آیا لینک های داخلی عامل رتبه بندی سئو هستند؟
اغلب اوقات، صحبت در مورد لینک های داخلی | Internal Links به عنوان یک عامل رتبه بندی بیشتر به نظر می رسد که از یک بازی بی پایان می آید تا منبع واقعی، یعنی موتورهای جستجو.
برخی از افسانههای اسطورهای سئو درباره لینکهای داخلی (لینک سازی) از طریق نسلهای حرفهای سئو منتقل شدهاند. تشخیص واقعیت از داستان دشوار است.سئو ورد بررسی می کند که آیا پیوندهای داخلی یک عامل رتبه بندی تایید شده هستند یا خیر.
ادعا: پیوندهای داخلی یک عامل رتبه بندی هستند
پیوند داخلی، یک پیوند از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه است. پیوندهای داخلی به افراد کمک می کند تا در وب سایت ها حرکت کنند و یک معماری سایت برای سلسله مراتب ایجاد کنند.
خوب، سؤالات سخت تر، مانند:
- آیا تعداد کل پیوندهای داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند مهم است؟
- آیا کیفیت پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره می کنند تأثیر قوی دارد؟
- در مورد متن لنگر آن پیوندهای داخلی چطور – آیا این یک سیگنال مرتبط دیگر است؟ آیا متن لنگر طولانیتر ارزش بیشتری میافزاید؟
- آیا چیزی به نام تعداد زیادی لینک داخلی در یک صفحه وجود دارد؟
آیا لینک های داخلی یک عامل رتبه بندی هستند؟
گوگل تایید می کند که لینک های داخلی یک رتبه بندی در راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو (سئو) برای موتورهای جستجو هستند.یک سلسله مراتب طبیعی ایجاد کنید.
این کار را تا حد امکان برای کاربران آسان کنید تا از محتوای عمومی به محتوای خاص تر در سایت شما بروند. صفحات ناوبری را اضافه کنید و به طور موثر آنها را در ساختار پیوند داخلی خود کار کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما از طریق پیوندها قابل دسترسی هستند و برای یافتن آنها نیازی به عملکرد “جستجو داخلی سایت شما” ندارند. در صورت لزوم به صفحات مرتبط پیوند دهید تا کاربران بتوانند محتوای مشابه را کشف کنند.
و “چگونه موتورهای جستجو کار می کنند” گوگل لینک های داخلی را به عنوان یک عامل رتبه بندی قبول می کند.
برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلاً آنها را خزیده است. وقتی گوگل پیوندی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند، صفحات دیگر کشف می شوند.
همچنین به همین دلیل است که کنسول جستجوی گوگل گزارش “صفحات پیوند شده برتر” را ارائه می دهد . برای تأیید اینکه صفحات اصلی سایت (صفحه اصلی، صفحه تماس) به درستی در سایت شما پیوند داده شده اند از لینک سازی داخلی استفاده می شود.
گوگل راهنمای شروع سئو و استفاده از پیوندهای داخلی را در نشانهگذاری دادههای ساختاریافته (اسکیما) توصیه میکند و بیان میکند:
برند کرامپ | Breadcrumb
برند کرامپ ردیفی از پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی بازگردند. بسیاری از breadcrumb ها عمومی ترین صفحه (معمولاً صفحه اصلی) را به عنوان اولین و سمت چپ ترین پیوند دارند و بخش های خاص تر را در سمت راست فهرست می کنند. توصیه میکنیم هنگام نمایش پودرهای سوخاری(Breadcrumb) از نشانهگذاری دادههای ساختاریافته خرده نان استفاده کنید .
اگر لینک های داخلی از صفحات پربازدید داشته باشید، صفحه وب شما سریعتر رتبه بندی می کند؟
از زمانی که بیل اسلاوسکی تجزیه و تحلیل خود را در مورد حق اختراع Reasonable Surfer گوگل به اشتراک گذاشت ، بحث هایی در جامعه سئو در مورد اینکه آیا صفحات با یا بدون ترافیک بر سیگنال های رتبه بندی لینک های داخلی تأثیر می گذارند وجود دارد.
نظرات جامعه سئو جهانی:
- اسلاوسکی : ” بر اساس این احتمال که شخصی پیوندهایی را به صورت تصادفی در وب دنبال می کند، ممکن است به صفحه خاصی ختم شود.”
- پتنت : اساساً، اهمیت دادن به پیوندهایی است که معتقد است مردم واقعاً روی آنها کلیک می کنند، از جمله پیوندهایی که در موقعیت های بالاتر در صفحه قرار می گیرند.
- مت کاتس(Matt Cutts): این را در PubCon در سال 2010 تایید کرد .لینک سازی داخلی به ترافیک اشاره نمی کند.
آیا متن لنگر در یک پیوند داخلی یک عامل رتبه بندی است؟
اگر متن لنگر لینک داخلی یک عامل رتبه بندی باشد، راهنمای شروع SEO سردرگمی را برطرف می کند:در مورد انکر تکست برای پیوندهای داخلی نیز فکر کنید.معمولاً ممکن است به پیوند دادن از نظر اشاره به وبسایتهای خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتر به متن لنگر مورد استفاده برای لینکهای داخلی میتواند به کاربران و گوگل کمک کند تا سایت شما را بهتر هدایت کنند.»
جان مولر از گوگل نیز در توییتر به این ادعا پرداخت و گفت:
بیشتر پیوندها از طریق متن لنگر خود کمی زمینه اضافی را ارائه می دهند. حداقل درست است؟و در سال 2019، مولر بیشتر در مورد اینکه چگونه پیوندهای داخلی به رتبه بندی شما در وب مستر گوگل کمک می کند صحبت کرد با این حال، این ادعا که متن طولانی لنگر در پیوندهای داخلی شما در حال حاضر صرفاً حدس و گمان است. موتورهای جستجو این افسانه را تأیید نکرده اند.
نتیجه: «استفاده بیش از حد مملو از کلمات کلیدی یا متن لنگر طولانی فقط برای موتورهای جستجو» کار خطرناکی است و به سئو سایت صدمه می زند و باید اجتناب کنید.
آیا از لینک های داخلی به عنوان سیگنال رتبه بندی در معماری سایت شما استفاده می شود؟
پیوند داخلی می تواند اثرات مثبت یا منفی داشته باشد:
- NinjaOutreach با ساختار لینک داخلی خود، ترافیک سایت خود را 50 درصد در سه ماه افزایش داد .
- دیلی میل به دلیل پیوند داخلی ضعیفش نتوانست از رقبای خود پیشی بگیرد .
بنابراین، اگر لینک های داخلی شما خراب شود چه اتفاقی می افتد؟
لینک های داخلی شکسته، فهرست کردن صفحات شما را برای موتورهای جستجو و حرکت در سایت شما را برای کاربران سخت می کند. لینک های شکسته نشانه یک سایت بی کیفیت هستند و می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند.
Google Web Page Decay این ادعا را همانطور که بیان می کند تأیید می کند.
“اگر صفحه وب دارای تعداد نسبتاً زیادی پیوندهای مرده باشد، به عنوان یک صفحه وب قدیمی ارزیابی می شود.”
حالا، چند لینک داخلی خیلی زیاد است؟
در سال 2009، Matt Cutts اظهار داشت که در هر صفحه محدودیت 100 لینک داخلی وجود دارد
در سال 2013، مت کاتس این نقل قول را پس گرفت و گفت: “آن را در تعداد معقول نگه دارید.” بنابراین، قانون 100 لینک داخلی دیگر معتبر نیست.
پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه بندی: آنچه شما باید بدانید
بله، در این افسانه که پیوندهای داخلی و رتبه شما در موتورهای جستجو با هم ارتباط دارند، کمی حقیقت وجود دارد.
همانطور که Matt Cutts گفت:
اگر صفحهای وجود دارد که مهم است یا حاشیه سود زیادی دارد یا واقعاً به خوبی تبدیل میشود آن را تشدید کنید. پیوندی به آن صفحه از صفحه اصلی خود قرار دهید، این چیزی است که می تواند بسیار منطقی باشد.