5 استراتژی لینک داخلی برای افزایش سئو و هدایت ترافیک ارگانیک
چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟ آشنایی با 5 روشی که لینک های داخلی می توانند به شما در بهبود رتبه بندی صفحه کمک کنند
1. صفحاتی را با پروفایل های بک لینک خارجی قوی برای لینک دادن شناسایی کنید
2. صفحات منسوخ شده با پروفایل های بک لینک خارجی قوی را شناسایی کنید که می توانید آنها را تغییر مسیر دهید
3. صفحات داخلی مرتبط را برای لینک دادن شناسایی کنید
4. هم نوع خواری کلمه کلیدی را بررسی کنید
5. رفع خرابی (404) و تغییر مسیر (301، 302) لینک های داخلی
نکته کلیدی: پیوند از زیر دامنه های خود
لینک های داخلی ابزار قدرتمندی در جعبه ابزار هر سئوکار سایتی هستند. در این مقاله، نحوه عملکرد پیوندهای داخلی را بررسی خواهیم کرد – و به 5 تاکتیک پیوند دادن نگاه می کنیم که می تواند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک به سایت شما کمک کند.
بیایید با نگاهی به تعریف پیوندهای داخلی شروع کنیم:
پیوند داخلی یک پیوند از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه است. پیوندهای داخلی به افراد کمک می کند تا در وب سایت ها حرکت کنند و یک معماری سایت برای سلسله مراتب ایجاد کنند.
هر وب سایت دارای پیوندهای داخلی است که یک صفحه در همان دامنه را به دیگری متصل می کند.
اما همه متوجه نیستند که در صورت استفاده استراتژیک، پیوندهای داخلی می توانند راهی قدرتمند برای بهبود عملکرد وب سایت در دراز مدت باشند (و همچنین راهی برای به دست آوردن برخی بردهای سریع برای صفحات استراتژیک که می خواهید در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوند).
لینکهای داخلی و معماری سایت در سالهای اخیر توجه زیادی را از سوی صنعت سئو به خود جلب کردهاند. برخلاف بسیاری از تاکتیک های دیگر سئو، لینک های داخلی در واقع یک فاکتور رتبه بندی تایید شده توسط گوگل هستند.
بیایید بررسی کنیم که چرا لینک های داخلی برای سئو بسیار مهم هستند و همچنین 4 روشی که می توانید از لینک های داخلی برای بهبود رتبه بندی صفحات خاص با ارزش بالا استفاده کنید چیست.
چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟
اول و مهمتر از همه، لینک های داخلی برای گوگل برای کشف صفحات جدید در وب سایت شما حیاتی هستند. با اشاره از صفحه ای که برای گوگل شناخته شده است به صفحه ای که به تازگی منتشر شده است، قابلیت کشف را برای موتور جستجو تسهیل می کنید. برعکس، صفحاتی که لینکهای داخلی آنها صفر است، به عنوان صفحات یتیم شناخته میشوند ، این خطر را دارند که به سرعت توسط موتورهای جستجو کشف نشوند و نور روز نتایج جستجوی گوگل را نبینند.
ثانیاً، پیوندهای داخلی به انتقال ارزش صفحه به موتورهای جستجو کمک می کنند. این بدان معنی است که، به طور کلی، هر چه پیوندهای داخلی (و خارجی) یک صفحه بیشتر به آن اشاره کند، ارزش بیشتری برای صفحه به نظر می رسد (که تأثیر مستقیمی بر الگوریتم های گوگل مانند رتبه صفحه دارد).
ممکن است ساده به نظر برسد، اما فقط به تعداد پیوندهای درونی مربوط نمی شود. هنگام پیاده سازی پیوندهای داخلی، همیشه باید آنها را در نظر بگیرید:
- عدد | Number
- کیفیت | Quality
- ارتباط | Relevancy
- متن لنگر | Anchor text
با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، بیایید به 5 روش عملی برای استفاده از پیوند داخلی برای افزایش رتبه صفحه خود و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت خود نگاه کنیم.
رتبه بندی در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل (معروف به نتایج جستجوی “صفحه یک”) نیازمند استراتژی، خلاقیت و کار سخت روزانه نوشتن محتوای عالی، پیاده سازی بهینه سازی های فنی و موارد دیگر است. در حالی که بسیاری از مدیران وب سایت و سئوکارها در روال ردیابی کلمات کلیدی مدفون می شوند، به رقبا در صفحه اول نگاه می کنند (و سعی می کنند بفهمند چه کاری متفاوت انجام می دهند)، ما اغلب می توانیم یکی از بهترین ابزارهایی را که همه ما در دسترس داریم (پیوندهای داخلی) برای استفاده در هر زمان را فراموش کنیم.
توجه: برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد ساختارهای پیوند داخلی وب سایت خود، یک راه حل فنی SEO مانند seowoed.org می تواند داده های یک نگاه و جامعی را که برای بررسی پیوندهای داخلی موجود در کل وب سایت خود نیاز دارید، ارائه دهد. اگر کاربر seowoedهستید، کافیست از داشبورد خزیدن خود به «لینکها > پیوندهای داخلی» بروید تا خلاصهای از پیوندهای داخلی را مشاهده کنید و به سرعت هر پیوند داخلی خراب را شناسایی کنید و سایر فرصتهای بهبود را شناسایی کنید.
1. صفحاتی را با پروفایل های بک لینک خارجی قوی برای لینک دادن شناسایی کنید
این تاکتیک به شما کمک می کند تا قوی ترین صفحات (با بیشترین بک لینک های خارجی) را که در دامنه خود دارید کشف کنید. و در حالی که برخی از یافته ها می توانند بسیار قابل پیش بینی باشند – شما باید صفحه اصلی و صفحات محصول خود را در این لیست ببینید – همچنین می تواند اکتشافات شگفت انگیزی نیز وجود داشته باشد.
به عنوان مثال، با بررسی بک لینک های خارجی در وب سایتی که روی آن کار می کنم، صفحه ای با بیش از 6000 بک لینک خارجی قدرتمند پیدا کردم! معلوم شد که این کسبوکار یک شرکت را خریداری کرده و دامنه آن را به صفحه فرود هدایت کرده است که اطلاعات مربوط به آن خرید را ارائه میدهد. با توجه به اینکه بک لینک ها با کیفیت بالا و بسیار مرتبط با محتوای ما بودند، ما بخشی را به این صفحه “اطلاعات کسب” اضافه کرده ایم که مطالب و منابع مرتبط را برای کاوش در وب سایت ما، با استفاده از لینک های داخلی بهینه شده و متن لنگر مرتبط در داخل صفحه به شما پیشنهاد می کند. به انتقال برخی از ارزش و اعتبار این صفحه فرود به سایر صفحات مهم در سایت ما کمک کنید.
پیوند دادن از صفحات برتر به گسترش قدرت ارزش لینک به صفحاتی که به آنها لینک می دهید کمک می کند و سئو را افزایش می دهد.
2. صفحات منسوخ شده با پروفایل های بک لینک خارجی قوی را شناسایی کنید که می توانید آنها را تغییر مسیر دهید
این یکی خیلی سرراست است. به عنوان مثال، اگر صفحات رویداد گذشته ای دارید که دیگر مرتبط نیستند اما هنوز تعداد قابل توجهی بک لینک دارند، می توانید آنها را به سایر صفحات مرتبط و به روز در دامنه خود هدایت کنید. بسیار مهم است که صفحات را فقط به آنهایی هدایت کنید که با هدف کاربر مطابقت داشته باشند و تجربه کاربری را در ذهن داشته باشند.
برای مثال، خوب است که یک صفحه رویداد قدیمیتر «وبینار سئو وردپرس» (از سال 2021) را به صفحه رویداد «وبینار سئو وردپرس » بهروزتر هدایت کنید (برای نسخهای از رویداد مشابه یا مشابه که در حال حاضر اتفاق میافتد. سال). اما تغییر مسیر این صفحه به یک URL کاملاً نامربوط، تجربه کاربر را به خطر می اندازد و باید از آن اجتناب شود.
اگر متوجه شدید که تعداد کمی صفحات مشابه در دامنه شما وجود دارد، می توانید آنها را در یک محتوای واحد و قوی تر ادغام کنید و صفحات قدیمی را به نسخه تلفیقی جدید هدایت کنید.
همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از صفحات با بک لینک های ارزشمند ، ریدایرکت های 308 یا 302 را برمی گردانند – مطمئن شوید که تغییر مسیر صحیح است و آن را با 301 جایگزین کنید. به طور مشابه، ممکن است صفحه های 404 با بک لینک پیدا کنید که می توانند به مکان مناسب هدایت شوند.
تا زمانی که کاربران همچنان بتوانند پاسخ های مرتبط را دریافت کنند و با کلیک بر روی بک لینک موجود، اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، خوب است که در تغییر مسیرها خلاق باشید.
3. صفحات داخلی مرتبط را برای لینک دادن شناسایی کنید
در مراحل قبلی، ما بر روی قدرت نمایه بک لینک خارجی صفحات وب شما متمرکز بودیم – اکنون بهترین صفحات داخلی را که می توانید از آنها در دامنه خود پیوند دهید، بر اساس ارتباط آنها با صفحاتی که می خواهید به آنها پیوند دهید، جستجو می کنیم.
ساده ترین راه برای یافتن صفحاتی در دامنه خود که دارای رتبه و مرتبط با یک کلمه کلیدی خاص هستند، جستجوی سایت گوگل است که به دنبال کلمات کلیدی در وب سایت شما می گردد. برای انجام این کار، فقط عبارت زیر را در نوار جستجوی گوگل خود وارد
Site: yourdomain.com Keyword
این دستور فهرستی از صفحاتی را که گوگل برای آن عبارت جستجو در دامنه مشخص شده مرتبط میداند برمیگرداند.
4. هم نوع خواری کلمه کلیدی را بررسی کنید
هم نوع خواری کلمات کلیدی زمانی است که شما با تقسیم و کاهش نرخ کلیک (CTR)، لینک ها، محتوا و (اغلب) تبدیل بین دو صفحه به همان اندازه قوی که احتمالاً باید در یک صفحه ترکیب شوند، نتایج جستجوی خود را « هم نوع خوار» می کنید.
میتوانید از ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMRush یا موارد مشابه برای شناسایی هم نوع خواری کلمات کلیدی استفاده کنید یا به ویژگی کنسول جستجوی Google خود بروید و تمام صفحاتی را که برای جستجوی دقیق کلیک دریافت میکنند، مشاهده کنید.
نمونه ای از استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن هم نوع خواری کلمات کلیدی در وب سایت شما
سریعترین اقدامی که باید برای کلمات کلیدی هم نوع خوار انجام دهید: پیوند داخلی را به صفحه اصلی که میخواهید برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبهبندی کنید، پیادهسازی کنید.
علاوه بر این، می توانید یکی از مراحل زیر را انجام دهید :
- تجدید ساختار محتوا
- محتوای خود را یکپارچه کنید
- کلمات کلیدی جدید را برای صفحه/صفحات دیگر پیدا کنید
301 محتوای ضعیفتر/ قدیمیتر را به جدیدتر و جدیدتر هدایت کنید. همچنان به شما توصیه میکنم که قسمتهای مهم مقاله هدایتشده را به مقاله جدید اضافه کنید تا آن را ثابت نگه دارید.
5. رفع خرابی (404) و تغییر مسیر (301، 302) لینک های داخلی
این مرحله آخر به شما کمک می کند از سلامت صفحه ای که می خواهید تبلیغ کنید اطمینان حاصل کنید.
مهم است که صفحات دارای لینک های بیرونی داخلی و خارجی با کیفیت بالا باشند و به صفحات 404 یا 301/302 پیوند داده نشوند.
یافتن پیوندهایی در محتوای شما که به صفحات شکسته یا تغییر مسیر داده میشوند را میتوان با ابزارهای زیادی انجام داد، اما هنگام تجزیه و تحلیل پیوندها در یک صفحه خاص، پسوند SEO Minion chrome را بسیار مفید میدانم. به سادگی صفحه ای را که می خواهید بررسی کنید باز کنید و روی نماد SEO Minion کلیک کنید و سپس “Check Broken Links” را انتخاب کنید.
توجه: برای یافتن لینک های شکسته در مقیاس وسیع تر در کل وب سایت خود، می توانید از یک ابزار SEO فنی مانند سمراش استفاده کنید.
نمونه ای از بررسی لینک های شکسته در یک صفحه با افزونه کروم
به خاطر داشته باشید که چند لحظه طول می کشد تا SEO Minion تمام لینک های صفحه را بررسی کند. سپس می توانید پیوندهای برجسته شده در صفحه را با رنگ مشخص شده برای هر نوع پیوند مشاهده کنید، که رفع آن را واقعا آسان می کند.
نکته مهم: پیوند از زیر دامنه های خود
آنقدر اغلب بر تبلیغ دامنه اصلی خود و صفحات کلیدی در آن تمرکز می کنیم، که دیگر دارایی هایی را که در دسترس داریم فراموش می کنیم. برای مثال، ممکن است بخشهایی در وبسایت خود برای پشتیبانی، اسناد و سایر بخشهای فرعی داشته باشید که ممکن است تمرکز اصلی استراتژی سئوی شما نباشد، اما همچنان ارزش لینک ورودی بالایی دارد.
توجه: یک زیر دامنه بخشی از وب سایت اصلی است، اما توسط موتورهای جستجو یک نهاد جداگانه در نظر گرفته می شود . این بدان معناست که یک بک لینک از زیر دامنه شما می تواند به اندازه یک لینک داخلی از دامنه اصلی شما (یا گاهی اوقات حتی بیشتر) قدرتمند باشد.
این داراییها خارج از دامنه اصلی شما میتوانند واقعاً برای کاربران مفید باشند و میتوانند ترافیک دریافت کنند، آنلاین به اشتراک گذاشته شوند و اعتبار خود را در چشم موتورهای جستجو کسب کنند . مدتی را صرف مرور صفحات زیر دامنه خود کنید تا به دنبال فرصت های پیوند خوب بگردید. حتی بهتر، این را به یک روال هفتگی/ماهانه تبدیل کنید.
نظرات نهایی در مورد استراتژی های پیوند داخلی
لینک های داخلی دارای ارزش سئو غیرقابل انکاری برای سایت شما هستند. در حالی که باید به صورت استراتژیک به پیوندهای داخلی نزدیک شوید، فراموش نکنید که آنها همچنین می توانند به عنوان ابزاری در هر مورد خاص زمانی که در تلاش برای بهبود رتبه بندی یک صفحه خاص (قدیمی یا جدید) هستید، استفاده شوند. 5 تاکتیک ذکر شده در بالا می تواند به شما کمک کند تا از آنچه قبلا ساخته اید سرمایه گذاری کنید و فرصت های پنهانی را که می تواند برای سئو مورد استفاده قرار گیرد کشف کنید.
به طور خلاصه، در اینجا دستورالعملهای کلیدی وجود دارد که باید هنگام اجرای این تاکتیکهای پیوند دنبال کنید:
“صفحات قدرت” خود را با ارتباط و قدرت پروفایل های بک لینک خارجی شناسایی کنید
هم نوع خواری کلمه کلیدی را بررسی کنید و مطمئن شوید که با ایجاد پیوند به صفحه اصلی، ترکیب این محتوا و تغییر مسیر صفحه ثانویه، یا بهینه سازی صفحه ثانویه، بر اساس آن عمل کنید.
اطمینان حاصل کنید که صفحه ای که تبلیغ می کنید لینک های شکسته روی آن نباشد.
از دامنه های فرعی خود (مانند پشتیبانی، اسناد و سایر موارد) برای فرصت های پیوند اضافی استفاده کنید.
و در نهایت، مانند همه چیز در سئو، فقط تعداد لینک ها مهم نیست ، کیفیت لینک های شما مهم است.
تمرین عملی: برای بک لینک داخلی این صفحه
لینک جویس | Link Juice چیست و چطور با بهبود رتبه صفحه ارتباط دارد؟
در سال 2022 به بعد چگونه انکر تکست | Anchor Text را در وب سایت خود بهینه کنیم؟
بک لینک داخلی برای تجارت الکترونیک: چگونه رتبه خود را در ۵ مرحله به سرعت بهبود بخشید
چگونه مانند سئوکار حرفه ای بک لینک دریافت کنید (راهنمای جدید برای سال ۲۰۲۲)
دیس اوو | Disavow لینک چیست؟نحوه یافتن و حذف لینک های اسپم
بک لینک نوفالو | nofollow بگیریم یا نه؟
آیا باید بر روی بک لینک های gov و edu تمرکز کنید؟
بک لینک چیست و چگونه با سئو ارتباط برقرار می کنند؟