معمولا ما به عنوان تولید کننده محتوا همواره به دنبال این هستیم که بتوانیم محتوای کاربردی را تولبد نماییم و سپس بازخورد خوبی را جامعه هدف خود بگیریم. اما متاسفانه برخی از اوقات پیش میآید شما با وجود تولید محتوای کاربردی بازخورد خوبی را از دنبال کنندههای خود دریافت نمیکنید و همین موضوع بدترین اتفاق برای هر کسب و کاری است. در شبکه اجتماعی اینستاگرام ما همیشه دنبال این هستیم تا محتواهای کاربردی را در قالب پست منتشر کنیم اما گاهی اوقات این دنبال کنندهها هستند که بازخورد خود را برای ما کامنت نمیگذارند و متاسفانه الگوریتم های اینستاگرام به این صورت عمل میکند که اگر شما کامنت از دنبال کنندههای خود نداشته باشید گمان میکند صفحه مفیدی نیستید و متاسفانه برخی از ویژگیها مانند قرار گرفتن در اکسپلور از شما سلب میشود. در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا راجب به آموزش افزایش کامنت اینستاگرام صحبت نماییم و راههای مفیدی را دریافت نماییم تا شما بتوانید بازخورد خوبی را دریافت نمایید. اگر با اینستاگرام آشنایی ندارید در ابتدا آموزش اینستاگرام را مطالعه کرده و سپس در ادامه مقاله همراه ما باشید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
- آموزش افزایش کامنت اینستاگرام
- آیا میتوان برای اینستاگرام کامنت بخریم؟
آموزش افزایش کامنت اینستاگرام
متاسفانه نداشتن کامنت از سوی کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام علتهای مختلفی دارد که در درجه اول باید علتها را بررسی کرده و سپس برای رفع آن تلاشهای لازم را انجام بدهید. در درجه اول ممکن است اصلا محتوای شما کاربردی نباشد و کاربر به آن علاقه ندارد. خوب وقتی علت نگرفتن نظرات این باشد باید تیم تولید محتوای خود را تقویت نمایید. در درجه دوم محتوای شما از کیفیت لازم برخورددار است اما متاسفانه کاربران برای شما کامنت نمیگذارند که این مورد هم راه حل دارد و با روشهای کاربردی میتوانید کاربران را به این کار تشویق نمایید.
قبل از اینکه به توضیح دربارهی آموزش افزایش کامنت اینستاگرام بپردازیم مهم ترین نکته این است که صفحه شما به صورت Public باشد. داشتن صفحه باز بسیار زیاد در بالا بردن نرخ تعامل کاربران موثر است. زمانی که شما پیج کسب و کار خود را قفل میکنید مانند این است که یک فروشگاه در ورود کاربران را ببند و اجازه ورود ندهد برای همین کاربران مجبور هستند تا پشت در قرار بگیرند و تا زمان باز شدن فروشگاه صبر کنند. خوب در این حالت همهی افراد حوصله کافی ندارند برای همین ممکن است از صف خارج شوند و از آنجایی که خرید امر احساسی است و نه عقلانی کاربر تنها در تایم محدودی قصد خرید داشته است اما بعد از گذشتن زمان قصد خود را تغییر میدهد و همین نکته باعث میشود نرخ تعامل از جمله کامنت گذاری کاهش پیدا کند. البته ما کاملاا درگیر این موارد هستیم که با باز بودن پیج شما ممکن است برخی از رقبا شروع به فعالیتهای نادرست مانند خرید فالوور و کامنت فیک برای پیج شما انجام دهند اما با باز بودن صفحه اینستاگرام میتوانید نتایج و بازخوردهای بهتری را دریافت نمایید.
1.کپشن های جذاب برای کاربران بنویسید!
نوشتن کپشنهای جذاب یکی از راههایی است که شما میتوانید بیشترین بازخورد را از کاربران خود داشته باشید! برخی از افراد گمان میکنند اینستاگرام بر پایه این است که شما تنها محتوای تصویری و ویدیو قرار بدهید و نیازی به کپشن نویسی نیست اما بر اساس آمار و ارقام منتشر شده باید بتوانید برای پستهای خود کپشن قرار دهید و نکات کاربردی را توضیح بدهید. دست شما در کپشن گذاری باز است و میتوانید تا 2200 کاراکتر برای پست خود بنویسید اما این موضوع به این معنا نیست که تمامی این 2200 کلمه را پر کنید زیرا از حوصله کاربر واقعا خارج است. اینستاگرام تنها 125 کاراکتر اول را به خوانندگان نمایش میدهد و برای خواندن باقی مطالب باید روی عبارت read more کلیک کنند که باز هم بر اساس آمار منتشر شده درصد کمتری از افراد روی ین گزینه کلیک میکنند برای همین توصیه میشود که در درجه اول کپشن گذاری را رعایت نمایید در درجه دوم عبارتهای مهم را تنها در همین 125 کاراکتر اول درج کنید زیرا ممکن است اصلا کاربر نخواهد read more را مطالعه نماید. همین موضوع باعث میشود تا کاربر به درج کامنت برای پست شما تشویق بشود. در برخی از کسب و کارها نیاز است تا در کپشنهای خود از اصطلاحات انگلیسی هم استفاده نمایید که اگر به آن آشنایی ندارید حتما آموزش زبان انگلیسی را مطالعه نمایید.
تکنیک های دریافت کامنت در اینستاگرام برتر آموز
2. از تمامی فرمتهای محتوا استفاده نمایید!
شما باید بتوانید طبق سلیقه و نظر کاربران خود رفتار نمایید و بریا این که بتوانید این نظرات را تشخیص بدهید باید از تمامی فرمتهای محتوا گذاری استفاده نمایید و سپس نتیجه را بررسی نمایید. برای مثال ویدیو ، پستهای تک اسلایدی ، پستهای چند اسلایدی و…. درج نمایید و به این ترتیب پس از بررسی نتایج برای مثال اگر کاربران به ویدیو علاقه بیشتری نشان دادند سعی کنید پستهای ویدیویی بیشتری را درج نمایید. به همین منظور کاربران تشویق میشوند تا برای شما کامنت درج نمایند. پیشنهاد میشود مقاله راهنمای کامل تبلیغ در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
3. در صفحه خود مسابقه برگزار نمایید!
این روزها وقتی که در اینستاگرام زمان میگذرانید در بسیاری از پیجها مشاهده میکنید که مسابقات زیادی برای برقراری تعامل بیشتر در حال برگذاری هستند. روشهای مختلفی برای برگزاری مسابقات وجود دارد که باید بهترین آنها را انتخاب نمایید. همیشه مسابقه و جایزه گرفتن برای تمامی افراد جذاب است و تنها چیزی که کاربران را به وجد میآورد جایزه گرفتن است. ( درسته که اسب پیشکش رو دندونش رو نمیشمورن اما نوع کادو هم مهمه!!) حالا چگونه این کار را انجام دهیم؟ یک پست مسابقه درج نمایید و از کاربران بخواهید برای دریافت جایزه X باید 3 تا پست آخر شما را لایک و برای آنها کامنت درج کنند. کاربران برای اینکه جایزه دریافت کنند قطعا به 3 تا پست آخر شما سر میزنند و لایک و کامنت میگذارند. برخی دیگر از صفحات همیشه از کاربران میخواهئد که پستها را لایک و کامت درج کنند و هروز به قید قرعه به یک نفر جایزه داده میشود. البته دقت نمایید که در این کار زیاده روی نکنید و مسابقه سالمی را برگزار نمایید. به محض این که کاربران متوجه بشوند که مسابقهای در کار نیست و تمام جوایز الکی است سریع پیج شما را ترک میکنند که این مورد برای وجه برند و کسب و کار شما مناسب نیست. جوایز میتواند از محصولات شما و یا جوایز نقدی باشد. حتی میتوانید نوع جوایز را از فالوور ها نظر خواهی نمایید. برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام هیچ محدودیتی ندارید و هرچه قدر خلاق تر باشید میتوانید کاربران بیشتری را جذب نمایید.
4. در زمان مناسب پست خود را منتشر کنید.
گاهی اوقات یک کسب و کار تمامی ویژگیهای مهم برای پست گذاری را رعایت میکند اما بازخورد مناسبی را دریافت نمیکند که با بررسی بیشتر متوجه میشویم که این کسب و کار در تایمهای مناسب پست گذاری نمیکند و منظور از تایم مناسب زمانی است که بیشترین تعداد کاربران شما در اینستاگرام آنلاین هستند و با انتشار پست میتوانید بیشترین بازخورد را داشته باشید. از کجا این تایمهای طلایی را متوجه بشویم؟؟
اینسایت اینستاگرام به شما کمک میکند رفتار فالوورهای خود را مشاهده نمایید و متوجه شوید که آنها در چه ساعت و روزی بیشتر فعالیت میکنند. ابتدا به پروفایل خود بروید ، سپس ابزار اینسایت را انتخاب کنید ، و در انتها، روی گزینهٔ «Total followers» کلیک کنید. در این قسمت شما زمانهایی که بیشترین تعداد از فالوور ها فعال هستند را مشاهده میکنید و میتوانید در این زمانها پست خود را منتشر نمایید تا بیشترین بازخورد لایک و کامنت را دریافت نمایید.
5. از فالوور ها بخواهید نوتیفیشکن صفحه شما را روشن کنند.
متاسفانه الگوریتمهای اینستاگرام جوری هستند که صفحه شما را تنها به کاربرانی نمایش میدهند که بیشترین میزان تعامل با شما را دارند بنابراین وقتی پست درج میکنید تنها کاربرانی میتوانند مشاهده کنند که میزان تعامل آنها بالا بوده است. خوب برخی از کاربران هستند که به صفحه شما علاقه دارند اما متاسفانه چون فعالیت زیادی در اینستاگرام ندارند پست شما برای آنها به نمایش گذاشته نمیشود. برای این که این مورد را کمتری مشاهده کنید میتوانید از فالوورهای خود بخواهید گزینه نوتیفیکیشن صفحه شما را فعال کنند تا به محض پست گذاشتن برای آنها نوتیفیکیشن ارسال شود و با مراجعه به صفحه شما بتوانند پست را مشاهده و تعامل داشته باشند.
6. به کامنتهای کاربران پاسخ بدهید!
یکی از مواردی که باعث میشود کاربران کمتر به درج کامنت برای شما بپردازند این است که شما به کامنتها گذشته مشتریان پاسخ نمیدهید. خیلی از صفحات در اینستاگرام را مشاهده میکنیم که متاسفانه تعداد زیادی کامنت زیر پستها بدون پاسخ رها شده است خوب همین مورد باعث میشود تا کاربر دیگر در صفحه شما کامنت نگذارد. زمانی که شما پاسخی به سوالات کاربران نمیدهید دیگر کاربران علاقه ندارند تا از شما سوال بپرسند بنابراین فعالیت آنها در صفحه شما کم و کمتر میشود.
7. از کاربران بخواهید تا برای شما کامنت بگذارند.
یکی از مواردی که میتوانید برای افزایش کامنت اینستاگرام خود استفاده نمایید این است که این بار از کاربران به طور مستقیم بخواهید تا برای شما کامنت بگذارند. این درخواست اینگونه میتواند باشد که شما یک پست درج کنید و از کاربران خواهش کنید تا نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. همهی ما انسانها دوست داریم تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم بنابراین اگر از ما خواسته شود تا از طریق کامنت گذاری در اینستاگرام این کار را انجام دهیم قطعا با کمال میل این کار را خواهیم کرد.
نکات کاربردی برای درج کامنت در اینستاگرام برتر آموز
8. هشتگ گذاری را رعایت نمایید!
شاید فکر کنید که اصلا هشتگ گذاشتن چه ربطی به کامنت گذاری در اینستاگرام دارد اما شما با هشتگ گذاری این امکان را به پست خود میدهید تا برای تعداد بیشتری از جامعه هدف شما به نمایش در بیاید و این یعنی تعداد بیشتری از افراد امکان درج کامنت برای پست شما را خواهند داشت. زمانی که شما محتوای خود را با هشتگ مرتبط در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، پستهایتان در قسمت مربوط به جستجو به نمایش درمیآیند. در واقع میتوان گفت پستهایی که حداقل یک هشتگ مربوط دارند ۱۲% بیشتر مورد توجه دیگران قرار میگیرند. اینفلونسرها و کاربران علاقهمند زمانی که میبینند شما هم به موضوع مورد توجه آنها علاقهمند هستید، برایتان کامنت خواهند گذاشت.
9. در کپشن از ایموجیها استفاده نمایید!
یکی از مواردی که میتواند توجه کاربران را برای درج کامنت بیشتر کند ، استفاده از ایموجیها در کپشن میباشد. البته دقت نمایید که در استفاده از ایموجیها اعتدال را رعایت نمایید و بیش از حد استفاده نکنید!
آیا میتوان برای اینستاگرام کامنت بخریم؟
خیلی از پیجها هستند که متاسفانه بازخورد خوبی از فالوورهای خود ندارند و به جای اینکه رو نقاط ضعف خود تمرکز کنند و این نقاط را برطرف کنند سریع به سراغ روشهای جایگزین یعنی خرید کامنت برای اینستاگرام میروند. بله شما به راحتی میتوانید با پرداخت هزینهای هم کامنت ، لایک ، فالوور برای پیج خود بخرید و تنها کافیست عبارت خرید کامنت برای اینستاگرام را سرچ کنید! اما به بعد این کار فکر کنید. شما دارید کار غیر قانونی را انجام میدهید و الگوریتمهای اینستاگرام به شدت روی این مورد حساس هستند و به محض متوجه شدن پیج شما را بسیار کمتر برای کاربران واقعی نشان میدهند و حتی پستهای شما هم دیگر در اکسپلور قرار نمیگیرد و این یعنی اینکه شما برای داشتن تنها کامنت پیج خود را خراب کردهاید.
سخن آخر :
سعی کردهایم به طور کامل راجب به موضوع آموزش افزایش کامنت اینستاگرام به همراه روش های کاربردی صحبت کرده و نکات مفیدی را مطرح نماییم. سعی کنید شبکه اجتماعیهای خود را به یک ابزار پرقدرت و مهم تبدیل کنید تا بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید. رایگان بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که بتوانید با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی دنبال کنندههای خوبی را جذب نمایید. اگر تجربهی خاصی در زمینه افزایش کامنت در اینستاگرام دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.
نویسنده : تارا محمدزاده
تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.