وبلاگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موتورسیکلت‌هایی که قدرت زیادی تولید می‌کنند جذابیت‌های زیادی دارند. این ابر موتورسیکلت‌های پرفورمنس تنها به سرعت زیاد نیاز دارند و در واقع می‌توان آن‌ها را موشک‌های زمینی دانست. در این مقاله می‌خواهیم شما را با قوی‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر بازارهای جهانی آشنا کنیم.
براساس گزارش پدال، قطعاً چنین محصولاتی برای افرادی که به مهارت‌های خود اعتماد ندارند مناسب نخواهند بود. ۵ موتورسیکلتی که مشاهده خواهید کرد از قوی‌ترین پیشرانه‌ها برخوردار هستند. البته باید گفت لیست پیش رو تنها مختص مدل‌هایی است که قدرت آن‌ها به بیش از ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. همان‌طور که تصور می‌کنید مدل‌های موردبحث هیولای واقعی به شمار می‌روند و از نظر قدرت و پرفورمنس سرآمد کلاس خود هستند.
قوی‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا دوکاتی پانیگاله V4 قدرت: ۲۱۰ اسب بخار

سری محصولات V4 دوکاتی پانیگاله جزو خاص‌ترین موتورسیکلت‌های این برند به شمار می‌رود. پانیگاله V4 یک هیولای مخوف در پیست است و البته توانایی تردد قانونی در معابر عمومی را نیز دارد. پیشرانه ۱۱۰۳ سی‌سی این موتورسیکلت حدود ۲۱۰ اسب بخار قدرت در د..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هوندا سیتی یکی از قدیمی‌ترین محصولات این شرکت ژاپنی به شمار می‌رود که نخستین بار در سال 1981 میلادی معرفی شد. این خودرو در ابتدا در قالب یک هاچبک اقتصادی با ابعاد کوچک و مصرف سوخت بهینه ارائه شد، اما پس از دو نسل، تولید نسخه هاچبک آن متوقف و در سال 1996 به عنوان یک سدان ساب کامپکت برای بازارهای در حال توسعه آسیایی احیا گردید.
براساس گزارش خودرو بانک، نسل هفتم یا آخرین نسل هوندا سیتی در نوامبر 2019 در بانکوک تایلند رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم مشترک با هوندا جز بهره می‌برد و ابعادی بزرگتر از سدان سیویک نسل نهم دارد، اما همچنان در رده سدان‌های ساب کامپکت یا سگمنت B قرار می‌گیرد. پس از 26 سال، نسخه هاچبک این مدل نیز در نوامبر 2020 معرفی شد.
در مجموع سدان هوندا سیتی در کشورهایی مانند چین، هند، مالزی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مکزیک و سایر بازارهای جهانی عملکرد فروش مناسبی را از خود نشان داده است. به عنوان مثال در کشور مالزی در سال 2023 هوندا بیش از 80،000 دستگاه فروش داشته و سدان هوندا سیتی 30 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. می‌توان گفت فروش آن در ..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان نام این ماده دو بعدی جدید را “گلدن” گذاشته‌اند؛ گلدن دارای خواص جالبی است که در شکل سه بعدی طلا دیده نمی‌شود. شون کاشیوایا، دانشمند مواد از دانشگاه لینشوپینگ در سوئد در خصوص این ماده جدید می‌گوید:”اگر یک ماده را بسیار نازک کنید، اتفاق خارق العاده‌ای رخ می‌دهد.”
طلا یک فلز نیمه رسانا است؛ تلاش‌های قبلی برای شکل‌دهی به طلا در نازک‌ترین حالت ممکن منجر به یک ورقه نازک با ضخامت چند اتم شده بود؛ کاشیوا و همکارانش به دنبال ساخت طلا نبودند، اما به طور تصادفی به اولین مراحل فرآیند ساخت رسیدند.
لارس هالتمن، فیزیکدان مواد از دانشگاه لینشوپینگ، میگوید:«ما ماده پایه را با کاربردهای کاملاً متفاوت در ذهن ایجاد کرده بودیم.

ما با یک سرامیک رسانای الکتریکی به نام کاربید سیلیکون تیتانیوم شروع کردیم، که در آن سیلیکون در لایه‌های نازکی قرار داشت. سپس ایده این بود که مواد را با طلا بپوشانیم تا تماس برقرار شود. اما زمانی که قطعه را در معرض دمای بالا قرار دادیم، طلا در دل مواد نفوذ کرد. مانند سایر تلاش‌ها برای ایجاد طلای تک لایه، پیشرفت در این مرحله حیاتی متوقف شد. برای..

ادامه مطلب

تینا مزدکی: پس از ۴۴ سال پژوهش در ۱۱ کشور از سراسر دنیا، محققان بین نگهداری از گربه‌ها و ابتلا به اختلالات مرتبط با اسکیزوفرنی، رابطه‌ای پیدا کرده‌اند. در واقع ایده اصلی این پژوهش که مالکیت گربه می‌تواند با خطر اسکیزوفرنی مرتبط باشد، در مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۵ مطرح شد و قرار گرفتن در معرض انگلی به نام توکسوپلاسما گوندی به عنوان علت نیز بیان شد. اما تحقیقات تاکنون نتایج متفاوتی را ارائه کرده‌اند.
مطالعات نشان داده اند که بودن در کنار گربه‌ها در دوران کودکی ممکن است فرد را بیشتر در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دهد یا حتی گفته شده است که اختلالات شدید اسکیزوفرنی که بر افکار، احساسات و رفتار افراد تاثیر می‌گذارد تجربه روان‌پریشی را برای آن‌ها رقم می‌زند ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در کنار گربه‌ها است؛ البته همه پژوهش‌ها چنین نتیجه‌ای به همراه نداشتند.
از طرفی توکسوپلاسما گوندی (T. gondii) یک انگل بی ضرر است که می‌تواند از طریق گوشت نیم پز یا آب آلوده منتقل شود. گاز گرفتن گربه یا مدفوع گربه آلوده نیز می‌تواند باعث انتقال توکسوپلاسما گوندی شود. بر اساس آمار تخمین زده شده است که حدود ۴۰ می..

ادامه مطلب

غزال زیاری: شن‌های سیاه ایسلند، قله‌های مملو از برف شیلی و تپه‌های شنی نارنجی رنگ و سوخته نامیبیا؛ مسابقه عکاسی جهانی سونی در سال ۲۰۲۴ بهانه‌ای بود تا تصاویری بکر و زیبا از مناظر طبیعی، طبیعت وحشی، شگفت‌انگیز و ترسناک کره زمین به دست ما برسد.
عکاسی به نام “لیام مان” برای عکسی که در جزیره اسکای اسکاتلند و با نور پهپاد گرفته، جایزه برتر عکاسی از منظره را مال خود کرد. ثبت این تصویر به زمان‌بندی و هماهنگی دقیقی نیاز داشت. مان در این باره گفته: « شب‌ها کولاک می‌شد و برای ثبت این تصویر، تنها چند دقیقه زمان داشتم تا قبل از درخشیدن ماه آن را بگیرم.»
برنده کلی در دسته‌های مختلف این مسابقه در روز ۱۸ آوریل در لندن اعلام خواهدشد و عکاسانی از سراسر دنیا برای شرکت در این مسابقه، بیش از ۳۹۵ هزار عکس را ارسال کرده‌اند.
عکس ۱: “Spire”
مناره‌ای عجیب از چشم‌انداز بی‌نظیر Utah Badlands، که در نور طلایی غروب خورشید به تصویر کشیده شده. مناره‌ای با ارتفاع ۲۵ متر که ظاهری ماورایی دارد و یادآور فیلم جنگ ستارگان است.
عکاس :Marcin Zajac از لهستان
عکس ۲: “طلوع ماه بر فراز Storr”
با طلوع ماه در سرتاسر اف..

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، پهپاد «کرار» با استفاده از پرتابگر ریلی و شتاب دهنده سوخت جامد پرتاب شده و شیوه فرود آن‌ها نیز با چتر و کیسه هوا است. کرار، پهپادی با بدنه استوانه‌ای شکل، بال نصب شده در پائین بدنه، یک موتور توربوجت در انتهای بدنه که ورودی هوای آن در بالا قرار گرفته و دم H شکل است. نوک بال‌های این پهپاد تا حدودی به صورت منحنی طراحی شده تا از اثر پسای القایی کاسته شود و نیز یک جایگاه زیر بدنه و امکان نصب یک جایگاه زیر هر بال برای حمل محموله خارج بدنه پهپاد کرار در نظر گرفته شده است.
این پهپاد ایرانی سرعتی در حدود ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت، بردی بالغ بر یک هزار کیلومتر، سقف پروازی ۷۵۰۰ تا ۱۲ هزار متر دارد و قادر است میزان محموله جنگی تا ۲۵۰ کیلوگرم را با خود حمل کند و علاوه بر این مشخصات کرار ویژگی‌های دیگری هم دارد.
پهپاد «کرار» رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

پهپاد..

ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براشاس گزارش زومیت، گوشی ویوو X100 Ultra به‌زودی از راه می‌رسد. این گوشی پرچمدار متمرکز بر دوربین از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت می‌گیرد. هوانگ تائو، قائم‌ مقام ویوو، با انتشار پستی در ویبو جزئیات تازه‌ای از گوشی جدید این برند به اشتراک گذاشته است.
تائو ضمن قدردانی از توجه و حمایت کاربران، به چالش‌های عظیم ساخت دستگاهی با قابلیت‌های پیشرفته اشاره کرد و ویوو X100 اولترا را به دوربینی حرفه‌ای که در نقش گوشی نیز عمل می‌کند تشبیه کرد. او به مشتریان اطمینان داد که موانع فنی ساخت این موبایل با جدیت درحال برطرف شدن هستند و اعلام کرد که شرکتش برای عبور از موانع به زمان احتیاج دارد.
گفته می‌شود ویوو X100 اولترا از صفحه‌نمایش اولد با وضوح +QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. ایکس ۱۰۰ اولترا اولین گوشی ویوو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود. گوشی‌های ویوو X100 و ویوو X100 پرو هر دو به تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۳۰۰ مجهزند.
انتظار می‌رود بهترین گوشی جدید ویوو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (حسگر LYT-900 سونی) مجهز باشد. این همان دوربینی است که در شیائومی ۱۴ اولترا و..

ادامه مطلب

تور کربلا با هواپیما، یکی از محبوب ترین تورهای زیارتی…

ادامه مطلب

به گزارش خبرآنلاین، محبوبیت پراید در بازار ایران، موضوعی است که شکی در آن وجود ندارد. این خودرو با وجود توقف تولید، همچنان در بازار محبوب است و مشتریان علاقه بسیاری به خرید آن نشان می‌دهند. با این حال خانواده محبوب پراید عضوی دارد که چندان مورد توجه مشتریان قرار ندارد و در بازار نیز محبوب نیست. این خودرو پراید 141 است.
به نقل از دیجیاتو، تولید پراید 141 با نام پراید دولوکس، از سال 1382 آغاز شد. در آن زمان پراید دولوکس نسخه گران‌تری نسبت به پراید صبا (سدان) و پراید نسیم (هاچ‌بک) به حساب می‌آمد. هدف از تولید پراید دولوکس، تولید خودرویی برای علاقمندان به زانتیا بود که بودجه لازم برای خرید این خودرو را نداشتند! سبک باز شدن درب پنجم این خودرو باعث می‌شد تا پراید 141 در کلاس خودروهای لیفت‌بک قرار گیرد.
علاوه بر درب صندوق متفاوت، کاسه چراغ‌های پراید دولوکس متفاوت از پراید صبا بود و داشبورد این خودرو نیز مدرن‌تر از همتایان خود به نظر می‌رسید. سایپا بعدها این داشبورد را در تمامی نسخه‌های پراید مورد استفاده قرار داد، چرا که داشبورد پراید دولوکس امکان نصب دو کیسه هوا را داشت و می‌توانست الزامات..

ادامه مطلب

10/1516