هنگامی که شرکت ها به مطالب نوشتاری نیاز دارند، معمولا از یک کپی رایتر یا یک نویسنده محتوا استفاده می کنند. این نوع نویسندگان در ایجاد محتوای بازاریابی برای مشاغل تخصص دارند. درک تفاوت بین این دو نقش می تواند به شرکت شما کمک کند تصمیم بگیرد که کدام یک را برای محتوای نوشتاری شما نیاز دارد. در این مقاله، ما کپیرایتینگ را با نوشتن محتوا مقایسه میکنیم و نکاتی را برای تعیین اینکه از کدام یک استفاده کنیم، ارائه میکنیم.
کپی رایتینگ چیست؟
کپی رایتینگ کلمه دیگری برای “تبلیغ نویسی” است. این به متنی اشاره دارد که به نوعی برای بازاریابی یک محصول استفاده می شود. وقتی کسی متنی را برای تبلیغات، وب سایت، بروشور، کاتالوگ، پست مستقیم، برچسب، کاغذ سفید، پست رسانه های اجتماعی یا هر ارتباط بازاریابی دیگری ایجاد می کند، در حال نوشتن کپی است.
کلمه “کپی رایتینگ” خود از یک تعریف ثانویه از کلمه “کپی” گرفته شده است که در این مورد برای توصیف متن برای یک مقاله یا تبلیغات استفاده می شود.
در حالی که “کپی” می تواند به طور گسترده به متنی اشاره کند که قرار است در هر پلتفرمی منتشر شود (از جمله مقالات خبری)، بازاریابان معمولاً از این اصطلاح برای توصیف هر متنی استفاده می کنند که برای تبلیغ یک محصول استفاده می شود.
- برنامه ریزی استراتژیک
کپی رایتینگ ایجاد متنی برای تبلیغات یا بازاریابی یک شرکت خاص است. هدف آن افزایش آگاهی از برند و ترغیب مخاطبان به انجام یک اقدام خاص، مانند خرید یک کالا است. برای این کار، کپی رایترها محتوای خود را جذاب و خاطره انگیز می کنند. کپی رایتینگ ویژگی های یک محصول را با ساختاربندی آن در بهترین دیدگاه ممکن از طریق طوفان فکری ایده های خلاق برجسته می کند.
برخی از اشکال کپی رایتینگ عبارتند از:
-
بروشورها
-
بیلبوردها
-
کمپین های ایمیلی
-
صفحات فرود
-
تبلیغات مجلات
-
بیانیه های مطبوعاتی
-
فیلمنامه های رادیویی
-
ایمیل های فروش
-
پست های رسانه های اجتماعی
-
برچسب ها
مسئولیت های شغلی یک کپی رایتر
برخی از وظایف شغلی رایج یک کپی رایتر عبارتند از:
-
نوشتن کپی برای پیروی از صدا و سبک برند
-
همکاری با تیم روابط عمومی و سایر متخصصان در پروژه های بازاریابی
-
ویرایش و تصحیح نسخه برای اطمینان از صحت
-
صحبت با ذینفعان برای تعیین نیازها و الزامات محتوایی آنها
محتوا نویسی چیست؟
محتوا نویسی تولید مطالب نوشتاری برای اطلاع خوانندگان است. این متخصصان با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سعی در ایجاد ترافیک وب دارند. نویسندگان محتوا همچنین سعی می کنند با زبان متقاعد کننده و محتوای مرتبط، تعامل مشتری را افزایش دهند. آنها مواد تخصصی را برای وب سایت ها و سایر رسانه های دیجیتال تولید می کنند. در طول این فرآیند، نویسندگان محتوا اغلب در مورد موضوعات خود تحقیق می کنند تا حقایق لازم را برای خوانندگان فراهم کنند تا بتوانند موضوعات را به طور کامل درک کنند و اعتبار ارائه کنند.
برخی از اشکال کپی رایتینگ عبارتند از:
-
وبلاگ ها
-
کتاب های الکترونیکی
-
خبرنامه های ایمیل
-
راهنماهای چگونه
-
ویژگی های مجله
-
مقالات روزنامه
-
صفحات وب
مسئولیت های شغلی یک نویسنده محتوا
در اینجا برخی از مسئولیت های شغلی رایج یک نویسنده محتوا آورده شده است:
-
انجام تحقیق در مورد موضوعات مرتبط با صنعت برای تولید محتوا
-
ویرایش و تصحیح محتوا برای بهبود خوانایی برای بینندگان
-
تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده از شیوه های سئو برای بهبود ترافیک وب سایت شرکت
-
ایجاد تیترهای جالب برای جذب خوانندگان
-
تکمیل پروژه ها در مهلت های تعیین شده
کپی رایتینگ در مقابل نوشتن محتوا
در حالی که هم کپیرایترها و هم نویسندگان محتوا کلماتی را برای کسبوکارها میسازند، اما با هدف متفاوتی در ذهن مینویسند. در اینجا چند تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا وجود دارد:
هدف کلی
یک کپی رایتر محتوا را برای متقاعد کردن خوانندگان خود ایجاد می کند، در حالی که یک نویسنده محتوا برای آگاه کردن خوانندگان خود محتوا تولید می کند. از آنجایی که کپی رایترها در تلاش برای فروش یک محصول یا خدمات هستند، کپی آنها با فراخوانی برای اقدام به پایان می رسد. نویسندگان محتوا هدف ظریف تری از تشویق وفاداری به برند از طریق نوشتن مقالاتی دارند که آموزش و سرگرمی دارند.
طول مطالب
به طور معمول، یک کپی رایتر یک کپی با فرم کوتاه می نویسد و یک نویسنده محتوا به صورت طولانی می نویسد. کپی رایترها متن خود را مختصر نگه می دارند تا خوانندگان خود را درگیر کنند. با این حال، نویسندگان محتوا اغلب در توضیح یک فرآیند یا موضوع عمیق تر می نویسند.
نقش در یک شرکت
یک کپی رایتر حرفه ای است که کار اصلی او ایجاد کپی است. نویسندگان محتوا اغلب نقش های دیگری فراتر از نوشتن دارند. آنها ممکن است یک نویسنده، وبلاگ نویس، مدیر اجرایی، مهندس نرم افزار یا افراد دیگر باشند.
لحن نوشتن
کپی رایترها هنگام صحبت با بینندگان خود از لحن گفتگو استفاده می کنند. از آنجایی که نویسندگان محتوا اطلاعات بیشتری دارند، لحن آنها اغلب رسمی تر است.
مهلت ها
کپیرایترها برای برآورده کردن درخواستهای مشتری خود در مهلتهای زمانی دقیق کار میکنند. از آنجایی که کپیرایترها محتوای طولانیتری مینویسند، ضربالاجلهای آنها معمولاً انعطافپذیرتر است تا زمان لازم برای تحقیق در نظر گرفته شود.
- آموزش زبان انگلیسی
محیط کار
کپی رایترها معمولاً برای یک آژانس تبلیغاتی برای بازاریابی یک شرکت کار می کنند. نویسندگان محتوا برای شرکت های مختلفی از صنایع مختلف کار می کنند. کپی رایترها اغلب مستقیماً با یک شرکت کار می کنند، در حالی که نویسندگان محتوا از طریق شخص ثالث کار می کنند.
مهارت های کپی رایتینگ و نوشتن محتوا
مهارت های کپی رایتینگ
در اینجا چند مهارت برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر عالی وجود دارد:
-
نوشتن محتوا برای صنایع مختلف را تجربه کنید: کپی رایترها برای بخش های مختلفی کار می کنند، که داشتن تجربه نوشتن در زمینه های مختلف، مانند مراقبت های بهداشتی یا فناوری، مفید است.
-
همدلی: برای جذب کاربران، کپیرایترها در نوشتههای خود همدلی میکنند تا حس خوبی به مخاطبانشان بدهند.
-
بازیکن تیم: از آنجایی که کپی رایترها از نزدیک با تیم های بازاریابی کار می کنند، برای آنها مفید است که یک بازیکن تیمی باشند و با دیگران به خوبی کار کنند.
مهارت های تولید محتوا
در اینجا چند مهارت برای نویسندگان محتوا برای موفقیت آورده شده است:
-
دانش سئو: از آنجایی که نویسندگان محتوا سعی در ایجاد ترافیک برای وب سایت کسب و کار دارند، از سئو و کلمات کلیدی برای هدایت کاربران استفاده می کنند.
-
مهارتهای تحقیق: برای تولید نسخههای آموزنده، نویسندگان محتوا از منابع دیگر تحقیق میکنند تا از ادعاها و حقایق خود پشتیبانی کنند.
-
ایجاد سرفصل: برای جذب خوانندگان، نویسندگان محتوا عناوین جذابی تولید می کنند که بینندگان را به خواندن مقالاتشان رغبت می کند.
مهارت های کپی رایتر و محتوا نویس
این مهارت ها برای اینکه یک کپی رایتر و نویسنده محتوا موثر باشید ضروری هستند:
-
مدیریت زمان: هم کپی رایترها و هم نویسندگان محتوا از ضرب الاجل های تعیین شده توسط مشتریان خود پیروی می کنند و چندین پروژه را در یک زمان مدیریت می کنند.
-
خلاقیت: کپیرایترها و نویسندگان محتوا هنگام تولید محتوای اصلی برای کسبوکارهایی که از آنها حمایت میکنند خلاق هستند تا خوانندگان را جذب کنند.
-
توانایی های داستان سرایی: هر دو نقش بر گفتن داستانی جذاب برای خوانندگان خود تمرکز دارند تا تأثیری به یاد ماندنی بر جای بگذارند.
-
درک مخاطبان خود: هنگام نوشتن محتوا، کپیرایترها و نویسندگان محتوا، مخاطبان خود را به خاطر میآورند و اولویتبندی میکنند تا به آنها کمک کنند تا نسخهای تولید کنند که نیازهای بینندگانشان را برآورده کند.
نکاتی برای استفاده از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا به طور موثر از کپی رایتینگ و نوشتن محتوا برای کسب و کار خود استفاده کنید:
چه زمانی از نوشتن محتوا استفاده کنیم
زمانی که هدف کسب و کار شما دستیابی به اهداف زیر است، از نوشتن محتوا استفاده کنید:
-
آموزش خوانندگان در مورد یک موضوع
-
انتقال اطلاعات به مخاطبان
-
ایجاد اعتماد و وفاداری برای فروش های آینده
-
تمرکز بر سئو و ایجاد ترافیک وب
زمان استفاده از کپی رایتینگ
زمانی که هدف کسب و کار شما دستیابی به اهداف زیر است، از کپی رایتینگ استفاده کنید:
-
فروش یک محصول یا خدمات به مصرف کنندگان
-
فاش کردن آنچه نام تجاری شما در مورد چیست
-
ایجاد حس فوریت
-
راه اندازی یک حضور در وب که کاربران را تشویق به انجام یک کار خاص می کند
-
تبدیل ترافیک به فروش یا سرنخ
چه رابطه ای بین کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا وجود دارد؟
نویسندگان و تولیدکنندگان بازاریابی محتوا باید بدانند که هدف هر نوشته بازاریابی (چه بخشی از یک تبلیغ باشد و چه بخشی از یک محتوا) انتقال اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه است.
به طور خلاصه، کپی رایتینگ معمولاً بیشتر بر محصول متمرکز است و اغلب اهداف تبدیل مستقیم دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا اغلب به صورت مماس با محصول مرتبط است. به جای تلاش برای فروش، هدف تأثیرگذاری مثبت بر خواننده با ارزش افزوده است. هدف ایجاد یک تداعی مثبت برند در ذهن خواننده است.
هم کپی رایتینگ و هم بازاریابی محتوا:
- مخاطب خاصی را هدف قرار دهید
- برای انتقال پیام به مخاطب ایجاد شده اند
- به نوشتن با کیفیت خوب نیاز دارید
ما متوجه شده ایم که کپی رایترهای بزرگ ممکن است لزوماً نویسندگان محتوای خوبی نباشند (و بالعکس). با این حال، اکثر نویسندگان می توانند مهارت های مورد نیاز را با زمان و تمرین توسعه دهند.
بنابراین چگونه می توانم محتوایی بنویسیم که فروش بیشتری برای ما داشته باشد؟
برای شروع، از وسوسه فروش چیزی اجتناب کنید. تقریباً تمام بازاریابی محتوا بر این اصل استوار است که مردم ترجیح می دهند از افراد و برندهایی که دوست دارند خرید کنند. و ارائه ارزش برای دیگران بدون انتظار پاداش یکی از بهترین راه ها برای جلب نظر مشتری است.
داستان سرایی، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد
این روزها موفق ترین برندها قصه گوها هستند. آنها از طریق داستان سرایی و همدلی به بعد انسانی بازاریابی متوسل می شوند. آنها اعتماد ما را به دست می آورند، الهام بخش عمل می شوند و ما را وادار می کنند که به مأموریت خود ایمان بیاوریم.
اما، داستان سرایی بخشی از یک رابطه مداوم با مشتریان است – و یک خیابان دو طرفه است. قبل از اینکه واقعاً شروع به فروش هر چیزی کنید، باید اعتماد ایجاد کنید. مشتریان باید بدانند که اولویت شماره یک شما فروش آنها نیست، بلکه کمک به آنهاست.
- آموزش تندخوانی
این یک عمل متعادل کننده است. یکی که در آن کپی رایترها و نویسندگان محتوا نقش های متفاوتی ایفا می کنند. با این حال، هر دوی آنها در ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان مهم هستند.
چه در حال ساختن تیم خود در داخل هستید و چه با یک آژانس کار می کنید، خوب است تفاوت بین یک کپی رایتر و نویسنده محتوا را درک کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا فرد مناسبی را برای گفتن داستان برند خود استخدام کنید.
اینفوگرافیک کپی رایتر در مقابل نویسنده محتوا
در اینجا یک اینفوگرافیک ساده برای برجسته کردن تفاوت های کلیدی بین یک کپی رایتر در مقابل نویسنده محتوا آورده شده است.
7 تفاوت کلیدی تولید محتوا و تبلیغ نویسی
1. یک کپی رایتر می فروشد، در حالی که یک نویسنده محتوا، اطلاع و آموزش می دهد
یک کپی رایتر مخاطبان هدف شما را به برند شما می فروشد. از سوی دیگر، یک نویسنده محتوا به خوانندگان اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی یا آموزش می دهد.
سونیا سیمون، شریک موسس Copyblogger Media این تفاوت را بیشتر توضیح می دهد. “کپی، به طور سنتی، چیزی است که ما برای فروش استفاده می کنیم. برای استفاده از عبارت آلبرت لاسکر، مهارت فروش در چاپ (یا پیکسل) است. هدف آن متقاعد کردن است.» سیمون می گوید.
«محتوا همه کارهای دیگر را انجام می دهد. مخاطب را جذب می کند، توجه دائمی آنها را به خود جلب می کند، توانایی شما را در حل مشکلات آنها نشان می دهد و راه را برای خرید نهایی هموار می کند.
2. کپی رایترها حس فوریت ایجاد می کنند و پاسخ های احساسی را القا می کنند
کپی رایترها از مردم می خواهند که اقدامات فوری انجام دهند. به عنوان مثال، آنها از خوانندگان می خواهند که چیزی را دانلود کنند، در یک خبرنامه ثبت نام کنند، یا یک محصول بخرند.
نیک وولنی، مدیر محتوای Super Connector Media توضیح میدهد: «برای برنده شدن در کلیک یا فروش، نه تنها باید به سؤال خواننده «چرا این؟»، بلکه «چرا الان؟» پاسخ دهید .
او میگوید: «کپیرایترها فوریت و کمبود را به عنوان یک تیتر درج میکنند تا اقدام سریع را به دنبال داشته باشند.
برعکس، نویسندگان محتوا می خواهند مخاطبی درگیر ایجاد کنند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، آنها می خواهند اعتماد ایجاد کنند و برند را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات قرار دهند.
3. نویسندگان محتوا زمینه را برای فروش آینده فراهم می کنند
حتی با وجود اینکه سعی در فروش مستقیم یک محصول یا خدمات ندارند، نویسندگان محتوا همچنان نگران فروش هستند. فروش نتیجه غیر مستقیم تولید محتوای ارزشمند است.
مطمئن نیستید که آیا یک وبلاگ می تواند ROI قابل اندازه گیری داشته باشد؟ الکس ترنبول، مدیرعامل و بنیانگذار Groove خلاف این را ثابت می کند.
“اعتماد محرک بزرگی در تصمیم گیری های خرید در هر صنعتی است. ترنبول میگوید، وبلاگنویسی، برای Groove، یک راه واقعاً مؤثر برای ایجاد این اعتماد قبل از اینکه چیزهای زیادی برای نشان دادن داشته باشیم، بود.
او میگوید: «حضور آنلاین ما بهشدت تحتتاثیر موفقیت وبلاگ قرار گرفته است، و باعث ارجاع و ثبتنام مشتریانی شده است که در غیر این صورت ممکن است هرگز نام Groove را نشنیده باشند».
4. نویسندگان محتوا به طور کلی بیشتر روی سئو متمرکز هستند
نویسندگان محتوا معمولاً برای هدایت ترافیک ورودی استخدام می شوند. بنابراین، نویسندگان محتوای برجسته در سئو عالی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا موضوعاتی را بر اساس عبارات جستجو انتخاب کنید که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند.
هنگامی که یک نویسنده محتوا را استخدام می کنید، تشخیص اینکه چقدر در مورد سئو می دانند ممکن است سخت باشد. ویکتور ایجیدولا از فروشگاه محتوای ممتاز نکته مفیدی را برای غربالگری و استخدام بهترین نویسندگان محتوای سئو به اشتراک می گذارد. به دنبال کلمات کلیدی تمرکز در نمونه های نوشتاری خود باشید.
کلیدواژه فوکوس عبارت اصلی جستجویی است که یک صفحه برای آن بهینه شده است. این کلمه کلیدی باید در عنوان صفحه، هدر اول (H1) و در سراسر کپی صفحه گنجانده شود. همچنین باید در سرفصل های فرعی توزیع شود.
نمونه های آنها را نگاه کنید. Ijidola توصیه می کند که آیا آنها محتوایی را برای یک کلمه کلیدی خاص در گذشته بهینه کرده اند یا خیر، بنابراین می توانید بدانید که آیا آنها می توانند همین کار را برای محتوای شما انجام دهند یا خیر.
5. کپی رایترها کپی کوتاه می نویسند، در حالی که نویسندگان محتوا کپی بلند می نویسند
کپی رایترها کپی را برای:
- تبلیغات، آنلاین و غیر فعال
- شعارها و شعارها
- محتوای صفحه وب
- کمپین های ایمیلی
- فیلمنامه های تبلیغاتی و تبلیغاتی تجاری تلویزیونی یا رادیویی
- اسکریپت های ویدئویی
- کاتالوگ ها
- بیلبوردها
- کارت پستال
- نامه های فروش
- نامه های پست مستقیم
- متن آهنگ جینگل
- رسانه های اجتماعی
نویسندگان محتوا محتوای طولانی تری مانند:
- مقالات
- پست های وبلاگ
- قطعات روزنامه
- ویژگی های مجله
- بیانیه های مطبوعاتی
- کاغذهای سفید
- خبرنامه های ایمیل
- کتاب های الکترونیکی
- کتاب ها
- چاپ مجلات
- پادکست ها
- تلویزیون
- فیلم
برخی از این مناطق با هم همپوشانی دارند، اما شما این ایده را دریافت می کنید.
6. نویسندگان محتوا به یک استراتژی بلند مدت کمک می کنند
شما می توانید خیلی سریع تشخیص دهید که یک کپی رایتر یک تبلیغ عالی می نویسد. معیارهایی مانند نرخ کلیک و نرخ باز شدن، نشانه خوبی از آن هستند.
اندازه گیری محتوا همیشه در کوتاه مدت آسان نیست. استراتژیهای محتوای خوب (مانند استراتژیهای سئو کلاه سفید) زمان میبرند تا نتیجه دهند.
Jon-Mikel Bailey، CDMO در Wellspring Digital، میگوید: «سئویی که باید به آن اعتماد کنید، به شما میگوید که این موارد به زمان نیاز دارد.
«چون اینطور است. اگر به تمام بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل در سال 2013 نگاهی بیندازید، یک ثابت وجود دارد… تجربه کاربری بهتر».
اگر این حقیقت سخت صبر شما را آزمایش می کند، در نظر بگیرید که ارزش محتوایی که از وبلاگ ها و مقالات به دست می آید ماندگاری طولانی تری دارد. برخلاف تبلیغات یا ایمیل، وبلاگ ها و مقالات دارای قدرت ماندگاری هستند که به مرور زمان نتیجه می دهد.
7. نویسندگان محتوا ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند، کپی رایترها این ترافیک را به سرنخ تبدیل می کنند.
این نکته آخر تفاوت های بین یک کپی رایتر و نویسنده محتوا را خلاصه می کند. کپی رایترها ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند، در حالی که کپی رایترها ترافیک را به فروش یا سرنخ تبدیل می کنند.
جسیکا فاستر، موسس Keys&Copy توضیح میدهد که ممکن است یک همپوشانی وجود داشته باشد، اما به ندرت، اگر هرگز، 100٪ باشد.
«در حالی که کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل دوست دارند بهترین های هر دو جهان را دریافت کنند – محتوایی که برای جذب ترافیک ارگانیک و دریافت نرخ تبدیل بالا ساخته شده است – واقعیت این است که محتوای سئو در افزایش ترافیک بهترین است و نسخه فروش بهترین فروش را دارد. فاستر می گوید.
کپی رایتر در مقابل نویسنده محتوا: تکمیل آن
زمانی برای متقاعد کردن، متقاعد کردن و تبدیل کردن افراد فرا می رسد. اما، قطعاً همیشه اینطور نیست. زمان را به ارائه ارزش بدون هیچ رشته ای اختصاص دهید.
محتوا مانند کارما است – برای بدست آوردن باید چیزی بدهید.