درسته که محتوا های طولانی ارزش خیلی زیادی در بازاریابی محتوا دارن، ولی خوب این موضوع به معنی این نیست که شما باید محتوای کوتاه رو نادیده بگیرین. در واقع برای هر کدام از اونا زمان و مکان مناسبی وجود داره که باید اونا رو بدونین. محتوای کوتاه بیشتر برای وقتایی استفاده میشه که شما میخواین نظر، اخبار و یا یه محتوای کوتاه با ارزش رو به اشتراک بذارین. بنابراین اگه شما زمان و نحوه صحیح استفاده از محتوا های کوتاه رو بدونین، مخاطبان بیشتری جذب میکنین و آگاهی مناسبی رو از برند تجاری خودتون ایجاد میکنین.
این موضوع به تکمیل و بهتر دیده شدن محتوا های طولانی شما هم کمک های زیادی رو میرسونه. همونجوری که خودتون میدونین، پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و فیس بوک هم بیشتر روی ارائه ویدئو های کوتاه به کاربران متمرکز هستن و این نوع پست ها بازدید ها و اشتراک گذاری های بیشتری رو برای شما بدست میارن. این موضوع به معنی اینه که محتوا های کوتاه یه راه عالی برای معرفی برند شما به مخاطبان و جذب مخاطبان جدیده. با توجه به این موارد، ما میخوایم در این مطلب به شما بهترین نحوه استفاده از محتوا های کوتاه رو آموزش بدیم تا شما بتونین بهترین نتایج رو برای کسب و کار خودتون بدست بیارین.
محتوای کوتاه دقیقاً چیه؟
محتوای کوتاه به هر محتوایی گفته میشه که مخاطب شما بتونه از اون در یه مدت زمان کوتاه استفاده کنه. وقتی بخوایم این موضوع رو در زمینه نوشتن بررسی کنیم، معمولاً میشه اون محتوا هایی رو نام برد که کمتر از 1000 کلمه دارن. مثل پست های کوتاه وبلاگ، شبکه های اجتماعی و ایمیل های کوتاه. اگه بخوایم در موارد بصری هم اشاره ای داشته باشیم، ویدئو های کوتاه کمتر از 3 دقیقه منظور ما هستن. این ویدئو ها رو میتونین در یوتیوب، TikToks، اینستاگرام و فیس بوک ببینین.
چرا باید محتوای کوتاه درست کنیم؟
محتوای کوتاه ممکنه یکی از اهداف زیر رو در استراتژی بازاریابی محتوای یه برند تجاری دنبال کنه.
ایجاد شرایط بهتر برای اهداف سئوی شما در محتوا های کوتاه نوشتاری
در یسری از شرایط، محتوا های کوتاه سئوی نوشتاری با خواننده های شما مطابقت بیشتری دارن. مثلاً بهتره بدونین همه موضوعات و محتوا های وبلاگ شما نیاز به 2000 کلمه برای ارائه اطلاعات مناسب ندارن. بلکه شما میتونین با نوشتن یه پست کوتاه با 1000 کلمه یا کمتر هم پاسخ دقیقی که دنبالش هستین رو برسونین. دادن اطلاعات دقیق هم باعث ایجاد اعتماد مشتریانتون میشه در نتیجه میتونه تاثیرات مفیدی برای کسب و کار شما داشته باشه. پس اینکه شما بخواین محتوای کوتاه درست کنین یا نه، بستگی به موضوع و هدف مورد نظر شما داره و اگه فرم کوتاه محتوا با موضوع مورد نظر مخاطبانتون هماهنگی لازم رو داره، پس این دقیقاً همون کاریه که باید انجام بدین.
با ویدئوی کوتاه آگاهی مناسبی رو از برند تجاری خودتون ایجاد کنین
وقتی ما درباره محتوا های کوتاهی مثل ویدئو ها صحبت میکنیم، بهتره اینجوری در نظر بگیرین که شما باید نهایت تلاشتون رو برای درست کردن ویدئو های جذاب در جهت بدست آوردن مخاطبان بیشتر داشته باشین. بهتره بدونین که احتمال اشتراک گذاری محتوای ویدئویی در بین افراد 2 برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگه است. همچنین بازاریاب ها گزارش دادن که بالا ترین بازگشت سرمایه مربوط به ویدئو های کوتاه بوده. با توجه به همه این موارد، ویدئو های کوتاه و همچنین محتوا های کوتاه مشابه یه مورد ارزشمند برای همه کسب و کار ها محسوب میشن.
3 نوع برتر محتوای کوتاه و مثال هایی برای هر کدام
برای اینکه بتونین بهترین انواع محتوا های کوتاه رو بشناسین، بهتره به وبلاگ ها، ویدئو ها و پست های اجتماعی یه نگاه گذرا بندازین.
پست های وبلاگ به صورت کوتاه
همونجوری که خودتون اطلاع دارین، یه پست کوتاه وبلاگ معمولاً کمتر از 1000 کلمه است. این نوع از پست ها خیلی سریع تر مطالعه میشن ولی این موضوع به معنی این نیست که شما از ارزش اونا کم کنین. در واقع یه نکته کلیدی در زمینه این پست ها جمع آوری اطلاعات مفید، موثر و واضح است. در این نوع از پست ها شما باید سعی کنین در سریع ترین زمان ممکن به اصل مطلب برسین و اون رو به صورت خلاصه و مفید توضیح بدین. مثلاً شما میتونین این پست از Enchanting Marketing رو ببینین که همه این موارد رو به درستی رعایت کرده و تقریباً از 1000 کلمه برای این کار استفاده میکنه.
همونجوری که میبینین، این محتوا خیلی کوتاه و بی ارزش دیده نمیشه و محتوای مناسبی هم داره، همچنین از مثال های عالی و توصیه های مناسبی هم استفاده میکنه.
پست های شبکه های اجتماعی
به دلیل محدودیت هایی که پلتفرم های مختلف در پست های خودشون ایجاد میکنن، پست های شبکه های اجتماعی کوتاه هستن، اما این موضوع به معنی این نیست که اونا باید بدون محتوا باشن. شما باید سعی کنین یه پست جذاب و تاثیرگذار درست کنین که شامل تصویر و لینک مناسبی هم باشه. حتی بعضی وقتا تنها چیزی که لازم دارین یه عکس به همراه یه نوشته کوتاه مناسبه.
ویدئو های کوتاه (TikToks، Reels و ویدئو های کوتاه یوتیوب)
معمولاً وقتی به محتوای کوتاه فکر میکنین، یاد ویدئو های کوتاه میفتین. ظهور ویدئو های کوتاه همزمان با ساخت TikTok، پلتفرم ویدئوی کوتاه که در شش سال نزدیک به یک میلیارد کابر فعال داره، اتفاق افتاد. در ادامه بر اثر رشد و پیشرفت های اون، پلتفرم های دیگه مثل Reels از Meta، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، و همچنین ویدئو های کوتاه یوتیوب (متعلق به گوگل) درست بشن. این ویدئو های کوتاه از چند ثانیه تا 3 دقیقه متغیر هستن. در ادامه ما چند نمونه از این پلتفرم ها رو براتون آوردیم تا شما بیشتر باهاشون آشنا بشین.
TikTok
در این تصویر میتونین ببینین که باغ وحش سن دیگو از حساب TikTok خودش برای نشون دادن حیوانات شگفت انگیز تحت مراقبت خودش استفاده میکنه. مثلاً یه ویدئو جذاب 8 ثانیه ای از یه بچه کرگدن تونست 6/78 هزار لایک و 474 نظر دریافت کنه.
اینستاگرام و فیس بوک
در این نمونه شرکت مورد نظر سعی میکنه مناظر خیره کننده ای از مجموعه اجاره ای خودش به نمایش بذاره تا بتونه تاثیرات بهتری رو بر روی مخاطبان ایجاد کنه. یکی از مزایای ویدئو های کوتاه اینه که با چند ثانیه ویدئو، شما میتونین تاثیرات شگفت انگیزی رو بر روی مخاطبانتون ایجاد کنین.
ویدئو های کوتاه یوتیوب
Food52 از ویدئو های کوتاه یوتیوب برای نشون دادن دستورالعمل های سریع و نکات آشپزی خودش استفاده میکنه. همچنین اونا ویدئو های کوتاهی رو ارسال میکنن که یه پیش نمایش از ویدئو های طولانی اونا ارائه میده.
بهترین روش های ایجاد محتوای کوتاه
یه محتوای کوتاه میتونه اولین معرفی برند و یا کسب و کار شما به مشتریانتون باشه. برای اینکه مطمئن بشین اونا رو درگیر محتوای خودتون میکنین، در ادامه مطلب ما براتون بهترین روش ها و نکات رو برای شروع کار آوردیم تا شما بتونین بهترین نتایج رو بدست بیارین.
-
به اصل مطلب برین و مشتریانتون رو نگه دارین.
مهم نیست که دارین چه نوع محتوای کوتاهی رو درست میکنین، باید سعی کنین خیلی سریع به اصل مطلب مورد نظر خودتون برسین. بهتره فوراً به مخاطب خودتون بگین که چرا باید به محتوای شما اهمیت بده و اون رو تماشا کنه. رسیدن به نقطه اصلی محتوای شما خیلی ضروریه، چرا که باعث جذب مخاطب و نگه داشتن اونا میشه.
-
فیلم ها: به ترند ها توجه کنین.
در پلتفرم های ویدئوی کوتاه، استفاده و بهره گیری از ترند ها میتونن بهتون کمک های زیادی رو برسونن. مثلاً در یسری از موارد آهنگ های خاصی محبوب میشن و استفاده از اونا روی ویدئوی شما میتونه تاثیرگذار باشه. با توجه به این شرایط، شما باید به ترند ها توجه کنین و به دنبال راه های خلاقانه برای استفاده از اونا باشین.
-
با برند و مخاطبان خودتون مرتبط باشین.
اگه بخواین یه پست کوتاه ایجاد کنین و یا حتی یه ویدئو، بازم باید مطمئن بشین که با برند تجاری خودتون و همچنین مخاطبانتون مرتبط باشین و بهترین محتوا رو ارائه بدین. ممکنه یسری از ترند ها هیچ ارتباطی با کسب و کار شما نداشته باشن، بنابراین شما نباید فقط به این دلیل که اونا مد روز هستن ازشون استفاده کنین. در واقع شما باید بررسی های لازم رو انجام بدین و بهترین محتوا های موجود رو برای وبسایت خودتون جمع آوری کنین.
-
ویدئو ها: نیازی به نگرانی زیاد درباره کیفیت ویدئو ها نیست.
در ویدئو های کوتاه کیفیت ارزش کمتری نسبت به اعتبار، مرتبط بودن و ارزش محتوای شما داره. بنابراین نیاز نیست نگران ایجاد ویدئو های واضح با تصاویر فوق العاده باشین.
-
تمرکز بر روی ارزش و موضوع محتوا: سرگرمی، آموزشی و یا اطلاع رسانی.
برای درست کردن یه محتوای کوتاه یکی از مهم ترین و اساسی ترین موارد ایجاد ارزش برای محتوای شما بر اساس موضوع و مخاطبان خودتون محسوب میشه. در واقع این ارزش محتوا خودش معنی های زیادی داره، مثلاً اگه محتوای شما سرگرم کننده و جذاب باشه میتونه ارزش سرگرمی داشته باشه. اگه یه مفهوم یا مهارت مرتبط با کسب و کار شما رو به کاربرانتون آموزش بده، ارزش آموزشی پیدا میکنه. و یا مثلاً اگه اخبار یا اطلاعات مهمی رو به وسیله اون به اشتراک میذارین، اون محتوا ارزش اطلاع رسانی پیدا میکنه. بنابراین باید همیشه سعی کنین بیشتر روی ارزش محتوا های کوتاه خودتون تمرکز کنین.
محتوای کوتاه: یک افزودنی ارزشمند برای استراتژی محتوای شما.
درسته که محتوا های بلند ارزش خیلی زیادی دارن و میتونن باعث رشد برند تجاری شما بشن، ولی باز هم محتوا های کوتاه ارزش خودشون رو دارن. محتوا های کوتاه میتونن به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشن و اونا رو مجبور کنن که با کسب و کار شما بیشتر ارتباط داشته باشن. ولی خوب همونجوری که گفتیم، کلید موفقیت شما در ترکیب متعادل این دو نوع از محتوا است. شما به هر دو نوع محتوا در شرایط مختلف نیاز دارین تا بهترین نتایج رو بدست بیارین، چرا که هر کدام از این محتوا ها نقش متفاوتی در استراتژی بازاریابی و چرخه فروش شما ایفا میکنن. پس بهتره سعی کنین از هر کدام به میزان متعادل استفاده کنین تا مخاطبان بیشتری بدست بیارین و به بهترین جایگاه مورد نظرتون دست پیدا کنین.
این پست چقدر مفید بود؟
بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
ارسال امتیاز
میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 6
تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
Submit Feedback