آرشیو ماهانه: شهریور 1403

به گزارش خبرآنلاین، واویلووا که آخرین بار با دوروف دیده شده بود، از زمان بازداشت این میلیاردر از طریق تلفن در دسترس نیست که باعث شده خانواده‌اش در روسیه ابراز نگرانی کنند. آنها مطمئن نیستند که آیا دخترشان هم دستگیر شده یا صرفاً سعی دارد از قرار گرفتن در کانون توجهات دوری کند.
به نقل از روزیاتو، واویلوا با جت شخصی دوروف در سفر بود و قبل از دستگیری بنیانگذار تلگران در فرانسه در مکان‌های مختلف با او دیده شد، از جمله در باکو آذربایجان، جایی که عکسی از آنها در حال صرف صبحانه با یکدیگر گرفته شد.
او همچنین ویدیویی از رانندگی دوروف در قزاقستان چند روز قبل از ورود هر دویشان به پاریس منتشر کرد. گمان می‌رود که فعالیت او در شبکه‌های اجتماعی ناخواسته اطلاعاتی در مورد تحرکات دوروف در اختیار مقامات فرانسوی قرار داده است که احتمالاً در ردیابی و دستگیری‌اش نقش داشته است.
واویلووا که اصالتاً اهل مسکو است، بیش از دو سال است که در دبی زندگی می‌کند و به زبان عربی مسلط است. او یک کانال متمرکز بر ارزهای دیجیتال به زبان عربی را مدیریت می‌کند و در جامعه رمزارز شناخته شده است. ارتباط او با دوروف اکنون به دلی..

ادامه مطلب

امیرمسعود عابدین_ F-۱۶ فایتینگ فالکن پرکاربردترین هواپیمای جنگی بال ثابت امروزی است و اگرچه در اوایل دهه ۱۹۷۰ توسعه یافته و بیش از پنج دهه پیش اولین پرواز خود را انجام داده است، اما به‌طور پیوسته بهبود یافته و به‌روز شده است. برخی از جدیدترین ارتقاها برای فایتینگ فالکون‌های نیروی هوایی اوکراین در نظر گرفته شده‌اند.
این هفته، اسکادران ۶۸ جنگ الکترونیک اعلام کرد که با فعال کردن قابلیت‌های جنگ الکترونیک (EW) در F-۱۶ های اهدایی به اوکراین، با همتایان دانمارکی و نروژی خود همکاری کرده است.
شصت و هشتمین اسکادران جنگ الکترونیک خاطرنشان کرد که این ارتقاها کمک می‌کنند تا فایتینگ فالکن‌های ارائه شده به اوکراین، در برابر تهدیدات روسی در حال تکامل مؤثر باشند.
اکنون که سیستم‌ها ارتقا یافته‌اند، نیروی هوایی اوکراین بازخوردی را در مورد نحوه عملکرد این ارتقاها ارائه خواهد کرد. اعضای ناتو، بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ متعهد شده‌اند که حدود ۷۹ فروند F-۱۶ Fighting Falcon را در اختیار کیف قرار دهند.

جنرال داینامیکس اف-۱۶ فایتینگ فالکن، به معنای شاهین مبارز، جت جنگنده تک موتورهٔ مافوق صوت است که توانایی..

ادامه مطلب

امیرمسعود عابدین_ چری هر روز بر گسترش سبد محصولات خود تلاش می‌کند و تمایل زیادی به ورود به بخش‌های جدید بازار دارد. فالوین T۱۱ تلاش جدیدی است برای راه‌اندازی سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس فول سایز توسط این شرکت. T۱۱ مدل شاسی‌بلند پرچم‌دار سری فالوین (Fulwin) است که زیرمجموعه چری بوده و اکنون به خودروهای انرژی جدید اختصاص داده شده است.

به‌صورت کلی فالوین T۱۱ چهره‌ای شبیه به یک رنجروور دارد و با طراحی دو رنگ، ویژگی‌های یک خودروی لوکس را به تصویر می‌کشد. در نمای جلویی شاهد استفاده از چراغ‌های متصل با گرافیک دوتایی هستیم. جلوپنجره خودرو از خطوط عمودی تشکیل شده و با قسمت پایینی سپر هماهنگی خوبی دارد.

در نمای کناری شاهد خطوط روان و نرم بدنه هستیم که به سبک خودروهای میباخ دو رنگ طراحی شده است. دستگیره‌های مخفی درها نیز در این بخش به چشم می‌خورند؛ البته نکته عجیب در این قسمت این است که نیمی از دستگیره‌ها مخفی هستند و نیمی دیگر غیر مخفی! در نمای پشتی چراغ‌های متصل با گرافیک لوزی شکل نیز حضور دارند.

به‌عنوان پرچم‌دار، T۱۱ مجهز به حسگر لیدار است و بنابراین باید درجات معقولی از قابلیت رانندگی کمکی..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، شیائومی درحال کار روی دستگاه پرچم‌دار جدیدی با نام رمز «Zhuque» است که دکمه فیزیکی پاور و تنظیم صدا ندارد. این گوشی بدون دکمه در مراحل اولیه توسعه است اما طبق گفته منبعی به‌ نام chunvn8888، ممکن است سال 2025 معرفی و وارد بازار شود.
به نقل از دیجیاتو، اطلاعات کمی درمورد فناوری شیائومی برای جایگزینی دکمه‌های فیزیکی گوشی در دست است. گمان می‌رود احتمالاً مشابه راه‌حل‌های موجود در گوشی‌های گیمینگ باشد که از ترکیب دکمه‌های خازنی یا حسگرهای حساس به فشار و موتورهای لرزشی برای ثبت ورودی و ارائه بازخورد لمسی استفاده می‌کنند.

سخت‌افزار احتمالی گوشی بدون دکمه شیائومی
همچنین انتظار می‌رود این گوشی سخت‌افزار بسیار قدرتمندی داشته باشد؛ ازجمله تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 4 کوالکام. این احتمال هم وجود دارد که دوربین سلفی آن زیر نمایشگر قرار داشته باشد. ازآن‌جایی که این گوشی هنوز در مراحل اولیه توسعه است، شاید شیائومی قبل از معرفی رسمی تغییراتی در آن اعمال کند. در کنار گوشی بدون دکمه، شایعات حاکی از آن است که شیائومی درحال توسعه گوشی هوشمند تاشویی با دو لولا است که ممکن است اوایل..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، بیش‌ از دو سال از عرضه‌ی آخرین آیفون SE موسوم آیفون SE 2022 می‌گذرد و در این دو سال شایعات زیادی درباره‌ی زمان رونمایی و مشخصات نسل بعدی آیفون SE به‌گوش می‌رسد. باتوجه‌به مقاله‌ی جدید مارک گرمن از بلومبرگ، احتمالاً نسل چهارم آیفون SE در مارس ۲۰۲۵ (اسفند یا فروردین ۱۴۰۴) رونمایی شود.
باتوجه‌به رونمایی نسل‌های قبلی آیفون SE در ماه مارس، پرده‌برداری از نسل جدید آیفون SE در این ماه منطقی است. مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر نام‌آشنای دنیای تکنولوژی، نیز قبلاً اطلاعاتی از رونمایی آیفون SE 4 در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ فاش کرده بود.
گوشی آیفون SE 2022 جدیدترین گوشی حال‌حاضر خانواده‌ی آیفون SE است که با طراحی شبیه به مدل‌ قبلی و آیفون ۸ عرضه می‌شود. کانفیگ پایه‌ی این گوشی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم به قیمت ۴۲۹ دلار عرضه می‌شود.
انتظار می‌رود نسل جدید آیفون SE طراحی به‌روزتری از نسل قبلی داشته باشد. احتمالاً شاهد نمایشگر ۶٫۱ اینچی از نوع اولد در آیفون SE 2025 باشیم. باتوجه‌به اطلاعات فاش‌شده، اپل از پردازنده‌ی به‌کاررفته در آیفون ۱۶ ..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا پرتقال‌ها اغلب در آن کیسه‌های توری قرمز عجیب فروخته می‌شوند؟ بد نیست بدانید این ترفندی زیرکانه است که توسط تولیدکنندگان مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها برای فریب‌دادن حواس و ترغیب شما به خریدن میوه‌های بیشتر استفاده می‌شود.
بر اساس گزارش زومیت، توری پلاستیکی قرمز یا نارنجی اطراف میوه به ایجاد این تصور کمک می‌کند که پوست پرتقال پررنگ‌تر است و آن را آب‌دارتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. اگر میوه نارس باشد، تور رنگی همچنین از سبز بودن آن کم می‌کند و نارنجی بودن آن را بیشتر نشان می‌دهد و موجب می‌شود رسیده‌تر به‌نظر برسد.
به‌طور مشابه، لیموها را اغلب در کیسه‌های توری زرد قرار می‌دهند تا رنگ طبیعی آن‌ها تقویت شود. اگر آن‌ها را در کیسه‌های قرمز قرار دهند، نارنجی به نظر می‌رسند و از جذابیت آن‌ها کاسته می‌شود.
اصل مورد بحث مبتنی‌بر توهم کانفِتی (کاغذرنگی) است؛ پدیده‌ای بصری که در آن ادراک رنگ‌ها به‌شدت تحت‌تأثیر بافت اطراف است. در این توهم نوری، توپی با رنگ خنثی در شبکه‌ای از خطوط با رنگ‌های متفاوت قرار می‌گیرد. وقتی خطوط یک رنگ خاص در پی..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، ایلان ماسک در توییتی با اشاره به متمم اول قانون اساسی آمریکا از بازداشت پاول دورف نوشت. او در این توییت درباره بازداشت پاول دورف از هوش مصنوعی گراک پرسیده و نوشته است: «این تبلیغ برای متمم اول قانون اساسی را ببینید، به نظر قانع‌کننده می‌رسد.»

ماسک در توییت دیگری با کنایه نوشته است: «دیدگاه: سال ۲۰۳۰ در اروپا به دلیل لایک کردن یک میم اعدام می‌شوید.»

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.
گزارش‌ها حاکیست که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضائی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.
۵۸۵۸

ادامه مطلب

در دور جدید واردات خودرو به ایران، راسا موتور برخی از محصولات خودروساز چینی جی ای سی (همچنین شناخته‌شده به‌عنوان گَک) از جمله جی ای سی امپو را وارد بازار کرده است. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که در اقدامی عجیب، همین خودرو اسپرت چینی با برند دوج عرضه می‌شود. البته عرضه خودرویی توسط خودروسازی غیر از تولیدکننده اصلی با نام و نشان جدید موضوعی متداول است، ولی قرارگیری نام دوج روی این سدان چینی احتمالاً جالب توجه توجه باشد.
عرضه گک امپو با برند دوج دوج، خودروساز آمریکایی که به تولید خودروهای عضلانی با خروجی و شتاب بالا معروف است، اخیراً از دوج اتیتود مدل ۲۰۲۵ برای بازار مکزیک رونمایی کرد. با این حال، نگاهی به خودرو جدید آن نشان می‌دهد که در واقع نسخه‌ای ریبَج‌شده از گک امپو است.

امکانات و مشخصات فنی دوج اتیتود دوج اتیتود یا گک امپو ریبج‌شده در سه تیپ با محدوده قیمت ۲۱ هزار و ۷۰ دلار تا ۲۵ هزار و ۷۴۷ دلار عرضه می‌شود. تیپ میان‌رده این خودرو از اگزوز اسپرت، سنسور باران، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو خودکار و چراغ‌های دی‌لایت برخوردار است. در کابین این نسخه هم امکاناتی ..

ادامه مطلب

امیرمسعود عابدین_ ویدئوی کوتاهی که در اینستاگرام منتشرشده سوفو اوغلو را نشان می‌دهد که با لباس و تجهیزات کامل پشت فرمان لامبورگینی رووئلتو، سوپر اسپرت قدرتمند هزار اسب بخاری نشسته است. او تا سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند که برای هر راننده‌ای فوق‌العاده سریع است.

با بررسی اکانت اینستاگرام زین که توسط والدینش اداره می‌شود، مشخص می‌شود که او علیرغم سن کمش با ماشین‌ها غریبه نیست. موتورسیکلت‌ها و انبوهی از اتومبیل‌هایی در پیج او دیده می‌شود که او قبلاً سوار آن‌ها شده است؛ از جمله فراری SF۹۰ و یک تسلا مدل S پلد که در آن دونات می‌زند و همچنین یک نیسان ۲۰۰SX که با آن دریفت می‌زند.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲

ادامه مطلب

10/34