قطعا شما برای بهبود روند کسب و کارتان از پلتفرمهای شبکه مجازی از جمله اینستاگرام استفاده میکنید. برای این که بتوانید بیشترین و بهترین بازخورد را دریافت نمایید باید بتوانید از ترفندهای مختلف از جمله برگزاری قرعه کشی که امروزه بسیار در اینستاگرام پر طرفدار است استفاده نمایید. قطعا برگذاری مسابقه چالشهای خاص زیادی را دارد که باید بتوانید به خوبی آن را مدیریت نمایید. وابسته به حجم دنبال کنندههای شما در برخی از موارد دیگر نمیتوان به صورت دستی مسابقات را مدیریت کرد و برای دریافت بازخورد بیشتر باید بتوانید از ابزارهای کاربردی در این زمینه استفاده نمایید. استفاده از ابزارها علاوه بر مزایایی که دارد ، باعث جلب اعتماد فالوورها نیز میشود. اگر با ابزارها به خوبی آشنایی ندارید و در حال برگزاری مسابقه هستید به مقاله درستی سر زدهاید زیرا میخواهیم به صورت کاربردی به توضیح موضوع ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام بپردازیم پس با برتر آموز همراه باشید. اگر در مورد پلتفرم اینستاگرام آشنایی ندارید در ادامه حتما محتوای آموزش اینستاگرام را مطالعه کرده تا بتوانید نکات تکمیلی زیادی را آموزش ببینید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
- هدف از برگزاری مسابقات اینستاگرامی چیست؟
- چرا از ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام استفاده نماییم؟
- انواع قرعه کشی در اینستاگرام چیست؟
- ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام
هدف از برگزاری مسابقات اینستاگرامی چیست؟
خوب قبل از این که بخواهیم به بررسی ابزارهای کاربردی بپردازیم کمی راجع به مسابقات و نحوه برگزاری آن صحبت نماییم. مهم ترین نکتهای که وجود دارد این است که مسابقات باید کی و در مرحله از کسب و کار صورت گیرد؟ آیا تمامی کسب و کارها در فضای اسنتاگرام به این مسابقات نیاز دارند؟
در واقع هدف اصلی در برگزاری مسابقات اینستاگرامی برقراری تعامل و افزایش جامعه هدف است. طبیعی است که تمامی ما افراد جایگزه گرفتن را به شدت دوست داریم به خصوص اگر این جایزه برای برنده شدن در یک مسابقه باشد. خوب کسب و کارها از این حس برنده شدن کاربران در جهت بهبود شرایط و اوضاع فعلی کسب و کارشان استفاده میکنند.
معمولا این مسابقات شرط و شروطی دارد که کاربر اگر شروط را رعایت کرده باشد شامل جایزه میشود. افراد هم برای این که بتوانند شانس خود را امتحان کنند معمولا از این مسابقات استقبال میکنند. به خصوص اگر بلاگر و یا کسب و کار مورد اعتماد کاربران باشد درصد مشارکت در بین فالورها به بیشترین میزان خود خواهد رسید!
چرا از ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام استفاده نماییم؟
اگر حجم و تعداد فالورهای شما کم است و مسابقات شما به صورت ساده برگزار میشود قطعا نیازی به ابزارها ندارید. اما اگر تعداد دنبال کنندههای شما زیاد است و هر سری مسابقات بزرگی دارید برای مدیریت بهتر نیاز به ابزارها پیدا میکنید. وابسته به قوانینی که برای مسابقه میگذارید ( برای مثال برنده باید پیج شما و اشخاص دیگر را فالو کرده باشد ، پست آخر را لایک و دوستان خود را تگ کند و….) باید بتوانید این افراد را شناسایی و مسابقه درستی را برگزار کنید و برنده واقعی مشخص شود. خوب انجام دادن تک تک این موارد به صورت دستی نیرو و زمان زیادی را از شما میگیرد و حتی ممکن است در بین آن اشتباه رخ دهد. برای جلوگیری از این مشکلات ایده استفاده از ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام بوجود آمد.
اگر تا به اینجای مقاله راجع به مباحث مارکتینگ علاقه مند شدید پیشنهاد میشود حتما محتوای آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.
انواع قرعه کشی در اینستاگرام چیست؟
قبل از این که به بررسی ابزارهای کاربردی برویم تعدادی از مسابقات اینستاگرامی که امروزه در حال انجام است را با یک دیگر بررسی نماییم. که اگر به فکر برگزاری مسابقه هستید بتوانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و به خوبی با ابزارهای پیش رو مدیریت نمایید!
قرعه کشی از لایک اینستاگرام
یکی از شیوههای قرعه کشی ، قرعه کشی از لایکهای پستهای شما در اینستاگرام میباشد. این نوع مسابقه معمولا در بسیاری از پیجها انجام میشود و کسب و کار از فالورها میخواهد که یک تعداد پست معینی را لایک کنند. حالا شما باید از بین لایکهای اینستاگرام برندگان را مشخص و جایزه اعلام شده را اهدا نمایید!
دقت داشته باشید که یکی از مواردی که باعث میشود مسابقات شما شور و هیجان خاص خود را داشته باشد این است که جوایز شما نفیس باشد. منظور از جوایز نفیس این نیست که ماشین یا سکه و یا هر چیزی با ارزش دیگری را هدیه بدهید. این جایزه میتواند شامل استفاده از محصولات و خدمات شما به صورت رایگان باشد که به فالورها تعلق میگیرد.
قرعه کشی از کامنت اینستاگرام
خوب سری دیگر از پیجها هستند که از کاربران میخواهند برای آنها کامنت بگذارند و به افرادی که کامنت درج کردند به قید قرعه هدیه داده شود. این کامنتها میتواند حتی درج یک اموجی یا تگ کردن دوستان و آشنایان باشد که با توجه به قوانین مسابقه باید این موارد را رعایت کرده و به کاربران اعلام نمایید. قطعا مشاهده کردهاید که در برخی از پیجها به افرادی که بیشترین تگ را داشته باشند جایزه داده میشود. قطعا هیچ شخصی به صورت دستی این کار را انجام نمیدهد و تماما توسط ابزار صورت میگیرد.
قرعه کشی از افراد شرکت کننده در لایو و کسانی که استوریهای شما را تماشا میکنند نیز وجود دارد اما محبوب ترین روش قرعه کشی همین استفاده از کامنت و لایک فالورها است.
بهترین و معروف ترین انواع قرعه کشی همین دو نوع است که پیشنهاد میشود زیاد قرعه کشی خود را شلوغ نکنید و به آن شاخ و برگ ندهید!
ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام
خوب بالاخره به قسمت هیجان انگیز این مقاله رسیدیم و میخواهیم ابزارهای کاربردی را بیان نماییم. شما باید با توجه به نیاز خود بهترین ابزار را انتخاب و از آن استفاده نمایید.
1. برنامه gleam
gleam یکی از وبسایتهای خارجی برای مدیریت قرعه کشیهای اینستاگرام میباشد که قرعه کشی خود را با این ابزار تنها از میان لایکها و کامنتها انجام بدهید. روش استفاده از gleam ساده میباشد و شما نیازی به یادگیری پیچیده نخواهید داشت! حتی اگر در سایر شبکههای اجتماعی از جمله توییتر ، پینترست و…. عضو هستید و مسابقه برگزار میکنید این ابزار پاسخگو شما خواهد بود.
این برنامه هم به صورت پولی و هم رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد که متاسفانه نسخه رایگان آن امکانات محدودی دارد که برای برخوردداری از ویژگیها باید یکی از پلنها را خریداری نمایید.
2. سایت Wask
Wask نیز یک وبسایت کاربردی برای قرعه کشی اینستاگرام به شمار میرود. این سایت کاملا رایگان است بنابراین برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینهای نیست! در این برنامه برای انجام قرعه کشی اصلا نیازی ندارید تا اطلاعات حساب کاربری خود را درج نمایید بنابراین امنیت پیج شما کاملا محفوظ است.
برای استفاده از این ابزار تنها کافیست لینک پستی که برای آن مسابقه برگزار کردید را در سایت وارد نمایید. در مرحله بعدی Wask از شما میخواهد تعداد افرادی که برای برنده شدن را در نظر دارید اعلام نمایید. اگر شرط خواستی برای مشخص کردن برنده دارید باید در این مرحله به سایت اعلام کنید تا سایت با بررسی و آنالیز برندگان را مشخص نماید.
3. سایت marketing98
سایت marketing98 یکی از وبسایتهای خوب فارسی زبان در زمینه مدیریت قرعه کشی پیجهای اینستاگرامی میباشد. پس از اینکه وارد سایت شدید میتوانید وارد قسمت قرعه کشی اینستاگرام شده و سپس نحوه قرعه کشی خود را انتخاب نمایید. این سایت قرعه کشی از طریق چهار آپشن لایک ، کامنت ، فالور و فالوئینگ را در اختیار شما قرار میدهد. پس از این که نوع مسابقه خود را انتخاب کردید ، باید لینک پست خود را درج نمایید! مهم ترین نکته در هنگام استفاده از این سایت این است که پیج شما در حالت عمومی باید باشد. پست مسابقات آرشیو نباشد. لایک و کامنتها طبیعتا نباید بسته باشد.
پس از اینکه لینک محتوای خود را قرار دادید یک مبلغ برای شما محاسبه میشود که با درج ایمیل ، شماره تلفن وارد درگاه پرداخت میشوید پس از پرداخت در مدت زمان 45 الی 60 دقیقهای خروجی نهایی به شما داده میشود.
4. سایت AiSchedul
ابزار AiSchedul یکی دیگر از نمونههای خارجی خوب برای مدیریت قرعه کشی میباشد. با AiSchedul میتوانید از بین لایکها و کامنتها قرعه کشی خود را به بهترین نحو انجام بدهید. با استفاده از این ابزا میتوانید تمامی اکانتهای فیک را تشخیص داده و آنها را از دور مسابقات خارج نمایید! پس از اینکه افراد برنده در مسابقه مشخص میشود این برنامه قابلیت این را دارد که با ارسال پیام در دایرکت به آی دی این افراد اعلام نتایج نماید.
این وبسایت هم به صورت رایگان و هم پولی در اختیار شما قرار گرفته است اما اگر میخواهید از تمامی امکانات آن استفاده نمایید ، نیاز است نسخه پولی را دریافت نمایید. تمامی هزینههای اشتراک داخل وب سایت رسمی AiSchedul بررسی شده است.
5. سایت simpliers
ابزار simpliers یکی از سایتهای رایگان برای برگزاری قرعه کشیهای اینستاگرامی از بین لایک و کامنت میباشد. تنها کافیست لینک پست مورد نظر خود را وارد کرده و شروط برگزاری مسابقه را نیز در سایت تعیین نمایید. برای حفظ حریم شخصی در این استی اصلا نیازی نیست شما اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید.
البته یک نکته منفی که این سایت دارد این است که پیجهای که بیش از 300 کامنت برای پست مسابقه خود دارند از این ابزار برای تعیین برنده نمیتوانند استفاده نمایند مگر اینکه نسخه پرمیوم را تهیه نمایید.
6. سایت اوجا سافت
سایت اوجا سایت یکی از وبسایتهای ایرانی موفق در زمینه برگزاری مسابقات توسط لایکها و کامنتهای اینستاگرام و فالوورها میباشد. برای استفاده از این ابزار باید هزینه پرداخت نمایید که این هزینه با توجه به خدمتی که میخواهید متغیر است. البته لازم به ذکر است که اگر تعداد قرعه کشی افراد شما کمتر از 100 نفر است این سایت به صورت رایگان برای شما مسابقه را برگزار میکند.
برای عضویت در این سایت باید شماره تماس خود را وارد نمایید تا زمانیکه نتایج قرعه کشی آماده شد به شما از طریق پیامک اطلاع رسانی شود. نوع مسابقه خود را تعیین میکنید که فایل خروجی به صورت اکسل حاوی کامنت یا لایکهای پست مسابقه است. لینک پستی که توسط آن مسابقه را برگزار کردهاید درج کرده و اگر شرایط خاصی برای مسابقه خود دارید باید در این قسمت طبق عکس مشخص نمایید تا در انتها هزینه شما محاسبه شده و خروجی به شما داده شود. همچنین اگر تعداد برندگان شما بیش از 1 نفر است در این قسمت میتوانید مشخص نمایید!
7. سایت بیب
سایت بیب یکی از وب سایتهای خوب ایرانی در زمینه برگزاری قرعه کشیهای اینستاگرام میباشد که به خوبی میتوانید از آن استفاده نمایید. با استفاده از این ابزار میتوانید بین لایک ، کامنت و فالورها قرعه کشی انجام دهید و تنها کافیست در ابتدا بیان کنید چه روش قرعه کشی را انتخاب میکنید. پیج شما باید پاپلیک باشد تا رباتها بتوانند برای قرعه کشی به شما سر بزنند.
لینک پست خود را در سایت وارد کرده و شروطی که نیاز است را درج نمایید! سپس سایت به بررسی هزینه میپردازد و شما پس از پرداخت میتوانید قرعه کشی خود را مدیریت نمایید. در انتها خروجی از برندگان را دریافت میکنید که میتوانید آن را با دوستان خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
در واقع فرقی ندارد که شما از ابزار ایرانی و خارجی استفاده میکنید بلکه مهم ترین نکته این است که بتوانید ابزاری را انتخاب نمایید تا به شما بهترین خروجی را بدهد و قرعه کشی خود را به بهترین نحو اداره نمایید.
سخن آخر:
تا به اینجا سعی کردهایم به طور کامل راجع به موضوع ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام صحبت کرده و نکات کاربردی بسیاری را بیان نماییم. اگر شما در حال برگزاری یک مسابقه هستید حتما پیشنهاد از ابزارهای معرفی شده جهت مدیریت قرعه کشی استفاده نمایید.
حتی برای این که اعتماد مشتریان را بدست آورید میتوانید در حین قرعه کشی و یا اعلام نتیج لایو تهیه نمایید تا کاربرلان متوجه شوند که مسابقه و جوایز شما به صورت واقعی است. راستی به صورت روزانه در قسمت جدیدترین های اینستاگرام میتوانید مطالب جدید و ویژهای را مطالعه نمایید. اگر تجربهای در زمینه مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام دارید و یا ابزار کاربردی دیگری را میشناید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما برتر آموز.
نویسنده : تارا محمدزاده
تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.