100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو
برندها و کسبوکارها میتوانند از فروش در اینستاگرام درآمد زیادی کسب کنند؛ بنابراین در اینجا یک فهرست از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام تهیه کردهایم که تأثیر مستقیمی بر جذب مشتری در اینستاگرام دارد و قطعاً میتواند به افزایش درآمد شما نیز کمک کند.
اگر در بازاریابی اینستاگرام تازهکار هستید؟
یا با به دست آوردن فالوور و فروش مشکل دارید؟
در پایان این مقاله به طور کامل با پروسه فروش در اینستاگرام آشنا شده و می تواند تحول بزرگی در روند فروش خود با این اپلیکیشن تجربه کنید.
چرا باید در اینستاگرام بفروشیم؟!
شکی نیست که اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی است. این شبکه اجتماعی به دلیل پتانسیلی که دارد، مخاطبان در طول روز زمان زیادی در آن صرف میکنند. این یک فرصت است برای ما که محصولات خودمان را به اشتراک بگذاریم؛ چون در مقابل ما بیش از میلیون ها نفر وجود دارند که درصدی از آنها میتوانند به مشتریان ما تبدیل شوند.
اما آیا میدانستید که پلتفرم اشتراکگذاری عکس و فیلم فقط برای هنرمندان، عکاسان و همه کسانی که هنر دیجیتال را دوست دارند، نیست؟ اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی عالی برای مشاغل است و درآمدهای عجیبی را برای آن ها فراهم می کند!
- 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند.
- 83 درصد از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدیدی را در این پلتفرم پیدا میکنند.
- 80 درصد از کاربران میگویند اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات به آنها کمک میکند.
در سال 2016، اینستاگرام الگوریتمهای خود را تغییر داد تا پستها براساس محبوبیت بهجای ترتیب زمانی، در فیدها ظاهر شوند. این به این معنی است که پستهایی با تعامل بالا به بالاترین سطح میرسند و پستهایی با تعامل پایین هرگز دیده نمیشوند؛ بنابراین اگر برند شما جدید است و تعداد زیادی فالوور ندارید، چگونه میتوانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید؟ در اینجا 11 نکته از ترفندهای افزایش فروش برای جذب مشتری در اینستاگرام آوردهایم که در ظاهر ساده هستند اما در واقع شاه کلیدهای فروش در این شبکه اجتماعی به حساب می آیند.
1- کاردستی، تصاویر خیرهکننده و سرگرمکننده
تصور کنید کاربر معمولی اینستاگرام شما، در فید (Home) خود اسکرول میکند. او با پستهای زیادی مواجه است که بعد از مدتی، از پستهای خمیازه آور، خسته میشود تا اینکه یکی بیرون میپرد و توجه او را جلب میکند، مانند پستهای جنجالی یا خندهدار که در 10 ثانیه اول توانستهاند، او را بیدار کنند.
لازم نیست به خارج از کشور سفر کنید و از جاذبههای دیدنی عکس بگیرید. تنها چیزی که برای متوقف کردن اسکرولهای اینستاگرام نیاز دارید، یک تصویر زیبا، منحصر به فرد و باکیفیت است. در اینجا سه نکته برای افزایش تعامل با تصاویر شما وجود دارد.
تصاویری را ارسال کنید که با مخاطبان شما صحبت کند
بهعنوان مثال، اگر میدانید مخاطبان شما به فرهنگهای مختلف در سراسر جهان علاقه دارند، تصویری مانند این، توجه آنها را جلب میکند.
به قوانین عکاسی عالی، پایبند باشید
خبر خوب این است که برای گرفتن عکسهای خیرهکننده به دوربین DSLR و تجهیزات حرفهای گران قیمت نیاز ندارید. بهسادگی این قوانین را با گوشی هوشمند خود می توانید تنظیم کنید و عکس باکیفیت بگیرید.
- هر زمان که میتوانید، از نور طبیعی استفاده کنید.
- از نوردهی بیش از حد خودداری کنید (برای انجام این کار، قبل از گرفتن عکس روی روشنترین قسمت کادر خود ضربه بزنید).
- هنگام طلوع یا غروب خورشید یا در یک روز ابری عکس بگیرید.
- از نقاط مختلف عکس بگیرید. (اگر جاه طلب هستید، خم شوید، بخزید، دراز بکشید، حتی روی دیوار بالا بروید.)
- از قابهای منحصر به فرد استفاده کنید.
حالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ادیت عکس برای اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
تصاویر خود را با ابزارهای مناسب ویرایش کنید
در اینجا سه برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که عکسهای شما را بیشتر بهبود میبخشد.
- VSCO- این برنامه توسط عکاسان بهعنوان بهترین برنامه ویرایش تصویر برای اینستاگرام رتبهبندی شده است.
- CANVA ابزارهای زیادی دارد که به شما امکان میدهد تصاویر خود را سفارشی کنید.
- A Color Story – این برنامه به شما کمک میکند تا با ارائه بستههای فیلتر قابل تنظیم به رنگ قالب خود بچسبید.
2- مسابقات برگزار کنید
برگزاری مسابقات اینستاگرامی به شما کمک میکند تا تعامل را افزایش دهید، همچنین یک تکنیک فوق العاده برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان است. در اینجا سه ایده عالی برای مسابقه اینستاگرام وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
لایک کنید، نظر بدهید و دنبال کنید: کاربران پست شما را لایک میکنند و برای شرکت در مسابقه، شما را فالو میکنند.
یک دوست را تگ کنید: کاربران به ازای هر دوستی که در پست شما تگ میکنند، شما یک ورودی دریافت میکنید.
محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC): مخاطبان شما پستهای منحصر به فرد خود را ایجاد میکنند و کسبوکار شما را تگ میکنند یا از هشتگی که شما ایجاد کردهاید استفاده میکنند.
تا اینجا بهترین نوع مسابقه، مسابقه UGC است. یکی از ورودیهای برتر را بررسی کنید (شما را تگ کنند یا از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند). چرا؟ به این دلیل که مردم دوست دارند داستانهای خود را به اشتراک بگذارند، از خلاقیت آنها بهره ببرند و دنبال کنندگان خود را تحت تأثیر قرار دهند. البته این به غیر از بردن جوایز ارزشمند است.
بهتر است این بخش را بیشتر بررسی کنیم. واقعاً یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام میتواند همین مسابقه باشد. بهخصوص اگر از مسابقه UGC (User Generated Content) استفاده میکنید، میتوانید دنبال کنندههای ارگانیک جذب کنید.
کمپین برگزار کنید؛ بهطور مثال در حوزه آشپزی، به فالوور های خود اطلاع دهید یا تبلیغات انجام دهید که بهترین غذای خود را استوری کنند و شما را تگ (Mention) کنند و به قید قرعه به آنها یک پکیج لوازمخانگی هدیه دهید.
3- اهرم ویدئو
آیا میدانستید که مخاطبان با ویدیوهای اینستاگرام 2 برابر بیشتر از سایر پستها درگیر میشوند؟ درست است! اگر میخواهید توجه فالوورهایتان را جلب کنید، وقت آن است که از ویدیوها استفاده کنید. در اینجا یک راهنمای سریع برای ویدیوهای اینستاگرام آماده کردهایم:
- ویدیوهای خود را کوتاه نگهدارید و توجه بینندگان خود را با حرکت در چند ثانیه اول کلیپ خود جلب کنید.
- کپشن (توضیحات – Description) اضافه کنید (ویدیوهای اینستاگرام بهطور پیشفرض بیصدا هستند).
- ویدیوهای خود را با هدف خاصی در ذهن مخاطب برنامهریزی کنید (مثلاً بازدیدکنندگان را به وبلاگ خود هدایت کنید، ذهن آن ها را درگیر کنید، فالوورهای جدیدی به دست آورید، یا به مخاطبان خود آموزش دهید و سرگرمشان کنید).
- تصاویر پشت صحنه برند خود را برای القای حس دوستی اضافه کنید.
- محصولات خود را در عمل ضبط کنید (ویدیویی از مشتریان که از محصولات شما استفاده میکنند ایده عالی است، حتماً برای جذابیت بیشتر به آنها هدیه بدهید).
- هنگام فیلمبرداری از قوانین عکاسی و فیلمبرداری اصولی پیروی کنید.
4- محتوای انحصاری با داستان ارائه دهید
از استوریهای اینستاگرام برای نمایش اقدامات پشت صحنه استفاده کنید و واقعاً آن بینندگان را به سمت کاری که برند شما انجام میدهد بکشید. بهطور مثال اگر ویدیویی برای مخاطبان خود ضبط میکنید از پشت صحنههای خندهدار یا سوتیها میتوانید در استوری خود تصویر یا ویدیوی منتشر کنید.
اگر محصولی دارید که آنها بستهبندی میشوند، از بستهبندیها و فرایند تولید محصول هم میتوانید استوریهای جذاب بگذارید و مخاطبان شما با این رشته استوریها نسبت به شخصیت و برند شما اعتماد کسب میکنند.
5- به نظرات پاسخ دهید
کاربران اینستاگرامی که در محتوای شما غرق می شوند، قطعا سوالات و چالش هایشان را با شما در میان می گذارند. این یک فرصت استثنایی برای شماست.
اما در اینجا یک گوشه ننشینید و نظرات را مشاهده کنید، با پاسخ دادن به نظرات دنبال کنندگان خود، احساس خاص بودن را ایجاد کنید. نظرات آنها را لایک کنید، از آنها تشکر کنید و به سؤالات آنها پاسخ دهید؛ مانند کاری که نیوسئو با تمام همراهان خود در اینستاگرام انجام میدهد.
نگران نباشید! اگر هزاران نظر دریافت میکنید و وقت ندارید به همه آنها پاسخ دهید، میتوانید یک ادمین (مدیر جدید) اینستاگرام را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد و نظرات را کامل مدیریت کند. این نکته بهطور غیرمستقیم به افزایش فروش در اینستاگرام کمک میکند. مخاطبان در ابتدا به شما اعتماد میکنند و بهمرور از شما خرید میکنند، این یک راه عالی برای جذب مشتری در اینستاگرام است.
6- به پادها (Pods) اینستاگرام بپیوندید
در بازاریابی اینستاگرام تازهکار هستید و تعداد فالوور کمی دارید؟ برای افزایش تعاملات خود در اینستاگرام پادهای باکیفیت دریافت کنید. در اینجا نحوه عملکرد Pods توضیح داده ایم:
- یک پاد کوچک در اینستاگرام پیدا کنید. پادها گروههایی از کاربران اینستاگرام هستند که برای افزایش فالوورها و تعامل با یکدیگر متحد میشوند.
- دستورالعملهای تعامل Pod را دنبال کنید. معمولاً باید پستهای سایر اعضای پاد را لایک کنید، نظر بدهید و به اشتراک بگذارید.
- در ازای آن، پستهای شما لایکها، نظرات و اشتراکگذاریهای دیگر اعضا را دریافت میکنند.
به زبان سادهتر Pods به گروههای تعاملی گفته میشود، که همیشه پستهای یکدیگر را استوری میکنند و بر روی پستها تعامل ایجاد کرده و بهنوعی حمایت میکنند. به این دسته از گروهها پاد گفته میشود.
- به سراغ پادهای کوچک 15-20 کاربره بروید.
- از پادهای اسپم غول پیکر با هزاران کاربر اجتناب کنید.
- پایان معامله خود را حفظ کنید! لایک نکردن، به اشتراک نزاشتن و نظر ندادن روی پستها میتواند باعث اخراج شما از پاد شود.
- پادها فقط برای شروع عالی هستند و به رشد برند شما در این شبکه اجتماعی، کمک ویژه ای می کند.
7- از هشتگها، بیشتر استفاده کنید
استفاده از هشتگ یک راه عالی برای افزایش مشتری در اینستاگرام است. استفاده از هشتگ به این دلیل است که کاربران پستهای شما را در صفحات هشتگ هایی که استفاده میکنید، مشاهده میکنند.
ازآنجاییکه اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید، میتوانید همه نکاتی که در پست شما وجود دارد را در قالب یک عبارات کلیدی بهصورت هشتگ قرار دهید! ابتدا مطمئن شوید که از محبوبترین هشتگ ها در اینستاگرام استفاده میکنید. اینها شما را در مقابل میلیونها کاربر قرار میدهند.
سپس هشتگ های سفارشی خود را ایجاد کنید. این یک گام عالی برای زمانی است که حضور برند خود را تثبیت کردهاید و از قبل طرفداران زیادی دارید. به یاد داشته باشید، از هشتگ های مختلف استفاده کنید! از هشتگ های یکسان در پست ها استفاده نکنید. مگر اینکه هشتگ اختصاصی شما باشد.
این مقاله ادامه دارد…
- کلمات کلیدی درب اتوماتیک شیشه ای
- 10 ابزار مفید برای کسب و کار اینترنتی
- دلایل استفاده از AMP چیست – بسیار مهم
- 7 راه جلوگیری از انتشار محتوای بی ارزش و تکراری
- شناخت مخاطب هدف در گوگل آنالیتیک
- آیا نیازی به ست کردن سایت مپ روی سرچ کنسول هست یا نه؟
- چرا کارمندان نمی توانند بدون مدیر کار کنند
- بررسی سئو سایت زبانشناس