تکنیک نوشتن عنوان و طول توضیحات متا گوگل برای رشد سئو سایت
شما می توانید هر آنچه را که در مورد عنوان (title) و طول توضیحات متا (meta descriptions) بدانید را در اینجا بیابید. ما در مورد اینکه آنها چه هستند، بهترین شیوه ها و اینکه چگونه می توانید از آنها برای سئوی خود استفاده کنید صحبت خواهیم کرد.
عنوان (title) و متا (meta descriptions) چیست؟
- بدانید عناوین خوب و توضیحات متا چیست؟
- طول کامل برای هر دو عنوان و توضیحات متا.
- تغییرات در عنوان و توضیحات متا در طول سالها
- ابزارهایی برای کمک به شما در ایجاد عنوان عالی و توضیحات متا
درست است: تگهای عنوان و توضیحات متا به طور مستقیم به وبسایت شما کمک نمیکنند تا به طور جادویی به بالای نتایج موتور جستجو برسد (حداقل نه آنطور که اکثر مردم تصور میکنند). از سال ۲۰۲۰، توصیه گوگل این است که بیش از حد روی این موارد تمرکز نکنید، زیرا بسیاری از قطعاتی که گوگل انتخاب می کند پویا هستند و از توضیحات متا شما استخراج نمی شوند.
با این حال، تگهای عنوان و توضیحات متا که به خوبی نوشته شدهاند، هنوز هم عناصر شماره یک هستند که CTR شما را تعیین میکنند و CTR یکی از فاکتورهای رتبهبندی برتر است، به آمار بروید.
بسیاری از نحوه تصمیم گیری گوگل در مورد اینکه کدام قطعه نتیجه جستجو را نشان دهد، بر اساس درخواست جستجوگران و محتوای صفحه شما است. طبق وبلاگ گوگل ، هیچ محدودیتی برای طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد، اما تکههای نتیجه جستجو همیشه در صورت لزوم کوتاه میشوند، معمولاً متناسب با عرض دستگاه.
بهترین روش ها برای یک عنوان یا برچسب عنوان خوب در سال ۲۰۲۲
توصیه میکنیم تیتر خود را کمتر از ۶۰ کاراکتر یا تقریباً ۶۰ کاراکتر نگه دارید تا با نتایج گوگل که دارای محدودیت کلمه ۶۰۰ پیکسلی هستند مطابقت داشته باشد و از برش اجتناب شود.
همیشه محتوای صفحه را دقیق توصیف کنید. عنوانی را انتخاب کنید که به طور طبیعی خوانده شود و به طور موثر موضوع محتوای صفحه را با هم ارتباط برقرار کند.
برای هر صفحه عناوین منحصر به فرد ایجاد کنید. این به گوگل کمک می کند تا بفهمد که صفحه چگونه از سایر صفحات سایت شما متمایز است.
از عناوین مختصر اما توصیفی استفاده کنید. عناوین باید هم کوتاه و هم آموزنده باشند. اگر خیلی طولانی باشد یا کمتر مرتبط باشد، گوگل ممکن است فقط بخشی از آن یا بخشی از آن را نشان دهد که به طور خودکار در نتیجه جستجوی گوگل ایجاد شده است.
مهمترین مرحله این است که مطمئن شوید که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام میدهید تا اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی با ارزش بالا در برچسب عنوان خود استفاده میکنید.
از ابزارهایی مانند مولدهای عنوان برای شروع فرآیند ایده پردازی خود استفاده کنید. شما به راحتی می توانید هزاران ایده عنوان را با تولید کننده عنوان ما دریافت کنید.
طول توضیحات تایتل یا عنوان چقدر است؟
۶۰ کارکتر
طول توضیحات متا دسکرپشن چقدر است؟
در همین حال، طول توضیحات متای شما باید توصیفی و بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر برای طول بهینه باشد و این شامل فاصله ها نیز می شود. علاوه بر این، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که:
- محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید. در حالی که هیچ حداقل یا حداکثر طول عنوان متا برای متن در توضیحات وجود ندارد، گوگل توصیه میکند مطمئن شوید که به اندازه کافی طولانی است که به طور کامل در نتایج گوگل نشان داده شود (توجه داشته باشید که کاربران ممکن است بسته به نحوه و مکان جستجو، قطعههایی با اندازههای مختلف ببینند).
- از توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید. داشتن توضیحات متفاوت از متا تگ ها برای هر صفحه، هم به کاربران و هم به گوگل کمک می کند، به خصوص در جستجوهایی که کاربران ممکن است چندین صفحه در دامنه شما بیاورند.
- کلمه کلیدی اصلی و کلیدواژه های مرتبط را به طور طبیعی وارد کنید
تاریخچه مختصر عنوان و توضیحات متا
اگر متوجه نشده اید، گوگل تغییرات قابل توجهی در عناوین و طول توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل ایجاد کرده است. اکنون کاراکترهای بیشتری برای عنوان و توضیحات متا در مقایسه با هفتههای گذشته در نتایج جستجو نمایش داده میشود.
تغییرات چیست؟
- فضای نتایج جستجوی گوگل.
برای مقایسه آن با قبل از ایجاد تغییرات توسط گوگل، آخرین نتیجه جستجو اکنون ۶۰۰ پیکسل عرض دارد که حدود ۱۰۰ پیکسل گسترده تر است.
این تنها تغییری نیست که ما متوجه آن شده ایم. بیایید به جزئیات بیشتر در مورد سایر تغییرات برجسته نگاه کنیم.
- دسکتاپ
امروز بالاخره گوگل تغییراتی ایجاد کرده و عناوین را به ۷۰-۷۱ کاراکتر افزایش داده است. می دانم، خیلی به نظر نمی رسد، اما حداقل شما هنوز هم می توانید یکی دو کلمه دیگر را در عنوان خود جای دهید، که تفاوت ایجاد می کند.
اما اگر در حال حاضر از عنوان فعلی خود راضی هستید، می توانید نام سایت خود را برای اهداف برندسازی در انتهای عنوان اضافه کنید.
شما همچنان باید ترافیک و نرخ کلیک (CTR) عناوین قدیمی خود را در مقایسه با عناوین جدید نظارت کنید زیرا بر سئو سایت شما تأثیر می گذارد. نتایج ارگانیک برای سایت شما احتمالاً بالاتر یا پایین تر نیز خواهد بود، به همین دلیل است که باید همه چیز را کنترل کنید.
اگر هنوز واقعاً نمی توانید تفاوت ها را ببینید، اجازه دهید به شما نشان دهم.
در سئو ورد، ما یک اسکرین شات از عنوان قبل از انجام تغییرات توسط گوگل داریم :
گوگل فقط ۵۴ کاراکتر از این عنوان را نشان می دهد و بقیه آن را کوتاه می کند.
و این چیزی است که پس از ایجاد تغییرات توسط گوگل اتفاق می افتد:
گوگل کل عنوان را در نتایج جستجو نشان می دهد که دارای ۶۳ کاراکتر است.
گوگل نه تنها طول عناوین نمایش داده شده را افزایش داده است، بلکه توضیحات متا نیز تغییراتی را نشان می دهد.
هنگام نوشتن توضیحات متا، ما تمایل داریم آن را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر نگه داریم زیرا گوگل معمولاً قطعاتی را که بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر هستند کوتاه می کند. علاوه بر این، گوگل فقط ۲ خط توضیحات متا را در صفحه نتایج جستجو نمایش می داد.
این یک بار دیگر ثابت کرد که گوگل تغییراتی در صفحه نتایج جستجوی خود ایجاد کرده است. و گوگل نه تنها تغییراتی در عناوین دسکتاپ ایجاد کرد. عناوین و توضیحات متا در جستجوی موبایل نیز افزایش یافته اند و حتی طولانی تر از دسکتاپ هستند.
- موبایل
گوگل طول عناوین موبایل را از حدود ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر به ۷۸ کاراکتر افزایش داده است. بنابراین اکنون عناوین موجود در جستجوی موبایل ۷-۸ کاراکتر بیشتر از عناوین دسکتاپ دارند.
در مورد توضیحات متا نیز همینطور است. موبایل فضای کمتری برای توضیحات متا نسبت به یک سایت دسکتاپ دارد، با حداکثر ۱۲۰ کاراکتر .
با این تغییراتی که در نتایج جستجوی موبایل مشاهده کردیم، فکر میکنیم اگر بازدیدکنندگان بیشتری از تلفن همراه دارید تا دسکتاپ، ارزش آن را داشته باشد که برچسبهای عنوان خود را برای تلفن همراه بهینه کنید.
مشاهده اینکه گوگل کاراکترهای اضافی را به عنوان و توضیحات متا در جستجوهای دسکتاپ و موبایل اضافه می کند، قطعا جالب است. اما تصمیم در مورد افزایش طول عنوان و توضیحات متا هنوز به عهده شماست.
افکار ما؟
این تغییرات جدید ممکن است چیز بدی نباشد، به خصوص برای کسانی که در محدودیت های عنوان دست و پنجه نرم می کردند. علاوه بر این، کاراکترهای بیشتری برابر با کلمات کلیدی معنایی بیشتری است که می توانیم در عناوین و توضیحات متا خود قرار دهیم تا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.زیرا اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید از کلمات کلیدی معنایی در توضیحات متا خود استفاده کنید تا به گوگل کمک کنید تا بفهمد محتوای شما در مورد چیست.
از این گذشته، گوگل در حال حاضر به دنبال درک بافت کلی به جای چگالی کلمه کلیدی است. اگر همه چیز درست انجام شود، خود را در صدر رتبه ها خواهید دید!
یک بار دیگر، در حالی که ما قویاً توصیه می کنیم کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را به عنوان و توضیحات متا خود اضافه کنید، از ارسال هرزنامه و استفاده بیش از حد از آنها برای جلوگیری از جریمه گوگل خودداری کنید.
- طول عنوان خود را حدود ۶۰ کاراکتر نگه دارید.
- برای طول توضیحات متا، آن را حدود ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید.
اگرچه تگ های عنوان و توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه بندی به حساب نمی آیند، CTR این است. بهینه سازی عنوان و توضیحات برای افزایش CTR برای رتبه بندی شما بسیار مهم است. اگر ترجیح می دهید یک عنوان منحصر به فرد را در زمان کوتاه بنویسید، می توانید از یک مولد عنوان مانند Title Generator برای کمک به شما استفاده کنید.
یک نکته اضافی هنگام نوشتن توضیحات متا نیز این است که سوالات پرطرفدار را به عنوان خط اول در توضیحات خود بگنجانید زیرا نه تنها قابل ربط هستند، بلکه اغلب سوالات به راحتی کنجکاوی ما را تحریک می کنند و به احتمال زیاد ما را وادار به کلیک کردن می کند.
همچنین، توجه به این نکته مهم است که ویرایش عنوان و توضیحات متا یک شمشیر دولبه است!
اگرچه ویرایش متا توضیحات شما میتواند منجر به افزایش شگفتانگیز ۲۸۶ درصدی در ترافیک شود ، همچنین میتواند باعث آسیب دیدن ترافیک وبسایت زمانی که از کلمات کلیدی خاصی خارج میشوید، شود.
به همین دلیل است که وقتی عنوان و توضیحات متا خود را ویرایش کردید، بسیار مهم است که ROI خود را پیگیری کنید.
از ویژگی Rank Tracking استفاده کنید و حرکت محتوای خود را در SERP ردیابی کنید.
با سئو ورد شما به راحتی می توانید به داده های کلمه کلیدی بسیار مورد نیاز مانند کل کلمات کلیدی مرتبط، روند جستجو، حجم و هدف جستجو دسترسی داشته باشید تا سودآورترین کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید تا آنها را در توضیحات متا خود بگنجانید.