در ادارات دولتی، سازمانهای غیر انتفاعی، انواع صنایع و شرکت های بزرگ برای بازیابی حساب ایمیل خود از میلرلایت به عنوان یک راه حل نرم افزاری استفاده می کنند. گاهی یک شخص یا سازمان، خدمات و محصولاتی را ارائه می دهد که ممکن است مشتریان آنها نیاز به اطلاع رسانی داشته باشند. حتی در زمانی که یک شرکت خدمت نوینی را به خدمات خود می افزاید نیاز است تا این خدمت را به مشتریان خود معرفی کند. به گونها ی که اطلاع رسانی کامل درباره نحوه فعالیت آن شرکت در اختیار آنان قرار بگیرد. در این زمان است که صاحبان این مشاغل می توانند از میلرلایت کمک بگیرند.
تعریف میلرلایت
میلرلایت در تعریف ساده و کوتاه یک پلتفرم از فروشگاههای اینترنتی است که برای استفاده کسب و کارهای بزرگ و کوچک بسیار مناسب است. این سرویس دارای مزایای زیادی برای کاربران خود است، مانند اشتراکات ماهیانه و سالیانه و پشتیبانی تمام وقت و بیست و چهار ساعته که از طریق ایمیل و چت صورت میگیرد. این امکانات ویژه علت اصلی علاقه کاربران به این پلتفرم است.
هدف اصلی سازندگان میلرلایت ساختن کمپین های بازاریابی حرفه ای و حتی شخصی برای استفاده مردم و شرکت ها است. ویژگی های اصلی این پلتفرم شامل ردیابی و گزارش تبلیغات، اتوماسیون ایمیل، مدیریت ليست مشترکین و ردیابی نتیجه میشود.
چگونگی کار با میلر لایت
در این پلتفرم خبری از تنظیمات پیچیده نیست سادگی مهمترین و بهترین خصیصه آن است که با وجود پشتیبانی بیست و چهار ساعته از مشتری کامل کننده ویژگی های مثبت یک برنامه کاربردی است. به همین علت است که کاربران به سادگی قادر خواهند بود از آن استفاده کنند. در این پلتفرم با حذف روش های غیر ضروری به شما این امکان داده شده است که به راحتی یک یا چندین کمپین در دنیای ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید. از جمله امکانات پیشرفته تعبیه شده در آن که سبب می شود یک کمپین حرفه ای را راه اندازی کنید، قابلیت پیگیری نتایج ایمیل های قبلی خود است. همچنین امکان طراحی و تولید محتوایی با ظاهر زیبا و مدرن، مدیریت لیست مخاطبین و ایجاد صفحات پاپ آپ و سفارشی سازی وجود دارد. همگی این امکانات بدون نیاز به آموزش های خاصی قابل اجرا هستند.
آموزش زبان آلمانی
در کنار همه ویژگی های بیان شده این پلتفرم دارای خصوصیاتی است که باعث می شود شما دیگر برای مسائل کم اهمیتی چون تنظیمات نگران باشید. همچنین به شما این امکان را می دهد که روی مسائل مهم تر و اصلی تمرکز داشته باشید. چند نمونه از این خصوصیات عبارت هستند از:
- کمک به شرکت ها برای ایجاد کمپینی با شرایط حرفه ای تا بتوانند یک ایمیل برای دسترسی بهتر و اطلاع رسانی سریع به مشتریان و مخاطبان خود داشته باشند.
- مکانیزم درگ و دراپ کردن جهت طراحی ایمیل و صفحه های فرود (لندینگ پیج) به علاوه پاپ آپ و دیگر فرم های اشتراکی. این مکانیزم تحت عنوان کشیدن و رها کردن شناخته می شود.
- در پلتفرم نقشه ای تعبیه شده است که شما از طریق آن می توانید اقدامات مشترکان و چگونگی تعامل آن ها را مشاهده کنید. به این صورت پی می برید که واکنش گیرندگان ایمیل شما نسبت به آن چیست.
- امکان ایجاد یک فضای مرتب و بهینه برای کار که می توانید در آن بانک اطلاعات مشتریان و لیست مخاطبین خود را مدیریت و دارای سازماندهی کنید.
خصوصیات میلرلایت
برعکس دیگر برنامه های بازاریابی ایمیلی میلرلایت می تواند یک برنامه اشتراک رایگان به همراه چندین ویژگی کارآمد ارائه دهد.
- امکان ایجاد یک هایسگپ کوچک با مشتریانی کمتر از هزار نفر
- قابلیت ادغام آسان با سایر برنامه های بازیابی موجود در دستگاه اعم از برنامه های شبکه های اجتماعی شامل فیسبوک و سایر سرویس های نرم افزاری MailMunch ، SquareSpace ، Zapier یا SumoMe می شود.
- خبرنامه های خود را به سادگی ویرایش و شخصی سازی کنید. از یک برنامه عالی و کاربردی در راستای ويرايش آسان برای ساخت یک صفحه فرود کمک بگیرد و ان برنامه میلرلایت است. ضمن آن به کاربران برای ساخت انواع قالب های ایمیلی مختلف کمک می کند و آن ها را قادر به گرفتن تست A و B می سازد و پاسخ خود را به صورت خودکار ارائه می دهد.
ویرایشگر ایمیل، الگوهای ایمیل رایگان، و جریان ایمیل
برای شروع سریع کمپین خود، می توانید از یکی از بیش از 60 قالب رایگان خبرنامه ایمیلی که MailerLite در طرح Pro به شما می دهد استفاده کنید. تنوع زیادی وجود دارد و قالب ها دارای طراحی های مدرن و واکنش گرا برای موبایل هستند. ساختن سریع یک ایمیل زیبا آسان است.
اگر می خواهید قالب خود را بسازید، مشکلی نیست. کسب و کار شما منحصر به فرد است، لعنتی! 😀 بیشتر با کشیدن و رها کردن ویرایشگر ایمیل شروع می شود، اما می توانید HTML سفارشی را نیز وارد کنید. پس از ساخت، می توانید از ایمیل های قبلی به عنوان یک الگوی ایمیل برای کمپین های بعدی خود استفاده کنید.
بلوک های محتوای پویا
اکنون که الگوی ایمیل خود را داریم، به سراغ چیزهای سرگرم کننده می رویم. در MailerLite می توانید محتوا را پویا کنید. نمایش یک بلوک فقط به یک گروه برای شخصیسازی فوری. یک اخطار این است که اگر میخواهید یک بلوک را برای مردان و یکی را برای زنان نشان دهید، باید از دو بلوک استفاده کنید – نمیتوانید «تغییرهایی» از یک بلوک را بدون کپی کردن آنها داشته باشید.
بلوک های مخصوص کشیدن و رها کردن عبارتند از:
- بلوک های ویدئویی با GIF های متحرک
- بلوک های ویژگی محصول
- پست های رسانه های اجتماعی
- تایمرهای شمارش معکوس
- قالب های RSS
- بلوک های نظرسنجی
سرصفحه و پاورقی شما به راحتی در تمام ایمیل ها استاندارد می شود. بنابراین لازم نیست هر بار که آنها را به روز می کنید همه آنها را به صورت جداگانه تغییر دهید.
زمانبندی ارسال
اکنون میتوانیم به انتخاب مشترکان ایمیل خود ادامه دهیم. MailerLite منطق پیشرفته ای برای هدف قرار دادن ایمیل شما دقیقاً به بخش های مناسب دارد. می توانید ارسال را در یک زمان ثابت یا بر اساس منطقه زمانی مشترک برنامه ریزی کنید (بنابراین همه مشترکین ایمیل را در زمان محلی یکسان دریافت می کنند).
4. MailerLite وب سایت و سازنده صفحه فرود
MailerLite یک وب سایت و سازنده صفحه فرود دارد. اما آیا ویژگی های صفحه فرود MailerLite با CMS هایی مانند وردپرس رقابت می کند؟
شما می توانید صفحات فرود و وب سایت های MailerLite را در دامنه آنها (.mailerpage.com) میزبانی کنید یا آن را در سایت خود نمایش دهید. بنابراین اگر قبلاً یک وبسایت راهاندازی کردهاید، ممکن است بخواهید از سازنده صفحه فرود MailerLite برای اضافه کردن چند صفحه فرود اضافی استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر وبسایتی ندارید، از سازنده وبسایت برای ایجاد یک مینیسایت برای خودتان استفاده کنید. به سرعت یک صفحه را با میزبانی MailerLite راهاندازی کنید و در آینده میتوانید به چیز دیگری مهاجرت کنید.
ویرایشگر صفحه فرود MailerLite
می توانید یک صفحه فرود از ابتدا ایجاد کنید یا از یکی از 30 الگوی صفحه فرود از پیش ساخته شده MailerLite استفاده کنید. (در طرح غیررایگان).
ویرایشگر صفحه شبیه ویرایشگر ایمیل است (آنطور که باید!). میتوانید «بلوکهای محتوا» مدولار را با ویرایشگر کشیدن و رها کردن اضافه کنید.
در صفحه آخر می توانید تنظیمات صفحه فرود را ویرایش کنید. این شامل:
- عنوان صفحه
- آدرس صفحه
- تنظیمات سئو مانند ابرداده صفحه
- توضیحات و ابرداده به اشتراک گذاری اجتماعی
- کدهای رهگیری گوگل آنالیتیکس
سایت ساز MailerLite
سازنده وب سایت MailerLite به شما این امکان را می دهد که وب سایت های ساده با چندین صفحه ایجاد کنید.
تنها چیز عجیب و غریب این است که وقتی یک سایت MailerLite ایجاد می کنید، باید آن را به یک گروه مشترک متصل کنید. هیچ تاثیر منفی نمی گذارد، اما در ابتدا کمی گیج کننده بود. فرم ها را می توان به چندین گروه متصل کرد.
قالب های سایت بر اساس صنایع مختلف و موارد استفاده می باشد. برای آزمایش، یک وبسایت املاک و مستغلات را انتخاب کردم: یک الگوی پنج صفحهای با ویژگیهای ویژه در صفحه اصلی، صفحههای فهرست فردی، و صفحه «ملاقات با تیم». من هنوز خونه نفروختم ولی کی میدونه
ویرایشگر همان ویرایشگر صفحه فرود است. قالب ها بسیار خوب هستند – نیازی به تغییر آنقدر ندارید.
ما چه فکر می کنیم؟
واقعاً عملکرد عالی اینجاست. شما می توانید یک وب سایت بسیار شیک با ویژگی های موجود در نرم افزار بازاریابی ایمیلی خود بسازید. بهترین قسمت های این سایت ساز؟
- سازنده وب سایت با امکانات کامل
- امکان پرداخت (به زودی از طریق Stripe)
- کاربر پسند و طیف وسیعی از قالب های مفید گنجانده شده است
در حالی که عملکرد بازاریابی ایمیلی آن ممکن است شبیه به رقبای MailerLite باشد، عملکرد صفحه فرود و وب سایت آن بهتر است. این به کاربران انگیزه ای می دهد که بیشتر از بازاریابی ایمیلی به سراغ آن بروند. استفاده از MailerLite به عنوان وردپرس برای CMS و هاست خود. همه از آن استفاده نمی کنند، اما وقتی این کار را انجام می دهید، مقداری دلار صرفه جویی می کند.
5. بخش بندی و شخصی سازی: مدیریت مشترکین در MailerLite
بیایید بخش “مشترکین” را در MailerLite مرور کنیم. این جایی است که شما لیست ایمیل خود را مدیریت می کنید، گروه های تقسیم بندی ایجاد می کنید، فیلدهای جدید ایجاد می کنید و گزارش لیست را انجام می دهید. بیایید ویژگی های مدیریت لیست ایمیل را بزرگنمایی کنیم.
از بخش همه مشترکین شروع کنید
اینجاست که همه مشترکین خود را پیدا خواهید کرد. با فیلترها، می توانید زیر مجموعه ها را سوراخ کنید. در هر فیلد پایگاه داده یا فیلترهای رفتاری مانند عضو کمپین/تعداد ایمیل های ارسال شده و موارد مشابه فیلتر کنید.
برای پیشرفت بیشتر می توانید فیلترها را ترکیب کنید. پس از مشخص کردن انتخاب خود، بخش را برای استفاده در سایر بخشهای MailerLite ذخیره کنید.
به محض ثبت نام، مشترکین جدیدی را اضافه کنید. گزینه های دیگر آپلود یک فایل CSV/TXT، کپی و چسباندن از اکسل، یا وارد کردن از پایگاه داده Mailchimp پیوند شده است. اگر از Mailchimp مهاجرت می کنید، بسیار مفید است.
تقسیم بندی مشترکین خود در MailerLite
بخش ها و گروه ها در MailerLite قدرتمند هستند. در اینجا شما گروه های پویا یا استاتیک خودکار مشترکین خود را می سازید. برای کاربران Mailchimp، گروه های MailerLite مشابه Mailchimp Lists هستند. بخش بندی های MailerLite شبیه به بخش های …. Mailchimp هستند.
بنابراین، چگونه از بخش ها استفاده می کنید؟ می توانید یک بخش بندی یا گروه را بر اساس موارد زیر ایجاد کنید:
- عضویت گروه موجود (لیست های ثابت)
- هر فیلد پایگاه داده
- هر بخش دیگری
- عضویت در کمپین ایمیلی
- عضویت در اتوماسیون (به اتوماسیون ایمیل مراجعه کنید)
- رفتاری (تعداد ایمیل های ارسال شده، باز یا کلیک شده)
- خریدها (با ادغام با فروشگاه آنلاین شما)
شما می توانید تمام بخش های بالا را ترکیب کنید. که باید مراقب….هر طرح تقسیم بندی دیوانه کننده ای باشد که می توانید با آن بیایید.
تجزیه و تحلیل ایمیل در MailerLite
در بخش آمار جایی است که ما گزارش لیست شما را پیدا می کنیم. شما می توانید آمار “همه مشترکین” یا یک گروه خاص را اجرا کنید. MailerLite تمام دادههای این گروه را جمعآوری میکند و به شما آموزش میدهد. آمار ایمیل موجود عبارتند از: رشد فهرست، میانگین نرخ باز و کلیک، و معیارهای لغو اشتراک. علاوه بر این، می توانید دامنه های برتر و مشتریان ایمیل را مشاهده کنید.
ویژگی جالب: حذف خودکار مشترکین
غیرفعال آخرین برگه یک ویژگی جالب به نام «پاک کردن غیرفعال» است. به سرعت افرادی را در لیست شما که شش ماه است ایمیلی باز نکرده اند پیدا کرده و لغو اشتراک می کند. این به شما کمک میکند فهرستی تمیز و درگیر نگه دارید، قابلیت تحویل را بهبود ببخشید و شانس ورود به جعبه هرزنامه را کاهش دهید. البته، این به نفع همه است که شما را در صندوق ورودی و قابلیت تحویل ایمیل بالا قرار دهند.
بررسی های MailerLite: مدیریت مشترکین
ویژگیهای مدیریت مشترک و فهرست در MailerLite بدون اینکه زیاد باشد، قوی هستند.
- گروه بندی مشترکین به صورت پویا (از طریق بخش ها) یا به صورت ایستا (از طریق گروه ها)
- فیلدهای جدید خود را ایجاد کنید
- گزارش در مورد مشترکین ایمیل
این ویژگی های بخش بندی است که به شما امکان می دهد بازاریابی ایمیلی پیچیده تری انجام دهید. در مقایسه با Mailchimp، مدیریت مشترکین MailerLite و گزارشدهی خوب هستند.
مزایای میلرلایت
- ارسال کمپین های ایمیل با MailerLite. خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید، تبلیغات ایمیلی خود را ارسال کنید یا از RSS برای ارسال خودکار خلاصه مطالب از محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.
- تست تقسیم A/B. بهینه سازی کمپین ایمیل با تست تقسیم A/B خطوط موضوع، محتوای ایمیل و موارد دیگر.
- مخاطبان خود را افزایش دهید . فرم ها و پاپ آپ های هدفمند را از MailerLite در سایت خود به عنوان سازنده لیست ایمیل ایجاد کنید و مشترکین بیشتری دریافت کنید.
- مشترکین خود را تقسیم بندی کنید. شما می توانید بر اساس ویژگی های آنها (به عنوان مثال، سن، جنسیت، کشور)، فعالیت های آنها (ایمیل های کلیک شده، باز شده) گروه بندی کنید و لیست هایی ایجاد کنید.
- وب سایت و صفحات فرود خود را بسازید. با MailerLite نه تنها می توانید ایمیل بسازید، بلکه می توانید صفحات فرود، فرم های انتخاب و سایت های (مینی) بسازید. آنها حتی آن را برای شما میزبانی می کنند.
- اتوماسیون بازاریابی. با یک جریان ایمیل خوش آمدگویی خودکار ساده شروع کنید. یا یک فرآیند ده مرحله ای و چند مرحله ای برای مشتریان جدید بسازید. قدرتمند
- قیمت عالی و ارزش برای خرید. MailerLite در مقایسه با رقبای خود بسیار ارزان است. شما ارزش زیادی برای پول دریافت می کنید. مقایسه قیمت ما را اینجا بررسی کنید
نحوه قیمت گذاری میلرلایت
نحوه قیمت گذاری میلرلایت به طور کلی وابسته به تعداد مشترکینی که در اختیار شما هستند، است. این طرح قیمت گذاری بسیار دقیق و انعطاف پذیر می باشد. برنامه های قیمت گذاری این پلتفرم به صورت کاملا دقیق از قبل ایجاد شده و دارای ایمیل نا محدود برای هر ماه و همچنین بسته پرمیوم هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم خلاصه ای از برنامه های اشتراکی این پلتفرم به شما ارائه دهیم.
- تا سقف ۱۰۰۰ مشترک به صورت کاملا رایگان
- تا سقف ۲۵۰۰ مشترک در هر ماه ۱۰ دلار و در هر سال ۸۴دلار است.
- تا سقف ۵۰۰۰ مشترک با قیمت ۲۰،دلار در ماه و ۱۶۸دلار در سال است.
- تا سقف ۱۰۰۰۰مشترک در هر ماه ۳۵دلار و در هر سال۲۹۴دلار می شود.
- تا سقف ۱۵۰۰۰مشترک در هر ماه ۵۰،دلار و در هر سال ۴۲۰دلار می باشد.
- تا سقف ۲۰۰۰۰ مشترک به عدد ۶۵دلار در ماه و ۵۴۶،دلار در سال می رسد.
- تا سقف ۲۵۰۰۰ مشترک – دلار در هر ماه ۷۲ ۶ دلار در سال است.
- تا سقف ۳۰۰۰۰ مشترک ۹۵ دلار در هر ماه و ۷۹۸ دلار در سال است.
- تا سقف ۳۵۰۰۰ مشترک ۱۱۰ دلار در ماه ۹۲۴ دلار در سال است.
- تا سقف۴۰۰۰۰ مشترک شامل ۱۲۰ دلار در هر ماه ۱،۰۰۸ دلار در سال می شود.
- تا سقف۴۵۰۰۰ مشترک شامل ۱۳۰ دلار در هر ماه و ۱،۰۹۲ دلار در سال میشود.
- تا سقف۵۰۰۰۰ مشترک شامل ۱۴۰ دلار در هر ماه و ۱،۱۷۶ دلار در سال می شود.
چگونگی ساخت انواع کمپین با ویرایشگر
هنگام استفاده از میلرلایت به هیچ دانش و کدنویسی احتیاج ندارید. به طور کلی تنها لازم است با جا به جا کردن موس روی صفحه، آیتمها را حرکت دهید و از آن ها استفاده کنید. می توانید از تصاویر، ویدئو، تیتر با رنگ متفاوت، لینک دکمه دار، تایمر، آیکون، پست های اینستاگرام، نقشه گوگل، تویتر و فیسبوک استفاده کنید. شما در ویرایشگر پیشرفته میلرلایت امکان استفاده از HTML را نیز دارید. اگر بتوانید زبان HTML را بشناسید قادر خواهید بود یک ساختار HTML را بسازید. برای استفاده از این قالب تنها لازم است که قالب های ایمیل را در حالت استاندارد قرار دهید تا صفحه نمایش به خوبی دیده شوند. به طور کلی با استفاده از سیستم میلرلایت می توانید هر نوع ایمیلی را بسازید و ارسال کنید.
ساخت ساخت گروههای کاربری
برای اینکه ایمیل های دریافتی از سایت را در میلرلایت مدیریت کنید یک امکان بسیار مفید فراهم شده است. در این امکان شما می توانید انواع گروه های کاربری در دسته بندی های مختلف را بسازید. این گروه ها می تواند شامل گرو ههایی برای کاربران تازه عضو شده یا افرادی که خرید موفق داشته اند، باشد. در کنار آن هر دسته از افرادی که مد نظر شما باشند می توانند یک دسته مخصوص به خود داشته باشند. سپس می توانید در بخش دسته بندی های سایت، تنظیم کنید که هر یک از ایمیل ها در کدام گروه قرار بگیرند. شما می توانید به گونه ای مدیریت کنید که افراد تازه عضو شده یا به صورتی دستی یا به صورت خودکار عضو گروه های مختلف شوند.
ساخت اتوماسیون
یکی دیگر از بخش های کاربردی میلرلایت بخش اتوماسیون است. با استفاده از قابلیت اتوماسیون شما می توانید ایمیل ها را به صورت خودکار، هوشمند و برنامه ریزی شده ارسال نمایید. این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید تنظیم کنید که اگر کاربر محصول خاصی را خریداری کرد، یک ایمیل برای پیشنهاد محصولی مرتبط برای وی ارسال شود.
زمانی که صورتی که فرد محصولی را می خرد، در گروه های مربوطه عضو شود و یا از بعضی از گروه ها حذف شود.
جمع بندی
برای همه افرادی که جهت اطلاع رسانی و مدیریت تبلیغات خود نزد کاربرانشان به یک سیستم پیشرفته احتیاج دارند میلرلایت یک کمک بزرگ است که در این مطلب به بررسی چند و چون و چگونگی استفاده از آن پرداختیم. با استفاده از ساز و کار پيشرفته میلرلایت قادر خواهید بود، مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید و مشتریان خود را به صورت دائمی حفظ کنید.