سئو در سال 2023: 8 روند و پیش بینی
خوب، من تحقیقات خود را در زمینه سئو شروع کردم، اما از اینکه بیشتر پستهای «SEO 2023» از سالهای قبل دوباره استفاده شدهاند، متعجب شدم. تنها رویداد جدید تحت پوشش Google Spam Update بود.
بنابراین، برای اینکه چیزهایی که بارها گفته شد تکرار نشود، تحقیقات خود را در مورد روندهای سئوی آینده 2023 انجام داده ام. و (آره!) ما (سئوورد) موفق شده ایم چیزهای جالبی پیدا کنیم و نظرات متخصصان را در همین پست با شما به اشتراک بگذاریم. پس اینجا هستید – لذت ببرید.
فهرست مطالب
روند 1. تبلیغات گوگل تسلیم جستجوی ارگانیک می شود.
اگر به گزارشهای اخیر درآمد تبلیغات جستجوی Google نگاه کنید ، روند نزولی واضحی خواهید دید. گزارش منتشر شده در اکتبر 2022 می گوید که درآمد گوگل ادز تنها 4.25 درصد افزایش یافته است.
درآمدهای تبلیغاتی مایکروسافت بینگ اندکی بهتر عمل می کند، اما رشد ثابتی نیز نشان نمی دهد: گزارش اکتبر 2022 تنها 16 درصد افزایش را نشان می دهد.
علاوه بر کاهش درآمد تبلیغات در میان غول های جستجو، بسیاری از آژانس های بازاریابی گزارش می دهند که میانگین هزینه های بسیاری از پیشنهادات کاهش یافته است. برای اطمینان از اینکه این یک شایعه صرف نیست، ما کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کرده ایم. ما شاهد کاهش قیمت پیشنهادی تا 50 درصد نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته بودیم. تنها منطقه ای که تحت تأثیر قرار نگرفت، ایالات متحده بود.
پیش بینی اقتصادی صندوق بین المللی پول نیز دور از خوش بینانه است: کارشناسان مالی می گویند که سال 2023 احتمالا به سال رکود بزرگ تبدیل خواهد شد . با قضاوت بر اساس سالهای گذشته، ارتقای پولی اولین چیزی است که کسبوکارها در زمانی که یک بحران مالی به زودی پیش میآید و سود را تحت تأثیر قرار میدهد، آن را کاهش میدهند.
در کنار پیش بینی های بدبینانه اقتصادی، باید عامل انسانی را نیز در نظر داشته باشید. افراد تمایل کمتری به کلیک بر روی قطعه هایی دارند که به صراحت به عنوان آگهی علامت گذاری شده اند . این به این دلیل اتفاق میافتد که اکثر کاربران تبلیغات پولی را کمتر از نتایج ارگانیک ارزشمند میدانند (پرداخت = کمتر قابل اعتماد). به هر حال، این میتواند یکی از دلایلی باشد که Google قصد دارد برچسب آگهی را به Sponsored تغییر دهد ، که کمتر عمدی به نظر میرسد.
کاهش محبوبیت تبلیغات پولی تنها می تواند نشان دهنده یک چیز باشد – کسب و کارها تلاش بیشتری برای موفقیت در جستجوی ارگانیک خواهند کرد. به عبارت دیگر، سئو سایت شهرام طاهری همچنان یک امر ضروری است.
چه باید کرد
اگر احساس میکنید که کسبوکارتان باید تبلیغات پولی را کاهش دهد، چارهای جز بهینهسازی بهتر برای جستجوی ارگانیک ندارید.نمی دانید بهینه سازی خود را از کجا شروع کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم – به زودی یک فروش بزرگ خواهیم داشت که می توانید بسته SEO را با قیمت بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید. در اینجا عضو شوید تا فرصت را از دست ندهید. ابزارهای ما به شما این امکان را می دهند که سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و تمام مشکلات مشکل ساز را شناسایی کنید.برعکس، اگر میخواهید با سرمایهگذاری بیشتر در تبلیغات خود بر رکود غلبه کنید، کمپینهای تبلیغاتی خود را با دقت اصلاح کنید. از آنجایی که قیمتهای پیشنهادی در برخی مناطق کاهش یافته است، ممکن است فرصتهای تبلیغاتی جدیدی پیدا کنید که قبلاً برای شما بسیار گران بودند.
روند 2. قطعه های ویژه و نتایج با کلیک صفر
در حالی که تبلیغات پولی کنار می رود، سئو همچنان در حال تکامل است. و شرکت ها باید با آخرین روندهای SERP برسند تا در جستجوی ارگانیک سرپا بمانند. مهم نیست چقدر این ممکن است چالش برانگیز باشد. به علاوه، به روز رسانی های غیرمنتظره گوگل را فراموش نکنید.امروزه و بیشتر، به نظر میرسد که تکههای برجسته و نتایج با کلیک صفر بر SERPها حکومت میکنند. در بسیاری از موارد، اینها موارد مشابهی هستند – نتایج جستجویی که در بالای SERP ظاهر می شوند تا اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن است نشان دهد.
- قطعه برجسته
راستش را بخواهید، سئوکاران هنوز در مورد نحوه برخورد با نتایج صفر کلیک دو ذهن هستند. از یک طرف، آنها کلیکها و ترافیک سایر قطعات جستجو را میدزدند، زیرا کاربران آنچه را که نیاز دارند در محل دریافت میکنند. از سوی دیگر، مطالعات نشان می دهد که کاربران گوگل بیشتر بر روی قطعه های برجسته کلیک می کنند.
لازم به ذکر است که مطالعات مختلف بسته به روش تحقیق، نتایج متفاوتی را گزارش می کنند. اما به هر حال، روند هنوز مشخص است – نتایج صفر کلیک، سهم زیادی از کلیکها را به خود اختصاص میدهند. آنها واقعاً چشم نواز هستند و در بالای SERP قرار می گیرند، بنابراین احتمال اینکه کاربر برای دریافت اطلاعات اضافی روی آنها کلیک کند بسیار زیاد است.
چه باید کرد
گوگل اغلب از داده های ساخت یافته | اسکیما استفاده می کند تا اطلاعات را از سایت شما به نتایجی با کلیک صفر برساند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که نشانهگذاری طرحواره ، مانند نشانهگذاری پرسشهای متداول را در هر جایی که در سایت شما مرتبط است، اعمال کنید.
علاوه بر این، میتوانید کاوش کنید که چه کلمات کلیدی ویژگیهای SERP را بیشتر از دیگران راهاندازی میکنند و محتوای سایت خود را برای به دست آوردن قطعههای بیشتر بهروزرسانی کنید. توجه داشته باشید که چه کلمات کلیدی ویژگی های SERP گوگل را فعال می کنند. اگر آن کلمات کلیدی پتانسیل این را دارند که کلیکهای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند و صفحات شما هنوز رتبهبندی نشدهاند، پس جای پیشرفت دارید.
روند 3. EAT همچنان مهم است
تخصص، اقتدار و اعتماد | EAT یک روند همیشه سبز است که سال به سال به روز می ماند. و 2023 قرار نیست به یک استثنا تبدیل شود. به خصوص اگر تبلیغات پولی محبوبیت کمتری پیدا کند و همه تمرکز خود را به جستجوی ارگانیک معطوف کنند. علاوه بر این، Google اخیراً تأیید کرده است که EAT برای هر درخواست منفرد اعمال می شود .
عوامل زیادی در سیگنالهای EAT نقش دارند: تخصص نویسندگان، بک لینکها از منابع معتبر مانند ویکیپدیا و وبسایتهای تخصصی مرتبط، و غیره. اشارههای کارشناسان و رهبران نظرات نیز به شدت به EAT سایت شما کمک میکند. به عنوان مثال، اگر شما در مورد آشپزی و رستوران ها بنویسید، منشن هایی از رستوران ها، وبلاگ نویسان مواد غذایی و آشپزها (چه محلی و چه در سطح جهانی) انجام می شود.
تمایل به افزایش SERP با کمک سیگنال های EAT در نهایت منجر به افزایش قیمت خدمات سئو می شود زیرا:
- مقالات نویسندگان متخصص گران تر می شوند.
- خدمات لینک سازی مانند Outreach هزینه بیشتری خواهد داشت.
- رسانه های معتبر قیمت قرار دادن پست های پولی را افزایش خواهند داد.
- آژانس های سئو هزینه بیشتری خواهند داشت.
کارشناسان سئو نیز موافق هستند که کیفیت و تخصص محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد:
با بهروزرسانی اخیر محتوای مفید Google، بهروزرسانیهای هرزنامه، و بهروزرسانیهای بررسی محصولات، Google نشانههای واضحی از آنچه که در محتوا به دنبال آن هستند به ما داده است. آنها می خواهند که محتوا به کاربران کمک کند تا به سؤالات آنها پاسخ دهند و نیازهای آنها را برآورده کنند. آنها چیزی بیش از بیان مجدد آنچه که همه قبلاً در مورد آن صحبت می کنند می خواهند. آنها اصالت و بینش شما را می خواهند. من معتقدم فقط با محتوای درخشان می توانید به آنجا برسید.
چه باید کرد
هنگام ساخت و توسعه برندهای شخصی باید توجه و هوشیاری بیشتری داشته باشید. واقعیت جدید نهتنها ایجاد تخصص حرفهای بلکه برای آگاه کردن مردم و موتورهای جستجو در مورد آن بسیار مهم است. در رویدادهای عمومی در جایگاه خود فعال باشید و در کنفرانسها، مصاحبهها، پادکستها و غیره شرکت کنید – همه اینها به شما و برندتان کمک میکند تا معروف شوید. این در مورد برندهای شخصی نویسندگان محتوای شما نیز صادق است.
رشد یک برند شخصی به زمان نیاز دارد. در واقع زمان زیادی است. اگر احساس نمیکنید که مایل به سرمایهگذاری زمان و تلاش زیادی در مدیریت برند نیستید ، برونسپاری تولید محتوای متخصص نیز راهی است. هر چند دریغ نکنید – برون سپاری تولید محتوا مطمئناً هزینه بیشتری نسبت به الان خواهد داشت.
روند 4. استفاده بیش از حد از محتوای هوش مصنوعی
از آنجایی که نویسندگان خوب گران تر می شوند، سئوکاران سعی می کنند تا حد امکان در تولید محتوا صرفه جویی کنند. به همین دلیل است که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی محبوب تر خواهند شد، زیرا هزینه کمتری نسبت به نویسندگان واقعی دارند (برخی از نویسندگان هوش مصنوعی حتی رایگان هستند). اگرچه نویسندگان محتوای هوش مصنوعی هر روز بهتر می شوند، اما هنوز نمی توانند کاملاً جایگزین انسان شوند.
سئوکاران تنبل که بیش از حد به محتوای هوش مصنوعی متکی هستند، احتمالاً در دام بهروزرسانی محتوای مفید گوگل قرار میگیرند که هدف آن کاهش رتبه محتوای بیکیفیت و هرزنامه است.
پیشنهاد تیم سئوورد | seoword
فرصتهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا و بهروزرسانی محتوای مفید مانند دو منطقه ممنوعه است که باید به خاطر بسپارید.
اول از همه، خطر استفاده بیش از حد از AI وجود دارد. این روزها دسترسی به ابزارهایی مانند https://jasper.ai بسیار مقرون به صرفه است. و این ابزارها به عنوان یک چیز اضافی فوق العاده هستند، اما نه به عنوان جایگزینی برای سازندگان محتوای انسانی.
و اینجا جایی است که بهروزرسانی محتوای مفید قرار دارد: بهروزرسانی الگو سعی میکند آن محتوای با کیفیت پایین را از رتبهبندی برتر SERPها پاک کند.
چه باید کرد
در حالی که نویسندگان محتوای هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین انسان ها شوند، می توانند به ما کمک زیادی کنند. بنابراین، انکار آینده و نادیده گرفتن هوش مصنوعی بهترین ایده نیست – آینده از قبل اینجاست. کاری کنید که سازندگان محتوای هوش مصنوعی برای شما کار کنند، اما مراقب باشید که سایت شما توسط گوگل جریمه نشود.
من سعی نمی کنم بگویم هوش مصنوعی بد است. من می گویم هوش مصنوعی توانایی تولید حجم عظیمی از محتوای منحصر به فرد و در عین حال با کیفیت پایین را می دهد، […که] چیزی جز «اضافات درست دستوری» نیست. محتوایی که ارزش افزوده ای به همراه ندارد.
برای مثال، میتوانید برخی از محتواها را با هوش مصنوعی برای ویرایش دستی تولید کنید – اطلاعات گمشده را اضافه کنید یا قطعاتی را که آشکارا مزخرف هستند حذف کنید. بنابراین، ارزش افزوده به ارمغان می آورید و از خطر ضربه خوردن به روز رسانی محتوای مفید جلوگیری می کنید.
ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند برای بومی سازی ماشینی صفحات وب استفاده شوند. توجه داشته باشید که ترجمههای ماشینی به ویرایش دستی نیز نیاز دارند، بنابراین آپلود تعداد زیادی ترجمه ماشینی خام در سایت شما بهترین ایده نیست.
روند 5. نهادها کلمات کلیدی را تصاحب می کنند
به نظر می رسد گوگل به سمت صفحاتی روی آورده است که برای نهادها بهینه شده اند. بنابراین رویکرد بهینهسازی مبتنی بر نهاد نسبت به سئوی سنتی کلمات کلیدی موثرتر میشود. من فکر می کنم دلیل آن در توسعه پانل دانش نهفته است، و در اینجا دلیل آن است.
گوگل محتوا را با کمک الگوریتم های NLP خود درک می کند. به عنوان مثال، NLP API یک متن را تجزیه و تحلیل میکند، معنیدارترین اصطلاحات (موجودات) را شناسایی میکند و تعریف میکند که متن در مورد چیست. اطلاعاتی که از این طریق بازیابی میشوند، سپس به سایر دادههایی که Google از قبل در مورد این یا آن موجودیت نگهداری میکند، اضافه میشود. وقتی اطلاعات کافی وجود داشته باشد، Google میتواند همه نقاط را به هم متصل کند و ممکن است یک پانل دانش به یک نهاد اعطا کند:
پانل دانش
الگوریتم های BERT و MUM گوگل نیز بر روی NLP آموزش داده شده اند، به همین دلیل درک زمینه و تشکیل SERP بر اساس این دانش برای گوگل آسان تر می شود.سئوی مبتنی بر نهاد به ویژه برای پرس و جوهای محلی مهم است. در جستجوی محلی، گوگل میزان ارتباط یک پرس و جو (موجود) با یک مکان خاص را ارزیابی می کند و این یکی از عوامل مهم در نحوه تشکیل SERP های محلی است.
چه باید کرد
شما باید کاری کنید که Google موجودیت شما را آنطور که شما نیاز دارید بفهمد، بنابراین تا آنجا که می توانید موجودیت خود را معنادار کنید. و در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا موجودیت خود را برجسته تر کنید:
- محتوای سایت خود را با سایر نهادهای مرتبط با مورد هدف غنی کنید، به طوری که گوگل زمینه کافی در اطراف خود را داشته باشد. به عنوان مثال، اینگونه است که کاربر ما عملکرد جستجوی کسب و کار محلی خود را با استفاده از انجمن نهاد ارتقاء داده است . حتی اگر کسب و کار شما محلی نباشد، می توانید نکات کلی سئو را نیز در آنجا بیابید.
- نمایه کسب و کار Google خود را ایجاد و رشد دهید (برای مشاغل محلی). از هر ویژگی که دارد استفاده کنید، زیرا هرچه داده های بیشتری به Google بدهید، اطلاعات بیشتری درباره شما دارد.
- بک لینک بسازید. این یک سیگنال ارتباط بین نهاد شما و سایر نهادهای مرتبط است. اگر یک کسب و کار محلی دارید، بک لینک محلی بسازید.
- کاربران را تشویق کنید تا کسب و کار شما را بررسی کنند.
- بازاریابی آفلاین را امتحان کنید تا سر و صدای بیشتری در اطراف نهاد خود ایجاد کنید. رویدادهای آفلاین اغلب در رسانههای اجتماعی مورد بحث قرار میگیرند، که گوگل نیز از آن استقبال میکند.
نکته
میتوانید با کلیک بر روی سه نقطه در نزدیکی قطعه جستجوی خود، آنچه را که Google از قبل درباره موجودیت شما میداند، بررسی کنید:سپس، روی More about this page کلیک کنید :
ببینید Google در مورد نهاد شما چه می داند
اگر اطلاعات کافی نیست، محتوای سایت خود را به روز کنید (به ویژه به صفحه درباره ما ، تاریخچه ما و غیره توجه کنید).
همچنین میتوانید محتوای خود را با NLP API Google اسکن کنید تا ببینید Google چگونه متن را میفهمد و چه موجوداتی را پیدا میکند:
روند 6. خرید Google در حال گسترش است
در حالی که خرید آفلاین افزایش یافته است زیرا مردم در نهایت از محدودیتهای COVID-19 رهایی یافتهاند، Google در حال ادغام امکانات تجارت الکترونیک در یک فضا است و به طور فعال ویژگیهای خرید مانند Merchant Center، محصولات، Google Shopping و غیره را توسعه و ارتقا میدهد.گوگل در حال حاضر چیزی بیش از یک موتور جستجو است – این یک گردآورنده تجارت الکترونیکی است که شامل کالاها، توضیحات و نظرات می شود. تنها کاری که انجام نمی دهد فروش مستقیم کالا است. درعوض، قسمتی برای خرید دارد که در آن وب سایت های فروشندگان نمایش داده می شود.این روند راهنمایی برای سایتهای تجارت الکترونیک است تا شروع به اضافه کردن خدماتی مانند Google Shopping کنند. بنابراین فروشگاه ها در محل خرید مشخص می شوند.نکته خوب در اینجا این است که اکنون می توانید به راحتی استراتژی قیمت گذاری خود را با استراتژی رقبای خود مقایسه کنید و برای معقول ماندن سازگار شوید.
چیزی که واقعاً خوب نیست این است که Google Shopping قطعاً سهم زیادی از کلیکها را از سایتهای تجارت الکترونیک میگیرد و قیفهای بازاریابی را از بین میبرد. قبل از آن، کاربران بر روی یک قطعه سایت کلیک می کردند، به خود سایت می پریدند و سفر مشتری خود را در آنجا ادامه می دادند. با خرید گوگل، کاربران تنها در صورتی وارد صفحه یک محصول خاص می شوند که تصمیم به خرید کالایی از همان سایت داشته باشند. با این حال، این واقعیت جدید برای تجارت الکترونیک است.
چه باید کرد
اگر یک سایت تجارت الکترونیک را اجرا می کنید، چاره دیگری ندارید جز اینکه ویژگی های خرید گوگل را به آن اضافه کنید. برخی از انواع SERP دارای قطعات خرید گوگل هستند، و این قطعهها درست مانند قطعههای برجسته که در بالا نوشتم، کار میکنند، یعنی از نتایج ارگانیک کلیک میکنند. بنابراین، اگر Google Shopping را اضافه کنید، میتوانید کلیکهایی را که احتمالاً در ارگانیک از دست میدهید، بازگردانید. در غیر این صورت، کلیک های ارگانیک شما می تواند به سمت رقبای شما برود.
روند 7. جستجوی بصری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد
آیا در مورد لنز گوگل چیزی شنیده اید؟ به نظر می رسد تبلیغات پیرامون این ویژگی اخیراً کاهش یافته است، اما این فقط آرامش قبل از طوفان است. به احتمال زیاد، این “آرام” مربوط به اصلاح هوش مصنوعی MUM است، زیرا گوگل می خواهد این ویژگی جدید تقریباً کامل باشد.
باید بگویم که جستجوی بصری لنز گوگل در حال حاضر بسیار بهتر از مثلاً چند ماه پیش کار می کند و هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. پس از آن، گوگل سرانجام جستجوی چندوجهی خود را راه اندازی می کند تا در واقع به الگوریتم MUM اجازه دهد کاری را که برای آن توسعه داده شده است انجام دهد.
Google باید تصاویر (و شاید به زودی ویدیوها) را به وضوح “دیدن” کند تا بفهمد چه چیزی در آنها وجود دارد و اشیاء مشابه را در سراسر وب بیابد. بنابراین، برای اینکه گوگل شیء را با جزئیات ببیند، تصاویر موجود در سایت شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
با این حال، مشکلی وجود دارد که ممکن است برای رتبه بندی شما هزینه داشته باشد. تصاویری با کیفیت بالا فوقالعاده سنگین هستند، به این معنی که Core Web Vitals بد و معیارهای سرعت صفحه ضعیف است. همانطور که می دانید، این کار 100% به UX سایت شما آسیب می رساند و ممکن است بر رتبه شما نیز تاثیر بگذارد.
خوب… آیا میتوان انتظار داشت که گوگل تقاضای کمتری برای CWV کند و معیارها را به نحوی تغییر دهد؟ این سوالی است که هنوز پاسخی ندارد.
چه باید کرد
تصاویر را بخشی از استراتژی سئوی خود قرار دهید – نتایج برتر در Google Images هرگز به کسی آسیب نمی رساند. مراقب کیفیت تصاویر خود باشید و یک سبک برند ایجاد کنید تا از رقبای خود متمایز شوید. به جای استفاده از تصاویر استوک، تصاویر خود را طراحی کنید و مطمئن شوید که اندازه آنها مناسب با ابعاد دستگاه است.
به یاد داشته باشید که باید با معیارهای CWV گوگل همگام باشید . یک ایده خوب این است که یک CDN برای کاهش بار سرور راه اندازی کنید. بارگذاری تنبل نیز برای زمان بارگذاری مفید خواهد بود.
افزودن نشانهگذاری طرحواره به صفحات شما به Google اجازه میدهد تا بهتر بفهمد چه چیزی روی تصویر است (یک ظرف، عکس یک شخص و غیره). در وبلاگ خود، ما یک پست مفصل در مورد نحوه تنظیم صحیح داده های ساختاریافته داریم ، بنابراین می توانید چیزی از آنجا یاد بگیرید. علاوه بر این، نوشتن متن های جایگزین مناسب برای تصاویر خود را فراموش نکنید.
روند 8. تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی محبوب می شوند
من فکر می کنم هیچ بیانیه رسمی در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نداشت، اما من به چیزهای جالبی در این مورد پی بردم.
اولاً، مولدهای تصویر هوش مصنوعی مانند Midjourney اخیراً تبلیغاتی شده اند. مردم در اینترنت در مورد آنها زیاد صحبت می کنند و سعی می کنند در مورد هر موضوعی که ممکن است تصاویر ایجاد کنند.
دوم، ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند تصاویر بسیار خوبی ایجاد کنند، به شرطی که به آنها دستور دقیق بدهید. هرچه جزئیات بیشتری ارائه دهید، تصویر بهتر است.
در نهایت، من چند تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با API Cloud Vision Google آزمایش کردم . نتایج بسیار کنجکاو بود، زیرا گوگل موفق شد اشیاء را با موفقیت تشخیص دهد. علاوه بر این، حتی مواردی را پیدا کرد که در ابتدا در اعلان مشخص نشده بودند.
پیشنهادی که من به Midjourney دادم کافی شاپ بود . سپس، کافی شاپ را در Google Images جستجو کردم و یک عکس واقعی از یک کافی شاپ را با API اسکن کردم. این چیزی است که من دارم:
همانطور که می بینید، گوگل همان اشیاء را در یک تصویر مصنوعی و در یک عکس واقعی تشخیص داد. بنابراین، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه کافی دقیق هستند تا در صورت مرتبط بودن پرس و جو در SERP های تصویری برجسته شوند. به نظر من، به نظر می رسد که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی بیشتر از آنچه اکنون هستند استفاده می شوند.
چه باید کرد
در واقع، کاری جز تماشای اینجا وجود ندارد. البته، میتوانید ابزارهای هوش مصنوعی را برای سایت خود امتحان کنید، اما من پیشنهاد میکنم از آنها بیش از حد استفاده نکنید. حداقل هنوز نه، زیرا گوگل مطمئن نیست که چگونه با تصاویر هوش مصنوعی رفتار کند و چگونه روی سئو تاثیر می گذارد .
به طور خلاصه
وقتی صحبت از روندهای گوگل و سئو در سال آینده به میان می آید، سخت است که مطمئن باشیم اوضاع چگونه توسعه خواهد یافت. تنها چیزی که 100% واضح است این است که کیفیت بر کمیت غالب خواهد شد. بنابراین، سئوی خود را نادیده نگیرید و منابع کافی را در آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که برخلاف تبلیغات پولی، سئو یک بازی طولانی مدت با نتایجی است که ماندگاری بیشتری دارند.
نظر شما در مورد سئو در سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در لینکدین ما به اشتراک بگذارید.
مقالات مرتبط: