100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
ساخت فروشگاه در اینستاگرام یکی از دغدغه های کسانی است که قصد دارند به بهترین شکل فروش خود را افزایش دهند. هنوز هم برای برخی کاربران سوال است که چگونه فروش خود در اینستاگرام را ساده تر کنیم. این شبکه اجتماعی از زمانی که با استقبال غیر قابل وصفی روبرو شد، به مکانی فوق العاده برای کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شد.
در گذشته تنها راه رسیدن کاربر به محصولات، از طریق لینک موجود در بیو یا لینک های ارائه شده در استوری ها بود. اما این ویژگی شاخص، یک تجربه یکپارچه را برای خرید مستقیم محصولات از پست های شما به مردم ارائه می دهد.
مطمئناً، با بیش از نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از نیم میلیون تبلیغ کننده، بهترین زمان است از طریق همین شبکه اجتماعی با ویژگی های شاخص فروش محصولات در اینستاگرام، فروش خود را بهینه سازی کنید.
آماده هستید تا که فروش خود را راحت تر کنید؟ در اینجا همه مواردی که باید درباره نحوه ساخت فروشگاه در اینستاگرام بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد. ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم:
چرا باید از فروشگاه ساز اینستاگرام استفاده کنیم؟
ایجاد پست های فروشگاهی مهم ترین هدف اینستاگرام برای ایجاد این قابلیت است. فعال سازی فروشگاه اینستاگرام، به کاربر این امکان را می دهد که تمام اقدامات مربوط به خرید محصول از مشاهده آن تا انتخاب مدل آن و در نهایت رسیدن به مرحله خرید، تماما در اینستاگرام، انجام شود. همان طور که گفته شد، در گذشته شما در بهترین حال باید توسط لینکی به صفحه خرید محصول در وب سایت فروشگاه می رفتید یا اینکه با مسئول فروشگاه ارتباط گرفته و با دریافت شماره کارت در حالت کاملا نا امن، خرید خود را تکمیل می کردید.
اما این قابلیت فروشگاهی اینستاگرام فرایند خرید را هم برای کاربر و هم برای فروشنده راحت کرده است. گاهی اوقات حتی لازم نیست که به دایرکت خود پاسخ داده و در صورتی که اطلاعات کاملی در اختیار کاربر بگذارید، کاربر خیلی راحت محصول خود را خریداری می کند.
اینستاگرام برای فروشگاه ساز خود امکانات فراوانی را قرار داده است و زمانی که شما فروشگاه خود در این شبکه اجتماعی را بسازید، این ویژگی ها باعث می شود که کاربران تعامل بهتری با شما داشته باشند و حتی باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما نیز خواهد شد.
شاید شما نگرانی از این بابت داشته باشید که تکلیف افزایش ترافیک سایت از طریق لینک دادن اینستاگرام به وب سایت چه می شود؟
شما کافیست وبلاگ خود را مکانی برای نقد و بررسی محصولات خود قرار دهید. از این طریق می توانید هم ترافیک بیشتری جذب کنید و هم محصولات را به شکل بهتری به کاربران ارائه دهید.
پیش نیازها و شرایط لازم برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام
اگر اندکی بررسی کرده باشید، متوجه می شوید که ساخت فروشگاه در این شبکه اجتماعی کار ساده ای نیست و مراحلی که در ادامه بررسی می کنیم نیاز به دقت زیادی دارد. اما شما قبل از اینکه اقدام به ساخت فروشگاه کنید، باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر و همچنین باید، شرایط لازم برای ساخت فروشگاه، را ایجاد کرده در هنگام طی کردن مراحل خاص آن، با مشکل روبرو نشوید. ما پیش نیازها و شرایط لازم را در ادامه برای شما شرح می دهیم:
- بیزینسی بودن اکانت فروشگاه اینستاگرام خود
- بروز بودن اپلیکیشن اینستاگرام به آخرین ورژن روز
- کسب و کار شما باید محصول محور باشد و فروش شما نیز بر اساس قوانین کلی که در اینستاگرام آمده است، انجام بگیرد (قوانین خاصی ندارد، در نتیجه نیازی به نگرانی نیست)
- متصل بودن اکانت اینستاگرام با یک اکانت فیس بوک مربوط به شما که ویژگی های این اکانت فیس بوک را برای شما شرح می دهیم
مراحل ساخت فروشگاه در اینستاگرام
برای ساخت فروشگاهی های خاص در اینستاگرام شما می بایست 9 مرحله ای که برای شما بررسی می کنیم را طی کنید. این 9 مرحله شما را هرچه سریع تر به هدفتان، یعنی موفقیت در اینستاگرام، نزدیک می کند:
- ساخت کاتالوگ Facebook با Facebook Business Manager
- ایجاد یک محصول فروشگاهی در فیس بوک با Shopify یا BigCommerce
- اتصال فروشگاه فیس بوک به اکانت بیزینسی اینستاگرام که از قبل ساخته اید
- آپلود کردن تصاویر محصولات
- انتخاب تنظیمات پست ها برای تگ کردن محصولات و قیمت ها
- تولید محتوا و ساخت پست های معرفی محصول برای پیج اینستاگرامی
- اهرم کردن پست ها با ایجاد پست های اینفلوئنسری
- بهینه سازی پست ها با تگ ها و هشتگ های مشخص
- فعالسازی فروشگاه با انتخاب از روی پروفایل اینستاگرام
اگر شرایط فوق را داشته باشید، می توانید کانال فروش اینستاگرام را بدون هیچ هزینه اضافی به فروشگاه Shopify یا BigCommerce خود اضافه کنید و سپس، پس از تأیید فروشگاه، ویژگی را با انتخاب خرید در بخش تنظیمات کسب و کار در اینستاگرام فعال کنید.
در ادامه تک تک مراحل بالا را با هم بررسی می کنیم:
1- ساخت کاتالوگ Facebook با Facebook Business Manager
در این مرحله از ساخت فروشگاه در اینستاگرام می بایست کاتالوگ هایی را از طریق حساب کاربری فیسبوک خود بسازید تا محصولات شما در فروشگاه اینستاگرام اکانتتان نمایان شوند. ایجاد کاتالوگ محصولات فیس بوک با سطوح مختلفی از پیچیدگی همراه است، اما ما سعی کردیم نکات و مواردی را برای شما شرح دهیم که این پیچیدگی به حداقل برسد.
برای ساخت کاتالوگ مراحل زیر را طی کنید:
- مطمئن شوید که حساب کاربری شما در فیس بوک از نوع (Facebook Business Manager) است.
- از داشبورد Business Manager، روی منوی سه خط در بالا سمت چپ کلیک کنید و وارد “Commerce Manager” شوید.
- روی “Add catalog” پایین صفحه کلیک کنید
اکنون در بخش Facebook catalog Manager خود هستید. جایی که می توانید نوع کاتالوگ محصولی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. انتخاب خود را انجام دهید، سپس به مرحله بعدی بروید.
در صفحه بعدی، از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید اطلاعات محصول خود را به صورت دستی (شیت گوگل یا فایل اکسل) آپلود کنید یا می خواهید یکی از پلت فرم های فروشگاهی فیس بوک مانند Shopify، WooCommerce، Magento و… را انتخاب کنید. در فروش محصول در اینستاگرام پیشنهاد می شود که Shopify را در نظر بگیرید.
در غیر این صورت پیشنهاد می شود که حالت کاتالوگ دستی را انتخاب کنید. برای وارد کردن اطلاعات محصول به صورت دستی باید به نکات و مواردی دقت کنید که در این محتوا به صورت جداگانه می پردازیم.
چگونه کاتالوگ دستی در فیس بوک بسازیم؟
اگر نمی توانید از پلتفرم های ذکر شده در بالا استفاده کنید، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا کاتالوگ محصولات فیس بوک خود را به صورت دستی آپلود کنید:
- گزینه “Upload product info” را انتخاب کرده و نام محصول خود را وارد کنید
- روی “Create” کلیک کنید و سپس از منوی سمت چپ به “Data sources” بروید.
- انتخاب کنید که چگونه می خواهید محصولات خود را به کاتالوگ اضافه کنید.
مگر اینکه فقط چند محصول داشته باشید، انجام این کار به صورت دستی واقعاً ساده است. اما در غیر این صورت همانند تصویر بالا باید یک روش معمول را برای ورود محصولات انتخاب کنید.
این مقاله ادامه دارد …
- امنیت سایت و تاثیر آن بر سئو
- تاثیر ساختار سیلو بر سئو سایت
- راهکارهای فروش موفق – قسمت پنجم
- توضیحات دوره آموزش سئو اپلیکیشن فوق العاده نیوسئو
- بازاریابی داده محور به چه معناست؟
- 8 نکته نوشتن داستان برند
- آیا کپی بک لینک رقبایتان برای سئو خوب است
- کلمات کلیدی آموزش کامپیوتر