متاسفانه یکی از مشکلاتی از که امروزه بیشتر دیجیتال مارکترها برای پیجهای اینستاگرامی درگیر آن هستند این است که با توجه به فعالیت و تلاشی که برای پیج انجام میدهند بازدهی خوبی را ندارند و نمیتوانند فروش خوبی را کسب کنند. خوب در این مواقع معیارها و فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما باید بتوانید آن را بررسی و سپس در جهت اصلاح آن تلاش نمایید. هر کسب و کاری ممکن است مشکل جداگانهای داشته باشد اما مهم ترین نکته اینجاست که باید بتوانید این مورد را شناسایی نمایید. در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به طور کامل راجع به موضوع دلایل خرید نکردن مشتری از پیج اینستاگرام چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را بیان نماییم. اگر مشکل پیج شما این است که فروش خوبی را ندارید دقیقا به مقاله درستی سر زده اید. در ابتدا معمولا مشکل از آن جایی نشات میگیرد که افراد هنوز به خوبی کار با پلتفرم اینستاگرام را بلد نیستند برای همین پیشنهاد میشود حتما محتوای کاربردی آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
- دلایل خرید نکردن مشتری از پیج اینستاگرام چیست؟
دلایل خرید نکردن مشتری از پیج اینستاگرام چیست؟
خوب ما قصد داریم تا مهم ترین دلایل را در این قسمت با یک دیگر بررسی کرده و آنها را آنالیز نماییم. بهتر است پس از بررسی هر مورد آنها را یادداشت کرده و در مورد پیج اینستاگرام خود بررسی نمایید تا رد انتها بتوانید مشکل عدم کسب در آمد خود را درک نمایید.
عدم اعتماد کاربران به پیج شما
یکی از مهم ترین دلایلی که برای اکثر پیجهای اینستاگرامی رخ میدهد این است که کاربران اعتماد لازم و کافی را به این پیجها ندارند. شاید برای شا جالب باشد که بیشتر پیجها پس از بررسی همین مورد اول مشکل عدم فروش خود را متوجه شده و آن را برطرف میکنند. البته افراد در این قسمت معمولا میگویند که پیج ما کاملا هم مورد اعتماد است ما یک کسب و کار بزرگ هستیم. بله درست است شما یک کسب و کار بزرگی هستید که برای تاسیس زحمات زیادی کشیدهاید اما خوب خود را جای کاربرا بگذارید آیا میتوانید به اولین پیجی که سر میزنید اعتماد کرده و ثبت سفارش انجام بدهید؟ مسلما خیر!
شما باید بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید تا کاربر با خیال راحت از شما خرید انجام بدهد. متاسفانه پیجهای زیادی وجود دارند که از اعتماد مردم سوء استفاده میکنند و همین مشکل باعث میشود تا کاربران نتوانند به پیجها و کسب و کارهای جدید به راحتی اعتماد کنند. اما خوب اصلا دلسرد نشوید زیرا قرار است در ادامه راهکارهای مفید برای کسب اعتماد کاربران را توضیح بدهیم و شما با انجام این کارها در مرور زمان میتوانید پیشرف بسیار زیادی را داشته باشید:
وجود درگاه پرداختی به شدت روی اعتماد کاربران تاثیر گذار است.
فرض کنید شما قرار است یک خرید انجام بدهید و ادمین به شما یک شماره کارت میدهد. اگر برای بار اول خرید میکنید دائما استرس این را خواهید داشت که خرید شما کلاهبرداری نباشد. اما در دنیای مجازی پرداخت از طریق درگاههای پرداختی بانکی این کار را سریعتر و راحت تر کرده است. افراد هنگامی که از درگاه پرداخت میکنند میدانند شما برای دریافت درگاه بانکی یک سری تعهدات لازم را پر کردهاید و کمتر صفحات کلاه برداری تا این مرحله پیش میروند. حالا این درگاه گرفتن شما 2 حالت دارد. حالت اول این است که به صورت مستقیم برای صفحه اینستاگرام خود درگاه تهیه نمایید که در مقاله معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه های اینستاگرامی به صورت مفصل به توضیح آن پرداخته ایم.
حالت دوم این است که سایت داشته باشید و درگاه خود را از طریق سایت ثبت نمایید و از مشتری بخواهید که از سایت سفارش خود را نهایی کند. خوب مسلما داشتن سایت هم یکی از موارد در اعتماد ساری کاربران است که در ادامه به آن میپردازیم.
رضایتمندی مشتریان را به افراد جدید نمایش بدهید!
معمولا ما دوست داریم فعالیتی را انجام بدهیم که قبلا تعدادی آن را انجام داده و از صحت درست بودن آن اطمینان دارند. بنابراین برای این که این حس را به مشتری بدهید باید رضایتمندی مشتریان را به مشتریان بالفعل نمایش بدهید. حالا از طریقهای مختلفی میتوانید این کار را انجام بدهید. معمولا در پیجهای اینستاگرامی شما گزینهای به نام هایلایت رضایت مشتری مشاهده میکنید. مشکلی که پیش میاید این است که ممکن است برخی از افراد پیامی مبنی بر رضایت برای شما ارسال نکنند. خوب برای این که کاربران به این کار تشویق بشوند میتوانید امتیازاتی برای آنها در نظر بگیرید. فقط لطفا این کار را واقعی انجام بدهید زیرا نمیتوانید برای طولانی مدت کاربران را گول بزنید.
تضمین کیفیت و قیمت !
مسلما تمامی افراد دوست دارند تا محصولی را به بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنند و همین موضوع باعث میشود تا به کسب و کار شما اعتماد کنند. در ابتدای مسیر کاری باید از حاشیه سود خود کم و درصد تخفیف بیشتری را برای مشتری قرار بدهید زیرا با این موارد جلب اعتماد بیشتری را خواهید داشت. در ابتدای کار از اجناس با کیفیت استفاده کنید اگر در ابتدای مسیر به درستی کار کنید میتوانید اعتماد مشتریان را بیشتر جلب کنید.
در صورت امکان سایت طراحی کنید!
ترکیب فروش در سایت و اینستاگرام بسیار معجزه خواهد کرد. معمولا سایت اعتماد مشتریان را بیشتر جلب میکند به خصوص اگر از نماد اعتماد الکترونیکی هم استفاده کنید. شما برای تهیه یک سایت نیاز به هزینههای اولیه دارید ولی عضویت در پلتفرم اینستاگرام رایگان است بنابراین مردم از این نیز اعتماد بیشتری را به کسب و کار شما برای خرید پیدا خواهند کرد. در ابتدای کار نیاز نیست هزینهی زیادی را برای طراحی سایت انجام دهید. یک سایت وردپرسی هم میتواند برای شما مفید باشد. اگر با وردپرس آشنا نیستید میتوانید آموزش وردپرس را مطالعه نمایید.
از مراحل ارسال سفارش سایر مشتریان فیلم تهیه نمایید!
گاهی اوقات این عدم اعتماد از آن جایی نشات میگیرد که کاربر اصلا نمیداند فروشی در این پیج اتفاق افتاده است یا نه! برای همین منظور پیشنهاد میشود که حتما از مراحل آماده سازی سفاشر سایر مشتریان ویدیو تهیه نمایید و در قالب استوری به بیقهن کاربران برای بالا بردن اعتماد نمایش دهید!
تعداد پستهای پیج شما بسیار کم است!
گاهی اوقات وارد یک فروشگاه اینترنتی میشویم تا خرید خود را انجام دهیم اما به محض دیدن پیج نظرمان عوض میشود. داخل پیج پستهای بسیار کمی در مورد محصولات وجود دارد. برای همین حتما پیشنهاد میشود برای پست گذاری داخل پیج خود حتما محصولات کاربردی را به صورت پست قرار بدهید. اگر پیج شما خالی باشد حس فروشگاه بسته شده را به مشتری خواهد داد.
محتوای خوبی را تولید نمیکنید!
شما با تولید محتوا میتوانید مشتریان زیادی را به سمت خود هدایت نمایید. تولید محتوای شما باید اصولی و روی برنامه باشد و صد البته طبق هدف شما پیش برود. این که هر روز یک محتوای دلخواه و بی ربط منتشر کنید قطعا نتیجه خوبی برای پیج شما نخواهد داشت و کاربران را سردرگم خواهید کرد.
برای این کار حتما یک استراتژی تولید محتوا طراحی نمایید تا حداقل برنامه محتوایی 1 ماه آینده خود را داشته باشید! محتوای شما باید کاملا به پیج مربوط باشد. سعی نکنید حتما تمامی محتواها مربوط به فروش باشد سعی کنید محتوای آموزشی هم داشته باشید. از محتوایی ویدیویی استفاده کنید زیرا تاثیر زیادی را روی کاربران دارد. روزانه در استوری فعالیت کنید و فضای صمیمی را ایجاد نمایید. اگر پیج شما از این مورد نقص دارد پیشنهاد میشود حتما موضوع آموزش تولید محتوا را مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین تکنیکها را آموزش ببینید!
اگر قصد دارید محتوای ویدیویی تولید کنید بنابراین به یک ابزار خوب برای ادیت کلیپهای خود نیاز دارید که ما در برتر آموز بهترین ابزارها را بررسی و در مقاله بهترین ابزارهای ساخت کلیپ اینستاگرام مطالعه نمایید.
جامعه هدف خود را اشتباهی شناسایی کردهاید!
یکی از دلایل مهمی در عدم کسب درآمد شما از طریق پیج اینستاگرام این است که نتوانستهاید جامعه هدف را به درستی تشخیص بدهید و این یعنی این که تمامی فعالیتهای شما تا به الان برای افرادی بود که هیچ تعاملی با پیج شما نداشتهاند.
اولین و مهم ترین قدم در هر کسب و کاری این است که شما باید بتوانید جامعه هدف خود را بررسی و آنها را به روشهای درستی دسته بندی نمایید. اگر کسب و کار شما مربوط به فروش اسباب بازی است جامعه هدف شما پدر مادرانی خواهد بود که فرزند دارند و قطعا از افراد مجرد بازخورد خوبی را نخواهید گرفت.
پیج شما اصلا نظم مشخصی ندارد!
برای مثال شخصی به دنبال محصول X در میان پستهای پیج شما است اما به علت این که پیج شما بسیار نا منظم است نمیتواند محصول مورد نظر خود را به خوبی پیدا کند. اگر شخصی هستید که برای پست گذاری برنامهای ندارید و پستهای شامل فیلم ، متن ، موسیقیهای بی ربط به موضوع پیج است با اینکار فقط به پیج خود لطمه و صدمه خواهید زد و اصلا به پیشرفت کسب و کار خود کمک نخواهید کرد.
بد قولی هنگام ارسال و ثبت سفارش از کاربر!
در اینستاگرام کاربران برای این که سفارش خود را ثبت کنند مجبور هستند تا از طریق دایرکت این کار را انجام بدهند و شما با پاسخ در دایرکت و چک کردن موجودی میتوانید سفارش مشتری را ثبت کنید!. گاهی اوقات مشتری عجله زیادی برای ثبت سفارش دارد اما تایم زیادی باید منتظر باشد تا شما در دایرکت پاسخگو باشید که خوب متاسفانه با طولانی شدن این فرآیند ممکن است دیگر کاربر علاقهای به خرید از مجموعه شما نداشته باشد و همین موضوع باعث میشود تا فروش شما در کسب و کار به شدت کاهش یابد.
گاهی اوقات با تمام این مشکلات ثبت سفارش را از کاربر انجام میدهید و مبلغ را دریافت میکنید اما زمان زیادی طول میکشد تا شما سفارش مشتری را تحویل بدهید و این مورد هم جزو نارضایتیها و کاهش فروش شما خواهد بود.
افزایش فالور شما به صورت درستی صورت نگرفته است!
قطعا برای این که یک پیج موفق بشود باید زمان زیادی را صرف جذب مخاطبین کند اما برخی از کسب و کارها متاسفانه حوصله این کار را ندارند و میخواهند هرچه سریعتر به دنبال کنندگان تعداد بالا برسند برای همین از روشهای درستی استفاده نمیکنند. خرید فالوو و یا شرکت در کمپینهای زرد فضای مسمومی را برای افزایش فالوور بوجود آورده است که الگوریتمهای اینستاگرام بشدت روی این موضوع حساس هستند و با پیجهای خاطب برخورد میکنند.
بر اساس الگوریتمهای اینستاگرام در اولین ساعت انتشار پست در پیج شما، اینستاگرام آن را تنها به 10 درصد از فالورهای شما نمایش میدهد. عکسالعمل مخاطبین به پست شما ، سرنوشت آن در ساعات بعدی را تعیین خواهد کرد. اگر بخش قابل توجهی از فالوئرهای شما ، مخاطبان واقعی پیجتان نباشند و پست شما بازخورد لازم از سوی مخاطبان را دریافت نکند ، شانس شما برای دیده شدن توسط فالوئرهای واقعیتان به شدت کاهش خواهد یافت. پس اگر این ده درصد جزو فالوورهای فیک باشد دیگر شانسی برای پیشرفت نخواهید داشت.
هشتگ گذاریهای مناسب در پیج ندارید!
یکی از مهم ترین ابزارها در اینستاگرام هشتگها نامیده میشود که با استفاده از آنها میتوانید مخاطبین زیادی را به پیج خود هدایت نمایید. البته دقت کنید که در پستهای خود از هشتگهای مرتبط استفاده نمایید. اگر دقت کرده باشید میتوانید هشتگهای دلخواه خود را فالو کنید بنابراین ممکن است پست شما به افرادی که هشتگ مربوط را فالو کرده باشند نمایش داده شود که این یعنی یک بازدید مفید از فردی که به کار شما علاقه دارد که در ادامه میتواند مشتریهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
بخش بیو شما اصلا کامل نیست!
بیو پیج اینستاگرام یک خلاصهای از وضعیت کسب و کارتان است که بسیار روی تصمیم گیری مخاطبین هدف تاثیرگذار است بنابراین اصلا نباید بیو نامناسبی را قرار دهید. اکثر افراد با مطالعه بیو تصمیم میگیرند که محتوای پیج شما را بررسی کنند یا خیر! حتما موضوع فعالیت خود را در بیو شرح بدهید تا کاربر را از این موضوع آگاه سازید!
عکسهای بی کیفیت از محصولات خود منتشر میکنید!
افراد در فروش حضوری به صورت کامل محصول را از ابعتد مختلف بررسی میکنند اما در فروش آنلاین این وظیفه شما است که با درج تصاویر با کیفیت محصول را همه جانبه به کاربر نمایش بدهید! حتما عکاسی خوبی داشته باشید و سعی کنید از عکسهای یونیک و منحصر بفرد استفاده کنید که این موضوع هم تا حد زیادی روی اعتماد کاربران تاثیر گذار است.
در برند سازی موفق عمل نکردهاید!
برند سازی یکی از موارد مهمی است که معمولا در کسب و کارها رعایت نمیشود. اگر برند سازی درستی را داشته باشید این برند شما است که برایتان به نوبه خود فروش ایجاد میکند. برندهای خوب همیشه در ذهن مردم ماندگار هستند و با یک بازاریابی اصولی به استحکام و جلب اعتماد این برند میتوانید کمک نمایید!
به مشتریان ناراضی اهمیت بدهید!
هیچ موقع هیچ کسب و کاری را نمیتوان پیدا کرد که در آن تمامی مشتریان در رضایت صد در صدی خود باشند بلکه همیشه افرادی هستند که از خدمات و سرویس دهی رضایت ندارند. دقت نمایید که این افراد هم مشتری شما هستند و گاهی اوقات با انتقاد سازنده میتوانند به شرایط فعلی کسب و کار شما کمک کنند. برای همین مشتریان ناراضی را سرکوب نکنید و حتما از آنها بابت ارسال فیدبک تشکر کنید و این اطمینان خاطر را بدهید که این موضوع به زودی برطرف خواهد شد حتی در صورت امکان از آنها دلجویی نمایید!
اصلا تبلیغات ندارید!
هر پیج و هر کسب و کاری برای این که به موفقیت برسد نیاز دارد تا تبلیغات داشته باشد. خوب قطعا تبلیغات برای شما هزینه خواهد داشت اما اگر تبلیغات اصولی را انجام بدهید حجم زیادی از این هزینهها به شما باز خواهد گشت. نیاز نیست که به سراغ تبلیغات بزرگ و گران بروید میتوانید با پیجهای کوچکتری شروع کنید و کسب و کار خود را معرفی نمایید. تبلیغات دنیای بزرگی دارد که لازم است مهارت کافی در این زمینه داشته باشید به همین منظور پیشنهاد میشود مقاله راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
برخوردی مناسبی با فالورهای خود ندارید!
اگر روزانه میلیونها تومان خرج تبلیغات کنید اما اگر برخورد مناسبی با دنبال کنندههای خود نداشته باشید قطعا نمیتوانید در این زمینه پیشرفت کنید! مشتریان شما چرخههای کسب و کارتان هستند و اگر نتوانید آنها را راضی نگه دارید قطعا نباید به موفقیت امید داشته باشید. بنابراین حتما پیشنهاد میشود که در برخورد با مشتریان و فالورهای خود بسیار محترم باشید.
اطلاعات شما اصلا آپدیت نیست!
شما به عنوان فروشنده یک محصول باید بتوانید اطلاعات دقیقی را از محصولات در اختیار مشتری قرار دهید. بنابراین اگر نتوانید اطلاعات کافی را در اختیار مشتری قرار دهید هرگز نمیتوانید فروش خوبی را تجربه کنید!
سخن آخر :
تا به اینجا سعی کردهایم تا به صورت کامل و دقیق راجع به موضوع دلایل خرید نکردن مشتری از پیج اینستاگرام چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز بیان نماییم. امیدواریم با انجام و بررسی هر کدام از روشهای فوق به کسب در آمد پیج خود کمک نمایید. مهم ترین نکته اسن است که نباید هیچ گاه از فعالیت خود نا امید شوید و زمان بهترین ابزاری است که میتوانید به کسب و کار خود هدیه بدهید. اگر تجربهای در زمینه دلایل خرید نکردن مشتری از پیج اینستاگرام چیست؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز! راستی اگر به مقالات مربوط به اینستاگرام علاقه دارید پیشنهاد میشود حتما به جدیدترینهای اینستاگرام سر بزنید!
نویسنده : تارا محمدزاده
تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.