100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
این روزها آموزش اینستاگرام مارکتینگ با استقبال بی نظیری روبرو شده است. ما با بررسی هایی که انجام دادیم، به نتایج عجیبی رسیدیم. اینستاگرام با بیش از 1 بیلیون مخاطب تبلیغاتی، یک مکان فوق العاده برای کسب درآمد و بازاریابی گسترده برای مخاطبان هدف است. سال 2021 سال شکوفایی برندهای نوپا و کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس در دنیای مجازی شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام نیز به دلیل مخاطبان بسیاری که دارد، در این جریان، نقش بسیار موثری را ایفا می کند. جالب است بدانید که فقط در سه ماه آخر سال 2020، بیش از 80 میلیون نفر به کاربران اینستاگرام، اضافه شده اند. حال کافیست بدانید اینستاگرام مارکتینگ چیست و با تکنیک های آن، در سیستم درآمدزایی خود تغییرات شگفت انگیزی ایجاد کنید.
بیش از 90 درصد مخاطبان اینستاگرام حداقل یک نوع تجارت یا یکی از پیج های فروشگاهی را دنبال می کنند. به عنوان مثال اگر بخش فالووینگ های یک کاربر را ببینید، حداقل یک فروشگاه اینترنتی یا شرکت ارائه دهنده خدمات وجود دارند و از همه جالب تر اینکه بیش از 40 درصد کاربران اینستاگرام، برای خرید کالا و تحقیق درباره محصول، از اینستاگرام استفاده می کنند.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم 21 تکنیک برتر بازاریابی در اینستاگرام سال 2021 را در قالب آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما شرح دهیم. این مقاله می تواند تغییرات اساسی در استراتژی شما برای موفقیت در این شبکه اجتماعی، ایجاد کند. ابتدا بهتر است بدانید که اینستاگرام مارکتینگ چیست:
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ راه و روش درآمدزایی از این شبکه اجتماعی را همانند دیگر راهکارهای مارکتینگ به شما ارائه می دهد. اخیراً، این محبوبیت آموزش اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یک روش هیجان انگیز برای برندها جهت به نمایش گذاشتن خود در اینستاگرام، استخدام کارمندان جدید، تعامل با مشتریان و نمایش محصولات با جلوه ای جدید مورد استفاده قرار می گیرد.
شما زمانی متوجه می شوید که اینستاگرام مارکتینگ چیست که با برای فروش و افزایش درآمد خود از اینستاگرام، از تکنیک های جدید و روش های فوق کاربردی استفاده کنید. امروزه اینستاگرام مارکتینگ به قدری رونق گرفته است که برخی حاضر هستند، مبالغ بسیاری برای دوره های آن، هزینه کنند اما حتی هنوز اکانت خود به تبدیل به اکانت بیزینسی نکرده اند.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه دست به خرید دوره های سنگین اینستاگرام مارکتینگ بزنید، با تکنیک های این مقاله برای مدتی، در صفحه اینستاگرام خود فعالیت کرده و اگر برای شما کارساز نبود، دست به خرید دوره های آموزش اینستاگرام مارکتینگ بزنید.
پیش از شروع یادگیری نکات مهم بازاریابی در اینستاگرام بهتر است که پیج خود را به اکانت بیزینسی یا پیشرفته، تغییر وضعیت دهید.
نحوه تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی (business account)
برای این تغییر وضعیت بهتر است که مراحل زیر را طی کنید. این مراحل بر این اساس طراحی شده است که شما از قبل اکانتی داشته و می خواهید آن را به business account تبدیل کنید:
- ابتدا باید اکانت خود روی حالت Public قرار دهید
- در صفحه پروفایل خود، روی Edit profileکلیک کنید.
- گزینه Switch to Professional Account را یافته و بر روی آن کلیک کنید
- در مراحل پیش رو گزینه Continue را کلیک کنید
- در این مرحله می بایست حوزه کاری خود را انتخاب کنید
- در انتها از شما می خواهد که پروفایل خود را تکمیل و سه پست جدید منتشر کنید و دوستان جدیدی را از فیس بوک به اکانت خود دعوت کنید.
حالا وقتشه! اینو بخون: ترفندها اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
21 استراتژی برتر بازاریابی در اینستاگرام
این تکنیک ها که در قالب آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما تهیه شده است، براساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم های این شبکه اجتماعی در سال 2021 است و می تواند حضور کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی را قوی تر و موثرتر نشان دهد. برخی از این تکنیک ها، شاید ساده به نظر برسد اما اثرگذاری فوق العاده برای افزایش فروش شما خواهد داشت.
1) استفاده از اکانت بیزینسی
شاید ساده به نظر برسد اما برخی از کاربران و بازاریابان هنوز از ویژگی ها و مزایایbusiness account خبر ندارند. برای اینستاگرام مارکتینگ باید همانند حرفه ای های این شبکه اجتماعی عمل کنید تا بتوانید در کسری از زمان، به درآمدهای خارق العاده برسید. برخی از مهم ترین مزایای تبدیل اکانت معمولی به بیزینسی، عبارت اند از:
- دسترسی به ابزار آنالیز اینستاگرام (Instagram Insights)
- دسترسی به ابزار تبلیغات در اینستاگرام
- دسترسی به ابزار فروش در اینستاگرام
- دسترسی به 2 صندوق پیام خصوصی که یک بخش برای کاربران پیج و بخش دیگر برای کاربرانی است که جز فالوورها نیستند
- توانایی ایجاد بخش ارتباط با ادمین و ایجاد دکمه Call-To-Action برای کاربران
حال اگر تازه با مزایای اکانت بیزینسی آشنا شدید، به بخش قبل برگشته با طی کردن مراحل آن، سریعا پیج خود را به یک business account تبدیل کنید. با ایجاد اکانت بیزینسی تکنیک های آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما اثربخش تر خواهد بود.
2) هدف خود را مشخص کنید!
اینستاگرام، وب سایت، فروشگاه و … همه وسیله هستند تا شما به هدف خود برسید. در صورتی که نمی دانید، هدفتان از تاسیس پیج اینستاگرامی چیست، زمانی که نمی دانید چرا وب سایت راه اندازی می کنید، قطعا تلاش کردن برای آن، مفهوم خاصی ندارد. بهتر است که از در نظر گرفتن هدف های کوچک، شروع کنید.
به کارگیری اصول اینستاگرام مارکتینگ، برای هر بازاریاب و یا هر کاربری، معنا و مفهوم خاص خود را دارد، چون هدف ها با هم متفاوت است.
حال شما هدفتان چیست؟
آیا قصدتان فقط راه اندازی کسب و کار اینترنتی است؟
آیا می خواهید به مبلغ خاصی از درآمد در سال آینده برسید؟
آیا می خواهید حرف اول را در حوزه کاری خود بزنید؟
آیا می خواهید به میزان فروش خاصی در ماه یا در سال برسید؟
این ها سوالاتی است که اگر به خوبی به آن ها، پاسخ دهید، هدف شما مشخص می شود.
3) مخاطبان خود را بشناسید
زمانی که هدف شما مشخص باشد، زمانی بدانید برای چه چیزی می خواهید تلاش کنید به راحتی با نکات آموزش اینستاگرام مارکتینگ می توانید مخاطبان خود را بشناسید. برای مثال اگر فروشگاه لوازم خانگی دارید، زوج های جوان که در آستانه ازدواج هستند، می تواند یک هدف گذاری عالی برای بازاریابی در اینستاگرام باشد. اما یک جامعه آماری کلی می تواند کمک بسیاری به شما در کسب درآمد از این شبکه اجتماعی کند:
- متوجه شوید که مخاطبان شما بیشتر در چه سنینی قرار دارند
- کدام منطقه از شهر مخاطبان بیشتری برای شما دارد
- کدام گروه از مخاطبان شما از اینستاگرام، بیشتر استفاده می کنند
شما باید با چند سوال ویژه مخاطبان هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین محتوا را برای آن ها تولید کنید. ما سعی داریم در آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ راهکارهایی را پیش روی شما قرار داده که به راحتی مخاطبان خود را بشناسید.
حالا وقتشه! اینو بخون: ساخت کاور هایلایت اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
4) بهینه سازی پروفایل
برای بهینه سازی پروفایل نکته بسیار زیادی وجود دارد. شما باید با 150 کارکتر یعنی حدود 32 کلمه بیشترین اثرگذاری را روی کاربران بگذارید. 32 کلمه ای که مشخص می کند شما که هستید، برند شما چه هدفی را دنبال می کند و مردم چرا باید از برند و کسب و کار شما استفاده کنند.
واقعا گنجاندن این همه اطلاعات در 150 کارکتر کار بسیار دشواری است. ما چند نکته مهم در قالب آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای بهینه سازی پروفایل به شما خواهیم گفت:
- نام کاربری شما بیشترین ارتباط و بیشترین شباهت را به نام برند شما باید داشته باشد، در غیر این صورت بهتر است که در آمیخته با یک کلمه کلیدی ویژه متناسب با کسب و کارتان باشد.
- نام شما جدا از نام کاربری شماست که باید بر اساس کلمات کلیدی شما که برای بازاریابی در اینستاگرام تعیین شده است، بکارگرفته شود.
- سعی کنید در زمانی تبدیل پیج تان به پیج بیزینسی دسته بندی حوزه کسب و کار خود را به درستی انتخاب کنید و ترجیحا تیک قابل مشاهده توسط کاربر را بگذارید.
- بخش Contact را به درستی کامل کنید تا کاربران با شماره تماس و آدرس شما بتوانند به خوبی شما را بیابند
- داشتن Call-to-Action یک فرصت عالی برای مجاب کردن کاربر برای فالو کردن و خرید از شماست
5) انتخاب درست عکس پروفایل
در آموزش اینستاگرام مارکتینگ نکته ای که حائز اهمیت است، جلوه بصری داشتن تمام بخش های پروفایل است. از عکس پروفایل گرفته تا کپشن و محتوا و حتی نامی که به عنوان برند در نام کاربری شما نمایش داده می شود. به همین جهت به این موضوع توجه کرده و تمام وقتتان را برای جذاب تر کردن این موارد، بگذارید.
برای بازاریابی در اینستاگرام بهترین انتخاب برای پروفایل، عکس لوگو شماست. این جریان هم جلوه بصری خاصی داشته و هم می تواند از همان ابتدا کاری کند که کاربران با برند و لوگو شما انس، بگیرند. حال به نظرتان بهترین عکس پروفایل برای اینستاگرام مارکتینگ قوی تر، چه ویژگی هایی دارد؟
- رنگ خاصی را برای عکس پروفایل انتخاب کنید
- عکس پروفایل باید در سایز 110*110 باشد
- اگر از تصویر خود برای پروفایل استفاده می کنید، سعی کنید از زمینه های رنگی استفاده کنید
به همین سادگی می توانید پروفایلی بسازید که در یاد و خاطره کاربران باقی بماند.
6) شروع کار با جذاب ترین و خلاقانه ترین محتواها
سعی کنید در همان ابتدای کار، برگه برنده خود را رو کنید. بهترین محتواها همان ابتدا کار با فعالیت مداوم و روزانه شما، به سرعت در اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته و ورودی های بسیاری را برای شما ایجاد می کند. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید با موضوعات روز دنیا نیز سازگاری داشته باشد. مثلا محتوایی که با ویروس خانمان سوز کرونا که این روزها نقل مجالس و گفت و گو ها شده است، تولید کنید.
شاید کمی دشوار و نامرتبط باشد، اما بازخورد بسیار عالی برای شما دارد.
اما بیایید با هم چند ایده برای تولید محتوا و بازاریابی در اینستاگرام را بررسی کنیم:
پشت صحنه پست ها: اگر مدت زمان زیادی است که در اینستاگرام فعالیت می کنید، بهتر است هر از چند گاهی، پست صحنه کلیپ های خود را نشان دهید. مثلا به جای معرفی محصول پشت صحنه انبار یا چیدمان محصولات را نشان دهید. یک کلیپ از بخش های مختلف دفترکار خود تهیه کرده و در اینستاگرام قرار دهید و …
از کاربران بخواهید که برای شما ویدیو بگیرید: به عنوان مثال شما در حال بازاریابی و فروش لوازم لوکس برای خودرو هستید، به کاربران خود بگویید که از آپشنی که شما ارسال کرده و وی بر روی خودروی خود نصب کرده است، ویدیو بگیرد. این برای کاربر جذاب است که رضایت واقعی دیگر کاربران را ببیند و همین باعث میشود که دیگر در خرید خود، شکی نداشته باشد.
7) یک نگاه خاص برای برند خود ایجاد کنید
هنگامی که تصمیم گرفتید نوعی از محتوا را منتشر کنید، باید در مورد شکل ظاهری آن یک تصمیم گیری اساسی بگیرید. قطعا این موضوع را می دانید که مواردی مانند رنگ، قالب پست ها، قالب استوری و در کل قالب پیج اینستاگرام شما، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران می گذارد.
ظاهر پیج اینستاگرام شما باید با پست های شما سازگار باشد، به فالوورها کمک می کند تا به راحتی محتوای شما را در فیدهای خود تشخیص دهند.
در صورتی که بتوانید نگاه ویژه ای از برند خود برای کاربران با ساخت قالب پیج اینستاگرام، ایجاد کنید، قطعا می توانید خود را بهتر در دل کاربران جا کنید و کاربر در زمان ورود به پیج شما، حس بهتری دارد. همین ایجاد حس خاص در کاربران، خود یک روش بازاریابی در اینستاگرام است.
در این مقاله اینستاگرام مارکتینگ به راحتی متوجه می شوید که رنگ و ساختار پیج اینستاگرام چقدر برای فروش شما در یک مدت زمان مشخص، اثرگذار است. شاید در گذشته این گونه نبوده است اما اکنون به قدری رقابت در این شبکه اجتماعی سخت و دشوار شده است که ریزترین تکنیک های آموزش اینستاگرام مارکتینگ می تواند به شما در موفق شدن و سبقت از رقبا، کمک کند.
8) کپشن های طوفانی؛ اثرگذاری غیر قابل باور
درست است، ما فقط گفتیم که اینستاگرام یک رسانه تصویری است. اما این بدان معنا نیست که می توانید کپشن های خود (توضیحات زیر پست های اینستاگرامی را کپشن می گویند) را نادیده بگیرید. صدای برند شما به همان اندازه ظاهر برند شما مهم است و مانند تصاویر شما، باید در بین پست ها سازگار باشد.
کپشن های اینستاگرام می تواند تا 2200 کارکتر داشته باشد، بنابراین می توانید از آنها برای همه چیز از یک پرسش ساده از کاربران برای افزایش کامنت اینستاگرام گرفته تا داستان سرایی دقیق استفاده کنید. همانطور که گفته شد، فقط دو خط اول متن در تایم لاین اینستاگرام بدون ضربه زدن روی ادامه مطلب، ظاهر می شود.
از آنجا که این روزها کمتر کسی زمان برای خواندن مطالب متنی می گذارد، پس بهتر است که این دو خط اول شما کاملا جذاب، کنجکاو کننده و خاص باشد و ترجیحا سوالی
یکی از سوالات متداول کاربران در مورد بهترین طول کپشن برای اثرگذاری بهتر بازاریابی در اینستاگرام، است. در قسمت زیر این موضوع را برای شما شرح داده ایم:
پست های ارگانیک و محتوا محور: 138–150 کارکتر
پست های تبلیغاتی در اینستاگرام: 125 کارکتر
اگر چیز بیشتری برای گفتن دارید، ادامه دهید و سعی کنید نکاتی را در کپشن بنویسید که کاربران را متقاعد کنند که پست ویدیویی شما را تماشا کنند. اما مطمئن شوید متن اضافی ارزش آن را دارد.
نشنال جئوگرافیک یکی از پیج هایی است که طولانی ترین کپشن ها را در اینستاگرام تولید و بارگزاری می کند و بازخورد خوبی را نیز برایش داشته است.
9) استفاده اصولی از هشتگ های مختلف
اثرگذاری هشتگ نسبت به گذشته بسیار بسیار زیاد شده است و اکنون بسیاری از کاربران از عباراتی را به صورت هشتگ در موتور جستجوی اینستاگرام جستجو می کنند. شاید باور نکنید اما برخی کاربران موتور جستجوی اینستاگرام را به گوگل ترجیح می دهند. این بهترین فرصت برای شماست که خودنمایی کنید البته با بهینه سازی اصولی هشتگ های پست های خود.
مثلا شمایی که در زمینه مد و فشن لباس زنانه فعالیت می کنید، بهتر است که چند روز را وقت گذاشته و هشتگ های مرتبط را برای خود بیابید تا کاربران با جستجوی عبارت “ست لباس مشکی قرمز مجلسی” در اولین پست ها، با پیج شما برخورد کنند. این خود یک روش خارق العاده به عنوان اینستاگرام مارکتینگ است. این نکات آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام، به شما کمک می کند که دید بهتری به موضوع درآمدزایی در این شبکه اجتماعی داشته باشید.
شما می توانید در یک پست اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید. اما واقع بینانه، شما نباید این کار را انجام دهید.
توصیه می کنیم از هر پست بین پنج تا نه هشتگ استفاده کنید. بیشتر از این می تواند مانند پر کردن هشتگ به نظر برسد، یک تاکتیک هرزنامه است که فالوورها را از شما دور کند. بدتر اینکه، اگر از هشتگ های بی ربط یا تکراری استفاده کنید، کاربران نمی توانند به راحتی به محتوای شما برسند.
10) استفاده از پست های ریلز (Reels)
به نظر می رسد اکنون از هر 10 پست اینستاگرامی، حداقل 7 پست آن از نوع ریلز است. ریلز یکی از روش ها و مدل های انتشار پست در اینستاگرام محسوب می شود که اکنون توجه همگان را به خود جلب کرده است. برای بازاریابی در اینستاگرام فراموش نکنید که باید از جدیدترین و پرطرفدارترین تکنیک ها و ترفندهای این اپلیکیشن استفاده کنید تا بازخورد خوبی دریافت کرده و مخاطبان زیادی جذب کنید.
ریلز این روزها یکی از عوامل مهم برای تعامل با مخاطب است. در نتیجه بهتر است که پست های ریلز برای خود بسازید و آنچه کاربران شما نیاز دارند، دغدغه های آن ها و در کل خواسته هایشان را در قالب پست های ریلز، با آن ها به اشتراک بگذارید.
11) استفاده درست از استوری ها
ریلز پدیده جدیدی در اینستاگرام است اما استوری از سال ها قبل تا کنون همیشه کاربران خاص خود را داشته و بیشتر از هر بخش دیگری در این اپلیکیشن، مورد توجه قرار می گیرد. ما در راهنمای استوری اینستاگرام تمامی تکنیک های مورد نیاز برای جذب مخاطب با استوری را به شما آموزش داده ایم.
جالب است بدانید هر روز بیش از 500 میلیون نفر استوری های اینستاگرام را می بینند. در نتیجه نباید بازخوردهای خارق العاده استوری اینستاگرام را نادیده بگیریم.
12) ایجاد هایلایت های متنوع و جذاب
استوری ها فقط 24 ساعت امکان نمایش دارند، اما بخش هایلایت اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که استوری ها را دسته بندی کنید و در هایلایت های مختلف، برای سال های سال برای نمایش به کاربران، نگه دارید. زمانی که از هایلایت های برای نمایش بهتر استوری ها استفاده می کنید، می بایست نکاتی را در نظر داشته باشید. امروزه این قابلیت اینستاگرام مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.
از این جهت ما در آموزش اینستاگرام مارکتینگ، این موضوع را جز استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام در نظر داریم.
چند نکته مهم برای استفاده از هایلایت ها:
- پیشنهاد می شود که یک هایلایت که شامل سوالات متداول کسب و کار و محصول شماست، ایجاد کنید. این به کاربران کمک می کند که بدون دغدغه و چالش خاصی، از شما خرید کنند.
- داشتن یک هایلایت به عنوان آشنایی بیشتر با شما، ایده مناسبی است که کاربران بعد از ورود به صفحه پروفایلتان، بیشتر با شما آشنا شوند.
- حتما سعی کنید برای هایلایت های خود، یک تم رنگی خاص در نظر بگیرید
این مقاله ادامه دارد …
- تاثیر جستجوی صوتی گوگل در سئو محلی
- راهکارهای طلایی برای noindex کردن صفحات
- آموزش نصب و فعالسازی SSL رایگان سی پنل
- لوکال سئو و بهبود خارق العاده کسب و کار اینترنتی
- با مخاطب خود ارتباطی حقیقی برقرار کنید
- قسمت ششم دوره هفت یک
- کلمات کلیدی طراحی سایت
- 4 روش کارآمد برای مدیریت سئو سایت