آیا راه دقیقی برای تشخیص بک لینک های اسپم وجود دارد؟
دریابید که آیا روش دقیقی برای شناسایی بک لینک های اسپم وجود دارد یا خیر.Ahrefs در جستجوی بهترین راه حل است که لینک های بد را به دقت شناسایی کند، اما تاکنون راهی پیدا نکرده که بتواند به اندازه یک بررسی دستی دقیق باشد. بنابراین، کل فرآیند شناسایی پیوندهای اسپم برای افزایش رتبه سئو سایت شما به مراحل زیر ختم می شود:
فهرست مطالب
1. یک دامنه را در ابزار Ahrefs Site Explorer قرار دهید و از منوی سمت چپ به گزارش Referring domains بروید. شما می توانید همه دامنه هایی را که به یک وب سایت معین پیوند دارند، مشاهده کنید.
2. اکنون می توانید این دامنه ها را با معیارهای مختلف مرتب کنید. همانطور که به دنبال وب سایت هایی با کیفیت پایین هستید، روی متریک DR (رتبه بندی دامنه) کلیک کنید تا آنها را از پایین ترین DR به بالاترین مرتب کنید.
3. متریک UR/DR پایین لزوماً به معنای هرزنامه نیست، زیرا ممکن است به این معنی باشد که سایتی که از آن پیوند ایجاد شده است جدید است. بنابراین، شما باید هر پیوند مشکوک را بیشتر بررسی کنید. به دنبال نشانگرهای رایج هرزنامه مانند دامنه های هرزنامه، تعداد زیادی از دامنه های خارجی به ویژه چینی (cn)، سایت هایی که مشخصاً متعلق به جایگاه شما نیستند و غیره باشید.
4. هنگامی که دامنه مشکوکی را شناسایی کردید، برای جزئیات بیشتر، روی شماره زیر ستون “بک لینک ها” کلیک کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به متن لنگر پیوند نگاه کنید. اگر مشکوک، نامنسجم به نظر می رسد یا با جایگاه شما مطابقت ندارد، می تواند یک سیگنال قوی از یک پیوند هرزنامه باشد.
5. همچنین می توانید روی لینک مشکوک کلیک کنید تا بررسی کنید که آیا محتوای آن صفحه بی کیفیت است یا خیر.
راه دیگر برای تشخیص هرزنامه با کمک Ahrefs Site Explorer بررسی گزارش Anchors است. به طور معمول، اگر تعداد زیادی لنگر بی ربط وجود داشته باشد، پیوندها هرزنامه هستند. از آنجا، میتوانید دامنهها و بکلینکهای ارجاعدهنده را با کلیک روی گسترش برای جزئیات مشاهده کنید:
لطفاً توجه داشته باشید که اکیداً توصیه می شود که بک لینک های هرزنامه را از کنسول جستجوی Google رد کنید. برای انجام این کار، یک فایل txt. با تمام دامنه های ارجاع ناخواسته در آن ایجاد کنید یا به سادگی آن را از داشبورد Ahrefs صادر کنید). وقتی فایل آماده شد، آن را به ابزار Disavow در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
تفاوت بین بک لینک های با کیفیت بالا و پایین
متاسفانه، همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. بک لینک های با کیفیت بالا بسیار ارزشمند هستند، شهرت شما را افزایش می دهند، اعتبار دامنه شما را بهبود می بخشند و در نهایت باعث افزایش دید شما در گوگل می شوند. اما بک لینک های با کیفیت پایین در واقع می توانند تأثیر مضری بر سئوی سایت شما داشته باشند، اعتبار شما را کاهش دهند و جریمه های دستی دریافت کنند که می تواند به طور جدی ترافیک ورودی شما را به خطر بیندازد .
اگر میخواهید کمپین سئوی خود موفق شود، دانستن تفاوت بین بک لینکهای با کیفیت بالا و پایین بسیار مهم است. نکته حرفه ای: از جستجوگر بک لینک رایگان برای آزمایش نسبت لینک های ورودی با کیفیت بالا به پایین استفاده کنید.
منبعی که برای ساخت بک لینک خود استفاده می کنید واضح ترین شاخص کیفیت آن است. به عنوان یک قانون کلی، هرچه کیفیت سایت پایین تر باشد، کیفیت لینک پایین تر خواهد بود. ارسال یک لینک در یک سایت نامعتبر، دارای رتبه بسیار پایین یا با طراحی ضعیف تأثیر منفی خواهد داشت. به طور مشابه، پست کردن هر لینک در منبعی که به طور خاص برای دستکاری رتبه طراحی شده است، مطمئناً برای شما جریمه خواهد داشت.
با این حال، شما باید بیشتر از کیفیت منبع خود را در نظر بگیرید. شما همچنین باید مناسب بودن آن را در نظر بگیرید. هر چیزی که کاملاً با صنعت شما مرتبط نباشد، می تواند بک لینک شما را به دلیل عدم ارتباط آن با منبع، به عنوان کیفیت پایین معرفی کند.
مشخصات بک لینک بد و بی کیفیت چیست؟
قصد: هدف پیوند شما نیز یک عامل کمک کننده به کیفیت آن است، و بله، گوگل راه هایی دارد که به شما بگوید چرا پیوندهایی را که انجام می دهید ایجاد می کنید. بزرگترین چیزی که در اینجا باید مراقب آن باشید، قصد بهبود مستقیم اعتبار یا رتبه دامنه شما است. اگر گوگل تشخیص دهد که یک لینک هدفی جز ایجاد ترافیک مصنوعی ندارد، به عنوان کیفیت پایین تلقی می شود.
ساختار: ساختار پیوند شما معمولاً با هدف آن مرتبط است. به عنوان مثال، اگر پیوند شما به تنهایی در یک نظر وبلاگ ارسال شود، بدون مقدمه یا توضیح، معمولاً به عنوان هرزنامه دیده می شود. با این حال، اگر پیوند شما در زمینه محتوایی که فاقد هرزنامه است مانند «اینجا را کلیک کنید» ساختار یافته است، دیگر نگران نباشید.
نوع پیوند: اگر گوگل متوجه شود که شما یک پیوند را در تمام منابع خارجی خود پست می کنید، مانند پیوندی به صفحه اصلی شما، می توان آن را به عنوان یک پیوند بد تلقی کرد. شما می خواهید پیوندهای شما به مکالمات و پلتفرم های خاصی مرتبط باشد، بنابراین از تکیه بر یک یا دو مقصد پیوند مشترک خودداری کنید.
فرکانس: در نهایت، فرکانس ارسال بک لینک ها می تواند کیفیت آنها را تعیین کند. اگر چندین بار در روز در موارد مختلف بک لینک را در یک منبع ارسال کنید، پیوندهای شما ممکن است به عنوان هرزنامه تلقی شود. همین قاعده در مورد منابع متعدد صدق می کند. اگر بک لینک های شما به طور ناگهانی و بدون هیچ توضیحی در مورد علت افزایش پیدا کند، ممکن است به عنوان اسپم دیده شوید و کیفیت لینک شما کاهش یابد.
نکته اصلی برای بک لینک های با کیفیت پایین این است که آنها هیچ کارکردی جز افزایش ترافیک سایت هدف ندارند.
مشخصات بک لینک خوب و با کیفیت چیست؟
قانون اتوریتی برای بک لینک های با کیفیت بالا به صورت معکوس کار می کند. هرچه کیفیت منبع شما بالاتر باشد، کیفیت بک لینک شما نیز بالاتر خواهد بود. منابع با کیفیت بالا عموماً شامل سایتهای بسیار معتبر میشوند و معتبرترین سایتهایی هستند که دارای تمایز .gov یا .edu هستند. سایت های معتبر شناخته شده، مانند ناشران اصلی و منابع اطلاعاتی، نیز منابع خوبی برای لینک های با کیفیت بالا هستند.
همچنین می توانید با استفاده از منابع بسیار مرتبط با صنعت خود، بک لینک های رایگان با کیفیت بالا کسب کنید. وبلاگها و انجمنهای مخصوص صنعت فرصتهای خوبی برای این کار هستند، و هرچه جایگاه شما مشخصتر باشد، بهتر است.
قصد:هدف اصلی بک لینک های با کیفیت بالا هیچ ارتباطی با دستکاری رتبه ندارد. در عوض، لینک های با بالاترین کیفیت برای یک هدف ارزشمند ساخته می شوند. به عنوان مثال، پیوندهایی که به منظور ایجاد اعتبار، توضیح بیشتر در مورد یک نکته، استناد به یک واقعیت، یا اتصال یک سایت مهم به سایت دیگر ایجاد می شوند، همگی هدف مشترکی برای افزایش ارزش یا ارائه محتوای موجود برای محتوای موجود دارند.
ساختار: لینک های باکیفیت ساختار معتبرتری نسبت به لینک های مستقل دارند. به طور معمول، آنها در متن توضیحی قاب می شوند. به عنوان مثال، یک پیوند می تواند در یک نظر تالار گفتمان با توضیحی سریع برای دلیل ارسال آن معرفی شود، یا پیوند می تواند در بدنه یک وبلاگ مهمان با کیفیت بالا قرار گیرد.
نوع پیوند: کیفیت پیوند با تنوع پیوندهایی که استفاده می کنید افزایش می یابد. صرفاً اشاره کردن به صفحه اصلی هر چند وقت یکبار باعث شهرت منفی شما می شود، اما پیوندهای با کیفیت بالا معمولاً به صفحات داخلی بسیار خاصی به عنوان منابع اشاره می کنند که عملکرد خاصی را انجام می دهند و به نقطه خاصی می رسند.
فرکانس: پیوندهای با کیفیت بالا نیز از فرکانس مناسبی برخوردار هستند. آنها بهطور پراکنده در طول زمان پست میشوند، نه بهصورت ناگهانی و ناگهانی، و هرگز به یکباره در یک منبع اسپم نمیشوند .
نکته اصلی برای بک لینک های با کیفیت بالا این است که هدف آنها بهبود تجربه کلی کاربر است.
استراتژی سئو خارج از سایت خود را با بک لینک های با کیفیت بالا آماده کنید و از بک لینک های با کیفیت پایین مانند طاعون اجتناب کنید. اگر تا به حال در مورد ساختار نمایه بک لینک فعلی خود نگران هستید، یا اگر علاقه مند به بررسی بک لینک های خود یا ارزیابی استراتژی های لینک سازی فعلی خود هستید ، از ابزاری مانند Open Site Explorer برای تجزیه و تحلیل بک لینک های خود استفاده کنید و مراقب موارد پایین باشید. مجرمین کیفیت ایده خوبی است که هر از چند گاهی نمایه خود را پاکسازی کنید و فعالانه برای حفظ کیفیت لینک های خود تا حد امکان تلاش کنید.
اگر در ساخت فایل دیساوو | Disavow لینک تبحر لازم را ندارید ما در سئوورد آن را با دقت برای شما انجام می دهیم.
چگونه بک لینک های اسپم می توانند به رتبه بندی SEO آسیب بزنند؟
این واقعیت که بک لینک های اسپم قدیمی به رتبه بندی آسیب می رسانند یک خبر قدیمی است. در واقع، تعدادی بک لینک مختلف امروزه وجود دارند که به رتبه وب سایت شما آسیب می رسانند. بک لینک های اسپم قدیمی به دلیل تعداد بک لینک های اسپم که از شما می آید به سادگی به تعداد افرادی که از وب سایت شما دور می شوند اضافه می کنند. اگر این بک لینک ها را در سایت خود دارید، آنها را پیدا کنید و فورا از شر آنها خلاص شوید. آنها قطعاً به رتبه شما آسیب می رسانندو کاربران را از وب سایت و در نهایت کسب و کار خود دور کنید. در حالی که در سایتی هستید که این بک لینک های قدیمی را تمیز می کنید، مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری بک لینک های بیشتری را انجام داده اید. گوگل بیشتر از همیشه به آن توجه می کند زیرا شهرت آنها به توانایی آنها در ارائه بالاترین کیفیت ممکن به کاربران بستگی دارد. شما می خواهید وب سایت شما بخشی از الگوریتم رتبه بالای آنها باشد.
گوگل و لینک های ورودی از سایت های بد
برخی از افراد ادعا می کنند که گوگل سایت شما را به دلیل لینک های سایت های بد در رتبه بندی پایین نمی آورد. در واقع، مقالاتی در این مورد “افسانه” نوشته شده است و اینکه چگونه آن درست نیست. انتشارات اخیر از کارشناسان برتر SEO تایید می کند که این یک افسانه نیست – لینک های ورودی از سایت های بد به رتبه شما به اندازه بک لینک های اسپم قدیمی آسیب می زند. اگر می خواهید سایت شما همچنان در بین گوگل رتبه بالایی داشته باشد، باید در مورد این پیوندها، نحوه یافتن آنها و نحوه خلاص شدن از شر آنها بدانید.
آنچه در واقع اتفاق میافتد این است که یک استاد سئو کلاه سیاه به سایت شما لینک میدهد و گوگل به شما یک امتیاز بد در برابر وبسایت شما «اعطا میکند». این اتفاق می افتد، باعث ناراحتی همه می شود. گوگل می تواند سایت ها را فوراً با لینک های بد جریمه کند، مهم نیست که سایت چقدر در موتورهای جستجو محبوب شده است. متأسفانه، هیچ کس با اطمینان نمی داند که چگونه یا چرا این اتفاق می افتد، یا اینکه چه مدت جریمه به سایت شما متصل می شود. در حالی که وضعیت بسیار غیر معمول است، هنوز هم اتفاق می افتد. عاقلانه است که به محض یافتن این بک لینک ها خلاص شوید تا از جریمه شدن توسط گوگل و مقابله با همه ناشناخته ها جلوگیری کنید.
لینک های بد به روز شده
بک لینک های اسپم قدیمی به اندازه کافی بد هستند، اما ساختن بک لینک های جدید به روش نادرست یک میخ در تابوت است. پیوندها مملو از کلمات کلیدی بدون خوانایی هستند یا سایت هایی که به وب سایت های نامربوط پیوند می دهند قوی هستند، به خصوص با وجود رقابت در حال افزایش. دقیقاً به همین دلیل است که گوگل مجبور شد الگوریتمها را تغییر دهد و کار را برای این مجرمان سختتر کند. پس از حذف تمامی آن بک لینک های اسپم آزاردهنده قدیمی که سایت شما را در رتبه بندی عقب نگه می دارند، بک لینک های جدید بلای جان جدیدی برای سایت شما خواهند بود.
این پیوندها به طور مداوم به وب سایت شما آسیب می رسانند . همانطور که اخیراً یک کارآفرین دریافته است، این پیوندها می توانند قبل از اینکه متوجه شوید چه اتفاقی می افتد، رتبه شما را پنهان کرده و به سرعت پایین بیاورند. گاهی اوقات، این فعالیت تا زمانی که وب سایت شما ممیزی کامل سایت را کامل نکند، پیدا نمی شود. مشکل این است که لینک های دریافتی برای الگوریتم جدید گوگل ضروری هستند، بنابراین گوگل اکنون چگونه لینک ها را مشاهده می کند؟
در ابتدایی ترین حالت، گوگل به تعداد لینک هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند نگاه می کند و از آن برای تعیین رتبه سایت در موتور جستجوی خود استفاده می کند. اگر دنیا جای منصفانه ای بود، سایتی با تعداد لینک های ورودی بیشتر در موتورهای جستجو امتیاز بالاتری می گرفت و زندگی طبق معمول پیش می رفت. با این حال، این یک دنیای منصفانه نیست، به لطف آن دزدان دریایی کلاه سیاه.
خوشبختانه، با این حال، کیفیت بالاتر از کمیت است و جستجوگران وب نیازی به حذف پیوندهای بد، احتمالاً حتی مضر ندارند، فقط به این دلیل که تعداد زیادی لینک در یک سایت خاص وجود دارد. آن دسته از شرکتهای سئوی خارج از کشور که همه چیز را به همه مرتبط میکنند، دیگر از نظر گوگل معتبر نیستند.
این تغییرات گوگل در سال 2011 اتفاق افتاد، زمانی که گوگل متوجه شد که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. پیوندهای بد به طور مداوم به وب سایت ها آسیب می رساند و مردم شروع به دور شدن از Google کردند تا رایانه خود را از بک لینک های هرزنامه ایمن نگه دارند. روزهایی که پیوندها یک دوجین سکه بودند، گذشته است. برای اینکه خود را در رتبه بندی گوگل بالا ببرید، کیفیت لازم است.
متأسفانه، برخی از مدیران وبسایتها و شرکتها، به اندازه کافی سریع با این روند همراه نشدند. وقتی سوئیچ اتفاق افتاد، سریع اتفاق افتاد. برخی از شرکتها وقت نداشتند سایت را بهروزرسانی کنند، نمیدانستند لینکها در سایت هستند یا به سادگی موارد اجتنابناپذیر را نادیده میگیرند، که گوگل قصد دارد آنها را به خاطر این پیوندها جریمه کند. نتایج چشمگیر بود.
سقوط وحشتناک بود. بسیاری از وب سایت ها به سرعت در رتبه بندی سقوط کردند. تعدادی از کسب و کارها در این آتش متقابل گرفتار شدند و به طور چشمگیری در موتورهای جستجو پایین ماندند، جایی که زمانی در دسته بندی های تجاری خود رتبه اول را داشتند. تلاش برای رفع مشکل برای بسیاری از شرکتهای وبسایت و سئو در جریان بود. بدیهی است که بک لینک های بد، بک لینک های اسپم قدیمی و سئو کلاه سیاه می توانند وب سایت شما را ناراحت کنند و می توانند رتبه شما را کاملاً کاهش دهند.
چگونه بفهمم بک لینک های اسپم دارم؟
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید سایت شما دارای بک لینک های سمی است یا خیر. در اینجا چهار راه متداول وجود دارد.
-
شما می دانید زیرا شما آنها را خلق کرده اید
اگر خودتان بک لینک های سمی را از طریق فعالیت های مشکوک وب مانند پرداخت هزینه برای لینک ها یا ارسال هرزنامه محتوا ایجاد کرده اید، از قبل می دانید که لینک ها وجود دارند.
-
شما یک اخطار از Google دریافت می کنید
این امکان وجود دارد که شما بک لینک های سمی را خودتان ایجاد نکرده باشید. آنها ممکن است توسط یک کلاهبردار یا یک شرکت سئوی مشکوک که در گذشته استخدام کرده اید ایجاد شده باشند. اگر واقعاً از بکلینکهای سمی بیاطلاع هستید، ممکن است تا زمانی که یک پیام هشدار از طرف Google دریافت نکنید، اطلاعاتی درباره آنها پیدا نکنید.
-
متوجه کاهش ناگهانی ترافیک می شوید
اگر سطح ترافیک ارگانیک شما به طور ناگهانی کاهش یافته است.
-
شما لیستی از بک لینک های خود را برای بررسی تهیه می کنید
اگر مانند بسیاری از صاحبان وبسایت دیگر درباره آخرین بهروزرسانی Google عصبی هستید، ممکن است بخواهید فهرستی از بک لینکهای خود را برای بررسی هر گونه پیوند مشکوک تهیه کنید.اگر یک بهروزرسانی فعلی الگوریتم Google در حال انتشار است، میتوانید رتبهبندی وبسایت خود را نیز با این ابزار بررسی کنید .
از کجا می توانم لیستی از بک لینک های وب سایت خود را پیدا کنم؟
گوگل توصیه می کند که اولین و تنها جایی که باید برای یافتن لیستی از بک لینک های وب سایت خود جستجو کنید، ابزار گوگل وبمستر سایت شما باشد. برای انجام این کار، وارد حساب Google Webmaster Tools خود شوید و ترافیک را انتخاب کنید، سپس پیوندها را به سایت خود و سپس موارد دیگر را انتخاب کنید. در اینجا نمونه ای از بک لینک های وبلاگ خود را پیدا خواهید کرد. با این حال، اگر میخواهید یک لیست کامل داشته باشید، باید به یک سرویس بررسی بک لینک مانند Ahrefs، SEOmoz یا Majestic SEO پرداخت کنید.
چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام بک لینک ها اسپم هستند؟
به هر یک از پیوندهای خود نگاهی بیندازید تا ببینید از کجا آمده اند. شما میخواهید لینکهایی را که از سایتهای با کیفیت بالا میآیند نگه دارید و از شر بک لینکهای اسپم که از سایتهای با کیفیت پایین یا اسپم میآیند خلاص شوید. اگر لینک های شما از هر یک از انواع سایت های زیر آمده است، به احتمال زیاد لینک های سمی هستند و باید حذف شوند.
- سایت هایی که توسط گوگل ایندکس نشده اند
- سایت هایی با هشدار ویروس یا بدافزار
- سایت هایی که فاقد Domain Authority هستند
- سایت هایی با نام های دامنه بسیار جدید
- سایت هایی با ترافیک بسیار کم
- پیوند دادن شبکه ها
- سایت هایی با تعداد غیرمعمول زیادی لینک خارجی
- سایت های بی ربط
همچنین باید همه پیوندهای پولی و برخی از پیوندهای سراسر سایت را حذف کنید، مانند پیوندهایی که در فوترهای وب سایت و بلاگ رول ها نشان داده می شوند. با این حال، همه پیوندهایی که از سایت هایی مانند اینها می آیند سمی نیستند. مهم است که هر یک از بک لینک های خود را به صورت دستی مرور کنید تا مطمئن شوید که همه بک لینک های منفی را حذف می کنید و در عین حال همه موارد مثبت را حفظ می کنید.
نقطه ضعف 404
بسیاری از مردم به سادگی صفحه ای را که لینک به آن اشاره می کند 404 می کنند. در اصل، این به معنای خلاص شدن از شر صفحه است تا دیگر آنجا نباشد. این احتمالاً مشکل را برطرف می کند زیرا انجمن وب مستر گوگل گفته است که صفحه 404 توسط گوگل شمارش نمی شود.اگر یک صفحه را به 404 برسانید، سایت شما را برای موتورهای جستجو بسیار مناسب نخواهد کرد. هیچ کس نمی خواهد هنگام پیمایش با 404 صفحه روبرو شود. لینک های شکسته اغلب برای UX وحشتناک هستند، اما برای SEO بدتر هستند، اما بسته به میزان فاحش نقض، می توانند تنها راه شما برای نجات کل دامنه باشند.
همچنین، اگر پیوند هرزنامه به صفحه اصلی شما یا صفحهای که میخواهید در موتورهای جستجو رتبهبندی شود، اشاره میکند، نمیخواهید به 404 برسید. در غیر این صورت صفحهای را خواهید داشت که باید از دست داده شود.
نکته مهم: اگر دانش کافی سئو ندارید نباید اینکار را خودتان انجام دهید چون اگر اشتباها یک لینک خوب خود را با تهیه این فایل بی اثر کنید تمام تلاش سئو و هزینه خود را از دست داده اید باید حتما یک شرکت متخصص سئو انجام دهد