ها
- پستهای «تگ یک دوست» را منتشر کنید که مکالمه بین کاربران را تشویق میکند
- افراد را به پیوند بیوگرافی خود راهنمایی کنید
کپشن های فان وظیفه مضاعف تشویق کنش و نمایش شخصیت برند را دارند. به طور خلاصه، کمی تلاش بیشتر برای زیرنویسها میتواند به افزایش نرخ تعامل شما کمک کند. در مورد CTA چیست؟ بیشتر بخوانید.
در نحوه استفاده از هشتگ ها تجدید نظر کنید
تحقیقات نشان داده است که استفاده از بیش از 10 هشتگ خوب است، اما بیش از حد دیوانه نشوید – تعداد زیادی از آنها کمی هرزنامه به نظر می رسند، و قطعاً کمتر است ارزش آنالیز اکانت های موفق اینستاگرام را دارد، به خصوص رقبای که کشش زیادی دارند. از نحوه استفاده آنها از هشتگ ها بیاموزید و آنچه را که انجام می دهند برای اهداف خود تقلید/تطبیق دهید. اطمینان حاصل کنید که هشتگ هایی که انتخاب می کنید برای کسب و کار شما و مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید مرتبط باشد.
ممکن است فوراً متوجه آن نشوید، اما اگر بتوانید هشتگهایی را بیابید که هم محبوب هستند و هم مربوط به کسبوکارتان هستند، دسترسی فوری به مخاطبان درگیر خواهید داشت. برخی از هشتگها انجمنهای مجازی را در اطراف خود مشاهده کردهاند که به شما علاقهمند خواهند شد. وقتی صحبت از کپشن شد، بسیاری از برندها به دنبال نکاتی در مورد نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام هستند. دو کارکرد بزرگ هشتگها باعث میشود پستهای شما قابل جستجو باشند و در عین حال اشتراکگذاری هشتگ در بین مخاطبان شما را نیز تشویق میکنند.
اغلب اوقات ترکیبی از هشتگ های مارک دار (#RedCup) و تگ های اجتماعی گسترده تر (#coffee) را می بینید که به نوعی بهترین های هر دو دنیا هستند. اگر هنوز در مورد نحوه استفاده از هشتگ ها گیر کرده ای ، شاید بزرگ ترین نکاتی که در اینستاگرام می توانیم ارائه دهیم این باشد که آنها را پر نکنیم. بر اساس اعداد و ارقام خودمان، به نظر میرسد ذهنیت «کمتر، بیشتر است» در مقابل تلاش برای جمع کردن دهها برچسب در زیرنویسهای شما بهترین کار را دارد.
اما در نظر بگیرید که گاهی اوقات بهترین راه برای استفاده از هشتگ ها این است که اصلاً از آنها استفاده نکنید. حداقل نه همیشه. باز هم، خلاقیت در اینستاگرام مهم است. از پست کردن گاه به گاه عکسی که خود گویای آن است نترسید. بیانیه های جسورانه ای مانند این از استودیوی یونیورسال نمونه ای عالی از چیزی است که در مورد آن صحبت می کنیم.
اینستاگرام همه چیز درباره هشتگ ها و ترندها است. اما صبر کنید، هر هشتگ هر بار کار نمی کند و شما نباید از این هشتگ های منقضی شده استفاده کنید. قبل از ارسال هر چیزی، به شدت توصیه می شود که هشتگ های پرطرفدار را بررسی کنید. با کمک هشتگ های مناسب، پروفایل شما از نتایج جستجو بالا می رود و در برگه جستجو ظاهر می شود (اگر آن را خصوصی نگه نداشته اید). هنگام استفاده از اینستاگرام، دانستن آخرین روندها برای جلوگیری از قرار دادن خود در خطر از دست دادن فالوور مهم است.
طرفداران و فالوورهای خود را برنامه ریزی کنید
از اینکه چقدر در اینستاگرام قرار است پست کنید، احساس ناراحتی می کنید؟ به همین دلیل ایده آل است که به دنبال کنندگان خود اجازه دهید برخی از کارها را برای شما انجام دهند. با کمک یک هشتگ مارک دار، می توانید به طور مرتب طرفداران را تشویق کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربر را ارسال کنند که به نوبه خود می توانید خود را مجدداً برنامه ریزی کنید. این به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود کمی عشق نشان دهید و در عین حال یک جریان دائمی از محتوا را در اختیار داشته باشید.
حضور خود را فراتر از اینستاگرام تبلیغ کنید
آیا مشتریان و فالوورهای اجتماعی فعلی شما واقعاً می دانند که شما در اینستاگرام هستید؟ به نظر بیمعنی است، اما ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از برندها تبلیغات خارج از پلتفرم خود را هدر میدهند. به عنوان مثال، شما می توانید به طور گهگاهی به اینستاگرام خود در شبکه های دیگر مانند فیس بوک و توییتر ارجاع دهید. تا آنجا که وب سایت شما پیش می رود، دکمه های رسانه های اجتماعی و جاسازی فیدهای شما در صفحه اصلی شروع خوبی است. و اگر یک لیست ایمیل دارید، دکمه های اجتماعی را نیز اضافه کنید و مرتباً به حضور اینستاگرام خود اشاره کنید.
اما اگر تحقیقات خود را انجام دهید، می توانید کاری کنید که لایک ها برای کسب و کار شما بسیار خوب عمل کنند. به خوبی به آنچه رقبای شما در اینستاگرام انجام می دهند نگاه کنید – و مهمتر از آن، بررسی کنید که چه کسی روی پست های آنها نظر می دهد. آنها احتمالاً بازار هدف شما هستند. بنابراین، تعامل و دنبال کردن آنها منطقی است. به این ترتیب، شما شروع به ایجاد مخاطبی خواهید کرد که فعالانه به آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد علاقه مند است.
هنگامی که وارد بازار کسب و کار می شوید، صحبت در مورد نام تجاری خود می تواند کمی دشوار باشد. اما صبر کنید، بازاریابی اینستاگرام به شما کمک کرده است! اولین مسئولیت شما یافتن مشتریان ایده آل و افرادی است که می خواهید محصول و خدمات خود را به آنها بفروشید. در این مرحله، بسیار توصیه می شود که با مشتریان و مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشید تا بتوانند کورکورانه به شما اعتماد کنند. در پلتفرم فعال باشید و برای افزایش آگاهی از برند خود با دنبال کنندگان خود همکاری کنید.
به طور فعال با اکانت های دیگر درگیر شوید
شاید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برندها در اینستاگرام مرتکب میشوند این است که همه حرفها را انجام میدهند. پاسخ دادن به سؤالات و برچسبهای فالوورهای شما نه تنها خدمات خوبی به مشتریان است، بلکه سیگنال مثبتی برای نرخ مشارکت شماست.
زیرا نحوه رفت و برگشت شما با افراد واقعی بیشتر از تعداد فالوورهای دلخواه مهم است. نیاز به پاسخگویی به فالوورها حکایت از اهمیت گوش دادن اجتماعی و نظارت بر ذکرهای شما دارد. این امر پاسخگویی به موقع به سوالات و نگرانی ها را آسان تر می کند.
حضور خود را خودمانی تر کنید
فراتر از نظرات، هر کاری که می توانید برای نشان دادن جنبه انسانی برند خود از طریق محتوای اینستاگرام خود انجام دهید، یک مزیت بزرگ است. دلیلی وجود دارد که چرا کسبوکارهای بیشتر و بیشتر بر داستان سرایی و پستهای مردممحور تمرکز میکنند نه اینکه صرفاً محصولات و تبلیغات را به نمایش بگذارند. لازم نیست همه چیز به صراحت بر روی محصول متمرکز شود. در واقع، عکس شخصی گاه به گاه بدون دست، در واقع یک حرکت هوشمندانه در هنگام شک است.
با یک تقویم شبکه های اجتماعی همراه باشید
یک برنامه محتوای سه ماهه برای تمام رسانه های اجتماعی خود تنظیم کنید و زمانی را برای تنظیم تصاویر، زیرنویس ها و هشتگ ها اختصاص دهید. اگر می خواهید یک پیج تاثیرگذار داشته باشید، ابتدا باید جایگاه و حوزه مورد علاقه خود را بشناسید. اگر در مرحله اولیه متمرکز و مستحکم باشید، رشد در میان مخاطبان با اعتماد و عشق به محتوای خود برای شما آسان تر خواهد بود. جایگاه خود را شناسایی کنید و آنچه را که شما را برای ایجاد محتوا الهام می بخشد جستجو کنید. هنگامی که نوع محتوای خود و سبک اینفلوئنسرهای خود را درک کردید، برای شما آسان تر خواهد بود که محتوا را بر اساس انتخاب و علاقه مخاطب به مخاطب ارائه دهید.
بدیهی است که از نظر آنچه می توانید پست کنید، هیچ کمبودی در گزینه ها وجود ندارد. عکس محصول و مشتری همپوشانی متن و میم. سلفی ها و عکس های فوری در طبیعت. برای سازماندهی مطالبی که پست می کنید و به حضور خود در اینستاگرام به شیوه ای جامع تر نگاه می کنید، یک تقویم محتوا یک تغییر دهنده بازی است. ادغامهای اینستاگرام Sprout میتواند به شما کمک کند تا علاوه بر استراتژی رسانههای اجتماعی خود، دید پرندهای از حضور اینستاگرام خود داشته باشید.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود را زیر نظر داشته باشید
با توجه به آخرین نکته، برندها باید بدانند که کدام نوع محتوا بهترین عملکرد آنها را دارد و در چه مواردی باید از نظر دسترسی خود را بهبود بخشند. Sprout نیز می تواند در این مورد کمک کند. تجزیه و تحلیل هایی که همه چیز را از نرخ تعامل گرفته تا هشتگ ها و فراتر از آن را پوشش می دهد، بخشی از مجموعه Sprout است. همچنین میتوانید پستها را بهعنوان بخشی از کمپینهای داخلی یا موضوعات دیگر برچسبگذاری کنید، که به شما امکان میدهد نحوه عملکرد مجموعههای محتوای مرتبط را ردیابی کنید. به جای پرواز کورکورانه، دسترسی به تجزیه و تحلیل قوی تر فراتر از پلتفرم بومی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت تجربه کنید.
پروفایل خود را به درستی تنظیم کنید . از یک تصویر نمایه عالی استفاده کنید، مطمئن شوید که هندل اینستاگرام شما فوراً کاری را که انجام میدهید منتقل میکند، و فراموش نکنید که URL وب سایت خود را درج کنید. یک بیوگرافی خوب بنویسید به جای اینکه بیش از حد ملایم و شرکتی باشید، سعی کنید کمی شخصیت نشان دهید. سعی کنید چند عبارت کلیدی را ترکیب کنید که می تواند به هر کسی که به دنبال انواع محصول یا خدماتی است که ارائه می دهید کمک کند.
اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، بنابراین آن را به نفع خود کار کنید. استفاده از فیلتر امضای یکسان و حفظ سبک عکاسی یکسان، به پستهای شما یک سبک ثابت میدهد، که کمک میکند فوراً قابل تشخیص باشند. هر زمان که ممکن است، سعی کنید هویت بصری برند خود را تکرار کنید. از همان رنگ ها، فونت ها و سبک تصویر استفاده شده در وب سایت خود استفاده کنید – تا تجربه برند شما از یک کانال ارتباطی به کانال دیگر سازگار باشد.
هر کاری که انجام میدهید، مطمئن شوید که یک صفحه فرود مناسب در وبسایت خود دارید که آنها را تشویق میکند تا کار را انجام دهند. شما می توانید محدودیت ارسال تنها یک لینک در بیو خود را دور بزنید. Linktree را بررسی کنید، ابزاری که میتوانید از آن برای ایجاد یک پیوند بیو استفاده کنید که سپس فالوورهای شما را به هر کجا که میخواهید میفرستد.
تبلیغات اینستاگرام واقعاً برای مشاغل خوب کار می کند. مهم نیست که چقدر بودجه بازاریابی شما محدود است، ارزش آن را دارد که امتحانش کنید و ببینید چه کششی می توانید برای کسب و کار خود به دست آورید. چهار فرمت برای انتخاب وجود دارد، از یک تصویر تکی ساده گرفته تا یک ویدیوی 60 ثانیه ای و با انتخاب بنرها برای دعوت به اقدام شما، شروع تبلیغات آسان تر نخواهد بود.
نویسنده : بابک حیدریان
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه