اصول اس ام اس مارکتینگ – آیا تاکنون واژه اس ام اس مارکتینگ به گوشتان خورده است؟ آیا با مزایای استفاده از آن آشنایی دارید؟ اس ام اس مارکتینگ امروزه یکی ازپرکاربردترین روش هایی است که کارآفرینان و دارندگان مشاغل به منظور جذب مشتری جدید و وفادار نگه داشتن مشتریان قبلی به منظور بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده می کنند. به جرات می توان گفت که اس ام اس مارکتینگ یکی از کم هزینه ترین و موثر ترین راه ها برای جذب مخاطب و مشتری می باشد که امروز بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند.
همه ما هر روزه با دریافت پیامک های متعددی از جمله تبلیغات پوشاک، تخفیفات فروشگاه ها، سالن های زیبایی و کاشت مو مواجه می شویم که ممکن است بعضی از آنها برای ما آزار دهنده باشد و یا در ساعات نامناسبی برای ما ارسال شود. از این رو میتوان گفت که استفاده از اس ام اس مارکتینگ در تبلیغات قوانین و شرایط خاص خود را دارد که برای موفق عمل کردن می بایست به هر یک از آنها عمل کرد.
در ادامه قصد داریم شما را با شیوه کار اس ام اس مارکتینگ که یکی از ابزارهای مهم بازاریابی است آشنا نماییم، از این رو بهتر است در ادامه همراه ما باشید.
چرا بازاریابی پیامکی موثر است؟
پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است که در اختیار شماست:
- فراگیر بودن تلفن های هوشمند: با توجه به اینکه بیش از از 60 درصد افراد در کشورهای توسعه یافته و رو به توسعه صاحب تلفن هوشمند هستند، پیامک یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک پیوند در این متن، می توانید تعامل با تجارت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.
- مکملی جذاب برای ایمیل مارکتینگ: اگرچه بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند، اما بهترین عملکرد را در کنار هم دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از پیامک برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است.
- نرخ تعامل بالا: نرخ تعامل پیامک در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که 90٪ پیامک ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت آنها خوانده می شوند. این باعث میشود پیامک در ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالا بسیار مفید باشد.
- عالی برای بازارهای نوظهور: اگر کسب و کار شما تلاش می کند در کشورهایی فعالیت کند که اینترنت گران است و استفاده از اینترنت کمتر رایج است، پیامک کانال بسیار بهتری برای برقراری ارتباط اطلاعات است. همچنین اگر مخاطبان شما فعالیت کمتری در شبکه های اجتماعی و اینترنت دارند نیز می توانید از بازاریابی پیامکی استفاده داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک شرکت باربری بوده و مشتریان شما افراد بازاری و رانندگان کامیون هستند و احتمالا کمتر به اینترنت سر می زنند، بازاریابی پپامکی می تواند یک راه حل عالی باشد.
بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟
پیامهای بازاریابی پیامکی از «کدهای کوتاه» بر خلاف شمارههای تلفن کامل ارسال میشوند. این کدهای کوتاه معمولاً 5 تا 6 رقمی هستند و می توانند با یک فرستنده مرتبط شوند یا بین چندین فرستنده به اشتراک گذاشته شوند.
بسیاری از کشورها (از جمله ایالات متحده) اجازه تغییر اطلاعات فرستنده را نمی دهند. این بدان معناست که پیام شما به عنوان یک پیام متنی از هر کد کوتاهی که ارائه دهنده شما استفاده کرده است (نه از کسب و کار شما) ظاهر می شود. به همین دلیل مهم است که نام شرکت خود را در پیام ذکر کنید.
دو نوع پیام وجود دارد که می توانید با بازاریابی پیامکی ارسال کنید:
- کمپین ها: پیام های کمپین، پیام های متنی انبوه کلاسیک «یک به چند» هستند. آنها معمولاً برای برقراری ارتباط با تبلیغات (کوپن، فروش و غیره) یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد، به روز رسانی، هشدارهای آب و هوا و غیره) استفاده می شوند.
- تراکنشی: پیامهای تراکنشی پیامهای «یک به یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد میشوند. نمونه ای از این امر می تواند تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل برای خرید تجارت الکترونیکی باشد. این پیام ها اطلاعات مرتبط و به موقع را به یک فرد منتقل می کنند.
بازاریابی پیامکی برای چه مواردی استفاده می شود؟
پیامک می تواند به روش های مختلف استفاده شود. من برخی از رایجترین موارد استفاده را با شما به اشتراک میگذارم تا به شما ایده بهتری درباره کارهایی که میتوانید با پیامک انجام دهید و اینکه چگونه میتواند به کسب و کار شما کمک کند، به شما ارائه میدهم.
آموزش هوش مالی
تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیک
کوپن ها و تبلیغات یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به فروشگاه یا وب سایت شما هستند. اگر در حال انجام یک فروش یا تبلیغات با زمان محدود هستید، بدیهی است که می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری در مورد آن بشنوند.
پیامک یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با این پیشنهادات است، به خصوص اگر بخواهید مشتریان را در حین حرکت مطلع کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آن ها فرصت را از دست نمی دهند زیرا به موقع پیام را دریافت نکرده اند.
بهروزرسانیهای فوری درباره رویدادها یا سفارشهای مشتری
قطعات متحرک زیادی برای برنامه ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد. هر چه تعداد افراد بیشتری در این رویداد شرکت کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیزتر می شود.
با پیامک، میتوانید به راحتی هر گونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا بهروزرسانی را با تعامل زمان واقعی بهتر از ایمیل یا سایر کانالها در میان بگذارید.
یادآوری قرار
اگر کسبوکار شما در زمانهای قرار ملاقات برنامهریزیشده اجرا میشود، پس میدانید که از فراموش کردن زمان قرار ملاقات و حضور دیرهنگام مشتریان ناامید است. حتی ناامید کننده تر، زمانی است که مشتریان اصلاً حاضر نمی شوند.
این نه تنها برنامه شما را از بین می برد، بلکه زمان شما را نیز تلف می کند. این بدان معناست که شما ممکن است قرارهای دیگر را رد کرده باشید زیرا آن زمان قرار ملاقات گرفته شده است. ارسال پیامهای متنی یادآور راهی فوقالعاده برای اطمینان از این است که افراد قرارهای خود را فراموش نمیکنند و در زمان مناسب حاضر نمیشوند.
هشدارهای داخلی
اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیامهای فوری (تعطیلی دفتر، بهروزرسانیهای اضطراری و غیره) به یکباره برای همه دشوار است. میتوانید برای آنها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند (میدانم که اغلب اوقات خارج از محل کار ایمیل کاری خود را چک نمیکنم). پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.
شیوه کار اساماس مارکتینگ چگونه است؟
با توجه به این که امروزه استفاده کنندگان از تلفن همراه نسبت به دهه های گذشته تقریبا سه برابر شده است، از این رو تاثیرگذاری ارسال پیامک برای تبلیغات روز به روز در حال افزایش بوده و یکی از بهترین راه های نشان دادن کسب و کار به مردم می باشد.
در این خصوص فروشندگان و افرادی که می خواهند برای معرفی کسب و کار خود از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، ابتدا می بایست یک متن مناسب را آماده کرده و به لیستی از مخاطبین مدنظر خود ارسال نمایند. در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی می بایست آن را در نظر داشته باشید که اگر در متن خود از موضوعاتی مانند تخفیفات و هزینه های ویژه استفاده کنید بی شک یک بازاریابی موفق را خواهید داشت.
آموزش فیلمبرداری
بهترین شیوه برای بازاریابی پیامکی
مطمئن شوید که مخاطبین شما در لیست ارسال پیامک شرکت کرده اند.
پیامک یک راه ارتباطی بسیار موثر و مستقیم با مشتری است. اما قوانین زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی پیامکی خود در نظر بگیرید. اولین و مهمترین آنها دریافت مجوز از مخاطبین شما برای ارسال پیامک به آنها است.
پیامک نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد، اما اگر پیامهایی را برای افرادی ارسال میکنید که آنها را نمیخواهند، به شما کمکی نمیکند.
مراقب زمان ارسال پیام های خود باشید.
بر خلاف ایمیل، که فقط چند بار در روز (حداکثر) بررسی می شود، مردم تقریبا بلافاصله پیام های متنی را باز می کنند. این برای پیامهای فوری عالی است، اما نمیخواهید از این قدرت با ایجاد اختلال در مخاطبین در ساعات فرد در روز سوء استفاده کنید.
حتی برخی از کشورها قوانینی در مورد اینکه چه زمانی میتوانید پیامهای متنی بازاریابی ارسال کنید (مثلاً فرانسه بازاریابی پیامکی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت 10 شب مجاز نمیداند) دارند.
نام شرکت خود را در پیام های خود قرار دهید.
هنگام ارسال پیامک های انبوه، اکثر ارائه دهندگان آنها را از طریق یک کد کوتاه ارسال می کنند، به این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی شوند که از طرف شما می آید. به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را در وهله اول ارسال می کند.
از پیامک برای تکمیل بقیه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید
زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های زیادی وجود دارد که می توانید برای تعامل با مشتریان خود از آنها استفاده کنید. همه این کانال ها با هم پیوند می خورند تا یک سیستم ارتباط بازاریابی ایجاد کنند که کسب و کارها را قادر می سازد تا با مشتریان و رهبران در مقیاس بزرگ روابط برقرار کنند.
پیامک و ایمیل مارکتینگ دو کانالی هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. شما می توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، با استفاده از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق تر و پیامک برای برقراری ارتباط بیشتر با اطلاعات حساس به زمان یا فوری.
مزایای اس ام اس مارکتینگ
همانطور که در بالا گفته شد ارسال پیامک به منظور معرفی کردن کسب و کارهای متفاوت و یا تبلیغات با هدف بازاریابی دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
- هزینه ارسال پایین
یکی از مهمترین نکات در استفاده از اس ام اس مارکتینگ، هزینه ارسال پایین پیامک به مخاطبان است. چرا که هزینه ارسال پیامک به هر فرد فقط چند ریال بوده در حالی که بازگشت سرمایه ده برابری را می تواند داشته باشد.
- دسترسی تمام کاربران به موبایل
از آنجایی که بیش از ۶۵ درصد افراد در جهان گوشی موبایل در دسترس خود دارند می توان تنها با ارسال یک پیامک به سراسر کشور یا حتی خارج از کشور کسب و کار خود را معرفی کرد.
- امکان ارسال پیام در هر زمان
با در نظر داشتن اینکه ارسال پیامک تنها در لحظه کوتاهی امکان پذیر است، بنابراین شما می توانید به راحتی اخبار یا پیشنهادات کسب و کار خود را در هر زمان که مایل بودید به دست مخاطب برسانید و این بدین معناست که پیامک بهترین راه برای ارسال محتوا در لحظه به مخاطب می باشد.
- قابلیت ردیابی
به وسیله استفاده از روش اس ام اس مارکتینگ شما به راحتی می توانید مانند سایر روش های Digital Marketing مشاهده کنید که چه تعداد از کاربران بر روی لینک ارسال شده از طرف شما کلیک کرده و از طریق پیامک شما به کسب و کارتان جذب شده اند.
روش های بازاریابی اس ام اس مارکتینگ
اگر می خواهید با استفاده از اس ام اس مارکتینگ به موفقیت در بازاریابی برسید، می بایست مراحل زیر را در نظر داشته باشید.
از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات خود استفاده کنید
اگر در پیامکی که برای تبلیغات و شناختن کسب و کار خود به دیگران استفاده می کنید، لینک یک سایت قرار دارد، باید توجه داشته باشید که برای بهتر شناخته شدن و دیده شدن سایت احتیاج به استفاده از رپورتاژ آگهی دارید.
در صورتی که مایل به استفاده از رپورتاژ آگهی برای بهبود ترافیک سایت خود بودید می بایست آن را به تیمی بسپارید که دارای ویژگی های زیر باشند.
- به سئو آشنا باشد.
- برند و مخاطبان شما را به خوبی ارزیابی میکند.
- در آن تیم متخصصان رپورتاژ آگهی حضور دارند.
- ارزیابی خوبی از وب سایتهایی که از رپورتاژ آگهی میزبانی می کنند دارد.
- ساده بنویسید
یک قانون طلایی برای موفق شدن در بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش اس ام اس مارکتینگ کوتاه، ساده، مستقیم و جذاب نوشتن آن می باشد. از این رو برای ارسال پیامک های تبلیغاتی می بایست متن ساده و جذابی انتخاب نمایید که از کلمات تاثیرگذار مثل تخفیف، جشنواره فروش فوق العاده و غیره نیز در آن استفاده کرده باشید.
- حتما خودتان را معرفی کنید
اگر برای معرفی فروشگاه، سایت و یا کسب و کار خود اقدام به استفاده از روش اس ام اس مارکتینگ کرده اید، فراموش نکنید که حتما می بایست در متن پیامک خود نام فروشگاه یا پیج اینستاگرام، شماره تلفن و غیره را در آن بنویسید.
- پیامک را شخصی سازی کنید
لازم است بدانید اگر می خواهید که پیامک ارسالی شما در نظر مخاطب جذاب باشد، می توانید از پنل های پیامکی استفاده کنید که این پنل ها ابزار مهمی برای شخصی سازی پیامک در اختیار شما قرار می دهند. از این رو شما می توانید برای جلب مشتری او را با نام کوچک خود صدا کرده تا این گونه متن نوشته شده در پیامک برای او جلب توجه کند.
- تولید محتوای مفید داشته باشید
دقت داشته باشید که اگر از طریق پیامک می خواهید که سایت خود را به افراد معرفی کنید، باید توجه داشته باشید که برای سایت خود باید تولید محتوای مفیدی را انجام دهید. چرا که با استفاده از تولید محتوا مفید سایت شما در بالاترین رتبه قرار خواهد گرفت. در این زمینه استفاده از قالب بندی محتوا و تصاویر مناسب می تواند بسیار به شما کمک کند. همچنین باید توجه داشته باشید که در نوشتن محتوا چگالی مناسب کلمات را رعایت کرده و از کپی کردن و نوشتن محتوا با غلط های نگارشی و دستوری خودداری کنید.
بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
اگرچه بازاریابی پیامکی برای بسیاری از کسب و کارها مناسب می باشد، اما بسیاری از مشاغل هستند که حیات آنها به اس ام اس وابسته است که عبارتند از:
- رستوران ها و کافه ها
اس ام اس های تبلیغاتی به منظور معرفی رستوران ها و کافه ها یک گزینه فوق العاده می باشد. چرا که با استفاده از آن شما می توانید برای رزرو میز، ارسال کد تخفیف، معرفی غذاها و نوشیدنی های جدید، اطلاع رسانی درباره قیمت ها و ارسال پیشنهادات وسوسه انگیز به مشتریان استفاده نمایید.
- آژانس های مسکن و مشاورین املاک
بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش ها برای معرفی کسب و کار برای گروهی بزرگ از افراد است. چرا که با استفاده از این روش میتوان آژانس های مسکن و مشاورین املاک را به مشتریان معرفی کرد. با استفاده از این روش آژانس های مسکن و مشاورین املاک می توانند به معرفی فایل های لوکس یا فایل هایی با قیمت مناسب بپردازند و با استفاده از پیامک نه تنها تبلیغ خود را به دست مخاطبان می رسانند، بلکه می تواند در کوتاه ترین زمان نام خود را نیز در منطقه برجسته نمایند.
- فروشگاه های آنلاین
به جرات می توان گفت که مهمترین عامل در دیده شدن فروشگاه های آنلاین استفاده از بازاریابی به روش اس ام اس مارکتینگ می باشد. چرا که احتمال باز شدن پیامک نسبت به ایمیل بسیار بیشتر بوده و از آن می توان برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده کرد. با استفاده از پیامک ها می توانید به راحتی افراد را از جشنواره های فروش و ارسال کدهای تخفیفی آگاه کنید.
- آژانس های مسافرتی
یکی دیگر از کسب و کارهایی که حیات آن وابسته به بازارهای پیامکی می باشد، آژانس های مسافرتی هستند که آنها با استفاده از پیامک آخرین اطلاعات در مورد زمان پرواز و آب و هوا، تبلیغ تورهای لحظه آخر، ارسال کدهای تخفیف، یادآوری زمان پرواز، ارسال تورهای تابستانی و اطلاع رسانی درباره هتل های ارزان استفاده می کنند.
- باشگاه های ورزشی
باشگاه های ورزشی جزء آن دسته از کسب و کارهایی هستند که پیامک های تبلیغاتی خود را تنها برای افرادی ارسال می کنند که در اطراف آن محل ساکن هستند. باشگاهها با استفاده از بازاریابی پیامکی قادر هستند تا برای مشتریان جدید پیشنهادهای وسوسه کننده مانند تخفیف ۲۵ درصد در شهریه را ارسال کرده و یا می توانند مشتریان فعلی خود را با ارسال نکات آموزشی و اطلاعرسانی درباره دستگاه ها و امکانات جدید حفظ کنند.
آموزش افترافکت
- خدمات منزل
مشاغل فعال در این زمینه می توانند با استفاده از پیامک به اطلاع رسانی درباره خدمات خود و آگاهی از برند مد نظر بپردازند. به عبارتی آنها می توانند با کمک پیامک حضور خود را به اطلاع مردم منطقه خاص رسانده و یا در فصول گرما و سرما با توجه به هدف خود، با ارائه تخفیف مشتریان بیشتری را جذب نمایند. به عنوان مثال با استفاده از آن می توان به یاد آوری برخی از نیازهای مشتریان مانند سرویس سالانه کولر پرداخت.
آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟
فقط یکی برای پیدا کردن – تست آن بر روی آن مخاطبان خود را! اگر در حال حاضر از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید (یا به آن فکر می کنید)، سعی کنید SMS را در استراتژی خود قرار دهید.
اکنون باید ایده بهتری در مورد اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چرا عالی است داشته باشید. در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از جوانب مثبت آورده شده است:
- تحویل قابل اعتماد
- خط مستقیم به مشتری
- مشارکت بالا
- استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را بهبود می دهد.
سخن پایانی
بر اساس آن چه در بالا بیان کردیم، استفاده از اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روش های بازاریابی می باشد. امروزه برای استفاده از این روش تنها کافیست تا یک سیم کارت مجازی خریداری کرده و به تبلیغات بپردازید. در این مطلب سعی داشتیم تا شما را بیشتر با اس ام اس مارکتینگ آشنا کنیم. از همراهی شما تا پایان مطلب سپاس گزاریم.
آموزش زبان انگلیسی