آرشیو ماهانه: مهر 1403

به گزارش خبرآنلاین، مصادف با اولین سالگرد عملیات نظامی یمن در حمایت از فلسطین، مرکز مبارزه با تروریسم ایالات متحده (CTC) مقاله‌ای با عنوان «تساوی یک برد است!» منتشر کرد.
به نقل از پارتیزان، در بخشی جالب از این گزارش عنوان شده است: یک موشک احتمالا از نوع بالستیک ضدکشتی (یا موشکی دیگر) با طی مسیری با ارتفاع بسیار کم، با حداقل هشدار، بدون فرصت رهگیری، در ۲۰۰ متری ناو هواپیمابر آیزنهاور به آب اصابت کرد.
جزئیات از مصاحبه با افسران اطلاعاتی ایالات متحده و انگلستان جمع‌آوری شده است. این مرکز این عملیات را شاهکار چشمگیر عنوان کرد و توجه را به عنوان خبری یمنی‌ها معطوف می‌کند: خروج آمریکا از دریای سرخ، سقوط افسانه ابرقدرتی واشنگتن را تایید می‌کند.
سرانجام با اطلاعات فعلی تکه‌های بیشتری از پازل حمله پنج ماه پیش یمن به این ناو هواپیمابر که توجه بسیاری را جلب کرد مشخص شد.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرده بود که در پاسخ به تجاوزات هوایی آمریکا و هدف‎قراردادن غیرنظامیان که جنایت جنگی و تقض آشکار قوانین بین‎المللی است، نیروهای موشکی و دریایی یمن، با استفاده از تعدادی موشک کروز ضدکشتی..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، ورود یا خروج از خودرو در فضاهای تنگ می‌تواند دشوار باشد اما با استفاده از درهای کشویی این کار بسیار آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل، در مینی‌ون‌ها از این نوع در استفاده می‌شود. پژو با ۱۰۰۷ نیز قصد داشت از مزیت درهای کشویی برای برتری نسبت به رقبای جمع‌وجور خود استفاده کند.

درهای کشویی برقی پژو ۱۰۰۷ در هردو طرف باعث می‌شدند سرنشینان جلو و عقب به‌راحتی به خودرو وارد یا از آن خارج شوند. نقطه‌ضعف این درها اما وزنی بود که به خودرو اضافه کردند و درنتیجه، ۱۰۰۷ با وزنی نزدیک به ۱۳۰۰ کیلوگرم، خودروی سنگینی بود.
به نقل از پدال، قوی‌ترین پیشرانهٔ این خودرو نیز موتور ۱.۶ لیتری TU5 با تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت بود و درنتیجه، هاچ‌بک در کشویی پژو به خودروی بسیار کندی تبدیل شد. به همین دلیل، ۱۰۰۷ با فروش ضعیف، ضرر بزرگی روی دست پژو گذاشت.
۵۸۵۸

ادامه مطلب

غزال زیاری: با وقوع طوفان سهمگین و ترسناک میلتون در فلوریدا، ده‌ها هزار نفر از افراد با ترک خانه‌هایشان و دور شدن از مناطق ساحلی در پناهگاه‌ها ساکن شدند؛ اما باوجود هشدارهای فراوان درباره طوفانی که یکی از قوی‌ترین طوفان‌های ثبت‌شده در تاریخ بود و صدور دستور تخلیه برخی مکان‌ها، بسیاری از افراد منازل‌شان را ترک نکردند.
با آغاز طوفان، تماس‌ها با نیروهای امدادی افزایش یافت و در شهر هیلزبورو تامپا، بیش از ۵۰۰ نفر که در خانه‌های سیل‌زده گرفتار شده بودند، دست به دامان نیروهای امداد شدند. یکی از مقامات این شهر هم اعلام کرد که تا فردای روز طوفان، بیش از ۳۵ نفر را نجات داده‌اند. به گفته او، سطح سیلاب در شهر بالا بوده و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خاموش شده بود؛ خطوط برق و درختان قطع‌شده و تجهیزات فاضلاب شهر زیرآب رفته و آب عمومی را آلوده کرده بود.

حالا بحثی که مطرح است این است که چرا برخی افراد باوجود هشدارهای فراوان، حاضر به تخلیه خانه‌هایشان نمی‌شوند؟ تخلیه منزل، در پی اعلام هشدار وقوع طوفانی بزرگ، گرچه اقدامی منطقی است، اما آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست و مستلزم پول، برنامه‌ریزی، ..

ادامه مطلب

تینا مزدکی: بوئینگ B ۵۲ استراتوفورترس (B-۵۲ Stratofortress)، می‌تواند قبل از بازنشستگی، یک قرن کامل خدمت کردن را تجربه کند؛ این به این معنا است که آخرین اپراتورهای این بمب‌افکن احتمالاً نوه اولین اپراتورهای آن خواهند بود.
اگرچه بوئینگ B ۵۲ استراتوفورترس هفت دهه برای ایالات‌متحده پرواز کرد، اما تولید آن را در دهه ۱۹۶۰ متوقف کرد و ایده ساخت B ۵۲ های جدید غیرعملی است. این در حالی است که روسیه تولید بمب‌افکن‌های مشابه آن همانند Tu-۹۵ و Tu-۱۶۰ را از سر گرفته است؛ گویا بازسازی زیرساخت‌های لازم و خطوط تولید پرهزینه و غیرضروری خواهد بود.
B-۵۲A اصلی اولین پرواز خود را در سال ۱۹۵۴ انجام داد، B-۵۲B یک سال بعد رسماً وارد خدمت شد و آخرین B-۵۲H در اکتبر ۱۹۶۲، شصت‌ودو سال پیش و بازهم در ماه اکتبر تحویل داده شد. درمجموع ۷۴۴ فروند از آن تولید شد اما تنها ۷۶ مورد آن هنوز توسط نیروی هوایی نگهداری می‌شوند.
میلیاردها دلار خرج، روی دست پنتاگون پنتاگون برای حفظ این بمب‌افکن‌های قدیمی، به معنای واقعی کلمه، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرد و B-۵۲ ها ارتقای قابل‌توجهی دریافت کردند، این ارتقا شامل موتورهای جدی..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، انتشار متان از لندفیل‌ها در سراسر جهان اتفاق می‌افتد و موضوع قابل انکاری نیست؛ این موضوع در کشور ما برای نخستین بار در سوم آبان ماه سال 1401 مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان ناسا بر پایه تصاویر ماهواره‌ای گزاشی علمی منتشر و 50 کانون انتشار گاز متان را در جهان معرفی کرد که یکی از این کانون ها مرکز دفن زباله آرادکوه در جنوب تهران است.
به نقل از تسنیم، انتشار تصویر شدت انتشار متان از آرادکوه بلافاصله مورد توجه رسانه‌های کشور قرار گرفت و باعث نگرانی پایتخت‌نشینان شد؛ با این حال موضوع جالب‌تر واکنش دو سال پیش شهردار و اعضای شورای شهر تهران به این اتفاق بود.
مهدی چمران؛ رییس شورای شهر تهران در این خصوص گفته بود که «تصویر منتشرشده ناسا از توده گاز متان در جنوب تهران، درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است.»
همچنین پرویز سروری؛ نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران، هدف ناسا از اعلام خبر انتشار توده گاز متان در جنوب تهران در اثنای اعتراضات مردمی دو ماه اخیر را تزریق فضای ناامیدی در کشور دانست و بر احتمال وجود نگرش سیاسی در اعلام چنین خبری توسط ناسا تاکید کرد.
در واکنشی دیگر ع..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، بمب افکن پنهان‌کار B-22 Spirit با توانایی های رادارگریزی قابل توجه در اواخر دهه ۱۹۸۰ برای نفوذ به پدافندهای ضد هوایی طراحی شد. این هواپیما با قابلیت پرتاب بمب های متعارف و گرما هسته ای، ظرفیت حمل مهمات به وزن بیش از ۱۸.۱ تن را دارد.
به نقل از روزیاتو، چهار موتور توربوفن F118-GE-100 ساخت جنرال الکتریک، نیروی لازم برای بال پرنده B-2 را فراهم ساخته و هر کدام ۱۷,۳۰۰ پوند (۷۷ کیلونیوتن) نیروی پیشرانه تولید می کنند. اگرچه ارتش ایالات متحده قصد خرید ۱۳۲ فروند بمب افکن B-2 را داشت، اما هزینه بالای تولید و کاهش نیاز به بمب افکن های پنهانکار پس از جنگ سرد منجر به تعلیق این برنامه شد. در نهایت تنها ۲۱ فروند از این بمب افکن ساخته شد.

مشخصات بی‌۲ حداکثر وزن برخاست: ۱۷۰,۶۰۰ کیلوگرم حداکثر سرعت: ۱,۰۱۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۴۰,۰۰۰ فوتی (۱۲,۰۰۰ متر)/ ۰.۹۵ ماخ در سطح دریا سرعت کروز: ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۴۰,۰۰۰ فوتی (۱۲,۰۰۰ متری) برد: ۱۱,۰۰۰ کیلومتر سقف پروازی: ۵۰,۰۰۰ فوت (۱۵,۲۰۰ متر) ۵۸۵۸

ادامه مطلب

غزال زیاری: اگر قصد خرید یک گوشی موبایل را دارید و بین گزینه‌های مختلف مردد هستید، این مقاله مخصوص شماست. منطقاً بهترین کار در راستای انتخابT مقایسه امکانات و قیمت موبایل‌هاست. حالا کارشناسان با بررسی بیش از ۳۰ مدل از بهترین تلفن‌های اندرویدی، بهترین گوشی‌ها برای خرید را معرفی کرده‌اند.
نویسنده این مقاله معتقد است که در بین تمام سازندگان گوشی‌های اندروید، سامسونگ، گوگل و وان پلاس، ارزش پولی که به‌سختی به دست آورده‌اید را دارند.
بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر کارشناس , نویسنده این مقاله برای بررسی هر موبایل حداقل دو هفته زمان گذاشته و انتخابش برای بهترین گوشی اندرویدی، Samsung Galaxy S۲۴ Ultra است که ویژگی‌ها و مشخصات قابل قبولی دارد. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره برترین گوشی‌ها کسب کنید:
Samsung Galaxy S۲۴ Ultra – بهترین گوشی اندروید درمجموع جدیدترین سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ اولین گوشی‌ای است که از هوش مصنوعی همه‌کاره استفاده می‌کند و قابلیت‌های متعددی مثل ترجمه تماس تلفنی در زمان واقعی، ویرایش عکس و رونویسی به کمک هوش مصنوعی و حتی ویژگی Chat Assist برای فهمیدن نحوه بیان..

ادامه مطلب

10/17