100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
الگوریتم Payday Loan گوگل، یکی دیگر از الگوریتمهای مهم گوگل که توانسته است سایتهای اسپم و درخواستهای اسپم بسیار زیادی را شناسایی کند. در این مطلب میخواهیم به بروزرسانیهای این الگوریتم بپردازیم و بررسی کنیم که چه تغییراتی را به ارمغان آوردهاست.
نگاهی بروزرسانی الگوریتم Payday Loan گوگل
در سال 2013، بروزرسانی که خیلیها در مورد آن صحبت میکردند، بروزرسانی الگوریتم Payday Loan گوگل بود. این بروزرسانی قابل توجه بود که تقریباً 0.3 درصد از درخواستهای ایالاتمتحده را تحت تأثیر قرارداد.
در آن زمان مت کاتز (Matt Cutts)، رئیس گروه Web Spam گوگل گفت:
«4 درصد از این تأثیرات برای جستجوهای ترکی (Turkish) بود، دلیل آنهم این است که این نوع جستجوها دارای اسپم (Spam) بیشتری هستند.»
این یکی از مهمترین بروزرسانیهای گوگل بود که جستجوهای اسپم را با صنایع مبهم مانند وامهای با بهره فوقالعاده، وامهای روز پرداخت، محتواهای غیراخلاقی و سیار جستجوهای اسپم را هدف قرارداد. مت کاتز اظهار داشت که وامهای روز پرداخت، کازینوها، سایتهای تجمیع بدهی و همچنین بخشهای دیگری مانند داروها، کازینوها، سایر حوزههای مالی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
زمانی که کاتز این تغییر را در می سال 2013 در یک ویدیو اعلام کرد، او گفت:
«برخی از جستجوهایی که ماهیت هرزنامه (Spam) دارند، مانند وامهای روز پرداخت یا برخی سؤالات مرتبط با کارهای غیراخلاقی تا حدودی در لیست اهداف گروه Web Spam گوگل کم رنگ هستند. به احتمال زیاد گوگل در آینده نزدیک بیشتر به بررسی این حوزهها میپردازد.»
دو اقدام تحت تأثیر بروزرسانیهای الگوریتم Payday Loan گوگل عبارت اند از:
- سایتهای هرزنامه (Spam)
- جستجوهای اسپم
بروزرسانی الگوریتم Payday Loan گوگل در یک دوره 1 الی 2 ماهه ارائه شد. اولین بروزرسانی Payday Loan در ژوئن 2013 و Payday Loan 2.0 در 16 مه 2014 رخ داد و نسخه 3.0 پس از مدتی در ژوئن 2014 انجام شد.
بروزرسانی الگوریتم Payday Loan نسخه 3.0 همچنین شامل محافظت بهتر در برابر حملات منفی سئو میشود. سایتهای تقلبی نیز در این بروزرسانی گنجانده شدهاند.
جستجوهای تحت تأثیر بهروزرسانی نسخه 2.0
بهروزرسانی نسخه 2.0 بیشتر مبتنی بر لینکها بود و بر روی حجم جستجوی بالا و کلمات کلیدی CPC تمرکز داشت که در آنها احتمال وجود هرزنامه به احتمال زیاد بسیار زیاد است. مت کاتز در مورد جستجوهای تحت تأثیر در ایالاتمتحده صحبت کرد که فقط حدود 0.3 درصد است. همچنین وی در 11 ژوئن 2013، رسماً بهروزرسانی Payday Loan 1.0 را در توییتر اعلام کرد.
بروس کلی (Bruce Clay) در این باره می گوید:
همان استراتژیهایی که سالها استفاده میکنیم و توصیه میکنیم، حتی با پاندا، Loan Payday، پنگوئن و همه بروزرسانیها و جریمههایی که گوگل اعمال میکند، هنوز هم صادق است. ما همیشه اعلام کردهایم که وبسایت شما باید شایسته رتبهبندی در نتایج جستجو باشد. شما نمیتوانید یک رشد غیرطبیعی ایجاد کنید و قطعاً این کار شما سئو و بهینه سازی برای موتور جستجوگر گوگل محسوب نمی شود. این بهروزرسانیها و آنهایی که در آینده خواهند آمد، فقط این نکته را ثابت کردهاند. گوگل به در نظر گرفتن کیفیت محتواها ادامه خواهد داد.
تمرکز باید روی چیزی که برای جستجوگر ارزش ایجاد میکند و یک سایت کاربرپسند را میسازد یعنی باید محتوا باشد؛ شما باید مطمئن شوید که محتوای درون صفحه شما مطابق با آنچه گوگل معتقد است باشد.
بهعنوان مثال، صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی خود را مشاهده کنید و چگالی کلمه کلیدی، خوانایی متن، تعداد کلمات و استفاده از متاتگ را تعیین کنید. سپس، ردپا و سیگنالی از استفاده طبیعی آن کلمه کلیدی خاص در وبسایت خود ایجاد کنید.
بخشی از استراتژی سئو شما باید شامل ممیزی سایت باشد. شما باید با دیدی وسیع به همهچیز در سایت نگاه کنید. از شر محتوای تکراری یا محتوای بیکیفیت خلاص شوید و در صورت لزوم صفحات را یکپارچه (ادغام کردن آنها به یکدیگر) کنید. بک لینکهای خود را در گوگل سرچ کنسول بررسی و لینکهای اسپم و بیکیفیت را بیاثر و حذف کنید. بررسی و تحلیل یک فعالیت مستمر است. شما باید هوشیار، فعال و متمرکز باشید.»
جردن کاستلر (Jordan Kasteler) میگوید:
«اگر سئو سایت را بهدرستی انجام میدهید، اصلاً نیازی نیست نگران تأثیرات منفی بروزرسانیهای گوگل باشید تا زمانی که با پاکسازی از سوی شخص دیگری که کارها را بهدرستی انجام نمیدهد، مواجه شوید. محتوای باکیفیت تولید و تبلیغات خود را با این محتواها، انجام دهید. از ایجاد لینک اسپم اجتناب کنید، سایتها را برای کاربر بهینه کنید.»
همانطور گفته شد، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به روشهای کلاه سفید سایت خود را سئو کنید و برای کاربران خود سایت را بهبود ببخشید؛ این موضوع نزد الگوریتم های گوگل بسیار ارزشمند است و در رشد و پیشرفت صفحات سایت، اثرگذار است.
دومین کاری که میتوانید انجام دهید این است که همیشه سایت را بروز نگهدارید و همیشه از قوانین گوگل پیروی کنید تا در بروزرسانیها دچار مشکل نشوید.
مطالعات بیشتر بهروزرسانی الگوریتم Payday Loan گوگل
بروزرسانیها، به درک بیشتر، دسترسی، نحوه جلوگیری از جرائم، ضربه خوردن، بازیابی و رشد کامل جستجوگر کمک میکند.
1- مطالعه شماره یک
در اولین مطالعه و تحقیق توسط Link Research Tools که در مورد Cashlady Payday Loan گفتهشده است:
«وبسایت هایی که دارای نظراتی از وبلاگها که بهشدت اسپم و هرزنامه هستند، تحت تأثیر منفی این بروزرسانی الگوریتم قرار گرفتند.»
2- مطالعه شماره دو
دومین مطالعه و تحقیقی که توسط Trench Worthy انجام شد، موضوع دیگری را در سایتهایی با رنک بالا نشان داد که همه نظرات دستکاری شده بود و زیر رادار و توجه گوگل کامل قرار گرفتند و بهسادگی گوگل این موضوع را تشخیص داد. حال سؤال اینجاست که اسپمرها (افرادی که لینک سازی اسپم انجام می دهند) این کار را چگونه انجام میدادند؟!
3- مطالعه شماره سه
مطالعه بعدی در سپتامبر 2013 توسط استیون مکدونالد منتشر شد، سایت Peachy.co.uk حدود 81 درصد کاهش ترافیک ارگانیک داشت. در این مطالعه، پس از ضربه پنالتی، عبارات برند تجاری، به صفحات پنج و شش در گوگل بازگردانده شدند. آنها احتمالاً از هر تکنیک لینک سازی ممکنی برای دستکاری در رتبه بندی خود استفاده کردند.
طبق مقاله منتشرشده، آنها از چیزهایی مانند بک لینکهای خریدنی، محتوای بیکیفیت، پر کردن کلمات کلیدی (بهینه سازی بیش از حد با عبارات کلیدی) و محتوای تکراری استفاده کردند. در 2 آگوست 2013، آنها متوجه شدند که باید یک بررسی بسیار قوی در وبسایت خود انجام دهند. قبل از ثبت درخواست بازنگری، آنها تصمیم گرفتند بر روی سه حوزه محتوا، تجربه کاربری و لینک سازیها تمرکز کنند.
روش آنها شامل شناسایی و بهبود محتوای بیکیفیت بود. آنها صفحات زیادی از محتوای بیکیفیت داشتند که نیاز به بازنگری یا بهبود و حتی تولید محتوا مجدد داشتند. آنها تقریباً 60 درصد از همه دامنههایی که به آنها لینک داده بودند را حذف کردند. درنهایت درخواست بررسی مجدد ثبت شد و آنها با موفقیت دوباره سایت را در گوگل قراردادند و مجدد رشد آنها شروع شد.
تغییرات سئو بعد از بهروزرسانی الگوریتم Payday Loan گوگل
متخصصان سئو بیشتر از همیشه تأکید بیشتری بر دستورالعملهای گوگل داشتند و ریسک بیشتری با تکنیکهای سئو کلاه خاکستری/سیاه مرتبط بود. این به معنی است که دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض نکنید. شرور و درنده نباشید. همیشه از استراتژیهای کلینگر و متمرکز بر کلاه سفید برای محتوا، تجربه کاربری و لینک سازی طبیعی استفاده کنید.
قبل از این بهروزرسانی، سئو تا حد زیادی بر روی مقادیر انبوه اقدامات دستکاری شده متمرکز بود. در حالی که امروزه اقدامات دستکاری شده هنوز هم وجود دارد، اگر مراقب نباشید، راحتتر از همیشه گرفتار جرائم گوگل میشوید.
بهترین ایده چیست؟ در وهله اول این تکنیکها را در سایت خود انجام ندهید و مطمئن شوید که تکنیکی که در نظر میگیرید واقعاً برخلاف دستورالعملهای گوگل نیست. بارها شنیدهشده است که اشخاص مختلفی در مورد دستورالعملهای گوگل صحبت کردهاند و گفتهاند که این موارد دستورالعملهای گوگل است، اما واقعاً جزو دستورالعملهای گوگل نبوده است. همیشه منابع خود را قبل از اجرای تکنیکهای سئو، بررسی کنید، در صورت بررسی نکردن منبع، میتواند برای تلاشهای سئو شما مضر باشد.
- گوگل چگونه کار میکند؟ | نتایج بررسی الگوریتم ها در سال 2022
- الگوریتم دنس گوگل چیست و چگونه بر سئو تاثیر میگذارد؟
- بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل و تاثیر عجیب آن در سئو
- الگوریتم کبوتر گوگل و دگرگونی سئو محلی
- 10 بروز رسانی اخیر الگوریتم گوگل و نکات مهم آن
- آپدیت BERT گوگل چیست و چه کاربردی دارد
- آپدیت الگوریتم های گوگل از 2011 تا 2018
- تغییرات الگوریتم جدید گوگل – 12 شهریور 95