از ویدئو های یوتیوب گرفته تا پادکست های مختلف، در همه حال شما باید سعی کنین برای جذب مخاطب یه محتوای تعاملی ایجاد کنین و مخاطبان خودتون رو راضی نگه دارین. با وجود افزایش کاربران آنلاین، در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگه شما به بازاریابی محتوای تعاملی نیاز دارین تا تعامل و رشد بیشتر مخاطبان خودتون رو شاهد باشین.
البته خیلی از رقبای شما هم استراتژی هایی برای بازاریابی محتوا و جذب مخاطب خودشون دارن، بنابراین خیلی مهمه که بتونین به راه هایی برای متمایز بودن نسبت به اونا هم فکر کنین. خوب پس بیاین در این مطلب از سئو روز راه های مختلف ایجاد یسری محتوای ثابت و صفحات تعاملی رو یاد بگیریم و بیشتر باهاشون آشنا بشیم. اما بهتره قبل از هر کاری یه مقدار بیشتر درباره محتوای تعاملی و اهمیت اون بدونیم.
بازاریابی محتوای تعاملی دقیقاً چیه؟
در واقع محتوای تعاملی یه نوع از محتوا است که مخاطبان رو ترغیب می کنه مشارکت داشته باشن و شما رو همراهی کنن، نه اینکه فقط یسری اطلاعات رو به صورت منفعلانه بدست بیارن. حتماً هم لازم نیست برای این کار از روش های پیچیده ای استفاده کنین، حتی کلیک کردن روی یه بخش و یا پاسخ دادن به یه نظرسنجی هم میتونه کمک کننده باشه.
این نوع از محتوا میتونه تجربه سرگرم کننده و مناسبی رو برای مخاطبانتون ایجاد کنه و در نتیجه برند شما رو به یاد ماندنی تر میکنه و باعث جذب مخاطب بیشتری خواهد شد. همچنین با استفاده از این نوع محتوا شما میتونین یسری داده و اطلاعات مفید رو برای شناخت بیشتر مخاطبان خودتون جمع آوری کنین.
چرا جذب مخاطب انقدر مهمه؟
این روزا افراد مختلف گزینه ها و اطلاعات خیلی بیشتری نسبت به قبلاً دارن و همین موضوع باعث شده که جلب توجه اونا سخت تر از همیشه باشه. و با وجود بازار رقابتی فعلی، یادگیری بهترین روش های جذب مخاطب و همچنین حفظ ارتباط با اونا خیلی مهمه. با همه اینا، بهتره بدونین که بازاریابی محتوای تعاملی از انواع محتوای دیگه موثر تره، چرا که این نوع از محتوا تعامل رو افزایش میده و باعث میشه اونا ارتباط بیشتری با برند شما بگیرن.
چجوری باید ارزش پست های تعاملی رو اندازی گیری کنین؟
شاید تا الان از خودتون پرسیده باشین که چه چیزی باعث موفقیت یه پست میشه. وقتی که میخواین محتوا های مختلف رو آزمایش کنین، بهتره که به معیار های زیر هم توجه کامل داشته باشین و بوسیله اونا ارزش محتوای خودتون رو اندازه گیری کنین:
معیار های شبکه های اجتماعی
– نظرات
– تعداد دفعات ذخیره شدن آن محتوا
– ارسال ها
– پیام های دایرکت
– تعداد لایک
– میزان ترافیک آن لینک
10 نوع مختلف محتوا برای افزایش جذب مخاطب
راه های خیلی زیادی برای تولید محتوای تعاملی وجود دارن، ولی پیشنهاد ما به شما اینه که هر بار دو مورد از اونا رو انتخاب کنین و تاثیرات اونا رو بررسی کنین. موارد مختلف رو مقایسه و تجزیه و تحلیل کنین تا زمانی که به مناسب ترین راه خودتون برسین، در ادامه هم کافیه اون روش رو دنبال کنین.
1. ویدئو های زنده و پرسش و پاسخ
این روزا دیگه ویدئو ها واقعاً اینترنت رو تحت اختیار گرفتن و همین باعث شده که اونا به یکی از موثر ترین انواع بازاریابی تبدیل بشن. البته ایجاد محتوای ویدئویی زنده در اول کار میتونه سخت بنظر برسه، ولی با گذشت زمان این کار خیلی راحت تر میشه و ارزش امتحان کردنش رو داره.
با این کار شما مخاطبان خودتون رو بیشتر میشناسین و میتونین باهاشون معاشرت کنین، همین موضوع باعث میشه که اونا بتونن شما و برند خودتون رو بهتر بشناسن و باهاش ارتباط برقرار کنن.
2. ایجاد نظرسنجی، سوالات چند گزینه ای و آزمون ها
درست کردن نظرسنجی ها و سوالات چند گزینه ای یکی از بهترین و راحت ترین راه برای افزایش جذب مخاطب و تعامل با آن ها محسوب میشه. همچنین این موارد میتونن خیلی جذاب باشن، چرا که مردم معمولاً دوست دارن افکار و نظرات خودشون رو درباره موضوعات مختلف به اشتراک بذارن.
شما میتونین از این موارد در استوری های اینستاگرام و یا کانال های یوتیوب خودتون استفاده کنین. درست کردن آزمون ها و سوالات هم راه مناسبی برای افزایش جذب مخاطب هستن، برای این کار شما میتونین از یسری ابزار آنلاین مثل Typeform و یا Paperform هم استفاده کنین.
3. اجازه بدین که مخاطبانتون به محتوای شما امتیاز بدن
یکی دیگه از بهترین راه های جذب مخاطب اینه که بهشون اجازه بدین محتوای شما رو رتبه بندی کنن. شما میتونین ویجت های رتبه بندی رو به پست های وبلاگ و یا صفحات خودتون اضافه کنین. با نشون داده شدن نتایج رتبه بندی، اعتبار شما افزایش پیدا می کنه و همچنین شما متوجه میشین که کدام محتوا ها بهتر هستن و کاربران شما بیشتر چه نوع محتوا هایی رو میخوان.
4. انتقال محتوا توسط کاربر (UGC)
نظرات و بررسی ها خیلی مهمن، حتی شما میتونین اجازه بدین که مخاطبانتون به جای شما صحبت کنن! همونجوری که میدونین، تبلیغات دهان به دهان میتونه تاثیرات مفیدی برای شما داشته باشه، پس دلیلی وجود نداره که شما نخواین مشتریانتون رو برای تبلیغ و معرفی کردن برند خودتون تشویق کنین. مثلاً شما میتونین یه محتوای قابل اشتراک گذاری درست کنین و به مشتریانتون انگیزه بدین که اون محتوا رو برای دوستان خودشون به اشتراک بذارن.
5. ایجاد سرگرمی برای جذب مخاطب
چه کسی یه بازی خوب رو دوست نداره؟ از جست و جوی کلمات ساده تا درست کردن بازی های آنلاین پیچیده، همگی میتونن ایجاد سرگرمی های مناسب برای مخاطبانتون باشن. شرکت های بزرگ با درست کردن چنین کمپین هایی تونستن به موفقیت های بالایی دست پیدا کنن، پس شما هم بهتره از این روش برای تعامل بیشتر با مخاطبان خودتون استفاده کنین.
6. انیمیشن ها
انیمیشن ها میتونن توجه مخاطبان شما رو جلب کنن. شما میتونین این کار رو بوسیله گیف، جلوه های شناور و یا پیمایش های پویا هم انجام بدین. مخصوصاً در جا هایی که شما محتوای طولانی دارین، با اضافه کردن این موارد میتونین مخاطبان خودتون رو به مطالعه و یا دیدن ادامه محتوای خودتون ترغیب کنین. الان هم ساختن انیمیشن های HTML/CSS با استفاده از ChatGPT خیلی ساده تر شده و شما میتونین ازش بخواین که یه نمونه برای شما درست کنه.
7. اینفوگرافیک
قسمت های بزرگ و طولانی یه محتوا میتونن برای کاربران شما خسته کننده باشن. اگه شما چیز های زیادی برای گفتن دارین و میخواین که مخاطبانتون ارتباط مناسبی برقرار کنن، بهترین کار ایجاد یه اینفوگرافیک است. اونا میتونن طراحی زیبا رو با اطلاعات مهم ترکیب کنن و همین موضوع باعث میشه اغلب افراد به مطالعه اونا ترغیب بشن.
8. هدایا
دادن جایزه و تشویق مخاطبان میتونه یه راه حل عالی برای درگیر شدن افراد و یک راه عالی برای جذب مخاطب در حوزه های مختلف با محتوای شما باشه. همچنین شما میتونین به این وسیله مخاطبان رو تشویق کنین که محتوای شما رو به اشتراک بذارن. این جایزه میتونه محصول یا خدماتی باشه که ارائه میدین. حتی شما میتونین برای این بخش از هدیه های مختلفی مثل کارت هدیه آمازون هم استفاده کنین.
9. زبانه ها و Carousel ها
یکی دیگه از راه های موثر استفاده کردن از تب های مناسب و Carousel ها است. با این کار شما به کاربران خودتون اجازه میدین که اون چیزی که میخوان رو ببینن و همچنین محتوای سازمان یافته تری هم خواهید داشت. با این کار شما تعامل بیشتری هم برای محتوای خودتون ایجاد میکنین و همین باعث موفقیت بیشتر شما میشه.
10. استفاده مجدد از محتوا
تولید محتوا یه موضوع زمان بره و میتونه خیلی هم خسته کننده باشه، بنابراین بهتره از استفاده مجدد محتوا های خودتون ترسی نداشته باشین. بازاریابی بیشتر در زمینه تکرار یسری مفاهیم موثره، بنابراین شما با استفاده از این کار میتونین مفاهیم مهم رو به افراد بیشتری برسونین.
پس اگه شما پستی دارین که تعامل زیادی داشته، دنبال روش هایی باشین که دوباره اون رو به اشتراک بذارین. شاید بتونین یه مسابقه مرتبط با اون موضوع ایجاد کنین و یا اون رو در پلتفرم دیگه ای به اشتراک بذارین. با این کار شما در زمان خودتون هم صرفه جویی میکنین و نتایج موثری بدست میارین.
در بازاریابی نمیشه یه دستورالعمل موثر رو برای همه پیشنهاد کرد. اما به طور کلی تعامل و ایجاد رابطه متقابل با کاربران در دنیای آنلاین خیلی مهمه و میتونه تجربه کاربری وبسایت شما رو بهبود بده. همچنین مهمه در نظر داشته باشین که علایق و نظرات مخاطبان شما ممکنه هر چند وقت یه بار تغییراتی داشته باشن.
جمع بندی
اون چیزی که امروز داره براتون موثر واقع میشه ممکنه یه سال بعد بهترین گزینه ممکن شما نباشه. پس سعی کنین در مسیر خودتون از آزمایش کردن روش های مختلف نترسین چرا که این کار بهترین راه حل ممکن برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مخاطبان هدف خودتون و جذب مخاطب فعال محسوب میشه.
این پست چقدر مفید بود؟
بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!
ارسال امتیاز
میانگین امتیاز 4.7 / 5. شمارش آرا: 3
تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Tell us how we can improve this post?
Submit Feedback