100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
سئو سایت پایه و اساس یک کسب و کار موفق می باشد. درک اصول سئو لازمه شروع کار در این زمینه می باشد. با توجه به اینکه حدود 51 درصد از ترافیک سایت به صورت طبیعی جذب می شود، مشخصا بالا بودن رتبه وب سایت در نتایج جستجو گوگل، تاثیر زیادی در موفقیت و افزایش ترافیک آن می گذارد. اگر یک تازه کار در زمینه بهینه سازی می باشید، بهتر است که قبل از هرگونه اقدامی، یک سری مفهوم پایه و اصلی سئو را بیاموزید تا بتوانید عملکرد مناسبی از خود نشان دهید.
درک هرچه بهتر این اصول کلی سئو یک روش بسیار مناسب برای شروع موفقیت در این زمینه است. با این حال استراتژی های سئو، توسط برخی از کسب و کارها مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ چراکه آن ها اهمیت سئو سایت را به خوبی درک نکرده اند و مطمئن باشید که اگر یک سری اصول اولیه بهینه سازی سایت را بدانند، سریعا شروع به استفاده از این عامل موفقیت خواهند کرد.
البته باید به این نکته دقت داشته باشید که سئو در برخی موارد می تواند فریب دهنده باشد. یعنی که ممکن است یک صاحب وب سایت صفحه مورد نظر خود را به خوبی بهینه کرده اما ترافیک مناسبی از سمت موتورهای جستجو دریافت نکرده است. در این مدل موقعیت ها، بیشتر صاحبان وب سایت ها دست از سئو وب سایت خود و استفاده از اصول سئو برداشته و دیگر از استراتژی های آن استفاده نمی کنند. باید بگوییم که بهینه سازی وب سایت ممکن است چند ماه حتی تا یک سال طول بکشد تا به نتیجه برسد و عملکرد صفحات سایت شما را بهبود بخشد.
ما در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با یادگیری اولیه سئو پاسخ داده ایم:
- چگونه سئو را یاد بگیرم؟
- چه نکاتی در ابتدای یادگیری و اصول اولیه سئو را باید یاد بگیریم؟
- روش های بهینه سازی در سئو چیست؟
- آیا آشنایی و یادگیری سئو در شروع سخت میباشد؟
- برای شروع سئو، باید چه اصولی را رعایت کرد؟
بیشتر افرادی که وب سایت ها را اداره می کنند درک محدودی از سئو دارند، بنابراین شما فقط برای موفقیت باید به اصول اولیه دسترسی پیدا کنید.
در این مقاله، مراحل اساسی برای موفقیت SEO را یاد خواهید گرفت:
- چگونه بفهمیم مشتریان در جستجوی چه چیزی هستند؟
- نحوه بهینه سازی صفحات وب خود، برای کلمات کلیدی مورد نظر
- چگونه اطمینان حاصل کنیم وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسانها قابل دسترسی است.
- چگونه وب سایت های دیگر را برای پیوند دادن به سایت خود بهینه کنیم.
در ادامه محتوا قصد داریم شما را با اصول اولیه و اساسی سئو سایت آشنا کنیم. این مقاله می تواند یک پیش نیاز برای شروع آموزش سئو باشد.
این مقاله اصول سئو را برای شما دسته بندی کرده است:
- اصول سئو داخلی
- اصول سئو در نویسندگی و تولید محتوا
- اصول سئو خارجی
هر کدام دارای اصول خاصی است که در ادامه به طور کامل بررسی می کنیم:
اصول سئو داخلی
هر فرآیندی که مربوط به بخش های داخلی سایت است را بهینه سازی سایت یا همان سئو داخلی در نظر می گیریم. اصول سئو داخلی مواردی است که در ادامه با هم بررسی می کنیم:
اصل 1: معیارهای موجود در پشت کلمات کلیدی را شناسایی کنید
بیشتر افراد هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی کاملاً روی دو معیار زیر تمرکز می کنند:
حجم جستجو: (تعداد جستجوهای ماهانه، به طور متوسط)
سختی کلمات کلیدی: تخمینی از اینکه در صفحه اول نتایج جستجو برای آن اصطلاح آسان یا سخت خواهد بود.
اینها اصول مهم سئو هستند زیرا آنها بینش مفیدی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی و رتبه بندی چقدر دشوار برای آن ارائه می دهند. اما، به جای اینکه فقط به حجم جستجو نگاه کنید، باید سعی کنید پتانسیل ترافیک جستجوی واقعی برای هر کلمه کلیدی را دریابید. به این ترتیب، می توانید تلاشهای خود را برای رتبه بندی برای افرادی که احتمالاً بیشترین هدف را به مقصد خود ارسال می کنند، متمرکز کنید.
در نهایت شما می توانید با مطالعه این مقاله اصول سئو، تغییرات بسیاری مفیدی در ذهن خود و افرادی که تصوری اشتباه از سئو سایت دارند، ایجاد کنید.
اصل 2: ایجاد یک تجربه کاربری فوق العاده
طبیعتا وقتی افراد در وب سایت شما قرار می گیرند شما تمایل دارید که یک تجربه کاربری بسیار خوشایند برای آنها رقم بزنید. این مورد شامل موارد مختلفی مثل سرعت بارگزاری تصاویر می باشد.
با توجه به آمارهای به دست آمده هنگامی که یک وب سایت برای بارگزاری صفحه خود زمان زیادی را مصرف می کند، کاربران سریعاً خسته و اذیت شده تمایل پیدا میکنند که از صفحه سایت موردنظر خارج شوند.
بر اساس یک مطالعه انجام شده در این زمینه متوجه شدیم که تنها با افزایش یک ثانیه در زمان بارگذاری صفحه، در سال میزان بازدید کاربران حدود ۷ درصد کاهش پیدا می کند. شما می توانید میزان سرعت سایت خود را با استفاده از موارد زیر بهبود بخشید:
- استفاده از افزونه های ضروری
- فعال سازی کش مرورگر
- بهینه سازی تصاویر حجیم
در حالی که استفاده از تصاویر با اندازه مناسب بسیار مهم است و برای سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد، خود تصاویر نیز می توانند به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی بکنند. تصاویری که منحصر به فرد می باشند، به ویژه عکس هایی که مستقیماً از کسب و کار شما به دست آمده است، برای به کار بردن در صفحه سایت بسیار عالی هستند. به طور طبیعی انسان چیزهای بصری را بیشتر مورد پسند قرار میدهد تا مقاله های متنی. در نتیجه شما می توانید از همین مورد برای افزایش جذابیت مقاله های وب سایت خود استفاده کنید.
اصل 3: بهبود وضعیت navigate در صفحه سایت
هنگامی که کاربر به سایت شما وارد میشود، اگر یادگیری اصول سئو را به خوبی آموخته باشید، شما می خواهید به او کمک کنید تا به خوبی در صفحه سایت حرکت کرده و مطالب را به بهترین شکل مطالعه کند. کاربران باید به خوبی درک کنند که دقیقا در چه موقعیتی از وب سایت شما و مقاله هایتان حضور دارند. به عنوان مثال اگر آن ها بخواهند بیشتر در مورد اصل کسب و کار شما اطلاع به دست بیاورند، باید شما لینکی به صفحه اصلی وب سایت خود در مطلب مورد نظر داشته باشید.
URL های وب سایت شما باید به شکل مشخصی ساختار یافته باشند و به خوبی نشان بدهند که در مورد چه موضوعی، قصد ارائه مطلبی را دارند.
اصل 4: ایجاد صفحات بهینه شده برای جستجو
تحقیقات کلمات کلیدی، اولین قدم برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر است. باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی تولید شده اند و شخصی را که در پشت جستجو قرار دارد و مقاله شما را میخواند راضی باشد. صفحات سایت شما بر اساس رضایت کاربر، رتبه بندی خواهید شد.
در هنگام ورود کاربر به سایت شما، باید سایت به گونه ای باشد که کاربر احساس خشنودی کند و برای وی خسته کننده نباشد. پس باید به کاربر خود یک تجربه خوب را از سایتتان هدیه بدهید. از گزینه های اضافی و یا تبلیغات بیش از حد بپرهیزید. این کارها باعث میشود که خوانندگان حس خوبی در وب سایتتان نداشته باشند.
اصل 5: تحلیل عملکرد خود در زمینه جذب کاربر
مشخصا اگر شما می خواهید روند سئو سایت را به خوبی انجام دهید، باید برخی از معیارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. هنگامی که شما در این زمینه تازه شروع به کار کرده اید، چند بخش اصلی وجود دارد که باید تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارید.
- نرخ ترافیک سایت
- نرخ پرش
- نرخ تبدیل کاربر به مشتری
- میزان هزینه برای نرخ تبدیل
این نرخ ها به شما کمک می کنند تا متوجه شوید که چقدر تلاش های شما در زمینه بهینه سازی سایت موفقیت آمیز بوده است و تا چه میزان این مطالب سایت شما برای کاربران جذاب بوده است. هنگامی که شما در زمینه یادگیری اصول سئو عملکرد خوبی داشته باشید و روند کاری شما به صورت حرفه ای شده باشد، می توانید فاکتورهای مهمتر و عمیق تری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. مثل اینکه شما بررسی کنید که عملکرد وب سایتتان در این ماه نسبت به ماه گذشته چه تغییراتی داشته است. خوشبختانه ابزارهای رایگان بسیار زیادی در گوگل وجود دارد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
اصل 6: لینک سازی داخلی اصولی با استراتژی مشخص
لینک داخلی یکی از اصول سئو است که بر زمان حضور مخاطبان شما در صفحه سایت تأثیر می گذارد. هنگامی که از لینک سازی داخلی استفاده می کنید، مخاطبان خود را به صفحات اضافی در موضوعات مرتبط با صفحه خود راهنمایی می کنید. لینک های داخلی مخاطبان شما را در صفحه شما درگیر می کند.
آنها به هدایت مخاطبان شما به صفحات آموزنده ای کمک می کنند که دانش آنها را در مورد موضوعی که قبلاً علاقه مند به یادگیری آن هستند، گسترش می دهد. لینک داخلی حتی می تواند آنها را به یادگیری چیزهای جدید سوق دهد! آنها می توانند به یادگیری در مورد موضوعات مختلف و مرتبط ادامه دهند و در عین حال با برند شما بیشتر آشنا شوند.
حال که متوجه اهمیت لینک سازی داخلی شدید، بهتر است این اصل را در سئو داخلی فراموش نکنید که برای لینک سازی داخلی حتما از یک برنامه مشخص و اصولی استفاده کنید. استراتژی لینک سازی داخلی می تواند به هدفمندسازی حضور کاربر در وب سایت کمک ویژه ای کند.
اصول سئو در نویسندگی و تولید محتوا
موضوع تولید محتوا به قدری بهینه سازی سایت برای کاربران و موتور جستجو مهم است که نباید از نکات و اصول آن فراموش کنیم:
اصل 1: بدانید مشتریان شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند
شما نمی توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید بدون اینکه بدانید مشتری های شما به دنبال چه چیزهایی هستند.
این نکته را چگونه می فهمید؟ بهترین نقطه شروع، استفاده از عقل سلیم است.
فکر کنید فردی از تهران به شیراز میخواهد برود و به دنبال محل اقامت در شهر شیراز است. اولین چیزهایی که جست و جو میکند چه خواهد بود؟
- هتل های شیراز
- محل های اقامت در شیراز
و یا در صورت شناختن هتلی نام آن هتل را تایپ خواهد کرد. همانند: هتل چمران شیراز
شما با دانشتن این نکته میتوانید مقاله ای را با نوع و نیازی که کاربر جستوجو کرده است تولید کنید.
اصل 2: پیداکردن معروف ترین روشی که افراد شما را جستجو می کنند
این احتمال وجود دارد که برخی از مشتریان شما با استفاده از کلمات و عباراتی که به آن اشاره کرده اید در جستجوی شغل شما باشند. اینکه اکثریت مردم هستند داستان دیگری است. بنابراین اولین قدم این است که متداول ترین روشی را که مردم در جستجو خود، می کنند را بفهمید.
برای انجام این کار می توانید از ایده هایی که قبلاً مشخص کرده اید استفاده کنید. با انجام جستجوی Google برای یکی از کلمات یا عبارات موجود در لیست خود شروع کنید. مهم نیست که این عبارت چقدر مسخره یا بادآورده است.
اصل 3: مباحث محبوب و جذاب را در زمینه خود پیدا کنید
بازاریابی محتوا هنر ایجاد محتوای مفید و ارزشمند برای جذب مشتری هدف شما است. بلکه فقط یک وبلاگ را راه اندازی نکنید و به بهترین ها امیدوار شوید و بدانید که چه موضوعاتی محبوب هستند و در زمینه شما جذاب هستند.
در شبکه های اجتماعی عضو شوید و ببینید که مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند و کدام موضوعات محبوب ترین هستند. شما حتی می توانید بر اساس موضوعات برتر همه زمانها فیلتر و مرتب سازی کنید.
اصل 4: باید بدانید که برای چه کسی تولید محتوا می کنید
قبل اینکه از بقیه نکات آموزش اصول سئو استفاده کنید، باید به خوبی بدانید که برای چه افرادی مطلب می نویسید. این یکی از اصول سئو در نویسندگی است. این یعنی که مشتریان هدف خود را به بهترین شکل باید شخصی سازی کنید. این دسته بندی کردن ها به شما کمک می کند تا مشکلات اساسی و نیاز مخاطبین خود را متوجه شوید و به دنبال همین موضوع می توانید مطالب کاملا مرتبط با کاربران تولید کنید.
شما می توانید با بررسی های بیشتر، مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. در واقع چیزی که باید آن را به دست بیاورید این است که کاربران شما چه نکته ای را از محتوای سایت شما می خواهند کسب کنند و به دنبال چه موضوعی در کسب و کار شما می باشند.
اصل 5: فهمیدن اینکه کاربران سایت چه چیزی را می خواهند مطالعه کنند
بعد از اینکه فهمیدید که برای چه کسانی تولید محتوا می کنید، قسمت بعدی کار شما این است که متوجه شوید کاربران سایت شما چه مطلبی را می خواهند مطالعه کنند.
برای انجام این کار باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین سرفصل های آموزش تولید محتوا محسوب می شود. با انجام تحقیق کلمه کلیدی یا Keyword Reserach شما در واقع می توانید اطلاعات مناسبی درباره سختی کلمه کلیدی مورد نظر و چگونگی رنک مناسب گرفتن برای آن عبارت می باشد.
این مورد در واقع به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران هدف شما به دنبال چه موضوعاتی هستند که می خواهند که چه مطالبی را مطالعه کرده و از آن ها اطلاعات به دست بیاورند. در گوگل ابزارهای متفاوت بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای عملکرد بهتر در این زمینه استفاده کنید. به طور کلی شما باید کاربرد صحیح کلمات کلیدی در استراتژی تولید محتوا را بیاموزید.
اصل 6: تولید محتوای ارزشمند و قابل درک
حال که اصول سئو گفته شده در بالا را به خوبی آموخته اید، وقت آن است که روند تولید محتوای خود را شروع کرده و محتوایی جدید، منحصر به فرد، با ارزش و قابل درک بسازید. همانطور که شما در حال انجام تولید محتوا برای سایت خود هستید، اول از همه باید کاربر را هدف اصلی خود قرار بدهید و پس از آن باید مطالبی تولید کنید که برای این کاربر مورد نظر مناسب و جذاب باشد.
برای انجام این کار باید از مهارت های تخصصی خود استفاده کنید. این روند نه تنها ارتباط بین شما و مخاطبینتان را افزایش می دهد، بلکه تصویری بسیار عالی به عنوان یک فرد متخصص از شما در ذهن کاربران می سازد. کاربران شما نیز که اعتماد لازم به شما و کسب و کارتان پیدا کرده اند، در زمان های بعدی که به مشکلی برخوردند، طبیعتا به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. به یاد داشته باشید که در بازاریابی آنلاین این موقعیت یکی از بهترین وضعیت هایی است که شما می توانید ارتباطات خود را افزایش دهید.
هنگامی که قصد تولید محتوا دارید بهتر است که علاوه بر متن مقاله خود، به قالب نیز توجه کافی را داشته باشید. بر اساس آمارهای به دست آمده متوجه شده ایم که افراد تقریبا بعد از حدود 8 ثانیه تصمیم می گیرند که در یک صفحه سایت بمانند یا از آن خارج شوند. در نتیجه شما باید عواملی مثل عنوان، طول پراگراف، مطالب به شکل لیست و … استفاده کنید تا محتوا و محیط سایت را برای کاربر کاملا جذاب و قابل درک کنید.
این مقاله ادامه دارد…
- بازاریابی وابسته یا همان Affiliate Marketing چیست؟
- استراتژی سئو سایت فوق العاده 2019 – قسمت اول
- توانایی متقاعد كردن ديگران
- آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم
- نکاتی برای افزایش کاریزما و بهبود ارتباطات
- ویژگی سایت های رتبه اول گوگل
- تاثیر تبلیغات بر فروش شما
- آموزش بهینه سازی url سایت