فن آوری مدرن امکان کار از خارج از دفتر را فراهم می کند، عملی که به عنوان دورکاری شناخته می شود. اگر ترجیح می دهید یا به یک برنامه کاری انعطاف پذیر نیاز دارید، مشاغل دورکاری ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. در این مقاله با مثال هایی در مورد چیستی دورکاری، فواید آن و انواع مشاغل دورکاری بیشتر بحث خواهیم کرد.
دورکاری چیست؟
دورکاری که به آن “دور کار” نیز گفته می شود، زمانی است که یک فرد کار خود را از خارج از دفتر شرکت با گزینه های مخابراتی مانند تلفن، ایمیل و ابزارهای اینترنتی مانند Slack یا Skype انجام می دهد. اگرچه فریلنسینگ را می توان نوعی دورکاری در نظر گرفت، اما اغلب به زمانی اشاره دارد که یک فرد کار خود را از خارج از دفتر یک شرکت انجام می دهد.
انواع دورکاری
بسیاری از کارها را می توان دور از دفتر انجام داد – اکثر آنها به سادگی نیاز به اتصال آنلاین دارند. این مشاغل بر اساس مکان و نحوه تکمیل وظایف خود به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:
کار از راه دور
یک کارگر از راه دور کار خود را از مکانی غیر از دفتر فیزیکی کارفرمای خود، مانند فضای کاری، پارک یا کافی شاپ، انجام می دهد. این کارمندان ممکن است مجبور شوند برای جلسات گاه به گاه به دفتر شرکت خود سفر کنند. افرادی که برای اکثر کار خود سفر می کنند، مانند فروشندگان، می توانند به عنوان یک شغل از راه دور نیز توصیف شوند.
شغل مجازی
این موقعیت 100٪ استقلال موقعیت مکانی را فراهم می کند. مشاغل مجازی هیچ تعهدی برای کارمند برای کار در دفتر ندارند. شرکت هایی که این موقعیت را دارند اغلب دفاتر فیزیکی ندارند و ممکن است عمدتاً پیمانکاران را استخدام کنند. در حالی که ممکن است برای نیازهای مالیاتی و نظارتی شرکت همچنان نیاز به کار در یک منطقه خاص داشته باشید، مشاغل مجازی انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهند.
- آموزش زبان آلمانی
کار از خانه
این موقعیت ممکن است شما را ملزم به داشتن یک دفتر کار خانگی کند یا نداشته باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد که در ساعات کاری استاندارد در دسترس باشید. با این حال، تعداد فزایندهای از شرکتها ارزیابی میکنند که چگونه کارمندانشان به ضربالاجلها میرسند و نتایج را ارائه میکنند، نه اینکه سعی کنند کارمندان چگونه از زمان خود استفاده کنند.
چه نوع مشاغل دورکاری وجود دارد؟
مشاغل دورکاری تقریباً در هر صنعتی وجود دارد. گزینه دورکاری بستگی به کارفرمای شما، مسئولیت های شما و نیاز شما به تعامل با سایر تیم ها دارد.
در اینجا چندین صنعت وجود دارد که معمولاً موقعیت های دورکاری در دسترس دارند:
خدمات مشتری
-
نماینده مرکز تماس
-
پشتیبانی مشتری
-
نگهداری
-
مدیر موفقیت مشتری
فروش و بازاریابی
-
فروشنده مستقیم
-
بازاریاب وابسته
-
سفیر نام تجاری
-
مدیر شبکه های اجتماعی
-
مدیر ارتباطات
فناوری اطلاعات و محاسبات
-
برنامه نویس
-
تحلیلگر فناوری اطلاعات
-
کارشناس پشتیبانی فناوری اطلاعات
-
تکنسین میز کمک
-
مدیر پایگاه داده
آموزش، تربیت و مربیگری
-
معلم خصوصی
-
استاد کمکی
-
مدرس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL).
-
مربی شخصی
-
نویسنده برنامه درسی
مراقبت های بهداشتی
-
مشاور بهداشت و درمان
-
نسخه نویس پزشکی
-
مدیر کارآزمایی بالینی
مدیریت
-
حسابدار
-
مدیر سایت
-
دستیار مجازی
-
معاون اداری
در حالی که برخی از کارفرمایان ممکن است در ابتدا گزینه های دورکاری را ارائه ندهند، اگر عملکرد قوی خود را حفظ کرده باشید و الزامات شغلی شما شامل تعامل مکرر حضوری نباشد، ممکن است به شما اجازه کار از راه دور را بدهند.
- آموزش سئو
چرا دورکاری ممکن است نیاز به مکان داشته باشد؟
در حالی که اکثر مشاغل دورکاری به شما امکان می دهند از هر مکانی کار کنید، سایر مشاغل ممکن است شرایط مکانی را داشته باشند. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است بتوانید از راه دور کار کنید، ممکن است مجبور شوید گاهی اوقات برای جلسات یا رویدادهای مهمی که نیاز به حضور فیزیکی شما دارند، به دفتر بروید.
یکی دیگر از دلایل رایج برخی از سازمانها برای محدودیتهای مکان دورکاری، الزامات مالیاتی و قانونی است. به عنوان مثال، اگر دارای گواهینامه یا مجوز خاصی هستید، ممکن است فقط برای موقعیت هایی در ایالتی که اعتبارنامه شما معتبر است واجد شرایط باشید.
مزایا و معایب دورکاری
در حالی که دورکاری می تواند مزایایی را برای کارفرمایان و کارمندان ایجاد کند، همچنین می تواند چالش هایی را ایجاد کند. کارفرمایان از دورکاری سود می برند زیرا هزینه ها را کاهش می دهد و می تواند رضایت شغلی را افزایش دهد. کارمندان زمان و پول کمتری را صرف حمل و نقل می کنند و ممکن است در حین دورکاری تعادل بین کار و زندگی را بهبود ببخشند.
با این حال، برخی از دورکارها از دست دادن مسیر حرفه ای خارج از دفتر را تجربه می کنند. برنامه ریزی دقیق، برنامه ریزی، مدیریت زمان و یک فضای کاری کاملاً تعریف شده برای حفظ بهره وری مهم هستند.
عواملی که باید در هنگام درخواست فرصت های دورکاری در نظر گرفته شوند
انعطافپذیری مشاغل دورکاری، آنها را برای بسیاری از افرادی که نمیتوانند یک کار استاندارد از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر کار کنند، مناسب میسازد. در حالی که موقعیت های دورکاری مطمئناً می تواند جذاب به نظر برسد، چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از پذیرش یکی از آنها در نظر بگیرید.
اگر به دنبال شغل دورکاری هستید، کمی وقت بگذارید و به عوامل زیر فکر کنید. اگر در مورد پاسخ ها مطمئن نیستید، هنگام مصاحبه برای این موقعیت، از مدیر استخدام بپرسید:
-
صلاحیت ها: آیا شرکت به تجربه قبلی دورکاری نیاز دارد؟ آیا با سرپرستان کار خواهید کرد یا برنامه خود را دیکته خواهید کرد؟
-
انعطاف پذیری: آیا کارفرما اجازه کار 100% از راه دور را می دهد یا فقط جزئی؟ آیا باید در ساعات کاری وارد پورتال اداری شوید یا از یک برنامه ردیابی زمان استفاده کنید؟ آیا لازم است در ساعات کاری استاندارد در دسترس باشید؟
-
مکان: چه گزینه هایی برای یک فضای کاری دارید؟ آیا شرکت به شما اجازه می دهد در خارج از ایالت یا کشور کار کنید؟ آیا بیمه شرکت شما را در حین کار از محل خارج از محل تحت پوشش قرار می دهد؟
-
امنیت و تجهیزات: شرکت چه لوازمی را ارائه خواهد کرد؟ این موارد ممکن است شامل رایانه، چاپگر، تلفن، مودم اینترنتی و امنیت سایبری باشد یا نباشد. آیا می توانید از وای فای عمومی استفاده کنید؟
-
ارتباط: برای برقراری ارتباط با سایر اعضای شرکت به چه ابزارهایی نیاز دارید؟ آیا نقش نیاز به جلسات مکرر دارد؟ آیا با تکنولوژی مورد استفاده شرکت آشنا هستید؟
-
عوامل حواس پرتی: در صورت دورکاری، حفظ نظم و انگیزه لازم برای کار در خارج از دفتر مهم است. در نظر بگیرید که آیا یک محیط کار مجازی برای شما مفید است یا خیر.
کار از راه دور می تواند مزایایی برای همه طرف ها داشته باشد. با این حال، اغلب بدون ساختار است. در حالی که بسیاری از مردم از این انعطاف پذیری لذت می برند، برخی دیگر یک برنامه زمانی یا روتین را ترجیح می دهند. قبل از پذیرش یک موقعیت دورکاری، بهترین را برای شما در نظر بگیرید.
ممکن است به دلایل مختلفی به مشاغل خانگی فکر کنید. کار از خانه به شما امکان انعطافپذیری بیشتری در زندگی روزمره، فرصت کار برای شرکتهایی در ایالت یا کشور دیگر، یا توانایی دنبال کردن سایر علایق و در عین حال حفظ حقوق ثابت را میدهد.
در حالی که برخی از مشاغل خانگی به مهارتها یا مدرکهای فنی خاصی نیاز دارند، مانند نمایندگان بیمه یا کدنویسهای پزشکی، برخی دیگر به مهارتهای هنری مانند نوشتن یا طراحی نیاز دارند. نقاط قوت شما هرچه که باشد، گزینههای متعددی وجود دارد که میتوانید هنگام جستجوی یک شغل جدید از راه دور بررسی کنید.
15 شغل خانگی که درآمد خوبی دارند 🙂
1. وبلاگ نویس
وظایف شغلی اولیه: وبلاگ نویسان از مفهوم تا تحویل مقالات را برنامه ریزی، تحقیق، نوشتن و ویرایش می کنند. آنها ابتکارات محتوا را رهبری می کنند و توصیه های مؤثری را ارائه می دهند و همچنین با نویسندگان، طراحی و سئو برای تعریف استراتژی کاربر شریک می شوند.
2. معلم خصوصی
وظایف شغلی اولیه: مربیان جلساتی را با مشتریان برای بررسی تکالیف در حوزه موضوعی مربوطه تشکیل می دهند. آنها از دانشآموزان درباره حوزههای موضوعی مشکلدار میپرسند که مستلزم کاوش بیشتر و بررسی سؤالات آزمون یا تکلیف است که دانشآموز به درستی پاسخ نداده است.
3. مترجم
وظایف شغلی اصلی: مترجمان ترجمه هایی را انجام می دهند که از نظر دستور زبان با قوانین زبان مقصد مطابقت دارند. آنها معنای کامل زبان مبدأ را به زبان مقصد منتقل می کنند و با توجه به نوع مطالب و دیدگاه خوانندگان، ترجمه های اصطلاحی تولید می کنند.
- آموزش وردپرس
4. نویسنده گرانت
وظایف شغلی اولیه: نویسندگان کمک هزینه روابط خود را با اهداکنندگان توسعه داده و حفظ می کنند. آنها پیشنهادها، درخواستهای اهداکننده و نامههای قدردانی را تهیه میکنند و تقویمی از مهلتهای گزارش را حفظ و توسعه میدهند.
5. کدگذار پزشکی
وظایف شغلی اولیه: کدنویسان پزشکی کدگذاری و چکیده نویسی پرونده های پزشکی سرپایی را انجام می دهند. آنها خطوطی از کد و داده های بالینی را انتزاع می کنند و بازخورد معمولی را به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای اصلاح کمبودها ارائه می دهند.
6. مشاور بازاریابی آزاد
وظایف شغلی اولیه: مشاوران بازاریابی آزاد برنامه ای برای موقعیت استراتژیک با مدیران اجرایی و مدیران سطح بالا ایجاد می کنند. آنها یک برنامه بازاریابی مکتوب تهیه می کنند که به هر یک از ابتکارات اصلی ما می پردازد و رویکردهای موقعیت یابی محصول را برای هر پیشنهاد جدید توصیه می کند.
7. نویسنده فنی
وظایف شغلی اولیه: نویسندگان فنی رویه ها و دستورالعمل های عملیاتی را برنامه ریزی، توسعه، سازماندهی، نوشتن و ویرایش می کنند. آنها در مورد مشخصات طراحی فنی و اسکریپت های آزمایشی تحقیق، توسعه و مستندسازی می کنند و علاوه بر کتابچه های راهنما، اسناد الکترونیکی تولید می کنند.
8. طراح گرافیک
وظایف شغلی اصلی: طراحان گرافیک به طور همزمان روی بیش از 5 پروژه بر اساس حجم کاری فعلی مشتری کار می کنند. آنها عناصر طرح های دیگر، مانند آیکون ها و عکس ها را کنار هم می گذارند و جنبه های بصری مواد بازاریابی، وب سایت ها و سایر رسانه ها را ایجاد می کنند.
9. برنامه نویس
وظایف شغلی اولیه: برنامه نویسان برنامه نویسی را برای برنامه های نرم افزاری داخلی کدنویسی و آزمایش می کنند. آنها کدهای برنامه های موجود را بر اساس نیاز فوری اشکال زدایی می کنند و پس از تکمیل نرم افزار، آموزش کاربر نهایی را انجام می دهند.
10. سردبیر مستقل
وظایف شغلی اصلی: ویراستاران آزاد کمپین های محتوایی ایجاد می کنند که با اهداف بازاریابی و اهداف شرکت همخوانی دارد. آنها محتوا را برای همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی تولید، ویرایش و سفارشی می کنند و مقالات را به وب سایت های شخص ثالث برای انتشار و پست مهمان در وب های شریک ارائه می دهند.
11. مدیر افیلیت مارکتینگ
وظایف شغلی اولیه: مدیران افیلیت مارکتینگ وظایف مدیریتی روزانه را برای حفظ حساب های اختصاص داده شده انجام می دهند. آنها در انجمنها و گروههای صنعتی فعال هستند تا حسابهای بالقوه جدید را پیشنهاد کنند و کسبوکار را بازیابی کنند و از حسابهایی که با رقبا خرج میکنند، خرج کنند.
12. توسعه دهنده وب
وظایف شغلی اولیه: توسعه دهندگان وب برنامه هایی را ایجاد می کنند که به مراحل چرخه عمر توسعه نرم افزار می پردازد. آنها روش های جامع تست برنامه را توسعه می دهند و برنامه های کاربردی موجود را برای مطابقت با استانداردهای امنیتی و عملکردی به روز می کنند.
اگر میخواهید انعطافپذیری شغل کار از خانه را داشته باشید، فرصتهای متعددی برای دستیابی به شغلی با پتانسیل درآمد مناسب وجود دارد. مشاغل خانگی که بیشترین درآمد را دارند احتمالاً به مدرک یا آموزش خاصی نیاز دارند (مانند مشاوره یا برنامه نویسی). سایر مشاغل پردرآمد را می توان با مهارت های پیشرفته خاص یا یک شبکه حرفه ای بزرگ به دست آورد. اگر به شغل خاصی در خانه میخواهید با شرایطی که ممکن است هنوز برآورده نشده باشید، میتوانید مهارتهای خاصی را توسعه دهید یا مدارک مورد نیاز شغل مورد نظر خود را دریافت کنید.
13. نماینده بیمه
وظایف شغلی اولیه: نمایندگان بیمه روابط کاری مثبتی با مشتریان ایجاد می کنند. آنها از طریق تماس سرد و پست مستقیم با مشتریان تماس می گیرند تا در مورد وضعیت بیمه و نیازهای آینده آنها جویا شوند و پس از ثبت و تأیید ادعا، درآمد حاصل از بیمه نامه را تحویل دهند.
14. استخدام متخصص
وظایف شغلی اولیه: متخصصان استخدام با افراد و مشاغل ارتباط برقرار می کنند تا سرنخ های واجد شرایط ایجاد کنند. آنها وظایف استخدام را با استفاده از روشهای تماس مختلف انجام میدهند و گزارشهای سوابق متقاضی را حفظ میکنند و بهروزرسانیهای منظم استخدام را ارائه میکنند.
15. نماینده فروش
وظایف شغلی اصلی: نمایندگان فروش اطلاعات مشتری از جمله آدرس و شماره تلفن را برای پیگیری های بعدی دریافت می کنند. آنها ارائه فروش شما را بر اساس میانگین های موفقیت/شکست تنظیم می کنند و از طریق ارتباط دوستانه و جذاب با مشتریان رابطه برقرار می کنند.
- آموزش فتوشاپ
مزایای دورکاری
دورکاری برای کارمندان
دورکاری یا دورکاری به کارمندان این امکان را می دهد که بدون سفر به دفتر مرکزی با یکدیگر کار کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. دورکاری از فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور استفاده می کند تا کارمندان را قادر سازد تا وظایف خود را انجام دهند، ملاقات کنند و با یکدیگر از مکان های دوردست و مجزا همکاری کنند. دورکاری را می توان با یک خط تلفن ساده یا راه اندازی کامل دفتر کار خانگی بسته به ماهیت کار و نیازهای شرکت انجام داد.
دورکاری نیاز به رفت و آمد را از بین می برد. این نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های مربوط به رانندگی به و برگشت کارمندان می شود، بلکه باعث صرفه جویی در وقت آنها و کاهش ترافیک در منطقه می شود. مزایای کارکنان عبارتند از:
- صرفه جویی در سوخت، عوارض، تعمیر و نگهداری خودرو و پارکینگ
- نیاز به جابجایی را از بین می برد
- زمان آزاد بیشتر و تعادل کار/زندگی بهبود یافته
- فرصتی برای برنامه ریزی انعطاف پذیر فراهم می کند
- استرس را کاهش می دهد
- بهره وری و رضایت شغلی را افزایش می دهد
دورکاری برای کارفرمایان
دورکاری می تواند ابزاری قدرتمند برای استخدام و حفظ کارفرمایان در بازار کار رقابتی باشد. از کاهش هزینه ها تا بهبود رضایت کارکنان، مزایای زیادی وجود دارد که کارفرمایان می توانند با افزودن قابلیت های دورکاری از آنها بهره مند شوند. این مزایا عبارتند از:
- افزایش بهره وری کارکنان
- افزایش رضایت کارکنان
- جذب و حفظ کارکنان بهبود می یابد.
- کاهش غیبت کلی
- کاهش نیاز به فضای اداری و پارکینگ
- فرصتی برای استخدام نیروهای ماهر از خارج از منطقه
- توانایی کاهش ترافیک و بهبود جامعه
- انعطاف پذیری برای تداوم عملیات تجاری در طول یک بحران منطقه ای یا شرایط اضطراری آب و هوایی