اگر شما در حال راه اندازی وبلاگ و بخش بلاگ خود هستيد و اينكه استراتژی توليد محتوا و … نداريد به اصطلاح از رقبا خود عقب هستيد و می توان به صورت بسيار روشن اعلام كرد كه توسعه يك سايت می تواند بر اساس توليد محتوا و استراتژی توليد تنظيم گردد . ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه افزايش بازديد وبلاگ را برای شما عنوان كرده و بهترين راهكار ها را برای شما عنوان كنيم .
بهتر است كه سراغ مباحث مهم تر و تخصصی تر برويم ، وبلاگ نويسی علاوه بر آن كه می تواند اطلاعات بسيار زيادی را به كاربران ارائه دهد با توجه به استراتژی هایی می تواند در سئو سايت شما نيز اثر بسيار بزرگی بگذارد ( به عنوان مثال اگر شما اصول لينكسازی را بدانيد و اينكه در هر محتوای منتشر شده در وبلاگ آن را لحاظ بفرمایید می توانيد در كمترين زمان بهترين رتبه برای سايت خود رغم بزنيد ) اما پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر می خواهيد اين حوزه را به درستی پيش بگيريد بهتر است كه قبل از هر عنوانی اطلاعات و تحقيقاتی كسب كنيد و بتوانيد در آن حوزه مانور دهيد . ( برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه بگوييم اگر شما اصول محتوای سئو شده را بدانيد در كمترين زمان می توانيد محتوا های خود را در نتيجه های برتر گوگل نيز مشاهده كنيد و اما موضوع كه در ادامه با آن می پردازيم تاثير شبكه های اجتماعی در اين حوزه و تبليغ آن است ؛ بهتر است كه شما آموزش توليد محتوا را فرابگيريد )
آيا استفاده كردن از شبكه های اجتماعی برای افزايش بازديد وبلاگ تاثيری دارد ؟
امروزه همانطور كه می دانيد شبكه های اجتماعی در عصر ارتباطات نقش بسيار كليدی را دارد و اما يكی از تاثير گذار ترين راه ها برای افزايش بازديد وبلاگ استفاه از شبكه اجتماعی می باشيد ولی چگونه و چطور بايد آن را انجام داد ؟ قبل از هر كاری بايد شبكه های اجتماعی پر بازديد را شناسایی كنيد همانند اينستاگرام و فيسبوك و تلگرام و لينكدين و … اما نكته بسيار مهم آن است كه بايد بخش قابل توجهی از محتوا خود را در آن شبكه ها منتشر كنيد و سعی بر اين داشته باشيد كه آن بخش ها از مهمترين بخش مقاله و محتوا شما باشد كه جذابيت خاصی را داشته باشد .
درج كردن لينك و آدرس سايت بسيار مهم خواهد بود به اين دليل كه افراد بايد از منبع مشخصی از محتوا های شما خبر دار و آنها را بين دوستان خود نيز به اشتراك بگذارند ؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه لينكدين را مثال بزنيم : شما با وارد شدن به لينكدين در ابتدا بايد يك حساب كاربری قابل توجهی برای خود نيز ساخته و در آن اسم سايت و … عنوان كنيد و در ادامه برای ايجاد هر پست آدرس سايت و url صفحه محتوا را درج كنيد و سعی بر اين داسته باشيد كه تصوير شاخص مناسبی هم داشته باشيد . ( اگر شما تمام اين ساز و كار را در هر شبكه اجتماعی استفاده كنيد 100 درصد نتيجه قابل قبولی خواهيد داشت و اين عمل باعث افزايش بازديد وبلاگ نيز می شود )
داشتن موضوعی بسيار مناسب برای توليد محتوا و قرار دادن آن در وبلاگ :
برخی از افراد كه وارد حوزه سايت و … شده اند علاقه دارند كه بخش بلاگ آنها تمام موضوعات را پشتيبانی كند و در هر حوزه ایی توليد محتوا بتوانند انجام دهند در صورتی كه اين مورد برای برخی از سايت ها امكان پذير خواهد بود ( به عنوان مثال سايت های خبری ) و نكته حائز اهميت آن است سايت هایی كه در حوزه تكنولوژی فعاليت می كنند به هيچ وجه محتوایی در رابطه با تحصيل و … درج و منتشر نمیكنند و صد درصد اين عمل باعث كاهش بازديد سايت می شود . ( پيشنهاد ما به شما آن است كه در ابتدا كلمه كليدی خود را انتخاب كنيد ، برای مثال كامپيوتر و اينكه شما با توجه به اين موضوع و حوزه می توايند طيف بسيار گسترده ایی از موضوعات و مقاله هایی منتشر كنيد و البته سعی بر آن داشته باشيد كه تواضع آموزش و دانستی ها را در اين حوزه برقرار كنيد به آن صورت كه همه ی مطالب شما آموزشی نباشد و قطعا موضوعات مرتبط خود را در دسته های مورد نظر جای گذاری كنيد )
روش های افزايش بازديد وبلاگ ( تضمينی ) :
تا به اينجآی مقاله آشنایی كامل به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن است كه سراغ روش های افزايش بازديد وبلاگ برويم و اما قبل از آن توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات بسيار مهم و كليدیگفته ميشود و شما بايد به آنها توجه كنيد و ممكن است كه در فرايند ترافيك سايت شما تاثيری بزرگ داشته باشد :
- پيدا كردن كلمات كليدی مناسب برای توليد محتوا در بخش بلاگ : اولين قدم از افزايش بازديد وبلاگ را می توان پژوچهش كلمه كليدی دانست ، توجه بر ان داشته باشيد كه فقط دانستن كلمات كليدی برای شما ملاك نيست و اينكه بايد ميزان بازديد آنها را بيابيد و ببينيد كدام يك از آنها ارزش توليد محتوا را دارد ، حال با توجه به اين ساز و كار می توانيد موضوعات پژوهش شده را گسترده و هر كدام يك از آنها را با توجه به استراتژی های خود رتبه بندی كنيد ؛ اما بهتر است سايت هایی كه می توانند در اين حوزه به شما كمك كند را بشناسيد و آنها عبارت اند از : moz و kwfinder و … ( البته ملاك شما آن باشد كه كلماتی در وبلاگ خود استفاده كنيد كه بسيار ترند شده باشد )
- استفاده از استراتژی vlogging : شايد شما دوستان عزيزی كه در حال خواندن اين مقاله هستيد ندانيد كه استراتژی vlogging چيست ، اين كلمه برگرفته شده از ويديو و بلاگ است كه با همراهی اين دو می توانيد يك محتوا بسيار قدرتمند داشته و بتوانيد آن را گسترش دهيد ولی چگونه ؟ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی بزنيم : به عنوان مثال يوتيوب و آپارات سرويس اشتراك ويديو بسيار بزرگی هستند كه با اين تعاملات با كاربران خود ارتباط برقرار می كنند و شما با داشتن يك كانال حرفه ایی در اين سايت ها ( داشتن لوگو جذاب الزامی است ) می توانيد توسعه بسيار گسترده ایی در تبليغ بخش وبلاگ خود و در نتيجه افزايش بازديد وبلاگ داشته باشيد .
- استفاده از بلاگر و اينفلوئنسر ها : يكی ديگر از روش های بسيار خوبی كه می توانيد از آن نتيجه بگيريد استفاده از منابع انسانی است ، برخی از افراد در شبكه های اجتماعی هستند كه بسيار دنبال كننده و دارای محبوبيت خاصی هستند و شما با ايجاد تعامل بين خود و آنها می توانيد قدم های بزرگی برداريد ، در ابتدا با در نظر گرفتن هزينه ی قابل توجهی برای ارائه به آنها می توانيد بخش وبلاگ خود را به آنها معرفی كرده و افراد اينفلوئنسر و بلاگر با توجه به صادقانه بودن خود آنها را به دنبال كنندگان معرفی كنند . ( توجه داشته باشيد كه دو لينك يكی به سايت و ديگری به بخش وبلاگ خود نيز ارائه كنيد )
- اجازه دسترسی به كاربران و فراهم سازی عضويت برای سايت : بهترين استراتژی كه هر مدير سايتی می توانيد برای افزايش بازديد وبلاگ خود در نظر بگيرد اجازه دسترسی كاربران به بخش های سايت می باشد . داشتن بخش ويژه برای عضويت كاربران می تواند بخش ويژه ایی از كاربران را وارد سايت و اطلاعات آنها را در خود ذخيره كند و حال شما با داشتن ايميل كاربران می توانيد آنها را از آخرين اخبار و مقالات سايت خود خبر دار كنيد و با توجه به كمپين و جشنواره های مخصوص سايت خود اعلان هایی را به آنها ارائه بفرمایید . ( اما يكی از استراتژی های بسيار عالی كه ما به شما آنها را پيشنهاد می كنيم قرار دادن باكس محتوای اختياری برای نويسندگان مهمان است ، به آن طريق كه اگر افراد بخواند دلنوشته و يا اينكه انتقادات و يا مطلبی با هر حوزه ایی را انتشار دهند بهتر است كه از اين باكس استفاده كنند و اجازه آزادی بسيار خوبی به كاربر خود بدهند ، توجه داشته باشيد با قرار دادن اين باكس در سايت هر محتوا را قبل از تاييد بسيار با دقت نيز بررسی كنيد )
- اضافه كردن آپشن اشتراك گذاری برای محتوا : هر سايتی بايد در بخش بلاگ خود در هر محتوای منتشر شده بايد ساز و كار و زير ساخت های اشتراك گذاری ايجاد شود و به عنوان مثال آن را بدانيد كه اگر فردی از محتوای شما لذت برده باشد می تواند با آن گزينه در شبكه های اجتماعی بين دوستان خود به اشتراك بگذارد . ( همانطور كه در بخش های بالایی برای شما عنوان شد تاثير شبكه های اجتماعی برای بازديد سايت بسيار مهم و تاثير گذار است و بهتر است كه به آن دقت بفرمایید )
- داشتن موشن گرافيك و اينفوگرافك و نمودار و … : اصلی ترين ركن برای افزايش بازديد وبلاگ داشتن كيفيت قابل توجهی در محتوا است و شما با ابزار های اينفوگرافيك و استفاده از نمودار ها می توانيد اين بخش ها را به خوبی سپری كنيد ولی چطور ؟ به طور كلی و خلاصه می توان عنوان كرد كه داشتن يك تصوير زيبا و با كيفيت به اندازه كل مقاله شما می ارزد و حال فقط نمی كند كه محتوا شما چقدر باشد ، با داشتن ساز و كار اينفوگرافيكی می توانيد تصاوير بسياز زيبایی در خوزه خود ايجاد كنيد و سعی بر اين داشته باشيد كه هيچ مطلبی در تصوير درج ندهيد و بهتر است بدانيد بيشتر عكس های زيبا در مقاله ها اشتراك گذاری می شود . ( بهتر است كه برای آشنایی با موشن گرافيك ، ترفند های موشن گرافيك را بخوانيد نكات مهم را استنباط كنيد )
- الگو برداری : موثر ترين روش برای هر آموزش و يا اينكه بتوانيد اثری را امروزه خلق كنيد استفاده از الگو برداری مناسب خواهد بود ، بهترين روش الگو برداری به آن صورت است كه در ابتدا كلمه كليدی و يا اينكه موضوع انتخابی برای بلاگ را سرچ كرده و اينكه 10 سايت برتر را باز كنيد و تمام مقالات آنها را به صورت خلاصه وار بخوانيد و نكات بسيار مهم و كليدی را انتخاب كرده و از آنها نيز الگو برداری كنيد . ( توجه داشته باشيد كه محتوا های آن ها را كپی نكنيد و در ضمن محتوای نوشته شده از طرف شما چندين برابر آن باشد )
- بررسی نظرات كاربران : به جرئت می توان گفت كه بخش مهم و تاثير گذار در هر سايت كه افراد بسيار كمی به آن توجه می كنند بررسی نظرات كاربران است ، در هر بخش از محتوا خود بخش ديدگاه را فعال كنيد كه كاربران نظرات خود را عنوان كنند و البته توجه داشته باشيد اگر با نظرات بد مواجه شديد با خونسردی و واقع بينی به آنها پاسخ دهيد و البته ممكن است كه انتقادی كه در راستای شما عنوان شده و شما با اصلاح آن می توانيد در كار خود بی نقص باشيد و اين زير ساخت می تواند به تنهایی افزايش بازديد وبلاگ را برای شما به ارمغان بياورد و بهتر است كه شما در آن درنگی نكنيد .
سخن پايانی :
اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و آن را برای دوستانتان به اشتراك بگزاريد ، در انتهای مطلب بايد چند نكته مهم بازگو شود ؛ اول آنكه قبل از هر عنوان و توليد محتوا برای بخش بلاگ از عنوان سايت خود اطلاع كاملی داشته باشيد و از توليد محتوا در زمينه های غير مرتبط جدا بپرهيزيد و اما نكته بسيار مهم ديگر وجود استفاده از شبكه های اجتماعی است كه در بخش هایی ابتدایی توضيحات مفصلی در رابطه به آنها برای شما شرح داده ايم و بهتر است كه شما آنها را بخوانيد و حتما آن ها را برای سايت خود اجرا كنيد .