7 مرحله برای ایجاد استراتژی سئو معکوس خود در سال 2022
سئو معکوس یک تکنیک مدیریت شهرت است که برای پایین آوردن یک نتیجه جستجوی خاص از صفحه اول جستجوی گوگل با افزودن SERP های اضافی (صفحات نتایج موتور جستجو) با کلمه کلیدی هدف یکسان استفاده می شود.
سئو معکوس نباید با سئو منفی اشتباه گرفته شود.
سئو معکوس یک رویکرد کلاه سفید است و نباید آن را با سئو منفی اشتباه گرفت. سئو منفی به تمرین استفاده از تکنیک های غیراخلاقی و غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر رتبه جستجوی یک وب سایت رقیب اشاره دارد. به عنوان مثال، خرید لینک های اسپم و نشان دادن آنها به صفحه وب که می خواهید از رتبه بالاتری برخوردار شوید.
سئوی منفی مبتنی بر تکنیک های کلاه سفید سئو برای تأثیرگذاری بر موقعیت برتر گوگل برای جست و جو است. یکی از تفاوت های اصلی با سئوی استاندارد این است که شما باید برای یک کلمه کلیدی در چندین موقعیت در گوگل رتبه بندی کنید. از نظر فنی میتوانید از SEO منفی برای هدف قرار دادن صفحاتی که بر برند شما تأثیر میگذارند استفاده کنید، اما عواقب جانبی آن این است که این تکنیکها میتوانند در صورت گرفتار شدن شما را با مشکل مواجه کنند .
برای مثال، اگر در یک پلتفرم اجتماعی نظرات منفی داشتید، نمیتوانید دسترسی داشته باشید، یا ارائهدهنده از حذف نظرات جعلی خودداری میکند، از سئو معکوس برای بهینهسازی فهرستهای معتبر خود مانند Yelp، BBB، Facebook، Google و غیره استفاده میکنید.
سئو معکوس
به طور خلاصه، بهینهسازی موتور جستجو معکوس شکلی از مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) با استفاده از بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و استراتژی بازاریابی آنلاین برای رتبهبندی بالاتر صفحات وب مرتبط در نتایج جستجوی Google است. در حالی که صفحه توهین آمیز را به صفحه دوم گوگل فشار می دهید.
چگونه یک صفحه منفی را از SERP حذف کنم؟
استراتژی سئو معکوس ایجاد صفحات جدیدی است که از کلمه کلیدی خاص بالاتر باشد. بیایید شروع کنیم!
توجه: قبل از شروع هر کاری، به خوبی درخواست کنید صفحه از مالک وب سایت حذف شود. دستورالعملهای Google را بخوانید تا ببینید آیا خطمشیها را زیر پا میگذارد (مخصوصاً در مورد بررسیهای بد)، اگر چیزی اعمال میشود، درخواستی برای حذف آن ارسال کنید. در بیشتر موارد درخواست حذف آسان تر است و سپس سئو معکوس انجام می شود.
در زیر تکنیکهای سئو معکوس وجود دارد که به شما کمک میکند یک صفحه را در جایگاههای پایینتر گوگل قرار دهید.
مرحله 1. مشکل کلمه کلیدی را پیدا کنید
قبل از شروع یک کمپین سئو معکوس، باید بدانید که با چه چیزی روبرو هستید. سریعترین راه برای انجام این کار، یافتن سختی کلمه کلیدی (KD) عبارت جستجو است.
برای انجام این کار، باید از ابزار کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید. ابزار سئو به شما ایده می دهد که رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود.
مشکل کلمه کلیدی برای [brand]+Reviews
در این مثال، صفحه ای که باید حذف شود، یک سایت بررسی است، [نام تجاری]+ نقدها KD از چهار است. انجام هر کاری زیر ده ساده است. هر چیزی بالاتر باشد، و من توصیه می کنم برای کمک به شما یک متخصص سئوکار از آژانس سئو استخدام کنید.
پس اولین کار با سئو معکوس این است که بفهمید صفحه ای که بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شود. بهترین روش استفاده از ابزار SEO مانند Ahrefs یا SEMRush است. هر دوی این ابزارها کلمات کلیدی را که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می کند در اختیار شما قرار می دهند. همچنین تعیین حجم ترافیک و دشواری این کلمات کلیدی مهم است. اینها به شما کمک می کند منابع و در نهایت بودجه ای را که برای کسب رتبه بهتر از این صفحه برای این کلمات کلیدی نیاز دارید، درک کنید.
بر اساس تحقیقات خود در مورئ سئو سایت، می توانید بفهمید که چه تعداد صفحه باید ایجاد کنید و به چه تعداد بک لینک نیاز دارید تا از صفحه ای که برای شما دردسر ایجاد می کند بالاتر باشید.
- کلمه کلیدی هم نوخوار
آدمخواری کلمه کلیدی فرآیندی است که یک کلمه کلیدی را در یک وب سایت هدف قرار می دهد.
مفهوم این است که از صفحات فرعی داخلی (مانند یک وبلاگ) در سایت خود برای هدف قرار دادن همان کلمه کلیدی یا اگر حیله گر هستید، همان کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. صفحات باید تعداد کلمات یکسان، تعداد بک لینک یکسان اما محتوای متفاوت (کیفیت محتوای یکسان) داشته باشند.نتیجه این است که گوگل نمی تواند تعیین کند که صفحات شما باید کدام کلمه کلیدی را رتبه بندی کنند زیرا همه صفحات دارای وزن یکسانی هستند و در آن سناریو، شما چندین موقعیت در نتایج جستجو کسب خواهید کرد.معمولاً صفحاتی که حاوی نظرات شما هستند، شامل نام تجاری شما میشوند، بنابراین تلاش برای ایجاد لینک باید زیاد باشد.مفهوم این رویکرد این است که گوگل را گیج می کند و گزینه های متعددی را برای انتخاب به آن می دهد. گفته شد، در نهایت گوگل نسخه مناسب محتوا را برای نمایش به کاربران تعیین می کند و آن URL را متعارف می کند.
مرحله 2. ایجاد پست های رسانه های اجتماعی
با ایجاد تعداد زیادی پست رسانه های اجتماعی در نمایه رسانه های اجتماعی خود در مورد موضوع مورد نظر شروع کنید و به صفحاتی که می خواهید در SERP ها بالاتر نشان داده شوند پیوند دهید. این شامل فیس بوک، توییتر، پینترست است. این مرحله به ویژه برای نتایج موتور جستجوی بینگ مهم است.
پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک راه آسان برای گرفتن موقعیت های بسیار کمی در SERP ها هستند. سایت های اجتماعی قدرت رتبه بندی قابل توجهی دارند و با بک لینک های کمی، می توانید نتایج SERP را با پیوندهایی که به رسانه های اجتماعی شما اشاره می کنند، پر کنید.
مرحله 3. به سوالات پاسخ دهید
در Quora، StackOverflow، Reddit و هر جای دیگری که بتوانید این سؤالات را ببینید، به سؤالات پاسخ دهید و محتوا ایجاد کنید.
مرحله 4. مقالات مدیوم و لینکدین را بنویسید
مقالات لینکدین در نتایج جستجوی گوگل رتبه بسیار خوبی داشته اند. مقالات Medium7 Stessss در رتبه دوم قرار دارند. من موفقیت زیادی با Blogger، Tumblrو سایر web2.0 ندیده ام.
مرحله 5. صفحات وب جدید ایجاد کنید
صفحات وب جدیدی در مورد این موضوع در وب سایت خود ایجاد کنید. در صورت امکان یک مدل هاب و اسپیکر ایجاد کنید تا بتوانید به طور کامل موضوع را پوشش دهید.
مرحله 6. اعلامیه های مطبوعاتی را بنویسید و توزیع کنید
بیانیه های مطبوعاتی برای توزیع و دریافت محتوای شما توسط سازمان های خبری محلی عالی هستند. این نتایج را با دامنه های مختلف پر می کند.
مرحله 7. کسب بک لینک
بک لینک ها واحد پول اینترنت هستند، هرچه تعداد بیشتری داشته باشید، رتبه بالاتری خواهید داشت (در بیشتر موارد)، بنابراین ببینید چگونه می توانید برای تقویت لینک سازی برای صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند، انجام دهید و آنها را از صفحاتی که رتبه بندی نمی کنید سبقت بگیرند.
8. بر روندهای جستجو تأثیر بگذارید
وقتی صحبت از سئو معکوس به غیر از صفحه 1 گوگل می شود، باید با پیشنهادات جستجو نیز مبارزه کنید. گوگل از یک الگوریتم پیش بینی برای کمک به کاربران برای تکمیل جستجوی خود استفاده می کند. پیشنهادها بر اساس جستجوهای مرتبط و سابقه مرور شما هستند. مهم است که عباراتی را که برای برند شما منفی است حذف کنید. راه برای انجام این کار این است که با انجام یک کمپین در مورد کلمات کلیدی که می خواهید حذف کنید، موارد جدیدی را برای گوگل پیشنهاد می کنید. یک کمپین بازاریابی (یا چندگانه) بر کاربران تأثیر می گذارد تا با استفاده از کلمات کلیدی جدید در اطراف نام تجاری شما، جستجوها را انجام دهند.
فرض کنید ، “محصول X کار نمی کند” در پیشنهاد Google ترند است، می توانید چندین کمپین بازاریابی در مورد ویژگی های جدید محصول خود انجام دهید. جایگزینی پیشنهاد بالا با “ویژگی های محصول X”، “محصول X ویژگی Z”.
9. از ویژگی های Google SERP استفاده کنید
نتایج Google SERP در طول سالها پیچیدهتر شدهاند، و میتوانید از قطعههای برجسته برای ربودن توجه کاربران از موقعیت 1 استفاده کنید. اگر کلمات کلیدی که باید بر اساس آنها عمل کنید، قطعههای برجسته را در نتایج SERP ایجاد میکنند. شما می توانید از پلتفرم های دیگری استفاده کنید که رتبه خوبی دارند و می توانند بر ویژگی های SERP تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر میخواهید در بخش داستانهای برتر، از Pinterest در مورد تصاویر، یوتیوب برای ویدیوها و سایتهای خبری استفاده کنید.
10. میکروسایت ها
ایجاد ریز سایتها در اطراف نام تجاری/کلمات کلیدی شما روشی است که میتوانید نتایج جستجوی گوگل را با صفحاتی که شهرت بدی دارند یا به هر طریقی بر نتیجه شما تأثیر میگذارند، پایین بیاورید.برای ساخت میکروسایتهایی برای محافظت از برند، باید چندین دامنه مجزا با سایتهایی پر از محتوای منحصر به فرد جدید ثبت کنید. بین میکروسایت ها و سایت اصلی نباید هیچ گونه چاپ دیجیتالی وجود داشته باشد.
گوگل می تواند سایت هایی را در پشت دیوار ثبت دامنه یکسان و با ویژگی های یکسان IP، قالب ها، فایل های رسانه ای را تشخیص دهد. اگر ریز سایت ها(ساب دامین) به درستی ساخته نشده باشند، گوگل می تواند میکروسایت ها را به عنوان PBN علامت گذاری کند. به طور بالقوه ممکن است با یک جریمه در میکروسایت ها و سایت اصلی روبرو شوید.
10 موقعیت در گوگل وجود دارد. در عمل، اگر در حال حاضر جایگاه 1 را در گوگل دارید و می خواهید موقعیت های دیگر را در رتبه بندی SERP پایین بیاورید، باید 9 میکروسایت برای مالکیت صفحه 1 گوگل ایجاد کنید.
نقطه ضعف میکروسایت ها هزینه است. شما باید سایت های جدیدی با محتوای منحصر به فرد بسازید، و بر اساس رقابت بر روی کلمه کلیدی، در نهایت به ساخت لینک نیز می پردازید و هزینه های بیشتری را اضافه می کنید. یک گزینه ارزان تر، استفاده از سایت های خارجی است.
6. وبلاگ های مهمان از سایت های خارجی
وبلاگ های مهمان نیز راه بسیار خوبی برای برتری یک صفحه دیگر از نتایج SERP هستند. به خصوص اگر سایت یک سایت خبری معتبر با اعتبار دامنه بالا باشد. یک بیانیه مطبوعاتی که ارزش خبری در مورد کلمات کلیدی مورد علاقه شما داشته باشد، به شما در معرض چندین دامنه رتبه بالا می دهد.
پیروی از این نکات بازاریابی دیجیتال کمپین شما را برای موفقیت آماده می کند. لطفاً اگر این مقاله در فرم بازخورد زیر مفید بود، به ما اطلاع دهید.
منبع : شهرام | seoword