100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
سئو داخلی راه حل اصلی تمام مشکلات وب سایت ها است؛ البته اگر به درستی انجام شود! وبمستران زیادی برای حل مشکلاتشان به متخصصین ما در نیوسئو مراجعه کردند؛ دو مشکل شاخص در بین آن ها دیده می شد:
- عدم افزایش ترافیک
- بالا نیامدن رنک سایت
نکته جالب این بود که بیشتر این افراد، دقیقا نمی دانستند که چگونه باید از سئو داخلی استفاده کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، مطالعه ادامه این مقاله آموزش سئو خالی از لطف نخواهد بود.
همین که وارد نیوسئو شده و تصمیم گرفته اید در مورد سئو داخلی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، نشان می دهد که پیشرفت شما شروع شده است. احتمالا مشکلات و سوالاتی مثل موارد زیر باعث شده اند که به فکر بهبود عملکرد خود بیافتید:
- چرا مقاله های سایت من بازدید خوبی ندارند؟
- چرا رتبه سایت من افزایش پیدا نکرده است؟
- چرا هرچه محتواهای با کیفیت تولید می کنم اما باز هم سایتم ارتقا پیدا نمی کند؟
- و …
پاسخ ساده است؛ تنها دلیلی که این مشکلات رخ می دهند، عملکرد ضعیف شما در بهینه سازی داخلی سایتتان است! بدون این بخش بسیار مهم از SEO، به هیچ وجه امکان ندارد که به موفقیت های چشمگیری برسید. اگر بگویم که کسب و کار اینترنتی شما بدون آن نابود می شود، اغراق نکرده ام.
البته جای هیچ نگرانی نیست؛ به خاطر درخواست های زیادی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم گرفته ام که در ابتدا ماهیت بهینه سازی داخلی سایت را توضیح دهم و بهترین تکنیک های آن را تک به تک برای شما بیان کنم. با این حال شما باید همیشه این مطلب را در ذهن خود داشته باشید که در یک دوره آموزش سئو مشهد، تهران، شیراز و … ممکن است نکاتی گفته شود که شما آن ها را در هیچ مقاله ای نتوانید پیدا کنید.
حالا وقتشه! اینو بخون: سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
🔵 سئو داخلی چیست؟
تنها راه درک تکنیک های بهینه سازی داخلی، این است که اول از همه مفهوم سئو داخلی چیست را به خوبی آموخته باشید. سئوی داخلی یا همان on-page seo پروسه بهینه سازی ساختار و محتوای وب سایت شما است. هدف این نوع بهینه سازی، این است که ما بتوانیم سایت را با زبان موتور جستجوگر، وفق دهیم یا اینکه کراول شدن صفحه سایتمان را که توسط خزنده موتور جستجو انجام می شود، به مراتب راحت تر کنیم.
برای درک بهتر این مفهوم، بگذارید یک ساختار کلی در ذهنتان ایجاد کنم؛ بهینه سازی داخلی موارد بسیار مهم زیر را در بر می گیرد:
- تگ عنوان صفحه
- متا توضیحات
- متن محتوا
- وضعیت لینک های داخلی
- تگ های H
- عبارات کلیدی
- تجربه کاربری یا همان user experience
- URL
درست است که سئوی داخلی سایت مفاهیم بسیار زیادی دارد اما به نظرم همین 8 موردی که به آن ها اشاره کردم، اگر به درستی بهینه سازی بشوند، سایتتان را با سرعت شگفت انگیزی ارتقا می دهند.
🔵 معرفی بهترین تکنیک های سئو داخلی سایت
اکنون وقت آن است که مهم ترین تکنیک هایی که برای بهینه سازی داخلی سایت وجود دارند را برای شما معرفی کنم. در این مقاله سعی کرده ام از تکنیک هایی استفاده کنم که بر اساس تجربه نیوسئو، بیشترین تاثیر را در بهبود بهینه سازی داخلی سایت داشته اند.
حالا وقتشه! اینو بخون: استراتژی تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
1. انتشار محتوای با کیفیت
مطمئنا این نکته را در دوره های آموزش سئو مختلف، به کرات شنیده اید:
یک محتوای با کیفیت، بدون سئو هم می تواند مفید باشد و طبیعتا اگر با سئو همراه باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.
طبیعتا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود می آید، این است که به چه مقاله ای، یک محتوای با کیفیت گفته می شود؛ مهم ترین ویژگی های یک مقاله موثر در سئو سایت را برای شما در ادامه بیان کرده ام:
- محتوا تولید شده باشد (یعنی نویسنده متنی را ترجمه، کپی و … نکرده و بر اساس دانسته های خودش یک متن نوشته باشد)
- محتوا مخصوص وب سایتتان باشد
- محتوا عناصر جذاب کننده داشته باشد (متنی که هیچ چیزی ندارد، طبیعتا کاربر را جذب نخواهد کرد)
- محتوا باید مفید باشد
- حجم جستجوی موضوع محتوا، بالا باشد
- کوتاه نبودن طول متن محتوا
- محتوا باید عاری از هرگونه تعصب و جهت گیری باشد
2. بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا
برای درک اهمیت این قسمت، به رفتارهای خودتان زمانی که در حال جستجو در گوگل هستید، دقت کنید. چه مسائلی باعث می شوند که شما روی یک لینک کلیک کنید؟ آیا جذابیت عنوان یک صفحه برایتان بیشتر اهمیت دارد یا مفهومی بودن آن؟ آیا اصلا توضیحات متا یک صفحه را می خوانید یا اینکه به همان عنوان بسنده می کنید؟
خب، اگر یک وبگرد حرفه ای باشید، قطعا به این موارد دقت می کنید. اما همه افرادی که در گوگل جستجو می کنند، تجربه شما را ندارند. آن ها ناخواسته بر روی عنوانی کلیک می کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد.
به عنوان مثال به عنوانی که در تصویر زیر آمده است، دقت کنید؛ کاربر از مشاهده عنوان دومی، به وجد آمده و ترغیب می شود که بر آن کلیک کند. اگر بتوانید عنوان بسیار جذابی تولید کنید، بدون بهینه سازی توضیحات متا هم کاربران زیادی وارد وب سایتتان می شوند.
بعد از عنوان، می رسیم به توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن. توضیحات متا صفحه سایتتان باید مختصر، مفید و همراه با عبارات کلیدی باشد. اگر بخواهم عنوان و متا دیسکریپشن را از نظر اهمیت با هم مقایسه کنم، باید بگویم که زور عنوان به متا دیسکریپشن می چربد! هر دوی آن ها برای ربات گوگل مهم هستند اما عنوان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که در دوره های آموزش سئو داخلی، تاکید بسیااااار زیادی بر بهینه سازی عنوان می شود. عنوان جذاب تر، CTR بیشتری را هم به دنبال دارد.
پس، خلاصه کارهایی که باید انجام دهید به شکل زیر است:
- عبارت کلیدی اصلی خود را شناسایی کنید
- آن را در عنوان صفحه به کار ببرید
- لحن عنوان باید جذاب باشد (عنوان نباید به سمت تبلیغاتی شدن برود)
- عبارت های جذاب کننده به عنوان اضافه کنید (مثل فوق العاده، شگفت انگیز، کاربردی، طلایی، بی نظیر و …)
- عبارت های کلیدی را در توضیحات متا هم به کار ببرید.
یک نکته بسیار مهم در اینجا وجود دارد که به نظرم همه شما بهتر است آن را بدانید؛ متن توضیحات متا صفحه سایت، لزومی ندارد که به طور کامل معنادار باشد تا نتیجه بدهد! همین که کاربر و موتور جستجوگر متوجه بشوند که موضوع صفحه درباره چیست، کفایت می کند.
یک تکنیک ساده؛
عنوان، توضیحات متا و متن محتوای خود را با عبارت کلیدی اصلی شروع کنید. این تکنیک در افزایش رتبه تاثیر بسیار سریعی دارد.
3. بهینه سازی محتوای سایت
دو موردی که در بالا آن ها را توضیح دادم، بدون بهینه سازی محتوای سایت، تاثیری در روند ارتقا وب سایتتان، نخواهند داشت. مهم ترین بخش در بهینه سازی متن محتوا، جایگذاری عبارت های کلیدی است.
شما یک عبارت کلیدی اصلی و چند عبارت کلیدی فرعی خواهید داشت. همانطور که گفتیم، متن باید با عبارت کلیدی اصلی شروع شده و با توجه به طول متن، در هر پاراگراف نهایتا یکبار به کار برده شود.
عبارت های کلیدی فرعی هم تقریبا به همین صورت اند. فقط تعداد دفعاتی که باید در متن به کار برده شوند، کمتر است. علت این کار چیست؟ خب طبیعتا گوگل با توجه به تعداد دفعاتی که یک عبارت تکرار می شود، متوجه اصلی یا فرعی بودن آن عبارت کلیدی می شود. به همین خاطر، بعد از نوشتن مقاله سایتتان، باید تعداد تکرارها را به خوبی بررسی کنید.
چند نکته پایه جهت یادآوری؛
- تعداد عبارات کلیدی LSI نباید زیاد از حد باشند
- هر کدام از آن ها فقط یک بار باید strong شوند
- به صورت طبیعی آن ها را به کار ببرید
- عبارات باید با هم مرتبط باشند
- تنها قسمت هایی که باید strong شوند، عبارات کلیدی هستند نه چیز دیگر
بهترین کار برای غیرطبیعی نشدن متن یک محتوای بهینه شده، این است که خود را به جای مخاطبتان بگذارید. ابتدا متن را تولید کنید؛ آن را بهینه کنید و در انتها شروع به خواندن متن با صدای بلند کنید. مشکلات زیادی را با استفاده از این روش، متوجه خواهید شد.
احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده که چرا در مورد تگ های heading نکته ای نگفتم. شاید باورش کمی ساخت باشد؛ اما تگ های H هیچ تاثیری در روند افزایش رنک و ترافیک سایت شما ندارند!
جان مولر به تازگی اعلام کرده است که گنجاندن عبارت های کلیدی و به کارگیری عبارت های جذاب کننده در تگ های H، عملا کاری بیهوده است. چراکه گوگل از این تگ ها برای درک پاراگراف های موجود استفاده می کند و اهمیتی ندارد که این تگ ها، مثل تگ عنوان، سئو بشوند.
البته اشتباه متوجه نشوید؛ بهینه نکردن تگ های H، دلیلی بر این نمی شود که آن ها را به کلی در متن خود استفاده نکنید. همانطور که جان مولر گفته، ربات گوگل از این تگ ها برای درک متن محتوا استفاده می کند. پس، به کارگیری آن ها در محتوا، کار گوگل را آسان تر می کند که طبیعتا این موضوع برای وب سایت شما مفید خواهد بود.
4. تگ های heading و ساختار محتوا
یک صفحه نیاز دارد تا چیدمان مناسبی داشته باشد. فرض کنید که می خواهید یک خبر را در سایت خود منتشر کنید؛ طبیعی است که این محتوا باید شامل یک تگ H1 و چند ساب هدینگ دیگر باشد. این مسئله در سئوی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.
یک کار ساده و تا حدودی مفید که شما نیز می توانید مانند دیگر وبمسترها انجام دهید، این است که تگ h1 و عنوان اصلی صفحه (title tag) را یک عبارت واحد قرار دهید.
بد نیست یادآوری کرده باشم که موتورهای جستجو، تنها از تگ های عنوان یا همان title tags استفاده می کنند و بر اساس عبارت آن تگ، لینک سایت شما را در SERP های خود نمایش می دهند. به همین دلیل در برخی موارد که شاید شما دلتان بخواهد از متن های متفاوت در تگ h1 و عنوان صفحه خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که گوگل H1 را به کاربرانی که در SERP ها قرار دارند، نشان نخواهد داد.
یک نکته بسیار مهم؛ تگ H1 صفحه و tag title به طور کلی باید با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند. در صورتی که گوگل متوجه شود شما کاربر را به هر طریقی، فریب داده اید، مطمئنا شما را جریمه خواهد کرد.
5. تصاویر و دیگر عناصر رسانه ای
تصاویر در زمینه بهینه سازی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در واقع تصاویر اهداف شما را به شکل بهتری به کاربران ارائه می دهند؛ اگر از تصاویر مناسب و بهینه شده ای در محتوای داخلی وب سایت خود استفاده کنید، مخاطبین هدف شما به شکل ملموس شده ای درک می کنند که هدف شما از ارائه مطالب آن صفحه چیست.
و اما یک نکته بسیار مهم؛
از اصلی ترین مشکلاتی که تصاویر دارند، این است که موتورهای جستجو آن ها را به شکلی که ما انسان ها درک می کنیم، متوجه نمی شوند. دومین مسئله ای که تصاویر و موتورهای جستجو را درگیر می کند، اضافه شدن زمان، به سرعت بارگذاری صفحه سایت می باشد.
البته جای هیچ نگرانی نیست؛ اگر به خوبی از تصاویر در روند فعالیت های خود استفاده کنید، هیچ مشکلی برای سئوی داخلی وب سایت به وجود نخواهد آمد.
بهترین تکنیک ها برای بهینه سازی تصاویر بر اساس سئو
- از تصاویر اصلی استفاده کنید؛ اگر نیاز داشته باشید که از تصاویری استفاده کنید که در اینترنت وجود داشته باشند، قطع به یقین باید منبع تصویر مورد نظر را بیان کنید
- بهینه کردن حجم تصویر؛ هرچه حجم یک تصویر کمتر باشد، این مسئله برای بهینه سازی کردن داخلی وب سایت شما مفیدتر است
- از تگ ALT برای شرح دادن تصویر استفاده کنید؛ تگ های ALT به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک کنند که تصویر مورد نظر به چه چیزی پرداخته است
- نام های تصاویر نیز باید ماهیت توضیح دهنده داشته باشند؛ بسیار از وبمسترها برای تصاویر وب سایت خود از اعداد استفاده می کنند. از نظر قوانین آموزش بهینه سازی داخلی، بهتر است که نام فایل تصویر نیز با موضوع آن تطابق داشته باشد
- از CDN استفاده کنید
البته دقت داشته باشید که لامز نیست که حتما تصاویر را شخصا به وجود آورده باشید؛ شما می توانید از تصاویر دیگر استفاده کنید و آن ها را به خوبی تغییر دهید. در این صورت گوگل نیز آن را به عنوان یک تصویر کپی شده در نظر نمی گیرد. مطمئنا اگر از این تکنیک ها به درستی استفاده کنید، سئو داخلی به سرعت با موفقیت روبرو خواهد شد.
حالا وقتشه! اینو بخون: استراتژی لینک سازی داخلیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
6. لینک های داخلی
لینک دادن به صفحاتی که داخل وب سایتتان هستند، خیلی مهم است؛ به این دلیل که شما انگار دارید یک فضایی وب گسترده برای خود به وجود می آورید.
قطعا شما نیز نکته زیر را می دانید؛ اما اشاره مجدد به آن هیچ چیزی از ارزشش کم نمی کند:
اولین اقدامی که خزنده گوگل هنگامی که یک صفحه را پیدا می کند، انجام می دهد، دنبال کردن لینک هایی است که در آن صفحه وجود دارند.
در نتیجه، اگر لینکی در صفحه خود نداشته باشید، خزنده گوگل به سرعت صفحه شما را کراول می کند و از آن خارج می شود؛ شما باید هر کاری که می توانید را انجام دهید تا خزنده در وب سایت شما باقی بماند.
در این صورت است که شما به گوگل می فهمانید صفحات با ارزش دیگری برای رنک گرفتن دارید.
البته دقت داشته باشید که این تکنیک بهینه سازی داخلی، بیشتر برای این توسط متخصصین سئو مورد استفاده قرار می گیرد که آن ها می خواهند به موتور جستجوگر بفهمانند که کدام صفحات آن ها از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است.
برخی از مهم ترین تکنیک های بهینه سازی داخلی سایت که باید رعایت کنید:
- تنها از عبارات کلیدی برای لینک دادن استفاده نکنید
- زمانی از لینک ها در متن استفاده کنید که نقش مفیدی داشته باشند
- سعی کنید از لینک ها در فوتر و سایدبار استفاده نکنید
- در هر صفحه بیشتر از 15 لینک به کار نبرید (البته در شرایط مختلف این عدد تغییر می کند)
7. لینک های خارجی
بعد از پیاده سازی بروز رسانی های پاندا و پنگوئن در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بسیاری از وبمسترها از اینکه به وب سایت های دیگر لینک بدهند، هراس دارند. آن ها تصور می کنند که این کار، On-Page SEO آن ها را به خطر انداخته و احتمال جریمه شدن توسط گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.
باید بدانید که این مسئله به کلی اشتباه است؛ بر اساس تکنیک های بهینه سازی کردن داخلی سایت، اگر شما به وب سایت های معتبر و با کیفیت مرتبط، لینک خارجی بدهید، این کار بر اعتبار و اعتماد برند شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. بنابراین، یک استراتژی لینک سازی خارجی مناسب، می تواند سئو سایت شما را به مرحله بالاتری سوق بدهد. البته بر اساس آموزه های کلاس های بهینه سازی داخلی سایت، این نکته را متوجه شدیم که در ایجاد لینک های خارجی، سعی شما باید این باشد که لینک ها را به صورت نوفالو به کار ببرید؛ مگر در مواردی که وب سایت هدف، از اعتبار و ارزش بسیار بالاتری نسبت به سایت شما برخوردار باشد.
گوگل اعلام کرده است که با استفاده از لینک های خارجی، به شکل بهتری می تواند متوجه شود که موضوع محتوای تولید شده توسط شما، درباره چه چیزی است.
8. سرعت بارگذاری صفحات
گوگل مبالغ بسیار زیادی را هزینه کرده است تا وب سرعت بالاتری داشته باشد. در حقیقت، در هر بیانیه ای که از گوگل منتشر می شود، شما به راحتی می توانید این قضیه را متوجه شوید که این شرکت تاکید زیادی بر اهمیت سرعت و نقش آن در روند ایندکس موتور جستجو می کند.
گوگل حتی برای اینکه صاحبان وب سایت های مختلف را مجبور کند تا به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت خود اهمیت زیادی بدهند، سرعت سایت را یکی از فاکتورهای رتبه بندی خود قرار داده است. به این صورت شاهد هستیم که تمرکز بر بهبود سرعت سایت، یکی از تکنیک های بسیار مهم سئو داخلی هر وب سایتی می باشد.
به عنوان یک وبمستر، کار شما این است که وب سایت شما تا جایی که امکان دارد، در سریع ترین زمان ممکن برای کاربران موتور جستجوگر گوگل بارگذاری شود. توجه داشته باشید که داشتن یک وب سایت پرسرعت، نه تنها برای سئو سایت شما مفید است، بلکه در روند تعامل مشتریان با کسب و کار شما نیز اثرات بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
9. موبایل فرندلی بودن
تقریبا حدود 60 درصد از جستجوهایی که در گوگل انجام می شوند، از طریق تلفن های همراه می باشند. این یعنی که اگر وب سایت شما موبایل فرندلی نباشد، شما به راحتی نصف ترافیکی که پتانسیل دریافت آن را دارید را از دست می دهید.
چه کاری باید انجام دهید؟
اول از همه باید مطمئن شوید که وضعیت وب سایت شما در زمینه بهینه سازی برای تلفن های همراه به چه صورت است. برای این کار از ابزار Google mobile friendly tool استفاده کرده و سریعا هر گونه مشکلی که وجود دارد را از بین ببرید. سپس یک قدم به جلو بروید و وب سایت خودتان از شخصا از طریق یک تلفن همراه بررسی کنید. مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند؛ مخصوصا بخش های CTA.
به طور کلی، وب سایت هایی که به صورت ریسپانسیو هستند، نگرانی در مورد این قضیه موبایل فرندلی بودن ندارند.
10- نظرات و سئو داخلی
بسیاری از وبمسترها تصور می کنند که تاثیر نظرات پست هایی که در وب سایت قرار می گیرند، از بین رفته است؛ اما هرگز چنین چیزی واقعیت ندارد. نظراتی که در پست های شما وجود دارند، از جهات مختلف می توانند به بهبود عملکرد وب سایت و تعامل شما با کاربرانتان کمک کنند.
فرض کنید که شما یک کاربر هستید و وارد لندینگ پیج یک سایت می شوید و هدف شما این است که با آن مجموعه آشنا شوید و در نهایت خرید خود را قطعی کنید. به صورت ناخودآگاه، اگر شما نظری در پست ها مشاهده نکنید، پروسه عدم اعتماد به صورت ناخودآگاه در ذهن شما نقش می گیرد. گری الیس نیز چنین و چند بار اعلام کرده است که نظراتی که در یک صفحه وجود دارند، در واقع نشان دهنده این هستند که کاربران به کسب و کاتان علاقه مند بوده و تعامل قابل قبولی بین شما و آن ها ایجاد شده است.
حالا، حرف ما این نیست که صفحات خود را با نظرات اسپم و فیک پر کنید؛ بلکه شما باید سعی کنید تا با رعایت اصول بهینه سازی کردن داخلی سایت، به گونه ای محتوا بنوبسید که کاربران ناخودآگاه بعد از مطالعه آن صفحه از سایت شما، سوالی بپرسند یا نظرشان را اعلام کنند. این دسته از نظرات هستند که به بهبود بهینه سازی داخلی وب سایت شما کمک می کنند.
🔵 چک لیست سئو داخلی
خلاصه تمام کارهایی که در زمینه بهینه سازی داخلی سایت می توان انجام داد به صورت چک لیست به شرح زیر است:
- مطمئن شوید که می دانید بهینه سازی کردن داخلی و خارجی چه تفاوت هایی با هم دارند
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما اصیل، مفید و تحقیق شده باشد
- عناوین صفحه خود را با اضافه کردن کلمات کلیدی ، کلمات جذاب کننده و اعداد بهینه کنید
- توضیحات متا منحصر به فرد برای تمام صفحات خود ارائه دهید (کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن ها درج کنید)
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی هدف شما در محتوا و عنوان باشند
- LSI و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و از آن ها نیز در عناوین و محتوای خود استفاده کنید
- اطمینان حاصل کنید که هر صفحه شما فقط یک تگ H1 داشته باشد
- از تگ ها به صورت سلسله مراتبی در صفحه استفاده کنید (H1 -> H2 -> H3)
- محتوای خود را از نظر ظاهر نیز زیباتر کنید
- تصاویر و سایر عناصر چندرسانه ای خود را بهینه کنید (تگ ALT مهمترین فاکتوری است که باید رعایت کنید)
- اطمینان حاصل کنید که URL های شما سئو دوستانه هستند و ساختار URL شما از ساختار سایت شما تبعیت می کند
- لینک داخلی را به محتوای خود اضافه کنید
- لینک خروجی به محتوای خود اضافه کنید (به وب سایت های مرتبط با کیفیت بالا لینک دهید)
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در کمتر از 3 ثانیه (هم دسکتاپ و هم موبایل) لود می شود
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با تلفن همراه است
- نظرات را تشویق کنید اما فقط نظراتی را منتشر کنید که معقول باشند
🔵 آیا سئو داخلی بهتر از سئو خارجی است؟
برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در SERPs بگیرید هم باید از بهینه سازی کردن داخلی بهره ببرید و هم از تکنیک ها و قوانین سئو خارجی وب سایت استفاده کنید.
به راستی هیچکس نمی تواند ادعا کند که با تمرکز بر روی یکی از این بخش اصلی سئو و بهینه سازی سایت، توانسته باشد به رنک های برتر برسد. بین بهینه سازی کردن داخلی و خارجی، رابطه ای کاملا مستقیم وجود دارد.
بیایید برای یک بار هم که شده شعار دادن را کنار بگذاریم؛ در هیچ جای گوگل، نمی شود یک محتوای با کیفیت تولید کرد و منتظر ماند تا به رنک یک برسد و بالعکس؛ یعنی شما هیچ زمان نمی توانید یک محتوای بی کیفیت تولید کنید و با ساخت بک لینک های با کیفیت برای آن، محتوایتان را به رنک یک گوگل برسانید. برای کسب جایگاه برتر گوگل به صورت واقعی که اثرگذار باشد، شما نیاز دارید یک محتوای با کیفیت تولید کنید و برای آن محتوا، بک لینک های خوبی بسازید؛ تنها در این صورت است که شاهد رشد سئو داخلی سایت و همچنین بخش خارجی آن خواهید بود.
البته دقت داشته باشید که این مثالی که زدیم، تنها بخشی از روند تعامل سئوی داخلی و خارجی سایتتان است.
اصل بهینه سازی داخلی برای کاربران است
هیچ زمان این مسئله را یادتان نرود که هدف اصلی از بهینه سازی داخلی سایت، این است که کاربر را راضی نگه دارید.
شاید سئو خارجی ترافیک زیادی برای وب سایت شما جذب کند، اما اگر اصول یوزر فرندلی بودن در محیط داخلی سایت وجود نداشته باشد، به طور کلی هر فعالیتی که در روند سئو خارجی صورت می گیرد، بیهوده خواهد بود.
خیلی از وب سایت ها این مسئله را اشتباه متوجه می شوند…
شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد؛ اما بسیاری از وب سایت هایی که در حال حاضر در بین نتایج جستجو حضور دارند، به هیچ عنوان بر اساس اصول و الگوریتم موتور جستجوی گوگل، بهینه سازی نشده اند. بسیاری از آن ها معتقد هستند که نمی توان با استفاده از سئو رتبه بندی سایت را افزایش داد. به همین دلیل حتی قبل از اینکه بخواهند سئو را شروع کنند، دست از آن می کشند.
البته خب طبیعی است که این وب سایت ها در بین رنک های برتر قرار ندارند؛ اما برخی از آن ها به صفحات دوم گوگل هم می رسند؛ به نظرتان علت چیست؟
تنها عاملی که به این وب سایت ها کمک کرده است، همین On-Page SEO است که وبمسترهای این سایت ها شاید اصلا ندانند که در حال استفاده از تکنیک های سئوی داخلی هستند اما در هر حال این عاملی است که سبب شده است بدون توجه به اصول کلی سئو، به رتبه قابل توجهی برسند.
پس، طبق نکته ای که در همه دوره ها و کلاس های آموزش سئو داخلی بیان می شود، ما هم می گوییم که On-Page SEO به تنهایی یکی از پایه های قدرتمند وب سایت برای افزایش رتبه را تشکیل می دهد اما باید بدانید که کافی نیست…
بهینه سازی داخلی بعضی وقت ها تنها چیزی است که به آن نیاز دارید
اگر یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرده اید و نیاز به این دارید که مشتریان محلی را برای عبارات کلیدی مختلف جذب کنید، سئوی داخلی به تنهایی می تواند به شما کمک کند.
سئو خارجی بعد از بهینه سازی داخلی باید پیاده سازی بشود
قبل از اینکه حتی به این مسئله فکر کنید که چطور وب سایت خود را ارتقا دهید، باید مطمئن شوید که پایه آن وب سایت به طور کامل بهینه شده باشد. پس اولین قدم برای سئو، این است که سایت خود را از نظر موارد داخلی بهینه کرده و سپس به سراغ سئو خارجی بروید.
🔵 افزایش بازدید بخش بلاگ سایت با 9 راهکار ساده
در ادامه راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که به در کنار رعایت اصول سئو داخلی بتوانید بازدید بخش بلاگ سایت خود را افزایش دهید:
1- موضوعات مرتبط و محتوای مناسب
قطعا یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند مخاطب را به سمت بلاگ شما سوق دهد، استفاده از مطالب مرتبط و کاربردی است. قطعا نمی توانید در وبلاگ تان از لوازم آرایشی صحبت کنید و وسط آن بحث را به آشپزی بکشانید!
یک محتوای مناسب زمانی کاربردی می شود که اطلاعات مربوط به موضوع را توضیح دهد و در عین منسجم بودن به زبان ساده و قابل فهم گفته شود.
2- مخاطبان تان را انتخاب کنید
یک اصل مهمی که باید در موردش آگاه باشید این است که اگر بخواهید تلاش کنید که توجه همه را جلب کنید یا آن ها را راضی نگه دارید، در آخر موفق نمی شوید هیچ کس را جذب محتوایتان کنید.
بنابراین یکی از مهم ترین نکته های مورد توجه این است که مخاطبان مدنظرتان را انتخاب کنید و با توجه به آن برای محتواهای اصلی و ایده ها برنامه ریزی کنید.
3- توجه به نیاز مخاطب
باید بدانید که برای افزایش بازدید وبلاگ باید اولویت تان را سلیقه و نیاز مخاطبان قرار دهید، زیرا افراد زمانی می تواند به محتوای شما جذب شوند که بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند.
بنابراین به جای اینکه مطالب مورد علاقه خودتان را بدون توجه به سایرین منتشر کنید، آن را با محتوای مورد نیاز کاربران ترکیب کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.
4- سادگی را به کمال گرایی ترجیح دهید
باید بدانید که اگر از دسته افرادی هستید که کارهای تان را با امید اینکه بهترین نسخه خودتان باشید، عقب می اندازید، سخت در اشتباهید.
باید بدانید که آن زمان ایده آلی که منتظرش هستید هرگز فرا نخواهد رسید، پس همین الان با ساده ترین امکانات و با کمک خلاقیت تان شروع کنید و هرگز کمال گرایی را اولویت تان قرار ندهید.
5- انتخاب عنوان هایی جذاب و قابل توجه
پیش از هرچیز خودتان را جای مخاطب بگذارید، قطعا سایت هایی با عناوین جذاب شما را بیشتر ترغیب خواهند کرد تا ازشان استفاده کنید. پس فراموش نکنید که عنوان های تان را با چاشنی خلاقیت همراه کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید.
البته حواس تان باشد که عنوان های غیرواقعی و زرد را انتخاب نکنید، زیرا در این صورت احتمالا مخاطبان را حسابی نا امید می کنید.
6- استراتژی هایی اصولی برای افزایش بازدید وبلاگ
احتمالا شما هم جمله “چگونه بازدید وبلاگ خود را بالا ببریم” را بارها سرچ کرده اید و راهکارهای متوعی دیده اید. اما بهتر است بدانید که موتورهای جستجو اهمیتی به آن ها نمی دهند، بلکه برای بالا آمدن سایت در سرچ گوگل باید قوانین تعیین شده از سوی آن ها را رعایت کنید.
7- بهینه سازی و کلمات کلیدی
همانطور که گفتیم برای افزایش بازدید وبلاگ تان باید به صدر لیست نتایج حاصل از جستجوها برسید. برای این کار باید محتوایی بهینه شده و با توجه به اصول سئو تولید کنید.
یکی از این موارد استفاده از کلمات کلیدی در مطلب تان است که وجودشان باعث می شود اگر مطلبی با موضوع مشابه سرچ شود، سایت شما هم به علت دارا بودن این کلمات وارد اولین نتایج شود؛ بنابراین اهمیت آن ها را دست کم نگیرید.
8- کلمات کلیدی طولانی با توجه به نیاز کاربر
قطعا برای همه ما پیش آمده است که سوال ها و عباراتی طولانی را سرچ کنیم. شما می توانید دقیقا همین امر را به نقطه قوت وبلاگ تان تبدیل کنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی بتوانید برای این گونه سرچ ها، یکی از بهترین نتایج ممکن باشید.
9- توجه به متا تگ
هر سایتی که در نتایج جستجو برای شما ظاهر می شود دارای توضیحات کوتاهی در زیر آن است که با عنوان “متا” شناخته می شوند.
قطعا باید توجه کنید که متای جذابی که در عین کوتاه بودن کاربردی هم هست می تواند نظر بسیاری از مخاطبان را به سایت شما جلب کند. البته توجه کنید که متاهای غیرواقعی کاربران را از مراجعه به سایت شما پشیمان می کند و نتیجه عکس دارد.
🔵 چگونه می توان رتبه سایت در گوگل را سریعتر بالا برد؟
هر صاحب کسب و کار و وب سایت رویای قرارگیری در رنک یک گوگل را دارد. دلایل آن روشن است. رسیدن به آن جایگاه برتر (یا حتی یکی از سه لینک اول) به معنای افزایش ترافیک سایت، دیده شدن و افزایش پتانسیل فروش برای پیشبرد رقابت، می باشد.
اقدامات زیادی وجود دارد که با انجام آنها و رعایت نکات سئو داخلی سایت می توان به این خواسته دست یافت، اما در کنار این مسائل، صبر، لازمه رسیدن به چنین جایگاهی است. با این وجود برخی کوتاه ترین راه را برای موفقیت انتخاب می کنند تا به سرعت به نتیجه دلخواه برسند.
اگر می خواهید در سال 2023 در گوگل رتبه بالاتری به دست آورید، به موارد زیر بیشتر از قبل توجه کنید.
1- به موقعیت مناسب بروید
بخشی از موفقیت در سئو درک چشم انداز رقابتی خواهد بود. به عنوان صاحب یک شغل کوچک، شما نباید با سازمان های بزرگی که بودجه بازاریابی آنها نامحدود است، رقابت کنید؛ زیرا به احتمال زیاد زمان و پول خود را هدر می دهید.
به جای تلاش برای رقابت با شرکت های بزرگ برای کلمات کلیدی بسیار محبوب و عمومی تر، تمرین کنید و تبدیل به یک “ماهی بزرگ در یک حوضچه کوچک” شوید. در سئو داخلی برای اینکه ماهی بزرگ در حوضچه کوچک شوید، می توانید روی عبارات کلیدی محلی کار کنید.
به عنوان مثال بجای تلاش برای رنک گرفتن برای عبارت “تعمیر موبایل”، سعی کنید که برای عبارت “تعمیر موبایل در تهران” (به جای تهران نام شهر مورد نظر خود را باید بنویسید) رتبه خوبی کسب کنید.
2- کلمات کلیدی واقعی را انتخاب کنید
هر کسی که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهد، می تواند رنک یک گوگل را در آینده ای نه چندان دور دریافت کند. ما می خواهیم برای کلمات کلیدی که مردم به دنبال آن هستند رتبه بندی کنیم.
با استفاده از ابزارهایی مانند Keyword Planner گوگل یا KeywordTool.io، به دنبال کلمات کلیدی مرتبطی باشید که تعداد جستجوهای مناسب، اما رقابت کمتری دارند.
3- هر قطعه از محتوا را برای کلمات کلیدی خودش بهینه کنید
پس از انتخاب “کلیدواژه” و انتخاب کلمات کلیدی ساده تر، وقت آن رسیده که از این آنها را در مکان های استراتژیک صفحه خود استفاده نمایید. در حالی که مطمئناً نمی خواهید از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید، مهم است که آنها را به روش های مختلف در محتوا به کار بگیرید.
به خاطر داشته باشید که گوگل از محتوای جامعی که کار فوق العاده ای برای پوشش دادن موضوع موردنظر انجام داده اید، حمایت می کند.
4- محتوای جدید اضافه و بروز رسانی کنید
اگر می خواهید رتبه های برتر گوگل را کسب کنید، باید مرتباً محتوای جدید، مفید و با کیفیت بالا را در سایت بارگذاری نمایید تا برای کاربران و مشتریان احتمالی ارزش ایجاد شود.
این محتوا به شما کمک می کند رتبه خود را از دو جهت افزایش دهید:
- محتوای بیشتر به معنی کلمات کلیدی بیشتر است، بنابراین فرصت های جدیدی برای گوگل جهت بازگشت سایت شما در نتایج جستجو وجود دارد.
- هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، به طور کلی پیوندهای فراوانی جمع می کنید.
این مقاله ادامه دارد…
- تولید ویدئوهای تبلیغاتی حرفه ای – تکنیک ها
- بازاریابی اینترنتی چیست
- آیا گوگل میزان بازدید روزانه سایت شما را تعیین می کند؟
- پاسخ به سوالات شما در اینستاگرام – شماره 2
- آیا ترک شغل بدون زیر سر داشتن شغلی تازه کار درستی است؟
- آیا متن ابتدای مطلب اهمیت بیشتری دارد
- 12 استراتژی ساخت بک لینک 2020
- مزایای بازاریابی اینترنتی در کسب و کار