100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
در دنیای امروزه با رشد کسب و کار ها صاحبین آنان از هر روشی برای جذب مشتری و ارائه خدمات و محصولات استفاده میکنند. یکی از بهترین روشهای موجود در حال حاضر بازاریابی پیامکی است. در هرکاری اگر علم استفاده از آن را داشته باشید، میتوانید مشتریان ثابت با فروش بسیار بالا برای خود به وجود آورید.
به طور مختصر بازاریابی پیامکی همان تبلیغات پیامکی است که معمولاً در گوشی موبایل خود مشاهده میکنید. شاید شما هم به این نتیجه رسیده اید که پیامک های تبلیغاتی بیشتر آزاردهنده هستند تا اینکه بخواهند بازخورد مثبتی برای جذب مشتری داشته باشند، اما همیشه به این صورت نیست. حال اینکه چطور بازاریابی پیامکی را شروع کنیم و چه اقدامی انجام دهیم که این نوع بازاریابی برای کاربران ما آزار دهنده نباشد، مواردی است که در این محتوا با هم بررسی می کنیم.
در این محتوا موضوعات زیر بررسی می شود:
- بازاریابی پیامکی چیست؟
- بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟
- چه شغلهای بهتریت بازدهی را از این کار میگیرند؟
- مهمترین نکات که باید در بازاریابی پیامکی رعایت شود چیست؟!
در صورتیکه درباره این موضوعات، سوال یا چالشی داشتید، در بخش نظرات حتما با ما در میان بگذارید.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی شباهت بسیار زیادی به ایمیل مارکتینگ دارد.ز
نوعی بازاریابی است که از طریق پیامکهای انبوه به مشتریان خود محصولات و خدمات خود را معرفی میکنید. در دنیای امروزه استفاده از این روش یکی از محبوبترین راهها به شمار میآید. چرا که همیشه در دسترس و بازدهی بالایی دارد.
بازاریابی پیامکی چه مزایایی دارد؟
تقریباً همه انسانها تلفن همراه دارند و با توجه به نیاز خود از آن استفاده میکنند. گوشی موبایل به دوست جدانشدنی انسانها تبدیل شده است. دلیل گفته شده به ما ثابت میکند، اگر ما بتوانیم به این دوست (تلفن همراه) دسترسی پیدا کنیم، قطعاً به ما توجه خواهند کرد.
جالب است این آمار را در نظر بگیرید؛ اگر به 100 نفر پیامک ارسال کنید، تنها 2 نفر از مخاطبین این پیامکها را نمیخوانند و 98 نفر دیگر آن را مشاهده میکنند.
استفاده از بازاریابی پیامکی 3 مزیت بسیار مهم دارد که در ادامه آن را بررسی میکنیم.
- با این روش میتوانید، برای هر مخاطب نوع پیام مناسب آن را ارسال کنید؛ ( برای بانوان پیامی متفاوت، برای کودکان، برای آقایان). هر چه بیشتر از مخاطب خود شناخت داشته باشید، میتوانید پیامی تأثیرگذارتر برای آنان ارسال کنید.
- مخاطبین شما به راحتی و در همان لحظه متن تبلیغاتی پیامک شما را میخوانند و نیاز به هیچگونه کار سختی نیست.
- این نوع بازاریابی یکی از سریعترین روشهای ممکن است، شما در لحظه میتوانید برای هزاران مشتری پیامکی تبلیغاتی ارسال کنید.
حالا وقتشه! اینو بخون: روش های بازاریابی اینترنتیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
چه شغلهای بهترین بازدهی را از این کار میگیرند؟
میتوان گفت بازاریابی پیامکی برای همه شغلها اهمیت بسیار زیادی دارد. اما باید شما شماره مشتری را داشته باشید، پس قبل از هرکاری شما باید شماره مشتری خود را بدست آورید.
بالاترین بازدهی برای چه شغلهای است؟
- کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت میکنند.
- کسب و کارهایی که سود زیادی دارند و در بازههای زمانی مختلف تخفیف ویژه میگذارند.
- کسب و کارهایی که میخواهند، به مشتری اطلاع رسانی کنند.
مهمترین نکات بازاریابی پیامکی
اگر میخواهید، بازاریابی پیامکی شما موفق باشد باید نکات زیر را در آن رعایت کنید.
1- پیشنهاد وسوسه انگیز به مشتری بدهید.
یکی از بهترین راهها برای جذب مشتری، از طریق بازاریابی پیامکی ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز است، برای مثال میتوانید مواردی همچون ارسال رایگان، کد تخفیف، خرید پیامکی، ارجاع محصول به آن ها پیشنهاد دهید. یکی از مواردی که بیشتر فروشگاه ها در پیامک های تبلیغاتی از آن بهره مند می شوند، ارائه کد تخفیف ویژه است. کد تخفیف اختصاصی برای افراد معمولا روی 90 درصد کاربران اثر مثبت گذاشته و باعث می شود که کاربران دوباره برای خرید، فروشگاه شما را انتخاب کنند.
نمونه ای از یک پیشنهاد وسوسه انگیز پیامکی برای کاربران:
سیدمجتبی عزیز
60 درصد تخفیف اختصاصی و ویژه برای شما کاربر وفادار جهت خرید محصولات پروتئینی
تنها 5 روز فرصت دارید که با استفاده از کد gergdf از تخفیف ویژه خود بهره مند شوید.
2- علایق مشتریان خود را بشناسید.
مهمترین مرحله در کسب و کار شما، شناخت علاقه مشتریان است، چرا که آنان میتوانند کسبوکار شما را پولساز کنند.
برای شروع مهم است که شما اول باید از کسب و کار خود شناخت داشته باشید، که در چه حوزهای فعالیت میکنید، مشتریان شما کدام قشر از جامع هستند و میانگین سنی آنها معمولاً چقدر است.
بعد از آنکه به سؤالات بالا پاسخ دادید، اطلاعات خوبی از مشتریان خود دارید و با توجه به آن میتوانید برنامه ریزی کنید برای پیامکهای تبلیغاتی که بالاترین نتایج را بدست آورید.
3- برای هر مشتری یک نوع پیامک ارسال نکنید.
ممکن است کسب و کار شما طوری باشد، که از تمام قشرهای جامعه مشتریهای متفاوتی داشته باشید و یا از سنین مختلف خواهان محصولات شما باشند. از این رو باید بدانید که با توجه به قشر و سن مشتریان برای آنان پیامکهای مرتبط و جذاب ارسال کنید.
پیامکی که برای نوجوان 16 ساله خیلی جذاب است، ممکن است برای فردی میان سال اصلاً جذابیت نداشته باشد، برعکس آن نیز میتواند اتفاق بی افتد.
4- بستن راه رقبا برای مشتریان
برای آنکه مشتریان شما را انتخاب کنند، باید دلیل قانع کننده داشته باشید. یکی از بهترین روشها این است که خود را جای مشتری بگذارید از چشم آنها به کسب و کار خود و رقبا نگاه کنید. دقت کنید با داشتن چه ویژگیهایی شما از رقبای خود بهتر دیده میشوید.
بعد از پاسخ به سؤال بالا، حتماً ویژگیها را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.
مشتری وقتی شما را انتخاب میکند که مزیت رقابتی داشته باشید. به عنوان مثال کاربران تمایل دارند که پیشنهادات ویژه به همراه ایده های جذاب را دریافت کنند. شما می توانید برای مشتریان فروشگاه لباس، پیشنهاد ست کردن به آن ها دهید. این مورد مخصوصا برای خانوم ها خیلی جذاب است.
جمع بندی
تبلیغات پیامکی میتواند در فروش شما معجزه کند، اما قبل از آن باید مشتری خود را بشناسید و از علایق آن اطلاع پیدا کنید. با توجه خواسته مشتری، پیشنهادهای ویژهای برای آنان ارسال کنید و منتظر باشید که فروش چند برابری را تجربه کنید. شروع بازاریابی پیامکی نیازمند جمع آوری اطلاعات کاملی از کاربران و مشتریان هدف است. در این صورت می توانید یک متن با CTA قوی طراحی و تولید کنید و به عنوان پیامک برای کاربران خود، ارسال کنید.
- تگ Hreflang و کاربرد آن در سایت های چند زبانه
- آموزش افزایش رنک گوگل برای همیشه
- PR دیجیتال در سال 2019
- 4 مرحله طلایی پیشرفت سریع در کارها
- تولید محتوا با هدف ساخت بک لینک در سئو سایت
- آموزش لینکدین ویژه کاربران مبتدی
- بررسی سئو سایت کارنو
- سئو پینترست چیست؟| 12نکته طلایی برای بهبودکارایی پینترست