آرشیو ماهانه: مرداد 1403

به گزارش خبرآنلاین، پاتریک اسمیت، خلبان، در این باره می‌گوید: «کابین‌ها قبل از هر پرواز تمیز می‌شوند. اما وقتی پرواز بعدی بلافاصله باید انجام شود و شما فقط ۱۵ یا ۲۰ دقیقه زمان برای نظافت وقت دارید، درآوردن کفش‌ها با توجه به مشکلاتی که ایجاد می‌کند یک جور بی‌مبالاتی است.»
به نقل از یورونیوز،‌ حتی در سال‌های پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، زمانی که همه ما بیش از هر زمان دیگری از اقدامات بهداشتی و اهمیت آلودگی اشیاء آگاه بوده‌ایم، هیچ تضمینی وجود نداشت که خطوط هوایی تمیزکاری مورد انتظار را انجام دهند. در واقع این نظافت بین پروازها می‌تواند تنها در حد بیرون ریختن زباله‌ها و پاک کردن دستگیره‌های در باشد و نه چیزی بیشتر.
اگر یک هواپیما بیش از هشت ساعت توقف داشته باشد، آن وقت شرکت هواپیمایی یک نظافت اساسی را انجام می‌دهد. در جریان این کار بالشتک‌های صندلی‌ها برداشته می‌شوند، صندلی‌ها با جاروبرقی تمیز می‌شوند و موکت سراسر کابین با شامپو شستشو داده می‌شود.
اما چنین نظافت‌های کاملی اغلب کم هستند. احتمال بیشتری وجود دارد که هواپیمایی که سوار می‌شوید، در بهترین حالت، از طریق پاشیدن قطرات ضد..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، چین تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر جمعیت دارد و بخش زیادی از این افراد از خدمات اینترنتی بهره می‌برند. همچنین این کشور توانسته در عرصه‌های مختلف پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند؛ اما اخیرا طرح جدیدی توسط وزارت امنیت عمومی و کنترل فضای مجازی چین ارائه شده است که شهروندان را موظف به تهیه شناسه فضای مجازی می‌کند.
تلاش دولت چین برای کنترل هرچه بیشتر فضای مجازی با صدور شناسه اختصاصی برای کاربران اینترنت پیشتر در اخبار فناوری بارها مشاهده شده بود که دولت چین حضور شرکت‌های مختلف بین‌المللی در این کشور را به پذیرفتن برخی محدودیت‌ها مشروط کرده است. محدودیت‌هایی که باعث می‌شوند آزادی افراد سلب شده و تمامی فعالیت‌ها تحت‌نظر قرار گیرند. همچنین تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی موظف هستند داده‌های مربوط به فعالیت کاربران را جمع‌آوری کرده و موقع نیاز در اختیار دولت مرکزی قرار دهند.
در کنار این اقدامات شبکه گسترده‌ای از جاسوسان و خبرچین‌ها نیز مشت آهنین دولت چین را تقویت می‌کنند. هرچند ظاهرا هیچکدام از این موارد نتوانسته پکن را راضی کند. چراکه مقام..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین،این فراخوان پس از گزارش‌های متعدد مبنی بر حرکت ناخواسته خودرو صورت گرفته و بر مدل بازطراحی شده ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد.

به گفته گزارش فراخوان ایمنی، این خودروها به یک جعبه‌دنده دوکلاچه مجهز هستند که در حالت عادی به دلیل نرم‌افزار کنترل گیربکس معیوب، ممکن است آسیب ببیند. این نقص می‌تواند به‌طور ناخواسته کلاچ‌ها را درگیر کند و به گیربکس آسیب برساند. اگر این امر اتفاق بیفتد، خودرو ممکن است حتی در هنگام پارک حرکت کرده و واژگون شود.
در گزارش «سانتافه جدید نیامده به مشکل خورد» بیشتر در این باره بخوانید.
۵۸۵۸

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، پس از اینکه دولت هند تعرفه‌ی واردات گوشی‌های هوشمند را از ۲۰ به ۱۵ درصد کاهش داد، اپل قیمت مدل‌های آیفون پرو را ۳ تا ۴ درصد در این کشور کاهش داد. قیمت آیفون‌های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ساخت هند ۳۰۰ روپیه (حدود ۳٫۶ دلار) و قیمت آیفون SE حدود ۲,۳۰۰ روپیه (۲۷٫۵ دلار) و قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تا ۶,۰۰۰ روپیه (۷۲ دلار) کاهش پیدا کرد.
این اولین باری است که اپل قیمت مدل‌های پرو نسل فعلی را در هند کاهش می‌دهد. کاهش قیمت در هند با کاهش تقاضا برای آیفون در چین هم‌زمان شده است و به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد کسری درآمد در چین را با افزایش فروش در هند جبران کند.
شرکت تحقیقاتی بازار Canalys اخیراْ اعلام کرد که فروش گوشی‌ آیفون در چین در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن (خرداد و تیر) درمقایسه‌با سال قبل ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. Canalys می‌گوید: «اپل در سرزمین اصلی چین در تنگنا قرار گرفته است.»
برای کاربران هندی کاهش قیمت همیشه خوشایند است؛ اما درمقابل، آیفون‌ها در هند با قیمت گران عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۵ پرو که در ایالات‌ متحده ۹۹۹ دلار قیمت دارد، در ه..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، طبق آخرین اخبار داخلی، آخرین نشست خبری سازمان فضایی ایران در زمان ریاست سرپرست فعلی این سازمان دیروز برگزار شد و در حاشیه آن به مباحث گسترده‌ای از جمله توسعه زیرساخت، گسترش علوم و اکتشافات فضایی، توسعه کاربردها، توسعه صنعت ماهواره و صنعت پرتاب و مدارگذاری پرداخته شد. در حاشیه این جلسه، حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به پیشرفت های اخیر حوزه قضایی کشور، از برنامه‌ریزی برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای بومی خبر داد.
ارائه اینترنت ماهواره‌ای بومی با همکاری یک شریک بین‌المللی امکان پذیر است حسن سالاریه در مورد ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای بومی در کشور گفت: در این زمینه ما با دو مسیر مواجه هستیم. یکی مسیر استفاده از ماهواره‌های ژئو است که در ارتفاع بالا قرار می‌گیرد. مسیر دوم هم استفاده از منظومه‌های ماهواره‌ای است. هر دو در حال پیگیری‌اند. به عنوان مثال در مورد منظومه‌های ماهواره‌ای با همین قراردادی که با بخش خصوصی امضا شد و ما منظومه شهید سلیمانی را دنبال کردیم؛ باید پرتاب‌ها انجام بشوند و تثبیت شوند.
وی همچنین با اشاره به..

ادامه مطلب

امیرمسعود عابدین_ موشک جدید لاکهید مارتین به نام ماکو، به مدت هفت سال در دست توسعه بوده و توسط مقامات لاکهید، به‌عنوان یک سیستم تسلیحاتی چندگانه با قابلیت حمله دریایی، دفاع ضد هوایی و انواع دیگر عملیات‌ حمله سطحی معرفی شده است.
موشک‌های هایپرسونیک سلاح‌هایی هستند که قادر به دستیابی به سرعت‌های پایدار بیش از ۵ ماخ در حین مانور هستند. علاوه بر سرعت زیاد، تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی مسیر نیز رهگیری این سلاح‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

سرعت و مانور بالای ماکو این امکان را به آن می‌دهد تا به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته نفوذ کند و با اهدافی با سرعت مافوق صوت یا کمتر از آن، بسته به نیاز مأموریت درگیر شود».
در مجموع حدود ۳۵ میلیون دلار در سه قرارداد توسعه جداگانه برای ساخت این موشک، به لاکهید مارتین اعطا شد. هدف این بود که سلاحی به کار گرفته شود تا بتواند به‌طور مؤثر با اهداف ضد دسترس منطقه چین در اقیانوس آرام درگیر شود.

موشک‌های هایپرسونیک بیش از حد بزرگ هستند و نمی‌توانند در محل تسلیحات داخلی جنگنده‌های رادارگریز قرار بگیرند. توانایی موشک ماکو برای پرتاب از داخل جنگنده‌های رادارگریز آمریک..

ادامه مطلب

امیرمسعود عابدین_برخی از وسایل نقلیه نظامی، ویژگی‌های بسیار خاصی دارند، مانند خودروهایی که جهت شناسایی نشدن یا برای خارج کردن پرسنل و تجهیزات، می‌توانند از جاده‌های بسیار صعب‌العبور عبور کنند. آنچه در زیر می‌آید، لیستی از سه خودروی نظامی آزمایش شده در نبردها است که از خودروهای تولیدی الهام گرفته شده‌اند و یا پس از آن در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.
مرسدس بنز G کلاس

توسعه گِلَندواگن در سال ۱۹۷۲ به درخواست شاه ایران که به دنبال یک خودروی آفرودی درجه نظامی بود، آغاز شد. آزمایش نمونه اولیه در سال ۱۹۷۴ در مناطق شدید آب و هوایی مانند صحراها و قطب شمال آغاز شد. تولید این خودرو در سال ۱۹۷۵ در کارخانه Magna-Steyr در گراتس اتریش، جایی که این خودرو هنوز هم در آنجا ساخته می‌شود، آغاز شد.
مرسدس بنز G کلاس زندگی خود را به‌عنوان یک خودروی نظامی هدفمند آغاز کرد که غیرمعمول نیست، اما بر خلاف سایر خودروها، تقریباً به همان شکل باقی مانده است.
فورد مدل T

احتمالاً جای تعجب نیست که فورد مدل T نیز به جنگ خدمت کرد، تا آنجا که مدل T به خوبی همه وسایل نقلیه دیگر را در فورد در روزهای اولیه صنعت خودروسازی آغ..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، در این مطالعه از هوش مصنوعی برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی کننده مقاومت بتن خاکستر پوسته برنج(RHA) استفاده شد که جایگزینی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه برای روش‌های سنتی است.
به نقل از ایسنا، این گروه که متشکل از محققانی از ۱۰ دانشگاه است، ادعا می‌کند که خاکستر پوسته برنج که سرشار از سیلیس است، دارای ترکیب شیمیایی است که آن را جایگزین مناسبی برای سیمان در بتُن می‌کند.
به منظور توسعه مدل‌های پیش‌بینی‌ کننده مقاومت فشاری بتُن خاکستر پوسته برنج(RHA)، این مطالعه از رویکردهای یادگیری ماشینی(ML) استفاده کرد. در مقایسه با رویکردهای سنتی، که اغلب پرهزینه و زمان‌بر هستند، این استراتژی موفق‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
هدف از این مطالعه کاهش اثرات منفی محیطی مرتبط با ساخت بتن بود. در بیانیه یکی از اعضای شرکت کننده در این مطالعه، آمده است: کارشناسان محیط زیست به شدت معتقدند سیمان باید با ماده‌ای با ردپای کربن کمتر جایگزین شود.
هوش مصنوعی بُتن را بهینه می‌کند صنعت ساخت و ساز به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ پلاستیک در سطح جهان شناخته می‌شود و در بیش از یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای مرت..

ادامه مطلب

تینا مزدکی: در طی یک سفر غواصی در رودخانه نیل، باستان شناسان حکاکی‌های صخره‌ای را کشف کردند که تصاویری از چندین فرعون مصر باستان را به همراه کتیبه‌های هیروگلیف نشان می‌داد. یک گروه مشترک فرانسوی و مصری این حکاکی‌ها را در زیرآب جنوب شهر اسوان در منطقه‌ای پیدا کردند که در زمان ساخت سد بلند اسوان بین سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ زیرآب رفته بود. بااین‌حال، بسیاری از آثار به‌موقع قابل جابجایی نبودند و در پروژه ساخت‌وساز به زیرآب رفتند.
اسوان برای مصریان باستان اهمیت زیادی داشت زیرا در برخی مواقع نزدیک مرز جنوبی کشور بود و تعدادی معابد مهم در نزدیکی آن قرار داشتند. یکی از معابد، معبد ابو سیمبل، مکانی است که دارای چهار مجسمه عظیم از رامسس دوم (زندگی ۱۳۰۳ تا ۱۲۱۳ قبل از میلاد) است که هر کدام حدود ۶۹ فوت (۲۱ متر) ارتفاع دارند. اسوان همچنین خانه مجموعه معبد فیله است، جایی که آخرین کتیبه هیروگلیف مصری در سال ۳۹۴ پس از میلاد نوشته شده است.
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که هدف این گروه شناسایی و ثبت کتیبه‌ها و کنده‌کاری‌های باقی‌مانده در زیرآب است. برای انجام این کار، اعضای گروه در حال غواصی ..

ادامه مطلب

10/32