UI و UX برگ برنده و رمز افزایش فروش در هر سایت می باشند. UI مخفف شده دو کلمه User Interface به معنای رابط کاربری می باشد که به مواردی مانند رنگ بندی های صفحه، فونت و سایر موارد مربوط به زیبایی در طراحی اشاره دارد. همچنین UX مخفف عبارت User Experience به معنای تجربه کاربری است که موارد مربوط به ایجاد راحتی و سهولت در تعامل کاربران با صفحه سایت را شامل می شود.
تجربه کاربری و رابط کاربری نسبت به هر مورد دیگری جهت افزایش فروش در سایت، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در طراحی UX و UI اولین و مهمترین قدم شناخت کاربران است.
یکی از نکات مهم برای داشتن UX مناسب در سایت، این است که موارد مهم مانند اسلایدر محصولات، قیمت آن ها و هر چیز دیگری که نیاز است کاربران در همان لحظات اولیه ببینند، در جای مناسبی قرار گرفته باشند. همچنین باید دسته بندی های مهم محصولات در قسمت های فوقانی صفحه مانند هدر قرار بگیرد تا دسترسی به آن ها راحت باشد.
همچنن برای داشتن UI مناسب باید در سایت خود از رنگ های مناسب و مکمل استفاده کنید، برای مثال نباید تبلیغی داشته باشید که پس زمینه آن سبز، و رنگ متنی که روی آن نوشته شده است آبی باشد. همچنین باید سایز فونت شما حساب شده متناسب با صفحه نمایش کاربران انتخاب شود.
نکات مربوط به UI و UX بسیار زیاد می باشند و در این چند موردی که ذکر شد خلاصه نمی شوند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما از کارشناسان خبره این حوزه کمک بگیرید. طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری تماما به نوع مخاطبان شما و موضوع سایتتان مرتبط می شود و کارشناسان این عرصه به خوبی می توانند نوع طراحی مناسب، مطابق با این دو معیار را تشخیص دهند.
در ویدئو موجود در ابتدای صفحه نکات مهم بیشتری در ارتباط با تاثیر UI و UX در فروش سایت بیان شده است. همچنین رابط کاربری و تجربه کاربری سایت های دیجی کالا و نیوسئو مورد بررسی قرار می گیرند. پس به هیچ وجه این ویدئو را از دست ندهید.
- آموزش جامع گوگل آپتیمایز – قسمت اول
- گوگل چگونه جستجو می کند
- کلمات کلیدی خرید میز
- آیا زمان لود شدن صفحه یک فاکتور رنکینگ است
- آموزش ایندکس صفحات در گوگل
- پنج قانون برای بستن قرارداد با سرمایه گذار
- آموزش تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی
- چگونگی بکارگیری کلمه کلیدی اصلی در صفحات سایت