آنچه باید در مورد ساخت بک لینک در سال 2022 بدانید؟
بک لینک ها ابزاری ضروری برای رتبه بندی صفحه الگوریتم اصلی گوگل از سال 1998 هستند. اگرچه تغییرات زیادی در الگوریتم گوگل وجود داشت، بک لینک ها هنوز بخشی ضروری از رتبه صفحه گوگل را برای سئو تشکیل می دهند. همانطور که از نام آن پیداست، بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند. این بدان معناست که اگر شخصی به وب سایت شما لینک دهد، به شما یک بک لینک می دهد. مثلا علی کارشناس حقوقی و وبلاگ نویس است. او یک وبلاگ بسیار آموزنده و اختصاصی در مورد جنبه های مختلف موارد آسیب شخصی در آتلانتا می نویسد. این توصیه های ارزشمندی را به هر کسی که در اثر تصادف اتومبیل یا موقعیت های دیگر دچار آسیب شخصی شده است می دهد.
وبلاگ نویس دیگری به نام محمد (کارشناس حقوقی) که در مورد مسائل حقوقی در یک مجله شرکت حقوقی بسیار معتبر می نویسد، دیدگاه خود را در مورد رسیدگی به پرونده آسیب های شخصی به اشتراک می گذارد، و همچنین به مقاله علی لینک می دهد. این یعنی محمد به جاش بک لینک میده. از آنجایی که مجله اینترنتی او محبوب است، بسیاری از سایتهای دیگر با به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی به او پیوند میدهند. مجله محمد دوباره بک لینک های زیادی دریافت می کند.
استراتژی بک لینک سازی سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟
سئوکار های ایرانی دریغ نمی کنند که بگویند تنها محتوای ارزشمند با اطلاعات میلیون دلاری احتمالاً بک لینک های زیادی را از منابع معتبر دریافت می کند. هرچه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد، اعتبار وب سایت بیشتر می شود. برایان دین از Backlinko به بک لینک به عنوان رای اشاره می کند. هر چه تعداد افرادی که به شما رای می دهند بیشتر باشد، اعتبار وب سایت یا وبلاگ شما بهتر خواهد بود. هر چه وب سایت شما اعتبار بیشتری داشته باشد، رتبه آن در نتایج جستجوی گوگل بالاتر خواهد بود.
بک لینک ها جزو سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند.
با این حال، این در مورد تعداد بک لینک نیست. این همچنین در مورد کیفیت بک لینک ها است. اولین چیزی که باید بدانید این است که همه بک لینک ها برابر نیستند. اگر می خواهید در SERP رتبه بالاتری داشته باشید، باید روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که یک بک لینک با کیفیت بسیار قوی تر از بسیاری از بک لینک های بی کیفیت است.
از نظر فنی، 2 نوع اصلی بک لینک وجود دارد:
- بک لینک نوفالو | no follow links
- بک لینک فــالو | follow links
شماره یک: بک لینک های نو فالو:
بک لینک های نوفالو به گوگل اشاره می کند که بک لینک را نادیده بگیرد. این نوع پیوند ارزش کمی در بهبود دید یا رتبه جستجوی وب سایت شما دارد. پیوندهای بدون دنبال کردن عموماً از آنجا می آیند
- نظرات وبلاگ
- بیانیه های مطبوعاتی
- تبلیغات پولی
لینک های این منابع برای سئوی شما مفید نیستند.
شماره دو: بک لینک های فالو
بک لینک فالو پیوندهایی هستند که به محض کلیک کردن روی آنها مستقیماً به صفحه وب شما منتهی می شوند. آنها بک لینک هایی هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. با این حال، کیفیت پیوندهای do-follow دوباره اهمیت خواهد داشت. اگر بک لینک ها از وب سایت های مشکوک که شرایط و ضوابط موتور جستجوی گوگل را زیر پا می گذارند، سمی تلقی می شوند. اگر وب سایت شما دارای بک لینک های اسپم یا سمی زیادی باشد، گوگل می تواند وب سایت شما را از فهرست خارج کند یا سایت شما را جریمه کند.
در نهایت، کیفیت بک لینک ها بیشتر از کمیت آن مهم است.
بک لینک های با کیفیت چیست؟
بک لینک های با کیفیت بالا ویژگی های مختلفی دارند. ما آنها را در زیر لیست می کنیم.
- از منبع معتبر عالی
آیا ترجیح می دهید از یک وب سایت تصادفی معرفی شوید یا وب سایتی که متعلق به یک متخصص برجسته در جامعه است؟ درک اینکه چرا گوگل به بک لینک های وب سایت های صاحب نظر و معتبر اهمیت بیشتری می دهد دشوار نیست. هرچه اعتبار سایت ارجاع دهنده یا بک لینک دهنده بالاتر باشد، درجه اعتبار بیشتری به وب سایت شما می دهد.
به زبان فنی، بک لینکهای شما باید از وبسایتهای دارای اعتبار دامنه بالا باشند (آنها همچنین امتیاز اسپم پایینی خواهند داشت).
دریافت بک لینک با کیفیت بالا زمانی که لینک بیلدینگ کار می کند و گوگل تصمیم می گیرد مزایای خود را به وب سایت شما ارائه دهد، ممکن است هنوز ده هفته زمان برای هر لینک طول بکشد تا نتیجه را ارائه دهد.
کلمه کلیدی Target را در Anchor Text قرار دهید
- افزایش رتبه
بهترین مغزهای شرکت SEO می گویند که پیوند شما باید دارای یک متن لنگر باشد که شامل کلمه کلیدی شما باشد. اگر سایر فاکتورها خوب باشند، یک انکر تکست غنی از کلمات کلیدی قطعا به شما کمک می کند تا رتبه بهتری کسب کنید. با این حال، در این کار زیادهروی نکنید زیرا Penguin روی سایتهایی تمرکز میکند که دقیقاً با متن لنگر مطابقت دارند.
- در وب سایت مربوطه بک لینک بگذارید. | Relevant
این کاملا منطقی خواهد بود. اگر در حال نوشتن چیزی در مورد بهترین مدل مو برای پیروی در فصل تابستان هستید، آن را در وبلاگ مد و زیبایی منتشر خواهید کرد. دریافت پیوندی برای روند مدل مو از وب سایت های جراحی زیبایی خوب نخواهد بود. شما به بک لینک های مرتبط با موضوع نیاز دارید. بله، اگر یک جراح کاشت مو اطلاعات تخصصی را در وبلاگ به اشتراک بگذارد، بک لینک ها از انجمن های جراحی زیبایی یا وبلاگ های پزشکی با DA بالا حساب می شوند.
صاحبان وبسایت معتبر و DA قبل از اینکه به شما پیوند بدهند، پست و انتشارات شما را بررسی میکنند. برای مثال، نمیتوانید انتظار داشته باشید که پیوند وبلاگ کت چرم اصل خود را از وبسایتی که بر روی شیوههای زندگی وگان و پایدار متمرکز است، دریافت کنید.
اطلاعاتی که ارائه میدهید باید در محتوایی که ارائه میکنید معتبر باشد، و باید مجلات وبلاگ وبسایت DA مرتبط را برای بک لینکها پیدا کنید.
- بک لینک از منابع مختلف | Different Sources
برای برنده شدن به آرای زیادی نیاز دارید. همانطور که گفته شد، شما باید روی دریافت بک لینک از وب سایت های مختلف با اعتبار بالا تمرکز کنید. دریافت چندین لینک از یک منبع مفید نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر وبلاگی که قبلاً هرگز به شما پیوند داده نشده است، به شما پیوند دهد، سود خواهید برد. اگر چند بار دیگر لینک را به شما بدهد، مزایای چنین پیوندهایی به طور متوالی کاهش می یابد. حالا فکر کنید، اگر تعداد لینک های یکسانی را از وب سایت های مختلف DA بالا دریافت کنید، چه اتفاقی می افتد؟ به طور قابل توجهی تأثیر مثبت بیشتری بر اعتبار و رتبه جستجوی وب سایت شما خواهد داشت.
Brain Dean of Backlinko می گوید: “بهتر است 100 لینک از 100 وب سایت مختلف دریافت کنید تا اینکه 1000 لینک از یک وب سایت واحد دریافت کنید.”
به بیان ساده، آنچه گوگل به دنبال آن است، تعداد بیشتری از وبسایتهای با DA بالا است که به شما پیوند میدهند نه فقط تعداد پیوندها.
- از صفحات با ترافیک خوب | Good Traffic
دریافت بک لینک از صفحات پر بازدید به جای دریافت بک لینک از صفحات کم ترافیک، ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. تحقیقات Ahrefs برای 44589 کلمه کلیدی غیر مارک دار نشان داد که ارتباط کمی بین ترافیک ارگانیک بالاتر در صفحه مرجع به رتبه بندی وب سایت وجود دارد.
- پیوند خوب | Placed Link
بیل اسلاوسکی، بنیانگذار SEO by the Sea، می گوید که پیوند باید در قسمت محتوای اصلی صفحه، فونت و رنگی که آن را برجسته می کند قرار داده شود. جدای از گنجاندن کلمات کلیدی در لینک لنگر، این ویژگیها دوباره برای اینکه کسی روی لینک کلیک کند مهم است.از قرار دادن پیوند در فوتر وب سایت یا نزدیک نوار کناری با چندین سایت دیگر خودداری کنید. برجستگی پیوند را از بین می برد و احتمالاً هیچ سودی از آن نخواهید داشت.
- بررسی بک لینک ها | Checking Backlinks
متخصصان سئو سایت تاکید می کنند که مراقبت از بک لینک های شما مهم است. آنچه شما نیاز دارید ابزارهای نظارت بر بک لینک است که به شما امکان می دهد بک لینک های اسپم را پیدا کنید. اگر بک لینک های اسپم را حذف نکنید، گوگل می تواند وب سایت شما را به دلیل نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل جریمه کند.بنابراین، باید بدانید که کجا می توانید تمام بک لینک های خود را پیدا کنید. در مرحله دوم، شما باید بک لینک های اسپم را از غیر اسپم جدا کنید و سپس به سراغ صاحبان سایت های بک لینک اسپم بروید.
علاوه بر این، دو راه برای یافتن تمام بک لینک ها برای وب سایت شما وجود دارد. اولین مورد برای سایت هایی کار می کند که یک وب مستر مالک آن است. و روش دوم بک لینک ها را به وب سایت های دیگر بررسی کنید.
کنسول جستجوی گوگل: با استفاده از کنسول جستجوی گوگل داده هایی را برای ترافیک و عملکرد ارگانیک وب سایت خود دریافت کنید. شما باید در کنسول جستجوی گوگل ثبت نام کنید تا با تأیید مالکیت وب سایت، یک حساب کاربری رایگان دریافت کنید. شما همچنین تمام اطلاعات حیاتی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. وارد حساب کاربری خود شوید، روی پیوندها کلیک کنید و اطلاعات پیوندهای خارجی منحصر به فرد وب سایت خود را پیدا خواهید کرد.
از سه گزارش اطلاعاتی به دست خواهید آورد:
- سایت های لینک دهنده برتر | Top linking sites
- متون لینک دهنده برتر | Top linking texts
- صفحات پیوند دهنده برتر | Top linking pages
همانطور که بر روی گزارش صفحات پیوند بالا کلیک میکنید، روی هر URL کلیک کنید تا وبسایتهایی را که به صفحات خاصی پیوند دارند، پیدا کنید.با کلیک بر روی گزارش وب سایت، می توانید متوجه شوید که کدام صفحات از صفحات وب سایت به آن صفحه پیوند دارند.
- از یک جستجوگر بک لینک شخص ثالث استفاده کنید | Backlink Checker
برای بررسی بک لینک ها از یک جستجوگر بک لینک شخص ثالث استفاده کنید. شما همچنین می توانید بک لینک ها را با استفاده از ابزارهایی مانند جستجوگر بک لینک Ahrefs پیدا کنید. فقط با وارد کردن URL یا دامنه، بک لینک ها را بررسی کنید. تعداد کل دامنه ها یا بک لینک های ارجاع دهنده را در کنار 100 بک لینک برتر پیدا خواهید کرد. جزئیاتی که باید برای هر بک لینک در نظر بگیرید عبارتند از:
- صفحه ارجاع | Referring page
- دامین اتوریتی (DR) | Domain Rating (DR)
- پیج اتوریتی (UR) | URL rating (UR)
- DR و UR قدرت سایت پیوند دهنده را تعیین می کنند.
- ترافیک لنگر و بک لینک | Anchor and backlink traffic
دریافت بک لینک
جدا از این، می توانید پنج لنگر پرکاربرد یا پنج صفحه پر از پیوند شده را پیدا کنید.
ساخت بک لینک واقعا زمان و تلاش می خواهد. در اینجا راههای زیادی وجود دارد که میتوانید برای ایجاد بک لینک برای وبسایت و نمایه رسانههای اجتماعی خود ادامه دهید.
- از نمایه رسانه های اجتماعی خود برای افزودن لینک به سایت خود استفاده کنید. همانطور که به اشتراک می گذارید، به ایجاد پیوند کمک می کند.
- پست های خود را که به خوبی در گوگل کار می کنند را ببینید. ببینید چگونه می توانید آنها را به نفع خود تقویت کنید.
- به دنبال ایجاد محتوای طولانی در موضوعات داغ مانند ارائه راهنماهای نهایی باشید. راههای محبوب دیگر، پستهای «چرا به»، «چگونه» هستند.
- اینفوگرافیک ها هنوز هم راهی موثر برای کسب بک لینک هستند.
- پست های مهمان را برای وبلاگ ها و وب سایت های مرتبط با هدف بنویسید.
- اینفلوئنسرها را در جایگاه خود معرفی کنید و از آنها بخواهید (به آرامی) به مقالات مرتبط در وب سایت شما پیوند دهند.
- با اینفلوئنسرها درگیر شوید، با آنها مصاحبه کنید و به آنها پیوندی در وب سایت خود بدهید. آنها ژست شما را متقابل خواهند کرد.
- بک لینک های رقیب خود را مهندسی معکوس کنید
حال، بیایید ببینیم چگونه با این روش های مختلف پیش می روید. اساساً این روشها در سه دسته لینکسازی – لینکهای کسب درآمد، ساخت لینک و ایجاد لینک قرار میگیرند.
گرفتن بک لینک:
این به بک لینک های ارگانیک اشاره دارد. این زمانی اتفاق می افتد که افراد بتوانند محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل یا رسانه های اجتماعی کشف کنند. در موارد دیگر، افراد می توانند آن را از طریق دهان به دهان برای پیوند به صفحه شما پیدا کنند. ارائه محتوای مفید بهترین راه برای کسب بک لینک برای ترافیک ارگانیک بالاتر است. برایان دین خواستار ایجاد دارایی های قابل پیوند است. این به این معنی است که شما باید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که می تواند یک پست وبلاگ، نرم افزار، یک پست ویدیویی، یک نظرسنجی یا یک مسابقه یا هر چیز مفیدی باشد. جمع آوری و گردآوری محتوای ارزشمند می تواند زمان بر و نیازمند تلاش باشد، اما ارزش آن را دارد. به عنوان مثال، Brain Dean می گوید که چگونه یکی از پست های اولیه خود را در مورد 200 فاکتور رتبه بندی که گوگل استفاده می کند، جمع آوری کرده است و تنها برای جمع آوری حقایق دو هفته زمان برد.
خلق بک لینک:
به صورت دستی، افزودن لینک از سایر وب سایت ها نیز مفید خواهد بود. کاری که باید انجام دهید این است که پیوند خود را در دایرکتوری های تجاری ارسال کنید، به موضوعات انجمن پاسخ دهید یا در وبلاگ ها نظر دهید.
ایجاد بک لینک:
این شامل تمام روش های اطلاع رسانی است که به موجب آن شما باید به صاحبان سایت، مدیران وب سایت ها و ویراستاران نزدیک شوید و از آنها بخواهید به صفحه شما لینک دهند. شما باید تاکتیکهای لینکسازی را که قبلاً ذکر میکنیم، اعمال کنید.این مدل بیشتر در ایران با خرید ریپورتاژ است.
استفاده از جمعآوری لینک آیا میدانستید که افراد خاصی تنها با هدف یافتن لینکهای با کیفیت برای انتشارات خود منتشر میکنند؟ این عمل به عنوان جمع بندی لینک شناخته می شود. آنها می توانند پست های روزانه، هفتگی یا ماهانه باشند که به محتوای عالی با کیفیت پیوند دارند.
گردآوری پیوندها را در جایگاه خود پیدا کنید. برای یافتن منابع برای محتوای گردآوری، با استفاده از جستجوی گوگل، از جمع بندی + جمع بندی پیوندها استفاده کنید.
با آنها تماس بگیرید و پیشنهادی ملایم بدهید تا به آنها کمک کنید محتوای با کیفیت شما را به عنوان دارایی قابل پیوند درج کنند. اگر آن را برای جمع بندی خود مناسب بدانند، مطمئناً به آن لینک می دهند.
بازاریابی محتوا روش Moving Van
در این روش، وبسایتهای منسوخ یا غیرفعال، وبسایتهای تغییر نام تجاری یا آنهایی که اخیراً نام خود را تغییر دادهاند، پیدا میکنید. با این حال، ممکن است افراد همچنان به پیوند دادن به صفحات وب سایت خود ادامه دهند. در چنین حالتی، تمام اطلاعات پیوندهای وب سایت را از طریق منابعی مانند Ahrefs بیرون بکشید. و اکنون آنها را به آرامی مطرح کنید تا به جای آن به مقالات یا دارایی های مرتبط قابل پیوند پیوند داده شود. مطمئن شوید که چیزی ارزشمندتر از چیزی هستید که قبلاً وجود نداشت (محتوای بهتر). همچنین، آنها را از مشکل موجود مطلع کنید و به آرامی به آنها بگویید به جای اینکه از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید، به شما پیوند بدهند.
راهنماهای نهایی را بنویسید:
از تخصص خود استفاده کنید تا منبع اطلاعاتی قطعی به دست آورید که بهترین وب سایت ها می خواهند به آن لینک دهند. به عنوان مثال، شما یک فیزیوتراپیست، یک راهنمای انحصاری برای درمان و بهبود از سکته مغزی ایجاد کنید.برای مثال، مقاله Saebo دستورالعملهای انحصاری را برای بیماران سکته مغزی بیان میکند.همچنین به بیماران (در این مثال) کمک می کند تا متخصص را به راحتی پیدا کنند. راهنماهای نهایی شما را به چندین روش به عنوان یک مرجع خاص معرفی می کنند.
وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی مهمان در وب سایت های DA و مرتبط وب سایت های دیگری را با محتوای با کیفیت بالا در مورد مورد علاقه ترین موضوعات ارائه دهید. این یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لینک به وب سایت شما است. با این حال، شما باید فقط وب سایت های DA بالا با امتیاز اسپم پایین را انتخاب کنید. مهمترین چیز این است که وب سایت باید با محتوایی که ارسال می کنید مرتبط باشد یا متعلق به هدف محتوای مقاله باشد. ارسال “دستورالعمل های خوشمزه بر پایه لبنیات” در وب سایتی که مخفف محصولات وگان است غیرعملی است. پس با دقت بنویس
متوجه خواهید شد که یافتن مکان هایی برای پست کردن وبلاگ های مهمان کار بزرگی است. در اینجا، شما باید چندین روش را برای یافتن پست مهمان در نظر بگیرید.
در مرحله اول، شما باید وب سایت های وبلاگ نویس مهمان را در جایگاه خود جستجو کنید. از رشته ها استفاده کنید:
- کلمه کلیدی + برای ما بنویس
- کلمه کلیدی + پست مهمان
- کلمه کلیدی + پست نوشته شده توسط
- عنوان: دستورالعمل های پست مهمان
- عنوان: دستورالعمل های وبلاگ مهمان
جستجوی وبلاگ گوگل
پست پیشنهادی: چگونه از وبلاگ نویسی مهمان برای فرصت های ایجاد لینک طبیعی استفاده کنیم؟
از Ahrefs Content Explorer با فیلترهای پیشرفته برای جستجو در وبلاگ های وب منتشر شده در جایگاه خود استفاده کنید. یا یک نویسنده محبوب را در سایت خود پیدا کنید که در وب سایت های مختلف می نویسد. از هد شات آنها استفاده کنید و آن را در جستجوی تصویر گوگل جستجو کنید تا منابع مختلفی را که در آن منتشر کرده اند پیدا کنید.
همچنین می توانید با روش مهندسی معکوس جستجو کنید تا وب سایت های رقیب محبوب را پیدا کنید. و جایی که لینک های پست مهمان را منتشر کرده اند پیدا کنید.
از وب سایت های جادویی استفاده کنید
اینها شامل وب سایت هایی می شود که لیستی از وب سایت های ارسال مهمان را در چندین جایگاه ارائه می دهند.
- AllTop.com
- Blogmetrics.org
اگرچه نیاز به زمان و تلاش دارد، اما گرم کردن وبلاگ نویسان با اظهار نظر در وبلاگ آنها در مورد موضوعات مرتبط مهم است. زمانی را برای این کار مشخص کنید.
تجزیه و تحلیل کنید که وبلاگ های انتخابی شما چه نوع موضوعاتی را سرگرم می کنند. همچنین، دستورالعملهای ارسال مهمان را مرور کنید. چند موضوع را آماده بررسی با وبلاگ نویسان مهمان احتمالی داشته باشید.
یافتن سایت های وبلاگ مهمان و معرفی وبلاگ نویسان آنها به خودی خود یک کار است و به سطح بالایی از برنامه کاری زیرکانه و کوشا نیاز دارد. ایده های خود را به وبلاگ نویسان ایمیل کنید. به آنها برای محتوای ارزشمندی که پست می کنند اعتبار بدهید. به آنها بگویید چگونه می توانید ارزش اضافه کنید. تمایل شما برای ارائه چیزی که واقعاً به آنها کمک می کند باید در ارتباطات شما منعکس شود.
یافتن بک لینک های رقیب رقبای وب سایت خود را تجزیه و تحلیل و پیدا کنید. سایت هایی را پیدا کنید که از آنجا پیوندها را دریافت می کنند. شما همچنین اطلاعات واضحی در مورد جایی که باید بک لینک دریافت کنید دارید. شما می توانید انواع مختلفی از بک لینک ها را با تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا به غیر از پست های مهمان به دست آورید.
لینک سازی شکسته یافتن پیوندهای مرده مرتبط در وب سایت هایی که می توانید با آنها تماس بگیرید و به مدیر وب سایت پیشنهاد دهید آن را با پیوند فعال شما جایگزین کند. در این استراتژی به جای وب سایت های قدیمی، به دنبال خطای 404 هستید. در اینجا شما باید صفحات منبع را در طاقچه خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک مشاوره سئو سایت هستید، در گوگل با رشته هایی مانند:
مشاوره سئو سایت + صفحه منبع
مشاوره سئو سایت + سایت های پیشنهادی
مشاوره سئو سایت + لینک
همانطور که سایت ها را پیدا کردید، به وب مسترها ایمیل بزنید و یک لینک بخواهید. هر لینک خرابی که پیدا کردید به صاحبان سایت اطلاع دهید. با بررسی افزونه کروم سایت seoword به راحتی می توانید لینک های شکسته را پیدا کنید.
توجه: میتوانید از چندین ابزار برای پیدا کردن لینکهای شکسته ارزشمند برای ساخت بک لینک استفاده کنید. این ها هم چندتا از بهترین ها هستند. My Links را بررسی کنید: این یک برنامه افزودنی کروم با استفاده آسان است که سئو ورد بارها در آموزش سئو تاکید کرده که می توانید در استراتژی کمپین سئو خود از آن استفاده کنید. بررسی پیوند من به شما کمک می کند تا به سرعت اطلاعاتی در مورد بک لینک هایی که می توانید از یک صفحه وب با استفاده از استراتژی پیوند شکسته دریافت کنید، بیابید. هنگامی که برنامه افزودنی فعال می شود، به سرعت صفحات وب را تجزیه و تحلیل می کند تا بررسی کند که آیا پیوند شکسته ای دارند (به صورت قرمز نمایش داده می شود). صفحات دست نخورده با رنگ سبز قابل مشاهده هستند. از صفحات وب که با رنگ قرمز نمایش داده می شوند برای ایجاد بک لینک خود استفاده کنید که محتوای ارزشمندی را از طرف شما به صاحبان صفحه ارائه می دهد.
Broken Link Building
سازنده لینک شکسته : این یکی دیگر از ابزارهای عالی است که اگر نمی خواهید لینک های من را بررسی کنید، می توانید از آن استفاده کنید. این ابزار کمی بهتر است زیرا در اینجا لازم نیست هر صفحه وب را به صورت دستی برای پیوندهای شکسته بررسی کنید. در عوض، این ابزار وب را برای لینک های شکسته برای شما بررسی می کند. در عرض چند ثانیه طیف وسیعی از اطلاعات لینک های شکسته را نشان می دهد.
با فهرستی از پیوندهای شکسته که با شما همراه است، میتوانید برای شروع کار با آنها وارد شوید و فرآیند توسعه را آغاز کنید. اگر همه چیز به نفع شما باشد، وبسایتها اکنون از طریق محتوای با ارزش بالاتری که دادهاید به شما پیوند میدهند.
Broken Link Builder
ابزاری عالی است که به شما کمک می کند فرصت هایی را برای به دست آوردن بک لینک های عالی در حداقل زمان ممکن پیدا کنید.از تکنیک آسمانخراش استفاده کنید، محتوایی را با لینکهای مرتبط زیاد بیابید، سپس محتوای خود را بهتر بسازید. از وبسایتهایی که به محتوای اصلی پیوند میدهند بخواهید همین حالا به محتوای شما پیوند دهند.بازیابی نامهای بدون پیوند اگر در وبسایتهای دیگر، نام تجاری یا نام خود را بدون پیوند ذکر کردهاید، از آنها بخواهید یک پیوند قابل کلیک به شما بدهند. از سایتهایی مانند Mention.com یا Buzzsumo برای پیدا کردن مکانهایی با ذکر نام تجاری خود استفاده کنید.اکنون آدرس مدیر وبسایت را پیدا کنید و به او ایمیل بزنید و از او بخواهید نام تجاری شما را قابل پیوند ذکر کند.
اینفوگرافیک
ممکن است به نظر بیاید که از اینفوگرافیک ها بیش از حد استفاده می شود، اما هنوز هم روش های بسیار موثری برای تولید بک لینک هستند. مهم است که اینفوگرافیک خود را به صورت استراتژیک ارسال کنید. شما باید اینفوگرافیک خود را در وب سایت های تخصصی منتشر کنید و سپس برای تبلیغ آنها تلاش کنید.
بک لینک های رقیب را دریافت کنید:
کسب بک لینک های رقیب خود راهی عالی برای یافتن بهترین فرصت های لینک سازی است. ابتدا، باید رقبای اصلی خود یا وب سایت هایی را که در پنج رتبه برتر برای کلمات کلیدی شما قرار دارند، شناسایی کنید. اکنون، جاسوسی از بک لینک های آنها راهی عالی برای ساختن نمایه بک لینک وب سایت شما می دهد.
معیارها را بررسی کنید تا بهترین بک لینک ها را تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که باید تنها بک لینک های با کیفیت رقبای خود را تکرار کنید. به خودتان اجازه ندهید که در دام افتادن به دنبال بک لینک های بد باشید. آنها در دراز مدت اعتبار یک وب سایت را پایین می آورند. به طور معمول، هر چه کسب لینک از یک وب سایت سخت تر باشد، ارزش آن بیشتر است. با این حال، نمی توان آن را به این صورت تعمیم داد.
اکنون، به دنبال نوع محتوای بک لینکی باشید که باید برای هر منبع تهیه کنید. آیا این بررسی محصول است یا پست مهمان؟ با صاحبان وب سایت تماس بگیرید تا محتوای خود را از جمله پیوند منتشر کنید. شما باید در زمین خود هنرمند و مؤدب باشید.
توجه: ابزارهایی که می توانید برای یافتن بک لینک های رقبا استفاده کنید عبارتند از: مانیتور بک لینک ها: از Monitor Backlinks بک لینک های مانیتور (ابزار سئو) برای پیدا کردن بک لینک های رقبا استفاده کنید. این یک ابزار سئو آموزنده با استفاده آسان است. اگر یک پیوند به صورت برجسته در مانیتور بک لینک ها ظاهر شود، به این معنی است که دامنه خاص قبلاً یک پیوند برای وب سایت شما دارد. شما باید به دنبال تکرار پیوند خود در جای دیگری باشید زیرا دریافت لینک از منابع مختلف سودمندترین است.
Ahrefs
همچنین می توانید از Ahrefs برای یافتن بک لینک های وب سایت رقیب استفاده کنید. این یک منبع غنی از تمام اطلاعات حیاتی است که شما در مورد بک لینک های رقبای خود نیاز دارید. به غیر از Moz، کاوشگر محتوای Ahrefs بک لینک های رقابتی را برای پست های مهمان ارزشمند و سایر داده ها پیدا می کند. این به بینش در مورد DR و DA وب سایت کمک خواهد کرد.
Domain Authority و امتیاز اسپم را در ابزارهای Moz DA و Ahrefs Domain Rank بررسی کنید.
وبسایتهایی را انتخاب کنید که به لینکهای do-follow اجازه میدهند، زیرا برای سئوی وبسایت شما بسیار مفید خواهند بود. از طرف دیگر، پیوندهای بدون فالو به افزایش ترافیک به وب سایت شما کمک می کنند. Link Bird: این ابزاری است که به شما کمک می کند محبوبیت بک لینک های خود را با ویژگی های همه کاره خود تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به پروفایل بک لینک و محبوبیت خود را به دست آورید. این رتبه بندی شما را پیگیری می کند و همچنین به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی برای کمپین SEO خود تحقیق کنید.
شما به راحتی می توانید این نرم افزار را در استراتژی بازاریابی محتوای خود ادغام کنید تا بهینه سازی بهتری برای موتورهای جستجو داشته باشید. این ابزار می تواند وب سایت ها را برای لینک های ورودی با کیفیت بالا پیدا کند. /این بک لینک رقبای شما را شناسایی می کند و به شما در فرآیند توسعه کمک می کند. این ابزار همچنین دارای ویژگی همکاری اعضای تیم است. این ابزار همچنین یکپارچهسازی بلیط ایمیل را ارائه میدهد که فرآیند ارتباط را برای شما آسانتر میکند
. Pitchbox: این ابزاری است که وقتی صحبت از توسعه و جستجو به میان می آید، برجسته می شود. این به شما کمک می کند تا در طول ارتباط خود، ارتباطات فردی به فرد معنادار ایجاد کنید. این ابزار به شما کمک می کند فرصت های هدفمند را بر اساس ترجیحات خود ایجاد کنید. همچنین اطلاعات پروفایل اجتماعی و اطلاعات تماس هر وبلاگ نویس را ارائه می دهد.
با الگوهای درخشان خود، به شما کمک می کند تا با پشتکار و منحصر به فرد به آن دسترسی پیدا کنید. این به شما در شکلگیری یک استراتژی پیچیده لینکسازی با الگوی سازمانیافتهاش کمک میکند. این ابزار دارای چندین ویژگی سطح بالا است که می توانید به راحتی از آنها برای ایجاد یک استراتژی لینک سازی برجسته و بسیار کارآمد استفاده کنید.
انجام و انتشار جستجوی اصلی:
بدون شک، جستجوی اصلی بهترین راه برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت عالی است. به سراغ کارهایی مانند نظرسنجی بروید، مطالعات موردی را توسعه دهید، از داده های کسب و کار خود برای ایجاد محتوا بر اساس جستجوی اصلی استفاده کنید. داده های تحقیق اصلی سایت های زیادی را جذب می کند که به محتوای شما پیوند می دهند تا اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه دهند.
محتوای همیشه سبز بسازید:
مانند داده های جستجوی اصلی، محتوای همیشه سبز نیز منبع خوبی برای بک لینک است. باز هم، چندین وبسایت میخواهند برای ارائه اطلاعات ارزشمندی که برای مدت طولانی درست میمانند، به شما پیوند بزنند.
از محتوای حساس به زمان استفاده کنید:
جدای از ایجاد محتوای همیشه سبز، روی ضربه زدن به آخرین رویدادها، اخبار و موضوعات پرطرفدار برای ایجاد محتوا تمرکز کنید. این اطمینان حاصل می کند که بسیاری از وب سایت ها به شما پیوند دارند. محتوای خود را در رویدادهای فصلی مختلف (مانند جشنواره ها، روزهای ملی و موارد دیگر از این قبیل) ایجاد و منتشر کنید.
حامیان ملاقات و میزبانی رویدادها:
این روزها هم به صورت آفلاین و هم آنلاین انجام می شود. اوایل. رویدادها عمدتاً بخشی از فعالیت آفلاین بودند، اما از آنجایی که COVID-19 ما را مجبور میکند سبک کاری خود را اصلاح کنیم، رویدادهای آنلاین عجله دارند. مطمئن شوید که رویدادهای آفلاین و رویدادهای آنلاین را میزبانی می کنید، پادکست ها را اجرا می کنید و از کنفرانس های آنلاین و آفلاین حمایت می کنید. از این طریق می توانید پیوندی در صفحه رویداد به دست آورید. همکاری با پادکستهای دیگر یا مشارکت در ویدیوهای YouTuber همکار به شما کمک میکند پیوندهای مهمان مانند این را دریافت کنید.
نظرات خود را بیان کنید و نظرات خود را ارائه دهید
ارائه توضیحات محصول و خدمات یک راه مبتکرانه برای دریافت بک لینک است. شرکت ها دوست دارند نظرات مشتریان را در اطراف نشان دهند. این بخشی از استراتژی برندسازی آنهاست. شرکتها در گواهینامهها به شما پیوند میدهند تا به همه نشان دهند که شما یک فرد واقعی هستید. این یک راه عالی برای کسب بک لینک است.
درباره خدمات یا محصول خود نظراتی دریافت کنید
اگر محصول یا خدمات ارزشمندی برای فروش دارید، می توانید از آن به نفع خود برای کسب لینک استفاده کنید. با وبلاگ نویسانی در جایگاه خود که ممکن است به محصول شما علاقه مند باشند، ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص تغذیه هستید و چیزی شبیه راهنمای رژیم غذایی برای دیابتی ها دارید، یا یک متخصص عطر درمانی هستید و همچنین شمع درست می کنید و راهنمای استفاده از شمع های رایحه درمانی دارید یا آنها را درست می کنید، با وبلاگ نویسان در تخصص خود تماس بگیرید. به آنها پیشنهاد دهید تا از محصول شما استفاده کنند. و با جدیت از آنها بپرسید که آیا آن را دوست دارند یا خیر. به آنها نگویید که در ازای آن پیوندی را به شما بدهند زیرا دستورالعملهای وبمستر Google را نقض میکند. اگر محصول شما را ارزش ذکر میدانند، آن را به آنها بسپارید.
از HARO پیوندهای معتبر دریافت کنید
HARO یا Help A Reporter Out پلت فرمی برای دریافت نظرات متخصص در مورد موضوعی است که می توانید از آن برای ایجاد بک لینک های معتبر به وب سایت خود استفاده کنید. می توانید به صورت رایگان در HARO ثبت نام کنید. هر بار سه ایمیل از خبرنگارانی دریافت خواهید کرد. با ذکر مدارک و نکات ارزشمند به آنها پاسخ دهید.
انتشار روابط عمومی دیجیتال:
این یک نشریه با ارزش فوق العاده است، به خصوص اگر صاحب برندی باشید که می تواند هر از چند گاهی خبرساز شود. به عنوان مثال، اگر شرکت محصولات غذایی شما میزبان رویدادی برای افزایش آگاهی در مورد یک رژیم غذایی سالم است، باید از آن برای ایجاد روابط عمومی دیجیتال استفاده کنید. شما می توانید صدها قطعه مرتبط با یک رویداد را پوشش دهید. آیا این یک راه درخشان نیست؟ در واقع!روابط عمومی دیجیتال ارزش بیشتری نسبت به تعداد پیوندها دارد. این به دریافت لینک از مهم ترین نشریات در صنعت شما کمک می کند. بهترین بخش این است که کل فعالیت شما را به عنوان یک متخصص صنعت معرفی می کند. از دارایی های قابل پیوند خود استفاده کنید (مانند راهنماهای ارزشمند در مورد موضوعاتی که به مخاطبان هدف علاقه مند هستند، به عنوان مثال، راهنمای رژیم غذایی برای بیماران دیابتی) و همچنین از روابط خود با روزنامه نگاران برای استفاده حداکثری از روابط عمومی دیجیتال استفاده کنید.
فهرست ابزارهایی که باید در استراتژی سئوی خود استفاده کنید
بنابراین، با استفاده از هر یک از تکنیکهای بالا، بهترین مغزهای شرکت خود را برای هجوم به اطراف و ایجاد یک استراتژی ایجاد لینک مناسب برای وبسایت خود جذب کنید. با این حال، چیز دیگری وجود دارد که برای اجرای استراتژی برای شما مفید خواهد بود. علاوه بر این، اگرچه ممکن است به طور طبیعی از طریق ایجاد محتوای عالی پیوندهای زیادی ایجاد کنید، اما تضمینی نیست که نتایج دلخواه را به شما بدهد.
بنابراین، استفاده از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل برای ایجاد استراتژی بک لینک خود مفید خواهد بود. بیشتر بخوانید تا در مورد ابزارهای مختلفی که می توانند به شما در دریافت استراتژی لینک سازی کمک کنند، بیاموزید. استفاده صحیح از این ابزارها می تواند از چندین جهت به شما کمک کند. برای دریافت تمام اطلاعات ارزشمند، پیشتر بخوانید.
در اینجا لیستی از ابزارهای مختلف سئو وجود دارد که می توانید برای یک استراتژی بازاریابی موفق و کارآمد SEO استفاده کنید:
- Ahrefs
- Broken Link Builder
- Buzz Stream
- Check My Links
- Monitor Backlinks
- Pitchbox
- Linkbird
- Linkody
- Linkstant
آخرین نکته حرفه ای
چه در حال انتشار یک وبلاگ مهمان، اینفوگرافیک یا محتوای وب سایت هستید، این کار را در قالبی انجام دهید که بیشترین محبوبیت را دارد.به احتمال زیاد تعداد مناسبی از اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را به دست می آورد. از سوی دیگر، پستهای «چرا»، پستهای «چگونه» و پستهای «چه چیزی» نیز به طور کلی تعداد زیادی بک لینک تولید میکنند. خواندن آن باید آسان باشد و پیوند شما باید به خوبی در آن قابل مشاهده باشد.
پیوند داخلی جامد راه دیگری برای بهبود قابلیت استفاده از وب سایت شما به طور کلی است. در استفاده از این روش زیاده روی نکنید. علاوه بر این، با جدیت از آن استفاده کنید زیرا می تواند وب سایت شما را برای گوگل مشکوک جلوه دهد،
نه تنها باید محتوای خود را منتشر کنید، بلکه باید آن را در پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید افراد و پلتفرم هایی را پیدا کنید که می خواهند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. برای ارتباط با افرادی که به تبلیغ محتوای شما کمک می کنند، به سراغ ابزارهای تحقیق تأثیرگذار بروید. ایجاد روابط با اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان در دراز مدت مفید خواهد بود.
ایجاد محتوای قابل پیوند با ارزش بسیار مهم است. همچنین باید بر روی آسان کردن سایر وبلاگ نویسان و منابع برای پیوند دادن به شما تمرکز کنید.
کپی و چسباندن قطعات HTML می تواند در این مورد به شما کمک کند. همچنین، از ابزارهایی برای کمک به ناشران برای دریافت پیوند شما در حین کپی و چسباندن قطعه های HTML وب سایت شما استفاده کنید.
آخرین اما نه کم اهمیت، بررسی بک لینک های خود ضروری است. در صورت بروز هرگونه خطا به شما کمک می کند تا آن ها را برطرف کنید. مراقب باشید که محتوای خود را مطابق با آخرین بهروزرسانیها در جایگاه خود بهروزرسانی کنید تا علاقه کاربران را پررونق نگه دارید. همچنین شما را فعال پشت صفحه نمایش می دهد و نشانه خوبی برای کاربران و گوگل نیز هست.