رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟ این سوالیه که اغلب موارد بسیاری از کاربران و سئو کاران در جلسات مشاوره سئو و یا دانشجویان در کلاس های آموزش سئو در مشهد از ما می پرسند. و من در پاسخ به همه دوستان می گویم که این سؤال از اساس تقریبا اشتباه است.
چون که ما در ایران برای داشتن یک بک لینک قوی غالبا رپورتاژ آگهی میخریم. پس بنابراین نمیتوان گفت کدامیک بهتر است.
در این مقاله سعی شده تا راجع به تعاریف و مفاهیم بک لینک چیست؟ رپورتاژ آگهی چیست و تفاوت این دو در چیست و اینکه بک لینک بخریم یا رپورتاژ آگهی؟ صحبت کنیم، پس با ما تا انتها همراه باشید.
بک لینک چیست؟
اگه به هر نحوی از به صفحه سایت شما چه به صورت داخلی یا خارجی لینک داده بشه آن صفحه شما بک لینک دریافت کرده است. بک لینک ها به روشهای مختلف داده می شوند. امکان دارد یک سایت در بخش فوتر خود به سایت شما لینک بدهد که در این صورت به این نوع بک لینک داده شده به سایت شما، سایت واید گفته می شود که می تواند خطرناک هم باشد. اگر در داخل یک محتوای متنی یا ویدیویی به سایت شما لینک دهی شود، جزو بهترین بک لینک برای وبسایت شما به حساب میاد و این قضیه بر روی مدیا ها و تصاویر هم صدق می کند.
بک لینک ها انواع مختلفی دارند که در صفحه بهترین بک لینک رایگان به طور کامل شرح داده شدند.
رپورتاژ آگهی چیست؟
از سری نکات مقاله رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟ این است که برخی بر این باورند که رپورتاژ آگهی که به سایتی می دهند حتما باید با لینک داشته باشد که این باور اغلب اشتباه است. رپورتاژ آگهی را با اهداف مختلفی می شود انتشار داد. که این سه هدف به شرح زیر طبقه بندی می شوند:
تبلیغات
دریافت بک لینک
هم تبلیغات و هم دریافت بک لینک
اگر تنها به قصد معرفی برند خودتان یا به اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به دنبال برند منشن سایت یا کسب و کارتان هستید و در این زمینه به سایت ها مقصد رپورتاژ آگهی میدهید، لزومی ندارد که حتما در آن صفحه رپورتاژ، لینکسازی انجام بدهید و بک لینک بگیرید.
در این مواقع قبل از سفارش رپورتاژ بهتر است محتوا خود را به صورت تخصصی و بازاریابی محور برای کسب و کارتان بنویسید و در یک کلام به دنبال معرفی هر چه بهتر کسب و کارتان در این حوزه باشید.
در حالت دوم، برخی از وبسایت ها تمایلی به ارائه محتوا مفید ندارند و فقط به قصد ساخت یک بک لینک مناسب برای سایت خودشان هستند که در این حالت فقط توجه به اینکه آن متن، کپی نباشد کافیست.
اما حالت سوم که به بهترین حالت برای ساخت یک لینک معتبر و مفید برای سایت شما منجر میشود نام گذاری می شود، زیرا شما با رعایت اصول محتوا سازی و محتوا نویسی و همچنین توصیف کسب و کارتان به نحوه احسنت و همچنین به هدف بک لینک گیری اصولی پیش بروید.
حالا بهتره است برسیم به سؤال اصلی خودمان! که
رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟
حدس می زنیم که الان بتونید به این سؤال که رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک؟ پاسخ بدید. در واقع اگر رپورتاژ آگهی رو به هدف دریافت بک لینک منتشر کرده باشید، تفاوتی با خرید بک لینک نداره و در این حالت، بک لینک همون رپورتاژ آگهی هست. البته از اونجایی که ما چندین نوع بک لینک داریم و بالاتر هم در موردش توضیح دادیم، بین رپورتاژ و بک لینک یک سری تفاوت های جزئی وجود داره که در ادامه ذکر می کنیم:
آیا فکر می کنید تا اینجا مقاله با توضیحاتی که داده ایم توانسته اید به این سوال پاسخ بدهید. در واقع اگر قصد شما از خرید رپورتاژ آگهی، دریافت بک لینک است، هدف شما با خرید رپورتاز و خرید بک لینک یکی است. البته باید خاطر نشان کنیم به دلیل داشتن بک لینک های مختلف تفاوت های محسوسی بین خرید رپورتاژ آگهی و بک لینک می باشد. که در ادامه مقاله از آکادمی مهدی مهران آن را شرح می دهیم:
لینک هایی که ما داخل رپورتاژ آگهی قرار می دهیم، چون داخل محتوا قرار میگیرد و مانند ساید واید ها نیست که در تمامی صفحات تکرار بشوند مناسب تر هستند.
کیفیت اعتبار دهی در بک لینک های رپورتاژ آگهی شکل از بک لینک های سایت واید یا بک لینک فله به شدت بیشتر هست.
بک لینک های رپورتاژی غالبا مادام العمر و یا طولانی مدت هستند.
بک لینک های اجاره ای یا ماهانه به دلیل داشتن تاریخ انقضا غالبا پر ریسک هستند.