نحوه ذخیره اینستاگرام نشان دهنده تعامل
سیوهای اینستاگرام برای اولین بار حدود دو سال پیش به عنوان راهی برای کمک به کاربران برای نگه داشتن پست های مورد علاقه خود در یک مکان معرفی شدند. ذخیره یک پست واقعا آسان است: فقط روی نماد “نشانک” در گوشه سمت راست پایین زیر یک پست کلیک کنید. به پستهای ذخیره شده شما اضافه میشود، جایی که میتوانید در هر زمان دوباره آن را پیدا کنید.
همچنین می توانید پست های ذخیره شده را بر اساس موضوع، نویسنده و … دسته بندی کنید و مجموعه های مختلفی ایجاد کنید. این یک راه عالی برای سازماندهی محتوا و آسان کردن آن است.
میتوانید تعداد ذخیرهها را با ضربه زدن روی «View insight» در زیر پست خود بررسی کنید. در آنجا، تعداد لایکها را با نماد قلب، تعداد نظرات با نماد ابر فکر، تعداد اشتراکگذاریها با نماد صفحه کاغذی و تعداد ذخیرهها را با نماد نشانک مشاهده خواهید کرد.
بنابراین، چرا باید ذخیرههای اینستاگرام را ردیابی کنید و پستهای خود را بر این اساس بهینه کنید؟ اول، آنها بسیار بیشتر نشان دهنده ارتباط یک پست برای مخاطب هستند تا لایک. یک لایک ساده به این معنی است که کاربر پست شما را دیده و از آن لذت برده است، اما ذخیره نشان می دهد که انتشار ارزش واقعی دارد و کاربر می خواهد بعداً به آن بازگردد.
دوم، اینستاگرام حذف لایک ها را در برخی بازارها آزمایش می کند، بنابراین ممکن است به زودی به معیار دیگری نیاز داشته باشید تا بفهمید آیا محتوای شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود یا خیر.
در نهایت، ذخیرههای اینستاگرام سیگنال مهمی برای الگوریتم پلتفرم است. تعداد ذخیرههای زیاد به الگوریتم پلتفرم نشان میدهد که پست شما مفید است و ارزش نمایش دادن به افراد بیشتری را دارد، بنابراین ممکن است حتی در صفحه «کاوش» برای سایر کاربران ظاهر شود.
نحوه دریافت سیوهای بیشتر در اینستاگرام
برای اینکه افراد بیشتری بتوانند پست های شما را ذخیره کنند، باید ارزش واقعی را به ارمغان بیاورید که باعث شود کاربران بخواهند بارها و بارها به آن پست بازگردند. در اینجا 11 روش اثبات شده برای تشویق مخاطبان خود به کلیک بر روی “ذخیره” آورده شده است.
1. اینفوگرافیک ایجاد کنید
در حالی که عکاسی با کیفیت خوب در اینستاگرام بسیار خوب عمل می کند، تصاویر آموزشی می توانند برای مدت طولانی تری توجه را به خود جلب کنند. افراد برای پردازش اطلاعات به زمان نیاز دارند، بنابراین ممکن است بخواهند پست را ذخیره کنند تا بعداً به آن برگردند.
برای ایجاد این نوع تصاویر و ترغیب کاربران به ذخیره پستها از اینستاگرام، از بهترین ابزار اینفوگرافیک مانند Canva ، PiktoChart یا Easel.ly استفاده کنید. آنها الگوهای زیادی برای استفاده برای ایجاد گرافیک خیره کننده در تنها چند دقیقه دارند. با این حال، بیشتر اینفوگرافیک ها به صورت تصاویر طولانی ایجاد می شوند، بنابراین برای مشاهده تلفن همراه ناخوشایند هستند. در عوض، می توانید تصویر را به چند قسمت تقسیم کنید و آن را به عنوان یک پست چرخ فلک منتشر کنید.
کپشن های طولانی بنویسید
کپشنها در اینستاگرام به شما فرصتی میدهند تا اطلاعات ارزشمندتری را به اشتراک بگذارید و توجه را برای مدت طولانیتری جلب کنید. این پلتفرم اجازه می دهد تا حداکثر 2200 کاراکتر در یک عنوان وجود داشته باشد، بنابراین میکروبلاگینگ اغلب توسط اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود و ایجاد ارزش استفاده می شود. از این فضا استفاده کنید تا شانس فالوورها برای ذخیره پست شما برای بعد افزایش یابد.
محتوای همیشه سبز را به اشتراک بگذارید
با وجود محتوایی که اینستاگرام هر روز انباشته می شود، سخت است که کاربران را برای مدت طولانی روی پست خود نگه دارید، چه رسد به اینکه آنها را وادار کنید آن را دو بار بررسی کنند. راه حل این است که محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما دوست دارند بارها و بارها به آن بازگردند. بنابراین، مطمئن شوید که پست هایی را منتشر کنید که برای هفته آینده، ماه آینده و شاید حتی سال آینده مرتبط باقی بماند تا به دنبال کنندگان دلیلی برای ذخیره آنها ارائه دهید. می توانید مقاله محتوای همیشه سبز ما را مطالعه کنید.
برای وبلاگ نویسان سفر، ارائه مناظر پرطرفدار و مکان های ضروری در مقاصدی که برای مخاطبانشان مرتبط است، و همچنین ابزارها و برنامه های مفید برای سفر، یک برد-برد است.
یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید
دعوت به اقدام یا CTA ابزاری قدرتمند برای تشویق خوانندگان به دنبال کردن راهنما است. در صورتی که کاربران کار شما را دوست داشته باشند، می تواند یادآوری دوستانه ای برای ذخیره پست خود باشد، زیرا ممکن است به سادگی این گزینه را فراموش کنند، بنابراین CTA در این مورد به خوبی عمل می کند. برای مثال، میتوانید چیزی مانند «اگر میخواهید پست را بعداً بررسی کنید، حتماً ذخیره کنید» یا «این نکات را در هر زمان با ذخیره این پست در مجموعه خود بررسی کنید» را در پایان کپشن های خود اضافه کنید. در مقاله فراخوان برای اقدام CTA را توضیح داده ایم.
برای تشویق ذخیره بیشتر، می توانید یک کمپین ویژه راه اندازی کنید، به عنوان مثال، یک سری پست در مورد مقاصد مختلف ایجاد کنید، از فالوورها بخواهید یکی را که می خواهند بیشتر بازدید کنند ذخیره کنند و در مورد دلیل آن نظر بگذارند. سپس، یک سری پست برای مقصدی ایجاد کنید که بیشترین تعامل را داشته باشد تا به وفاداری و تلاش فالوورها پاداش دهید.
نکاتی را به اشتراک بگذارید
نکات و ترفندها معمولاً با استقبال گرم مخاطبان مواجه می شوند، زیرا بینش عملی ارائه می دهند و به افراد کمک می کنند چیزی یاد بگیرند.
از تصاویر عالی استفاده کنید
در حالی که اینستاگرام پر از تصاویر بصری چشم نواز است، مواردی که احساسات را تحریک می کنند بسیار ذخیره می شوند. بنابراین هدف پست شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که تصویر از کیفیت مناسبی برخوردار است تا مردم بخواهند بارها و بارها به آن نگاه کنند. به عنوان مثال، وبلاگ نویسان سفر می توانند تصاویر مقاصدی را که درباره آن می نویسند به اشتراک بگذارند و اگر در آینده از آن مکان بازدید کنند، دنبال کنندگان آنها را ذخیره خواهند کرد.
ایده دیگر به اشتراک گذاشتن عکس های فوری غیرمعمولی است که دیگران مایل به بازتولید آن هستند.
از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید که امکان ایجاد تصاویری با کیفیت بالا را فراهم می کند. برای مثال، PicMonkey به رفع سلفیها و ایجاد عکسهای منظره عالی کمک میکند. Canva یک ابزار جامع برای ایجاد گرافیک رسانه های اجتماعی از ابتدا است، زیرا تعداد زیادی قالب قابل تنظیم و گزینه های ویرایش زیادی را ارائه می دهد. یکی دیگر از برنامههای اینستاگرام Framatic است که دهها طرحبندی اینستاگرام، حاشیههای قدیمی و افکتها را ارائه میدهد که میتوانید روی عکسهای خود اعمال کنید تا آنها را از بقیه محتوای موجود در پلتفرم متمایز کنید.
با مخاطبان خود مرتبط بمانید
هر نوع پستی که به اشتراک می گذارید، هماهنگی با برند و مخاطبانتان ضروری است. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ نویس سفر هستید، کاربران از شما انتظار محتوای مرتبط با سفر مانند مقاصد محبوب، نکات برنامه ریزی سفر، اخبار و غیره را دارند. در غیر این صورت، پست های نامربوط ممکن است درگیر اندکی شوند و فالو شوند.
پست های بامزه را به اشتراک بگذارید
از چاشنی محتوای اینستاگرام خود با پست های خنده دار دریغ نکنید. مردم سرگرم شدن را دوست دارند و ممکن است تعجب کنید که چقدر تصاویر خنده دار را ذخیره می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار چنین محتوایی را به اشتراک بگذارید یا حتی الگوهای رفتاری خود را ایجاد کنید. با این حال، مطالبی را که بیش از حد استفاده شده است، پست نکنید، زیرا جوک های قدیمی به اندازه کافی تعامل ایجاد نمی کنند و حتی ممکن است کاربران را دفع کنند.
پست ورقه ای
اگر تصاویری عالی برای به اشتراک گذاشتن دارید، از پست های ورقه ای در اینستاگرام استفاده کنید. آنها به شما اجازه می دهند تا حداکثر 10 عکس را در یک پست منتشر کنید و توجه کاربران را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.
پست های ورقه ای همچنین فرصتی عالی برای ایجاد راهنماهای جامع برای یک مقصد می دهد، زیرا می توانید چندین عکس را در یک پست برای راحتی کاربران جمع آوری کنید.
محتوای الهام بخش را به اشتراک بگذارید
بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام منبعی بی پایان از ایده های خلاقانه است و بسیاری از افراد برای یافتن انگیزه برای آینده به این پلتفرم می آیند. از این اشتها برای الهام گرفتن استفاده کنید و محتوایی را منتشر کنید که فالوورهای شما را تشویق به سفر کند. مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.
همچنین میتوانید از زیرنویسها برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود برای سفر استفاده کنید و دیگران را تشویق کنید که از شما پیروی کنند. به دنبال کنندگان بگویید چه چیزی شما را به سفر، ماجراجویی و حرکت به سمت ناشناخته ترغیب می کند. چه کسی می داند، شاید کسی پست شما را ذخیره کند تا قبل از انجام یک حرکت بزرگ، آن را دوباره بخواند.
چگونه ذخیره های اینستاگرام خود را ردیابی کنیم؟
در حالی که اینستاگرام به طور آشکار تعداد لایکها و کامنتهای پستهای شما را نشان میدهد، ردیابی ذخیرهها نیاز به جابجایی به یک حساب تجاری دارد که کاملاً رایگان است. سپس، میتوانید روی «مشاهده اطلاعات بینش» در زیر هر یک از پستهای خود ضربه بزنید و تعداد دفعاتی را که کاربران محتوای شما را ذخیره کردهاند، مشاهده کنید.
پست های خود را مرور کنید و ببینید کدام یک بیشترین تعامل و به خصوص ذخیره را داشته اند. این نشانه واضحی است که فالوورهای شما واقعاً از محتوا لذت برده اند، که می توانید در استراتژی خود برای رسیدن به آن تلاش کنید. سعی کنید الگوهایی را در میان پستهایی که اغلب ذخیره میشوند، جستجو کنید، و در صورت وجود، آنها را در انتشارات بعدی خود اعمال کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که پستهایی با زیرنویس طولانی اغلب ذخیره میشوند، بنابراین میتوانید متن بیشتری برای هر عکس بنویسید و غیره.
چگونه در اینستاگرام ذخیره بیشتری داشته باشیم؟
لایکها و کامنتها مدتهاست که برای تخمین تعامل در اینستاگرام استفاده میشود، اما اکنون برندهای بیشتری به دنبال تعداد ذخیرهها برای این منظور هستند. این معیار نشان میدهد که فالوورها واقعاً از محتوا لذت میبرند و میخواهند بعداً دوباره آن را مشاهده کنند، که نشانگر واضحی است که پست با مخاطبان طنینانداز میشود و ارزش واقعی به ارمغان میآورد. بهینهسازی محتوای خود به شما کمک میکند تا دنبالکنندگان پستهای اینستاگرام را ذخیره کنند، که الگوریتم پلتفرم را تشویق میکند تا محتوای شما را به کاربران بیشتری در فید یا تب کاوش نشان دهد.